JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Szpan i Roadshow - E46 328Ci

TorquedMad_Mind - 2015-08-21
Temat postu: E46 328Ci
3-cie bmw. Ja pieprzę... co w życiu spieprzyłem?

W skrócie.
Sportowe fotele, pół-skóra, mtechnikowy zawias, 2.8L.
Dodatkowo gazidło.






Plany?
Raczej z wyglądu się nic nie zmieni. Może ew. dorzuciłbym klapę CSL, albo nakładkę na klapę "udającą" csl.
No i może dojdą krzyże do lamp.
Zawieszeniowo jest ok, 5kkm temu nowe amory i springi - oem m-technik. Tutaj raczej tykać nie będę.

Wątpię czy poza eksploatacją będę się za coś łapał narazie. Może jak się wybiorę na SlovakiaRing, to coś się zmieni ;)

Krychu - 2015-08-21

myślałem, że kupiłeś coś ciekawego, jaką imprezę czy cuś, a tu znowu dałeś dupy :lol:
no ale wstydu nie ma, lepsze to niż kompot :-)

Pit - 2015-08-21

Krychu napisał/a:
myślałem, że kupiłeś coś ciekawego, jaką imprezę czy cuś

x2...

ujdzie

TorquedMad_Mind - 2015-08-21

Krychu napisał/a:
myślałem, że kupiłeś coś ciekawego, jaką imprezę czy cuś, a tu znowu dałeś dupy :lol:
no ale wstydu nie ma, lepsze to niż kompot :-)

w momencie, jak mam ofertę "sprzedaję swoje i biorę twoje" to to mógł by być Civic nawet ;)
cóż rzec - podstawa taka jak u Gusbo, tylko czarny i silnik 0.2 mniejszy ale nie żłopiący oleju :P

Game - 2015-08-21

Chwalił się że kupił coś normalnego a tu zakłada temat z e46 :mrgreen: A idź Ty :lol:
TorquedMad_Mind - 2015-08-21

Game napisał/a:
Chwalił się że kupił coś normalnego a tu zakłada temat z e46 :mrgreen: A idź Ty :lol:

mistrz suspendu :lol:

antek - 2015-08-21

przynajmniej lepsze niż poprzednie :mrgreen: może być :cwaniak:
xero - 2015-08-22

coż to za skrzywdzone lampy z tyłu? :-?
TorquedMad_Mind - 2015-08-22

przyciemnione oemy
Hikiel - 2015-08-22

A mogłeś kupić IS200 :lol:
TorquedMad_Mind - 2015-08-22

Hikiel napisał/a:
A mogłeś kupić IS200 :lol:

no w sumie - do wyboru były... 2 sztuki :lol:

s3b - 2015-08-23

Puka most przy zmianie biegów ew. przy ruszaniu? ;)
TorquedMad_Mind - 2015-08-23

jeszcze nie :mrgreen:
Jest na liście planów wzmocnienie podłogi, zanim się rozsypie :D

xero - 2015-08-24

puka już chyba u wszystkich :lol:
Fawor - 2015-08-24

w sumie to wlasnie takie coś chodzi za mną jako dupowóz...dokładnie taki, 28 z gazorem. Tyle, ze chyba wolałbym polifta..Boję się tylko, ze będzie dupowozem do jednego momentu - zalozenia śmietnikowego tylnego kompletu i spróbowania boków :D Wtedy kiwik mógłby przestać mieć rację bytu :lol:
Kawasaki - 2015-08-24

Jak polift to już nie 2.8 raczej 3.0, a to temat rzeka. Najlepiej kupić przedlifta po akcji serwisowej z wymianą podłogi.
Jak nie puka to znaczy, że nie jedzie lub masz za głośno radio :D

Fawor - 2015-08-24

wymiana podłogi? To te auta mają jakiś porządny unfall konstrukcyjny? Nigdy się tym wcześniej nie interesowałem...dobrze, ze słysze - może mi to wybije pomysł z głowy ;-)
TorquedMad_Mind - 2015-08-24

mocowania dyfra pękały. Do ogarnięcia w cenie 10 czy 15 jagiełłów - są dospawane wzmocnienia mocowania dyfra. Nic strasznego.
s3b - 2015-08-24

Ja się nie spotkałem z E46 w którym by nie pukało przeniesienie napędu, w każdym wali mniej lub więcej :)
Karamba_DC2 - 2015-08-24

W mojej byłej 325ci nie waliło , w brata 325ci też nie wali :->
Zaś wujas obok ma 323 w touringu i już coś się dzieje :mrgreen:

E46 w coupe to świetne auto , Fawor jak coś trafisz zdrowego to nie oglądaj się , mega auta ! ;)

TorquedMad_Mind - 2015-08-25

s3b napisał/a:
Ja się nie spotkałem z E46 w którym by nie pukało przeniesienie napędu, w każdym wali mniej lub więcej :)

jak ktoś lubi jeździć na rozwalonych tulejach...

Kawasaki - 2015-08-25

Bio napisał/a:
mocowania dyfra pękały. Do ogarnięcia w cenie 10 czy 15 jagiełłów - są dospawane wzmocnienia mocowania dyfra. Nic strasznego.


W dużym mieście za takie kwoty tego nie zrobisz to raz, dwa, że to nie jest taka prosta sprawa jak się wydaje. Problem jest powszechny:
http://forum.e46fanatics....=195602&page=64

a w wątku poniższym są fotki jak powinno się to zrobić profesjonalnie:
http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=1&t=69250

A przyczyną walenia chyba częściej niż tuleje są podsuszki skrzyni/dyfra, łącznik wału i sam luz w dyfrze. Z reguły ludzie wymieniają po kolei tuleje, a jak waliło tak wali, a przyczyną jest jedno z pozostałych. Do tego dochodzi często hacząca jedynka. Ot. typowe bolączki e46.

Przykrą sprawą jest też brak szper w tej generacji (poza M) to duży krok wstecz w stosunku do e36.

Poza tym to bardzo fajne auta :D

TorquedMad_Mind - 2015-08-25

e - w 15 letnim wozie nikt podłogi wymieniać nie będzie - spawa się blaszki wzmacniające i własnie w koszcie 1000-1500 się spokojnie można zmieścić.

Ktoś w miarę ogarnięty ze spawarką i kanałem/podnośnikiem, jest w stanie to zrobić samemu.

btw - otrzymałem info od jednego z dealerów BMW, że gwarancyjnie airbaga pasażera mi wymienią :D

Kawasaki - 2015-08-25

W 15 letnim nie, ale do 10lat wymieniali w ASO.
Wózek się wyrywa bo jest zbyt cienka blacha, a blaszkę wspawujesz do tej samej cienkiej podłogi...

Krychu - 2015-08-25

niemiecka solidność 8-)
TorquedMad_Mind - 2015-08-25

Kawasaki napisał/a:
W 15 letnim nie, ale do 10lat wymieniali w ASO.
Wózek się wyrywa bo jest zbyt cienka blacha, a blaszkę wspawujesz do tej samej cienkiej podłogi...

http://www.turnermotorspo...inforcement.pdf

na tym patencie jest wzmacniane przeważnie - lata to potem na torach i nic się nie urywa, czyli musi działać ;)

Kawasaki - 2015-08-26

Spoko, na tego pdfa też natrafiłem, gdy mnie to interesowało pare lat temu.
Trzeba przypilnować magika, żeby spawał też od góry, tak jak jest tam pokazane lub nawet przyspawać też dodatkowe wzmocnienie. Rzadko któremu chce się wycinać dziury w bagażniku i tak rzeźbić.

Hikiel - 2015-08-26

Bez problemu do wyspawania takie wzmocnienia. Za milion mogę zrobić :D
TorquedMad_Mind - 2015-08-26

Jak dolarów zimbabwe to już grzeję motur! :lol:
PMW - 2015-08-26

tylko po założeniu wzmocnień pęka dalej ... kawałek dalej za spawem ;) już się naoglądałem zdjeć i przeszła mi dawno ochota m3 e46 ... z tego co wiem e36m3 tez mialy problem pekajacej podlogi pod tulejami których komus nie chcialo sie wczesniej wymienic to zawsze była głowna przyczyna
s3b - 2015-08-30

Bio napisał/a:
jak ktoś lubi jeździć na rozwalonych tulejach...


