JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Detailing - Lakierowanie a detaling

Yeti - 2012-01-19
Temat postu: Lakierowanie a detaling
Zastanawiam się nad odnowieniem lakieru u lakiernika. Czy przy kładzeniu nowego lakieru można go przygotować pod przyszłe zabiegi detalingowe? Czy jest coś o czym warto pomyśleć na etapie lakierowania? Od razu mówię, że pytam jako kompletny laik.
comando - 2012-01-19

Ważne żeby nie kładł bezbarwnego na kurz i mini rysy, bo potem detailing nie pomoże.

Wydaje się to oczywiste, ale dużo aut ma tak położony lakier...

Bartek! - 2012-01-19

comando napisał/a:

Wydaje się to oczywiste, ale dużo aut ma tak położony lakier...



dobrego lakiernika, fachowca, teraz znaleźć bardzo trudno.

artur - 2012-01-19

mozesz poprosic lakiernika o niepolerowanie samochodu po wizycie u niego, bo na 95% robote ta spieprzy zbierajac przy tym duzo lakieru a pozostawiajac mnostwo rys, hologramow i bog wie czego jeszcze. tak jak pisze commando, nalezy zwrocic uwage na poprawne przygotowanie powierzchni pod lakierowanie. spotkalem sie z mnostwem malowanych samochodow (w tym moj -_-), ktory ma rysy pod bezbarwnym lakierem, z ktorymi nic nie da sie zrobic. przydaloby sie, zeby lakiernik nie uzyl zbyt duzo/malo utwardzacza podczas kladzenia klaru - to rowniez moze wplynac na pozniejszy efekt i poziom trudnosci przeprowadzenia korekty.
Yeti - 2012-01-19

Widzę, że najlepiej byłoby zrobić kolor, udać się na profesjonalne polerowanie, wrócić po bezbarwny i polerować jeszcze raz...
Cykada - 2012-01-20

wystarczy dobrze przygotowując powierzchnie pod bazę, dobrze położyć bazę i na to bezbarwny- tez dobrze :D później jakieś małe niedociągnięcią podciąga się polerką.
lozek - 2012-01-22

Yeti napisał/a:
Widzę, że najlepiej byłoby zrobić kolor, udać się na profesjonalne polerowanie, wrócić po bezbarwny i polerować jeszcze raz...


bazy się nie poleruje, chyba, że jest to akryl na który już nie kłądziesz bezbarwnego.

metaliczna/perłowa baza jest matowa - bezbarwny musi się jakoś trzymać.

Yeti - 2012-01-22

no to pozostaje mi oddać samochód do lakiernika i trzymać kciuki, że zrobi dobrze swoją robotę.
artur - 2012-01-22

wiem, gdzie robi dobrze, ale drogo. brat malowal dwa elementy. dobrze dobrany kolor, zero rys po polerce, idealnie przygotowana powierzchnia.
Yeti - 2012-01-22

mógłbyś podać namiar?
comando - 2012-01-22

Jedź do ASO Honda Wyszomirski na Parowcową.
Emre - 2012-01-23

kolega malował S2000 u Wyszomirskiego... długo, drogo i *****... :-/

nawet fabrycznego koloru Hondy nie potrafili dobrze dobrać...

comando - 2012-01-23

Emre napisał/a:
długo, drogo
to prawda, ale pierwszy raz spotykam się ze złą opinią.
mete - 2012-01-23

Z czystym sumieniem mogę polecić Tomka z http://fenixmotors.com/
Nie ma tanio, ale lakieruje wyśmienicie.
Ma chłopak do tego talent i tyle.

Lukas G - 2012-02-26

To i ja dodam swoje trzy grosze...
O lakiernika w PL jest bardzo trudno... fakt, sa tacy ktorzy dobrze umaluja ale proste elementy, bez szpachli w sensie. Niestety, wgniotka, klepany element, rysa zrobiona specjalnie przez jakiegos debila, kluczem i juz zaczynaja sie problemy. Rysy o ktorych mowicie to nie jest wina zle dotartach elementow, tzn nie do konca. Wiekszosc lakiernikow nie przestrzega podstaw w tym czasu potrzebnego do doschniecia poszczegolnych warstw. Poza tym ida troche na skroty nie przykladajac sie do szlifowania wszystkich miejsc, efekty sa takie ze odbierajac auto od lakiernika mamy piekny, rowniutki lakier, niestety po paru miesiacach eksplatacji pojawiaja sie rysy... to nic innego jak tzw "siadanie" szpachli, podkladu. Wychodza niedociagniecia, niestety bardzo trudno jest sie ustrzec przed tego typu problemami, fakt ze wiekszosc lakiernikow pozniej to poprawia w ramach "gwarancji" ale jest to kolejne odstawienie auta, czekanie w kolejce itd.
Szczerze... widzialem w swoim zyciu setki malowaych samochodow, sam oddawalem do malowania dziesiadki razy i jeszcze nigdy ale to przenigdy nie trafilem na takiego lakiernika do pracy ktorego nie moglbym sie przyczepic i to u takich gdzie malowanie elementu kosci 150zl jak i u takich gdzie kwoty zaczynaja sie od 700 za element.
Ogolnie malowanie to najgorsza rzecz z prac przy samochodzie.

P.S.
Jak poprosisz o niepolerowanie auta przez lakiernika to sie nie przestrasz iloscia zaciekow, wtracen itp... Naprawde jest tego zazwyczaj masaaaa ;)

Stig - 2012-08-29

Może warto zastanowić się nad lakierowaniem tylko miejscowym, porządne studia detailingowe oferują takie usługi tzw. smart repair , z doświadzcenia wiem że wychodzi taniej, szybciej i nie widać różnicy w lakierze, co ciężko uzyskać lakierując cały element.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group