Wszystkie tuleje na wózku miałem wymienione na nówki Lemfordera, do tego podpora wału, łącznik elastyczny i wszystko co się dało wymieniłem, a i tak stukało przy każdej zmianie biegów, kolega ma 328i w sedanie w super stanie i jemu też stuka...

sonic_x - 2015-08-31

s3b napisał/a:
Bio napisał/a:
jak ktoś lubi jeździć na rozwalonych tulejach...


Wszystkie tuleje na wózku miałem wymienione na nówki Lemfordera, do tego podpora wału, łącznik elastyczny i wszystko co się dało wymieniłem, a i tak stukało przy każdej zmianie biegów, kolega ma 328i w sedanie w super stanie i jemu też stuka...


Mam tak samo ;) i podłoga robiona w ramach akcji serwisowej.

Prosta sprawa jezdzic i sie nie przejmowac.

TorquedMad_Mind - 2015-08-31

takie tam... spod mostu :lol:



xero - 2015-08-31

ja mam też 328 i to salon polska od 1 wł, serwisowana u FUSa i w momencie kupna jak miała 83 tys km też już było delikatnie słychać, ten typ tak ma
Kawasaki - 2015-08-31

Kuźwa tu więcej właścicieli e46 niż na forum Beemki.
Ciekawe tylko, czy ktoś wymyślił co wali :)

Bio, jakoś mi też światła nie podchodzą ani przód ani kierunki przód. Tył tylko ori albo led.
Nie ma zdjęć środka, czyli pewnie bieda wersja bez skóry i kaseciak :D

TorquedMad_Mind - 2015-08-31

Kawasaki napisał/a:

Bio, jakoś mi też światła nie podchodzą ani przód ani kierunki przód. Tył tylko ori albo led.
Nie ma zdjęć środka, czyli pewnie bieda wersja bez skóry i kaseciak :D

półskóry sportsitze z podbparciem ud ;) a kaseciak jest... + zmieniarka 6 CD i oem navi :D

odnośnie lamp - przednie kierunki, albo pomarańcz, albo obskurnie wyglądające białe kij sie co
( http://www.real-creative....ghtpaint001.jpg , czy http://motokiller.pl/uima...1_by_Sornii.jpg )
Może bym w oem pomarańczki poszedł, ale obecne lampy mi w ogóle nie przeszkadzają, więc raczej szybko się nie zmieni. Prędzej przednie żarówki zmienię z pomarańczowych na chromy, co by się nie rzucało w oczy.

s3b - 2015-08-31

Kawasaki napisał/a:
Ciekawe tylko, czy ktoś wymyślił co wali


Z tego co udało mi się dowiedzieć po licznych wizytach u mechaników BMW to ponoć krzyżak na wale powoduje te stuki, dodatkowo dochodzą luzy na półosiach i skrzyni biegów, razem powoduje to duże stuknięcie. Ja właśnie z tego powodu pozbyłem się E46, bo nie miałem już do tego siły...i została trauma do aut RWD :lol:

antek - 2015-08-31

s3b napisał/a:
to ponoć krzyżak na wale powoduje te stuki


w poldku było to samo :mrgreen: :lol:

gusbo - 2015-09-01

BMW to fajne auta, ale nie pamiętam, aby kiedykolwiek był taki dzień, by w którymkolwiek BMW wszystko było w tym samym momencie sprawne. ZAWSZE coś musi się wysrać. Dotyczy to też nowych beemek i tych starych i tych średnich... To pukanie to prawdopodobnie krzyżak wału - jak piszą chłopaki powyżej. Fajna E46 tak czy siak ;-)
TorquedMad_Mind - 2015-09-01

Ha! Gusbo powiedział, że mój wóz jest fajny! Mogę umierać spełniony :mrgreen:
gusbo - 2015-09-01

Haha, bądź błogosławiony :mrgreen:
Hikiel - 2015-09-01

:lol:
TorquedMad_Mind - 2015-09-09

Samochód pojechał do ASO BMW w Bratysławie, bo mi się psepuł wężyk odpowietrzania idący do filtra węglowego. Dlaczego aso? Bo jedyni, z którymi mogłem się dogadać po angielsku :D A niestety nie mam na razie podnośnika żeby samemu zajrzeć między bak a budę :/

Nic - zaskoczyła mnie pozytywnie cena naprawy - 140 Ojro tylko (a trzeba opuścić bak) - razem z pełną diagnostyką wozu :mrgreen:

Przy okazji poducha pasażera zostanie wymieniona na akcji serwisowej

Miałem okazje zobaczyć mocowanie wózka bardzo z bliska - nawet nie ma sugestii że coś chce pękać! Jedna rzecz do zmartwień mniej, ale pewnie zdążę wzmocnić tam podłogę, zanim zacznie się wysrywać.

Krychu - 2015-09-09

patrzcie jak mu się powodzi, do ASO na naprawy jeździ! :D
TorquedMad_Mind - 2015-09-10

Krychu napisał/a:
patrzcie jak mu się powodzi, do ASO na naprawy jeździ! :D

nie pyskuj plebsie :lol:

Krychu - 2015-09-10

nie wywyższaj się muzułmański imigrancie, tyle dobrze, że jesteś jednym z nielicznych, którzy chcą pracować :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2015-09-10

to chyba o Hikiela Ci chodziło :lol:
Hikiel - 2015-09-10

No co, 3 koła eurosów nie śmierdzi :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2015-09-11

ASO jeszcze przyjemniej zaskoczyło. zamiast 140 Euro, wyszło 103 :D

ale oczywiście moje szczęście - pieprzłem w ptaka i prawa nerka nie ma 70% zaczepów :lol:

TorquedMad_Mind - 2015-09-19

Także ten:

:mrgreen:

Krychu - 2015-09-19

wygląda fejkowo, ale z Tobą to nigdy nie wiadomo :mrgreen: to już niebieskie były lepsze, tfu! mniej tragiczne :lol:
Pilar - 2015-09-19

Co za kaszana :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2015-09-19

nie no spoko - są czarne :mrgreen: taki tylko photoshop, co by podenerwować ludzi w internetach :lol:

Chociaż w takiej ala "satynie" już nie powodują krwawicy oczu nawet...


Ale plan jest bardziej na "drugą stronę", czyli folia na cały wóz. Bo Słowacy są pojebani i już 2 ryski + wgniotkę mam.

TorquedMad_Mind - 2015-10-22

taka tam mała zapowiedź sesji ;)


gwint by się przydał + lekkie dystanse do felg

Hikiel - 2015-10-22

Kurde czemu Ty tak zawsze na żółto obrabiasz te foty? Jakoś mi to nie podchodzi ;-)
TorquedMad_Mind - 2015-10-22

teraz bardziej zielonawo, bo w głowie siedział mi Matrix i filtr jaki nałożyli na film ;)
Pit - 2015-10-22

Ty...a weź kiedyś zrób normalne kolory. :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2015-10-22

Limon napisał/a:
Ty...a weź kiedyś zrób normalne kolory. :mrgreen:

jak wrzucę galerię na bloga, to tam też będą zdjęcia z normalnymi kolorami :D

Grzesiek84RWD - 2015-10-22

Dopiero teraz zajrzałem,co tu się wyprawia :shock: w końcu masz samochód 8-)
Twisted - 2015-10-22

Przyjemne auto. Szukam ostatnio z kolegą nieustannie na następny sezon 330i albo Z3 zrobione na 2.8. Jak nigdy Beemki mi nie podchodziły, tak powoli zaczynają. :-)
TorquedMad_Mind - 2015-11-04

Kumpel ma Alpiny w 17", więc korzystając z tego, że miałem wrzucać moje Stylingi 42 z zimówkami, przymierzyłem... Chyba sprzedam swoje 18", kupię Alpiny i gwint :lol:

Arkadio - 2015-11-04

do tej budy 17" to stanowczo co mało ;)
TorquedMad_Mind - 2015-11-04

Arkadio napisał/a:
do tej budy 17" to stanowczo co mało ;)

nie no spoko - przy 18" tuleje wahaczy przednich poddały się po 4000km na Słowackich drogach - zostanę jednak przy 18" :mrgreen:

xero - 2015-11-05

wszystko spoko, ale lampy przód/tył są fatalne :-| seria zdecydowanie lepiej wygląda
TorquedMad_Mind - 2015-11-05

z lamp nieseryjne są tylko przednie kierunki.
tył przyciemniony folią - do odwrócenia.
jeśli chodzi o kierunki to chyba chrom żarówki wsadzę, co by pomarańczowego odbicia nie było. lepiej siądzie.

Na przednie lampy jest planowany krzyż w długie i pomalowanie obudowy xełona na czarno, co by jak najbardziej ściemnić, legalnie i bez utraty jakości działania, lampy ;)

wraz z wywaleniem całego chromu to powinno przynieść spoko efekt

TorquedMad_Mind - 2015-11-09

jestem leniem, a będe szukał felg 17" na nowy sezon. Jakieś propozycje? Może pójdę w chinola - JR-3? :D
Tym bardziej, że w 17" na gwincie i dobrym ustawieniu było by znośnie :D

TorquedMad_Mind - 2015-11-26

także ten... kto czyta bloga ten wie, że letnie są już "spakowane"

Opony zdjęte, nadawały się na śmietnik, a felgi wyglądały... no cóż... jakby miały tyle lat ile samochód:




Po umyciu już wyglądały sporo lepiej:


Teraz pozostaje pomalowanie dziadów. Tak, już mi się chce płakać na samą myśl...

+ wymieniłem tylne tuleje wahaczy :D

(tak wiem, felgi zamiast koziołków, ale pomiędzy wozem a felgą były drewniane klocki ;) )

TorquedMad_Mind - 2016-04-02

Pozmieniało się. Felgi pomalowane, na test wrzuciłem 225/40R18 Profil Pro Sport 2. W sumie sobie zrobię taki testo jak to wygląda dzisiaj z nalewkami.

Dodatkowo: dokupiony kabel do gazu i kompa - wreszcie jakaś diagnostyka może być grana.

Dzisiaj - wymiana filtrów + oleju.

Do wymiany: wahacze, amory tył + przynajmniej komplet klocków + zestaw do tarczo bębna.

Zdjęcia: doedytuję, bo są na dysku.

TorquedMad_Mind - 2016-04-07

pielęgnacja schizofrenii, poprzez monolog - kontynuacja:
Amory wymienione
Z:

Na:

:mrgreen:

BeNeK - 2016-04-07

Jako że nudy w pracy to z ciekawości zajrzałem na http://tqmm.pl/ . Powiem Ci szczerze, że przyjemnie się to czyta :-> Także propsik
TorquedMad_Mind - 2016-04-07

BeNeK napisał/a:
Jako że nudy w pracy to z ciekawości zajrzałem na http://tqmm.pl/ . Powiem Ci szczerze, że przyjemnie się to czyta :-> Także propsik

podziękował - dzisiaj przebiłem 100 lajków na fanpejdżu - yolo słaggins! :lol:

eithray - 2016-04-07

Masz jakieś aktualne zdjęcia całego samochodu? Jakie koło teraz tutaj siedzi?
TorquedMad_Mind - 2016-04-07

eithray napisał/a:
Masz jakieś aktualne zdjęcia całego samochodu? Jakie koło teraz tutaj siedzi?

koło siedzi takie jak siedziało. Pełne fotki auta na początku, ew. na blogu. Rzadko robię fotki własnego wozu ;) różnica jest taka, że trochę się zadek podniósł ;-)

TorquedMad_Mind - 2016-09-23

paczka dojechała :mrgreen:


TorquedMad_Mind - 2016-09-24

A w pudełku znajduje się... https://goo.gl/vPfTkc :mrgreen:
Grzesiek84RWD - 2016-09-24

No fajnie to wygląda i solidnie.
TorquedMad_Mind - 2016-09-25

No zestaw jest solidny. Bardzo mnie cieszy, że ma regulację wysokości niezależną od skoku amortyzatora i ścisku sprężyny, co oznacza, że nie będzie ping ponga ;)
Hikiel - 2016-09-25

Fajne foty bez tego gównianego brązowego filtra :D
TorquedMad_Mind - 2016-09-25

Hikiel napisał/a:
Fajne foty bez tego gównianego brązowego filtra :D

jakiego brązowego filtra? :lol:

BTW - jako, że bmw ma większe szanse na jazdę niż Twój Skaj - wpadnij kiedyś na montaż :mrgreen:

Hikiel - 2016-09-25

No zwykle Twoje zdjęcia obrabiasz w taki sposób, że mają taką dziwną brązową poświatę :D a tutaj są normalne i od razu ogień :)

Montował to będziesz w PL?

TorquedMad_Mind - 2016-09-25

Hikiel napisał/a:
No zwykle Twoje zdjęcia obrabiasz w taki sposób, że mają taką dziwną brązową poświatę :D a tutaj są normalne i od razu ogień :)

Montował to będziesz w PL?

W Bratysławie... chociaż jeszcze nie wiem, zależy jak z czasem wyjdzie.

s3b - 2016-09-25

Który rok jest tego E46?
TorquedMad_Mind - 2016-09-25

2000. Jeden z ostatnich wypustów z silnikiem M52, więc nie żrącym oleju.
s3b - 2016-09-25

Miałem dwa lata E46 323i M52TUB25, świetnie wspominam ten samochód, jego dwie wady to dość spore spalanie na krótkich odcinkach do pracy (Średnio za 100 zł jeździłem 3-4 dni), a druga jego wada to ciągłe problemy ze stukami z tylnego napędu, wymieniłem wszystkie gumy na wózku na Lemforder, wszystko co się dało założyłem nowe, wrzuciłem inny most, a podczas zmiany biegów albo ruszania zawsze coś waliło z okolic tylnego mostu, strasznie mnie to irytowało i było jednym z głównych powodów, że pozbyłem się tego auta.
TorquedMad_Mind - 2016-09-26

weź pod uwagę, że to 6 cylindrów - potrzebuje trochę czasu na rozgrzanie ;)

Odnośnie stuków - pojawiło się coś u mnie - na wiosnę będę się tym przejmował + przy okazji zrobię wzmocnienia podłogi.

Piotrek(T) - 2016-09-26

Bio napisał/a:
weź pod uwagę, że to 6 cylindrów - potrzebuje trochę czasu na rozgrzanie


Niby logiczne, ale moje obserwacje tego nie potwierdzają.
benzyna 1.6 r4 w toyocie zagrzewa mi się wolniej niż N52B25

Obserwowałem tylko wodę, nie wiem jak z olejem.

Hikiel - 2016-09-26

Bzdura z tym nagrzewaniem i ilością cylindrów ;) Miałem już różne czwórki, szóstki, fałki, rzędówki, diesle, benzyniaki i reguły nie ma żadnej.
TorquedMad_Mind - 2016-09-27

Hikiel napisał/a:
Bzdura z tym nagrzewaniem i ilością cylindrów ;) Miałem już różne czwórki, szóstki, fałki, rzędówki, diesle, benzyniaki i reguły nie ma żadnej.

widzisz - a jakoś seryjne M50 więcej czasu potrzebuje od M52 (żeliwo kontra alumnium)
a jak to się ma do innych wozów z całkowicie innymi układami chłodzenia? Najczęściej chyba zależy to od termostatu i tego jak późno ma się otwierać.

Hikiel - 2016-09-27

Ale ja nie mówię, że tak nie jest w tym przypadku tylko, że nie można generalizować, że jak silnik ma 6 garów to będzie nagrzewał się dłużej niż ten, który ma 4. Maxima V6 grzeje mi się szybciej niż Colt 1.3 :)
Arkadio - 2016-09-27

logicznie, większa praca = więcej ciepła ;)
Hikiel - 2016-09-27

Niby tak, ale jednocześnie dużo większa pojemność układu chłodzenia. Mimo zamkniętego termostatu, płynu do nagrzania jest znacznie więcej ;-)

Reguły nie ma a czynników jest więcej niż ilość cylindrów.

TorquedMad_Mind - 2016-09-27

Napisałem jak to wygląd dla BMW po prostu :)
Mam porównanie w 2x E36 z M43 i M42 + E36 z 2x M50 (2.0 i 2.50 i M52 (2.8), stąd moje wnioski

Arkadio - 2016-09-27

Hikiel napisał/a:
Niby tak, ale jednocześnie dużo większa pojemność układu chłodzenia. Mimo zamkniętego termostatu, płynu do nagrzania jest znacznie więcej ;-)

Reguły nie ma a czynników jest więcej niż ilość cylindrów.


tak wiem jest mnóstwo czynników wpływających na to, to takie moje przemyślenia na podstawie obserwacji różnych aut maj,ące jakieś tam potwierdzenie z punktu naukowego :D

TorquedMad_Mind - 2016-10-09

Także ten - BC zamontowany :mrgreen:




Pojeżdżę trochę, poczekam aż się ułoży i może nieco niżej (1cm?) skręcę.

Pankracy - 2016-10-09

Dałeś zdjęcia z różnych kątów i nie widać różnicy.
TorquedMad_Mind - 2016-10-09

bo wielkiej nie ma ;) ale szpara między przodem a tyłem się zgadza.
Ktuy - 2016-10-09

Tarcze z klockami na smietnik :-P
TorquedMad_Mind - 2016-10-09

jeszcze mają mięsa, więc poczekają ;)
Krzyh00 - 2016-10-11

Stan tylnego przewodu hamulcowego mnie zmrozil, przeciez to kulka rdzy :shock:
Krychu - 2016-10-11

To jest BMW, marka premium, a gorzej niż w kiwiku :->
TorquedMad_Mind - 2016-10-11

Krzyh00 napisał/a:
Stan tylnego przewodu hamulcowego mnie zmrozil, przeciez to kulka rdzy :shock:

powierzchowna - ale faktycznie wygląda jak YOLO :lol: Niestety standard w E46 - sztywna sekcja tyłu lubi rdzewieć.
Na wiosnę będzie zrobione ;)

TorquedMad_Mind - 2017-03-04

Wiosenne "obluukanie na ścieżce zdrowia" u diagnosty. Wnioski?

BC Racing świetnie zniósł zimę - bez żadnych smarów czy glutów na gwincie - całość tylko ubrudzona. Biorąc pod uwagę, że w SK sypią czym się da (ku nieuciesze błotników...). Z tego co mówił diagnosta - na teście zachowały się podobnie do Bilsteinów B16 (tydzień wcześniej miał E90 z B16 i sobie pogadał z tamtym właścicielem + ze mną też), więc chyba jest nieźle ;)

W międzyczasie - 2 paczki części. Jedna już ofocona: http://tqmm.pl/2017/01/23...napinacz-rolki/

A druga paczka będzie ogarnięta po przyjeździe do Bratysławy ;)

TorquedMad_Mind - 2017-03-05

No i druga ciężka paczka z partami... teraz muszę znaleźć czas w marcu aby to wszystko pomontować, bo w kwietniu przeprowadzka...

Emre - 2017-03-05

Co to za gwint masz?
TorquedMad_Mind - 2017-03-05

Emre napisał/a:
Co to za gwint masz?

BC Racing RM - przód upside-down. sprężyny 4x 8kg/mm

Emre - 2017-03-05

Jaka to polka jest? Wyżej niż AP?
TorquedMad_Mind - 2017-03-05

Emre napisał/a:
Jaka to polka jest? Wyżej niż AP?

kosztuje 2x więcej od AP...

Wg. opinii ludzi składających szybkie wozy, jest lepiej niż ISC. ISC nie miałem, więc nie oceniam.

Emre - 2017-03-05

dla mnie trochę kosmos gwint za taki prajs do dupowozu za 10-15k...
TorquedMad_Mind - 2017-03-05

Emre napisał/a:
dla mnie trochę kosmos gwint za taki prajs do dupowozu za 10-15k...

dla mnie kosmosem jest jak ludzie wydają kosmiczne pieniądze na wóz a potem wkładają ping-pongowego mts'a... (zresztą, jakbym miał flotę to B16 by siadło, albo inne KW...)

jak coś - kolejne planowane wydatki na najbliższe 2 lata też będa dla Ciebie kosmosem, więc jak coś - ostrzegam :lol:

Emre - 2017-03-05

ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność... między mts, a bc jest jeszcze kila dobrych zawiasów...

btw. mam z przodu gwint mts, a z tyłu krótki amor z e30 + sprężyna ISC i żadnego ping-ponga nie ma... a cały zawias wyszedł z 500-600 zł... :lol:

TorquedMad_Mind - 2017-03-05

miałem okazję swego czasu pojeździć na MTS'ie i m.in. dlatego nie wpadną do mojego wozu produkty tej firmy ;)

Ale Cię rozumiem - do gruza, który ma sporą szansę na sklepanie zadka o [wpisz jakąkolwiek barierkę czy tego typu element] - nie widziałbym sensu w wydawaniu kasy. Ten wóz chcę potrzymać parę lat, więc stwierdziłem, ze w tanie "coś" nie będę inwestował.

fulek - 2017-03-05

Emre napisał/a:
btw. mam z przodu gwint mts, a z tyłu krótki amor z e30 + sprężyna ISC i żadnego ping-ponga nie ma... a cały zawias wyszedł z 500-600 zł...


dokładnie to samo można przeczytać na cvcforum 8-)

Autos Süchtig - 2017-03-06

Bio napisał/a:
Emre napisał/a:
dla mnie trochę kosmos gwint za taki prajs do dupowozu za 10-15k...

dla mnie kosmosem jest jak ludzie wydają kosmiczne pieniądze na wóz a potem wkładają ping-pongowego mts'a... (zresztą, jakbym miał flotę to B16 by siadło, albo inne KW...)

albo jak ludzie kupują BMW, a nie TATA i wkladaja zawieszenie na poziomie tego drugiego :)

TorquedMad_Mind - 2017-03-09

PAczka z partami dojechała:



Aby jednak uniknąć Waszego:


są tam:
Brembo MAX + ATE Ceramic na przód:



Some Oil:


trochę filtrów:




Pasek i napinacz do klimy:


Lepsze fotki: http://tqmm.pl/2017/03/07...sci-do-rurka-2/

TorquedMad_Mind - 2017-04-28

Rurek obecnie w serwisie - "posikał się" olejem i parę rzeczy jest do zmiany :-/

na pocieszenie - nowa paczuszka!

TorquedMad_Mind - 2017-05-09

i tak tego nikt nie czyta, ale sobie wrzucę:

W pudełku le były:
Nowe przetwornice i kabelki:


Do nich nowe palniki:


I nowe kierunkowskazy:


Jeszcze dojadą krzyże, a na razie muszę czekać na szyby reflektorów i uszczelki - i tak do przetwornic będę rozbierał reflektor, więc stwierdziłem, że poskładam na nowych partach i nie będę się bawił w jakieś polerki.

Hikiel - 2017-05-09

Foty mistrz, aż mi brakuje tego gównianego żółtego filtra, którego zawsze używałeś :D
TorquedMad_Mind - 2017-05-09

Hikiel napisał/a:
Foty mistrz, aż mi brakuje tego gównianego żółtego filtra, którego zawsze używałeś :D

mam nowy monitor - ssij :mrgreen:

Karamba_DC2 - 2017-05-10

:lol: :lol:

Miałem kiedyś fajna E46 325i w coupe , świetne auta w tamtych latach !
E90 to już nie to :roll:

Hondata - 2017-05-10

E46 przytuliłbym ale M3 :-P
Z kolei E90 każde mi się podoba :mrgreen:

Game - 2017-05-10

E90 spoko ale środek trochę wieje tandeta, no i ten dźwięk przy zamykaniu drzwi, jak duży fiat :-| Na plus mega fajne prowadzenie, nie wiem czy nie najlepsze w klasie w tamtych latach.
TorquedMad_Mind - 2017-05-11

Game napisał/a:
E90 spoko ale środek trochę wieje tandeta, no i ten dźwięk przy zamykaniu drzwi, jak duży fiat :-| Na plus mega fajne prowadzenie, nie wiem czy nie najlepsze w klasie w tamtych latach.

Ostatnio jechałem E92 330d
Myślałem, że E46 już "odrywa" kierowcę od tego co się dzieje... ale w E90 po prostu wiesz że jedziesz i tyle. Człowiek jest w cholerę odseparowany.

pr00 - 2017-05-12

Hondata napisał/a:
E46 przytuliłbym ale M3 :-P
Z kolei E90 każde mi się podoba :mrgreen:


E46 coupe z V8 jeździ lepiej niż M3, rób projekt :lol:

TorquedMad_Mind - 2017-05-16

w końcu siadłem nad LPG.

Mapa od podobno "dobrego gazownika"


po małych kombinacjach:


Dla niezorientowanych - linie mają się pokrywać. Górę bezpiecznie "podlewa", ale zdejmiemy trochę :mrgreen:

Został więc lekki szlifing mnożnika i gotowe.

TorquedMad_Mind - 2017-05-28

Weekend z palącym słońcem, więc postanowiłem złapać udar :lol:

Mareczuczek - 2017-05-28

Kierunki wymontowane bo i tak nieużywane - dobry mod 8-) :lol:
TorquedMad_Mind - 2017-05-29

Mareczuczek napisał/a:
Kierunki wymontowane bo i tak nieużywane - dobry mod 8-) :lol:

a kim Ty w ogóle jesteś?



W każdym razie:
Było:

Jest:


jak coś - zmienione kierunki i dołożone krzyże w długie.

YacaJackowski - 2017-05-29

Ja jestem skrzywiony ale mega mi się podobają pomarańczowe kierunki, ziomek z roboty miał E46 w kombiu i też pozmieniał na pomarańczowe kierunki i wyglądały mega. Nie myślałeś o tym? Jest lepiej niż na tych białych ale IMO było by lepiej jakby było amber ;-)
TorquedMad_Mind - 2017-05-29

YacaJackowski napisał/a:
Ja jestem skrzywiony ale mega mi się podobają pomarańczowe kierunki, ziomek z roboty miał E46 w kombiu i też pozmieniał na pomarańczowe kierunki i wyglądały mega. Nie myślałeś o tym? Jest lepiej niż na tych białych ale IMO było by lepiej jakby było amber ;-)

Mi średnio pasują pomarańcze do tej budy. Tzn inaczej - może w czerwonym, niebieskim kolorze siadły by lepiej, ale tutaj niezbyt.

+ chcę mieć "czorny wóz", więc i chromy z zewnątrz, wokół szyb, też wywalę/pomaluję.

Z zewnątrz jeszcze myślę o dokłądce AC Schnitzer + tylna klapa ala CSL.

No i docelowo 17 w jakimś "wyścigowym" setupie.

YacaJackowski - 2017-05-29

Spoko, spoko, gust jest jak odbyt - każdy ma swój :) Zdecydowanie lepiej niż na tych seryjnych białych :)
TorquedMad_Mind - 2017-05-29

YacaJackowski napisał/a:
Spoko, spoko, gust jest jak odbyt - każdy ma swój :) Zdecydowanie lepiej niż na tych seryjnych białych :)

seryjnych nie było - to jakieś "samo matowiejące się" sonary :lol:

Ale "eMkowe" białe ogólnie wyglądają wg. mnie gówniano i niepasujące do niczego, teraz przednie reflektory są spójne.

Krychu - 2017-05-29

Jest lepiej, jednak czekamy na niebieskie akcenty :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2017-05-29

nie kuś bo sprawdzałem :lol:


Pilar - 2017-05-29

kozak :lol:
TorquedMad_Mind - 2017-05-29

Pilar napisał/a:
kozak :lol:

wiem :lol:

Krychu - 2017-05-29

Do tego niebieskie listwy zamiast chromowych, no i felgi :kul:
TorquedMad_Mind - 2017-06-19

1-sze podejście z filtrem polaryzacyjnym... Zachmurzenie jak cholera, więc szału nie ma. Wozu też nie chciało m się myć :lol:




Leo - 2017-06-20

dobrze wyglada! ;)
Krzyh00 - 2017-06-20

Kadry allegrowe. Idzie pod mlotek? :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2017-06-20

Krzyh00 napisał/a:
Kadry allegrowe. Idzie pod mlotek? :mrgreen:

ni - raczej spontan "co zrobić z tym pieprzonym filtrem"... a że akurat do ikei jechałem po jakieś worki... :lol:

Chociaż z drugiej strony myślę o jakimś mocnym kombiaku w gnoju...

sonic_x - 2017-06-22

Ładna, schludna tylko felgi to bym zmienił ;)
TorquedMad_Mind - 2017-06-22

sonic_x napisał/a:
Ładna, schludna tylko felgi to bym zmienił ;)

spoko - w Bratysławie co 5-te E46 ma te felgi, wiec mam lekkiego raka jak je widzę :lol: jest plan na zmianę, ale przepieprzyłem budżet na głupoty :lol:

pr00 - 2017-06-24

E46 zawsze robi robotę, co śmieszne coupe na zdjęciach zawsze wygląda gorzej niż na żywo ;-)
TorquedMad_Mind - 2017-06-24

pr00 napisał/a:
E46 zawsze robi robotę, co śmieszne coupe na zdjęciach zawsze wygląda gorzej niż na żywo ;-)

coupe seryjne wygląda słabo.
Już na Eibachu Pro Kicie z dobrą felgą i oponą jest niebo a ziemia.

Jak z zewnątrz u mnie dojdzie to co planuję, to będzie to jakoś znośnie wyglądać :mrgreen:

TorquedMad_Mind - 2017-08-19

Uber mod wpadł. Zielone piekło zrobione, więc zasłużona naklejka obecna na szybie:

z wrażenia prawe tylne łożysko się obraziło i zaczęło wyć :lol:

Yaca - 2017-08-19

napisz coś więcej! z tego co widziałem to pogoda trochę nie dopisała :-/
TorquedMad_Mind - 2017-08-19

Yaca napisał/a:
napisz coś więcej! z tego co widziałem to pogoda trochę nie dopisała :-/

coś więcej?
Srałem ze strachu :lol:

1. Ja na nalewkach,
2. Lało (10 sierpnia jechałem), ogólnie nurb i okolice mega śliskie. Ludzie mieli problemy na rondach przy GP.
3. Ring Taxi miało nawet problemy trzymać się asfaltu,
4. Z wrażania zapomniałem zapiąć kamerę (a ssawka ładnie czekała)
5. Powinienem dostać medal za jedno z najwolniejszych kółek na nurbie ever :lol:

Fawor - 2017-09-18

skusiłeś mnie ofertą kupna, więc przeczytałem temat jeszcze raz :-o BC, gaz, klima...dyche dam :D

Spawałes już tą podłogę?

TorquedMad_Mind - 2017-09-18

Fawor napisał/a:
skusiłeś mnie ofertą kupna, więc przeczytałem temat jeszcze raz :-o BC, gaz, klima...dyche dam :D

Spawałes już tą podłogę?

Nie, bo nie ma z nią problemu ;) - w Marcu 2000 BMW dało nową podłogę, a wóz jest z kwietnia 2000 ;)
Jak będę robił gumy w wózku to wtedy przy okazji pospawam "pro-forma".

Fawor - 2017-09-18

az znowu cofnałem się do pierwszych stron (kto czytał ten wątek tyle razy co ja? Jakaś znizka przy zakupie? :D ) i nigdzie nie było napisane :) to dobrze.
TorquedMad_Mind - 2017-09-18

Fawor napisał/a:
az znowu cofnałem się do pierwszych stron (kto czytał ten wątek tyle razy co ja? Jakaś znizka przy zakupie? :D ) i nigdzie nie było napisane :) to dobrze.

jest jeszcze plan na dorzucenie oplotu HEL, postawienie na nowo tylnych sztywnych linii

w ten weekend - obydwa łożyska do zmiany tył (lewe się odezwało, a że są gówniane do roboty to zrobię obydwa)

Jeszcze myślę, czy czasem nie kupić W211 jako Daily a Rurka zostawić i przygotować to upalania na SK ringu :lol: (kupię tanio pod Bratysławą dom z garażem na 2 samochody :lol: )

TorquedMad_Mind - 2018-02-28

BMW nudnie jeździ bez jakichś problemów, to kupiłem zestaw "przeglądowy" (oleje filtry) + odma + cewki (oemy padają zwykle w okolicy 300kkm - nie chce mi się czekać na to, wymienię wcześniej).



Nowe felgi na 2018 kupione, obecnie czekają na piaskowanie i malowanie. Fotki? Będą jak zrobię :lol:

TorquedMad_Mind - 2018-04-01

No i zestaw całoroczny wjeżdża. Jeszcze myślę, czy na przód nie kupić 8.5J (bo obecnie przód 7.5 i tył 8.5), ale nie śpieszy się.

Dlaczego całoroczny? Na jesień wjadą całoroczne opony (Micheliny Crossclimaty, Good Yeary Vectory, albo Nokiany - na razie ku tym pierwszym się skłaniam - bo rant ochronny), bo zimy są obecnie dość "żałosne" w mojej szerokości geograficznej, więc nie widzę na razie sensu na 2 komplety kół.


W sumie ważniejsze jest teraz dla mnie to, że mogę myśleć o większych hamulcach - wcześniej mnie 16" na zimę blokowało ;)

sonic_x - 2018-04-05

Wreszcie inna felga ;)

Styling 68 zawsze ok.

Co do hamulcy to chyba standardowy/najtańszy/efektywny mod - 325mm z 330i/d ?

TorquedMad_Mind - 2018-04-05

sonic_x napisał/a:
Wreszcie inna felga ;)

Styling 68 zawsze ok.

Co do hamulcy to chyba standardowy/najtańszy/efektywny mod - 325mm z 330i/d ?

Najbliżej, ale też widziałem w necie gotowe zestawy z "wincyj-tłoczkiem" z chyba E38, czy E8X - też mają wejść na 17"

sonic_x - 2018-04-05

e38 nie wejdzie - zbyt małe rożnice w mocowaniu.

Można łatwo dostac adaptery pod zaciski z Porshe 996/boxter s/cayman s - jak chcesz mam gdzies nr. zacisku i link do strony z adapterami.

Równie dobrze może też być jakikolwiek nowy 4pot np. alfy 159 3.2/2.4 bo maja mocowania górne i można łatwo custom adapter dorobić.

Gotowce niestety są tylko pod Prosiakowe.

Z Bmw 135i ( BMW performance 6pot) pasuje w jarzmo bez adapterów ale cena zacisku zabija.

Szczerze do 2.8 wiecej niż seria 330i/d nie jest potrzebne chyba że chodzi o aspekt blink ;)

TorquedMad_Mind - 2018-04-05

o - podrzuć to info o hamulcach z prosiaka. interesowało mnie to, ale nigdzie nie umiałem znaleźć adapterów
hot_rider - 2018-04-05

trza samemu wystrugać
Patryk7g - 2018-04-05

Polecę trochę z OT, ale jak już jest o adapterach. Z jaką ceną trzeba się liczyć, żeby ktoś wystrugał customowe adaptery? Dorwałem za grosze nowe 4tłoki Wilwooda i chciałem wrzucić do Stilo
TorquedMad_Mind - 2018-04-09

Nie wiem po ile ludzie sprzedają adaptery ale zestaw z 135i by mnie wyszedł koło 1600 Dolanów :lol: (ale dystansów nie muszę zakładać :D )
https://www.ecstuning.com...25x25/34113646/

sonic_x - 2018-04-10

http://creationsmotorspor...-e36-e46-2.html

Pod linkiem także info jakie dokąłdnie zaciski z numerem oem i jaka tarcza

600zł ale nie trzeba nigdzie strugać i mierzyc

TorquedMad_Mind - 2018-04-10

sonic_x napisał/a:
http://creationsmotorsport.com/index.php/brake-upgrade-porsche-calipers-brembo-bmw-m3-e36-e46-2.html

Pod linkiem także info jakie dokąłdnie zaciski z numerem oem i jaka tarcza

600zł ale nie trzeba nigdzie strugać i mierzyc

ale i tak trzeba "rżnąć" zaciski :/

sonic_x - 2018-04-10

Zależy jaka felga, podobno wchodzi bez przy małym dystansie albo dobrej feldze.

Chyba że zestaw Vmaxx są za 1k Euro

taki przykład:
http://www.x-parts.de/Bre...E::2517900.html

W zestawie wszystko co potrzeba. Ja pewnie w maju bede zamawiać do swojej e36 taki zestaw tylko pod jarzma M3.

TorquedMad_Mind - 2018-04-11

sonic_x napisał/a:
Zależy jaka felga, podobno wchodzi bez przy małym dystansie albo dobrej feldze.

Chyba że zestaw Vmaxx są za 1k Euro

taki przykład:
http://www.x-parts.de/Bre...E::2517900.html

W zestawie wszystko co potrzeba. Ja pewnie w maju bede zamawiać do swojej e36 taki zestaw tylko pod jarzma M3.

no bez rżnięcia - 18" potrzebujesz, bo się nie zmieścisz z zaciskiem.

Johnson - 2018-04-11

Z jednej strony lepszy hebel, a z drugiej opona all-season?
TorquedMad_Mind - 2018-04-11

Johnson napisał/a:
Z jednej strony lepszy hebel, a z drugiej opona all-season?

jak się mieszka w regionie gdzie temperatura minusowa to coś rzadkiego to serio - do zwykłej jazdy nie widzę sensu w szaleniu z oponami.

Po za tym - co za problem, żeby kupić drugie fele i tam już wsadzić opony do upalania?

TorquedMad_Mind - 2018-04-21

Musiałem sobie zrobić przypominajkę, więc... sezon 2018 wygląda na razie tak:
Wymienione/zrobione:
Filtry: olej, paliwo, powietrze, kabina, lpg ciekły, lpg lotny
cewki x6
świece x6
czujnik wałka wydechowy
pokrywa filtra oleju (materiał po 18 latach i gwałcenia złymi kluczami zaczął pękać)
czujnik poziomu paliwa za kierowcą
płyn hamulcowy + nowe odpowietrzniki
6x wtryski lpg (obecne Hany H2001 Gold po 120km zaczęły przycinać)
felgi + opony
sklejenie tylnych lamp (po 18 latach oem klejenie puszcza)

Do wymiany:
odma + węże
uszczelki w vanosie więc przy okazji uszczelki pod pokrywą zaworów
moduł świateł + programowanko
obecne letnie opony na jakieś całosezonowe

Całkiem znośnie ten rok...

TorquedMad_Mind - 2018-07-03

Odma i vanos zrobiony. Przy okazji sprawdzenie "jak to tam wygląda po 303kkm na silniku, w którym nie było bokiego Motula, któy rozwiązuje ludziom wszystkie problemy"



Karamba_DC2 - 2018-07-03

Ciekawe czy tak samo będzie wyglądać w typeRach po 100 :mrgreen: a co dopiero 200 i 300 :shock:
Ja moje dwie byle bawary zalewalem Castrolem według zaleceń BMW, oba zawsze zdrowe i bez poboru oliwy :)
Brata też ponad 200k nalatane i kolejny właściciel katuje i nic w m54b25 :)

Pit - 2018-07-03

widziałem otwarte k20 po 350kkm, wyglądało równie dobrze ;-)
Karamba_DC2 - 2018-07-03

Bserie z przebiegiem 500kkm też się trafiły :)
Ale tego już nie będzie :(

TorquedMad_Mind - 2018-07-03

Karamba_DC2 napisał/a:

Ja moje dwie byle bawary zalewalem Castrolem według zaleceń BMW, oba zawsze zdrowe i bez poboru oliwy :)
Brata też ponad 200k nalatane i kolejny właściciel katuje i nic w m54b25 :)

bo ogólnie leje się to co zaleca producent. Na dzień dzisiejszy "zwykły" Shell Helix Ultra 5w-40 (od 3 wymian, bo odkąd mam e46 to go leję + nie śpieszę się z wymianami - 15kkm przynajmniej robi, a raz z ciekawości przetrzymałem na 22kkm (BMW mówi nawet o 25kkm/rok) spełnia normę BMW a jest i tak sporo lepszy, niż to o czym myślał producent silnika 20 lat temu. Ogólnie Nagar tylko w miejscu, gdzie Olej "stoi" (nad vanosem ssącym - tam jest wylot do odmy, bez żadnego ruchu oleju, więc dość naturalne, że tam się zbierze syf)

Nie widzę sensu we wlewaniu jakichś VR1, Motuli 300V i innych "wynalazków", które do daily są po prostu przepłaceniem, albo często wtopą, bo zaczynają się dzieć dziwne rzeczy (VR1 po poprzednim właścicieli się... pienił przy zlewaniu O.o)

Karamba_DC2 - 2018-07-04

Jeżeli mowa o daily to oczywiście że nie ma sensu przepłacać :)
Z olejami to jest tak, że jak masz głowę na karku i wiesz jak silnik działa, to byle nie kupić podjebki i nie ma prawa olej nic popsuć ;)

gaseb - 2018-07-04

Karamba_DC2 napisał/a:
Ciekawe czy tak samo będzie wyglądać w typeRach po 100 :mrgreen: a co dopiero 200 i 300 :shock:


Ciagle słychać od Ciebie, że masz mało czasu na forum, tymczasem sam zadajesz pytanie a następnie na nie sam odpowiadasz :shock:

Karamba_DC2 napisał/a:
Z olejami to jest tak, że jak masz głowę na karku i wiesz jak silnik działa, to byle nie kupić podjebki i nie ma prawa olej nic popsuć ;)

Game - 2018-07-04

Tak naprawdę częstsze wymiany (co 8-10k) robią dla silnika o wiele lepsza robotę niż jakiś mega uber olej (mówię o daily)
guczi - 2018-07-04

Wymieniasz cewki mimo, że są ok, a żydzisz na wymianę oleju co 10k, szkoda gadać.
TorquedMad_Mind - 2018-07-05

guczi napisał/a:
Wymieniasz cewki mimo, że są ok, a żydzisz na wymianę oleju co 10k, szkoda gadać.

"żydzisz na wyianę oleju" - to znaczy? Powiedz mi jaki zły wpływ ma na ten silnik wymiana co 15kkm (a raz dla testu/ciekawości po 22kkm)? Ale tak uargumentuj konkretami, a nie "wydaje mi się". Dla podpowiedzi - silnik wolnossący, nie za wysoko obrotowy (odcinka na 6500 rpm - silnik widział ją 7 razy odkąd go mam + dość niska OM kompresja - 10.2) rzadko widzi więcej niż 3500 rpm, 3k rpm widzi dopiero po rozgrzaniu, a 90% czasu spędza w okolicy 2500rpm. Dodatkowo jeździ na LPG, które się nie miesza z benzyną +nie wpieprza płynu chłodniczego, oleju (tyle co wyparuje - przy padniętej odmie wziął aż - 200ml pomiędzy wymianami). 80% robi trasy. Jak jeżdzę po mieście to zawsze przynajmniej 30km, więc w zimie nigdy nie było majonezu pod korkiem (pomimo używania jedynie w weekendy) Bring it on!

Wymiana kompletu cewek - i tak by walnęły po kolei w ciągu najbliższych 10kkm (bo tyle wytrzymują OEMY), a nie chce mi się ciągle zrzucać pokrywy i mocowania filtra kabinowego + testować która cewka tym razem walnęła.

Booohal - 2018-07-05

Bio napisał/a:
to znaczy

To znaczy, że Helix to dobry olej. Ale maks co może wytrzymać to około 12 000km przy sprzyjających warunkach. Później na łeb lecą właściwości absorpcyjne. Nawet w pełnym syntetyku obrabianym gazem.
Game tutaj trafił w sedno.

TorquedMad_Mind - 2018-07-05

Booohal napisał/a:
Bio napisał/a:
to znaczy

To znaczy, że Helix to dobry olej. Ale maks co może wytrzymać to około 12 000km przy sprzyjających warunkach. Później na łeb lecą właściwości absorpcyjne. Nawet w pełnym syntetyku obrabianym gazem.
Game tutaj trafił w sedno.

są na to jakieś faktyczne dane/testy?

Druga sprawa - kilometry kilometrom nierówne.

Booohal - 2018-07-05

Oczywiście.
Ale tematem nie interesuję się już ze trzy lata i nie podlinkuję.
zmienolej.pl, czarnepaliwo.pl Powinni mieć coś na swoich facebookowych FP. Wyniki laboratoryjne po różnych przebiegach.
Z autopsji też mogę napisać: Galant - hydropopychacze nie najlepszej jakości. Na badziewiakach typu zielony Castrol, szary Mobil popychacze odzywały się po około 6-8 000km, na Helixie po około 10 000km Teraz stoję przy Specolu. Wg. mnie tak samo dobry co Helix, a jeszcze tańszy.

TorquedMad_Mind - 2018-07-05

Booohal napisał/a:
Oczywiście.
Ale tematem nie interesuję się już ze trzy lata i nie podlinkuję.
zmienolej.pl, czarnepaliwo.pl Powinni mieć coś na swoich facebookowych FP. Wyniki laboratoryjne po różnych przebiegach.
Z autopsji też mogę napisać: Galant - hydropopychacze nie najlepszej jakości. Na badziewiakach typu zielony Castrol, szary Mobil popychacze odzywały się po około 6-8 000km, na Helixie po około 10 000km Teraz stoję przy Specolu. Wg. mnie tak samo dobry co Helix, a jeszcze tańszy.


Widzisz - na Shellu Helixie Ultra 5w40 (bo tylko taki leję, od kiedy mam wóz - a ten olej spełnia normy nawet Ferrari) jak dla testu pojeździłem te 22km to dalej silnik miał lepszy dźwięk i nic się nie odzywało niż na Valvo 5w40 SynPower.

Ogólnie tymi 10-15kkm się nie przejmuję z prostej przyczyny (upraszczając) - silnik robiący 15kkm (i wymieniamy olej) zrobi tyle samo ruchów na 2krpm co silnik na 3k rpm przy 10kkm (i też olej wymieniamy). Może jakbym miał M54, to bym się pewnie częściej spuszczał nad wymianą.

a a propos stron, które podałeś, to Zmienolej.pl mi się pojawia czasami na FB i za każdym razem wyglądają jak ultrasi Amsoila

Booohal - 2018-07-05

Bio napisał/a:
ultrasi Amsoila

Być może teraz tak jest.

guczi - 2018-07-05

Serio biorąc pod uwagę koszt zakupu i utrzymania samochodu, wymiana oleju co około 10 k to taki wydatek, żeby próbować to ominąć? Po takich 22k mógł się zebrać nagar przy pierścieniach, a nie pod pokrywą zaworów bo tam nie ma takich temperatur.
Pit - 2018-07-05

A liczyłeś kiedyś ile sumarycznie oszczędzasz przez takie podejście w ujęciu rocznym? Według mnie to są kwoty może 200zł, zależy ile jeździsz. Ja leję chyba jedną z najlepszych oliw do K20 na rynku, wymieniam co 8kkm (u mnie 8-10 miesięcy jazdy) i mam spokojną głowę jeżeli o to chodzi, według mnie ta oszczędność nie jest warta tego, że będę potem rozmieniał czy jak pojeżdżę jeszcze tysiąc km więcej to będzie ok, czy już nie...

Ale fakty są takie, że przeciętny "Janusz" leje jakieś najtańsze gówno z auchan, z terminami wymian też się pewnie często rozmija i jakoś jeżdżą te auta...

TorquedMad_Mind - 2018-07-06

Czy ja mówiłem gdziekolwiek o oszczędności (jeśli chciałbym oszczędnie robić wóz, to wg. wydatków na wóz to już dawno się przestrzeliłem)? :lol: Ja jebię, człowiekowi się nie chce co 8kkm wchodzić pod samochód a Ci już mu do portfela zaglądają :lol:
Hikiel - 2018-07-06

Nie stać Cię biedaku żeby wymienić olej u mechanika? :lol:
TorquedMad_Mind - 2018-07-06

Hikiel napisał/a:
Nie stać Cię biedaku żeby wymienić olej u mechanika? :lol:

no widzisz? W EUR zarabia i dziaduje :lol:

Pit - 2018-07-06

Bio napisał/a:
Ja jebię, człowiekowi się nie chce co 8kkm wchodzić pod samochód a Ci już mu do portfela zaglądają

Jestem bardzo daleki do zaglądania komukolwiek do portfela... mój własny w zupełności mi wystarcza :lol:

Jeżeli Ci się po prostu nie chce wymieniać, to nie zamierzam dyskutować z tym argumentem.

TorquedMad_Mind - 2018-07-06

Limon napisał/a:
Bio napisał/a:
Ja jebię, człowiekowi się nie chce co 8kkm wchodzić pod samochód a Ci już mu do portfela zaglądają

Jestem bardzo daleki do zaglądania komukolwiek do portfela... mój własny w zupełności mi wystarcza :lol:


Limon napisał/a:
A liczyłeś kiedyś ile sumarycznie oszczędzasz przez takie podejście w ujęciu rocznym? Według mnie to są kwoty może 200zł, zależy ile jeździsz.


Faktycznie :lol:

Limon napisał/a:
Jeżeli Ci się po prostu nie chce wymieniać, to nie zamierzam dyskutować z tym argumentem.

nie chce mi się + nie widzę podstaw do tego. Częściej mnie goni czas wymiany niż przebieg.

johnnyg - 2018-07-06

KURNA- ja na studiach robiłem na laborkach testy róznych olejów , zarówno nowych jak i przepalonych . I fakty są takie, że oleje tracą swoje właściwości wraz z przepracowaniem no i chui :D . Catrol po 150k km nie zatrze od razu silnika ale zostawi syf nawet jak nie na klawiaturze to gdzieśtam sreśtam ;]

W końcu mogę powiedzieć, że się znam i się wypowiem.
Testy lepkościowe wykazały znaczne pogorszenie własności olejów, wszystkich typów, choć nie korzystaliśmy z full syntetyka takiego wiecie, tego naprawdę fullsyntetyka.

jedyna rzecz którą ze studiów pamiętam

Pit - 2018-07-06

Bio napisał/a:
Faktycznie

No nie, niestety ale nie :) nie ma nic złego w byciu oszczędnym w wielu aspektach życia i sam tak robię.

Zadałem proste pytanie- czy liczyłeś, a Ty mi wyjeżdżasz z jakmiś zaglądaniem do portfela. Mam totalnie wylane na te kwestie, interesuje mnie tylko mój portfel.

Gumka23 - 2018-07-06

Bio napisał/a:
wyglądają jak ultrasi Amsoila


Rozmawiałem dzisiaj z nimi przez telefon. Ani razu nie padło słowo Amsoil. Polecili Millersa.

TorquedMad_Mind - 2018-07-06

Limon napisał/a:
Bio napisał/a:
Faktycznie

No nie, niestety ale nie :) nie ma nic złego w byciu oszczędnym w wielu aspektach życia i sam tak robię.

Zadałem proste pytanie- czy liczyłeś, a Ty mi wyjeżdżasz z jakmiś zaglądaniem do portfela. Mam totalnie wylane na te kwestie, interesuje mnie tylko mój portfel.

A ktokolwiek na tym forum liczy ile wydaje na pierdoły eksploatacyjne typu filtry i oleje? Dziwne, że w innych wątkach nie pytałeś o to ludzi ;) może zaczniemy pytać wszystkich jaki olej i dlaczego kupują?

Gumka23 napisał/a:
Bio napisał/a:
wyglądają jak ultrasi Amsoila

Rozmawiałem dzisiaj z nimi przez telefon. Ani razu nie padło słowo Amsoil. Polecili Millersa.

Ja tylko opisałem odczucie po FB ;)

johnnyg napisał/a:
KURNA- ja na studiach robiłem na laborkach testy róznych olejów , zarówno nowych jak i przepalonych . I fakty są takie, że oleje tracą swoje właściwości wraz z przepracowaniem no i chui :D . Catrol po 150k km nie zatrze od razu silnika ale zostawi syf nawet jak nie na klawiaturze to gdzieśtam sreśtam ;]

W końcu mogę powiedzieć, że się znam i się wypowiem.
Testy lepkościowe wykazały znaczne pogorszenie własności olejów, wszystkich typów, choć nie korzystaliśmy z full syntetyka takiego wiecie, tego naprawdę fullsyntetyka.

jedyna rzecz którą ze studiów pamiętam

"znam się, wypowiem" więc pieprznąłem powszechną uuogólnioną wiedzą - cały Johny :lol:


guczi napisał/a:
Serio biorąc pod uwagę koszt zakupu i utrzymania samochodu, wymiana oleju co około 10 k to taki wydatek, żeby próbować to ominąć?

Jeśli to Cię ucieszy i zamknie to offtopic - tak, nawet od 4 miechów nie wymieniam czujników ABS, bo czasami nie zapalają się kontrolki :lol:

johnnyg - 2018-07-06

Bio napisał/a:
Booohal napisał/a:
Bio napisał/a:
to znaczy

To znaczy, że Helix to dobry olej. Ale maks co może wytrzymać to około 12 000km przy sprzyjających warunkach. Później na łeb lecą właściwości absorpcyjne. Nawet w pełnym syntetyku obrabianym gazem.
Game tutaj trafił w sedno.

są na to jakieś faktyczne dane/testy?

Druga sprawa - kilometry kilometrom nierówne.


chodziło mi o to, że są na to faktycznie dane/testy bo testowałem

Pit - 2018-07-06

Bio napisał/a:
A ktokolwiek na tym forum liczy ile wydaje na pierdoły eksploatacyjne typu filtry i oleje? Dziwne, że w innych wątkach nie pytałeś o to ludzi może zaczniemy pytać wszystkich jaki olej i dlaczego kupują?

No bo nikt inny nie przycina na tym (czy to jakościowo czy czasem wymian), albo po prostu o tym nie pisze, dlatego się pytam - może faktycznie jest to taka oszczędność że wyjdzie dużo więcej niż bym się spodziewał. Zadałem Ci normalnie pytanie, bez jakichkolwiek podtekstów......

Bio napisał/a:
może zaczniemy pytać wszystkich jaki olej i dlaczego kupują?

A czemu nie, jeżeli kogoś tylko interesuje to jak często zmieniam i jaki olej leję do EP3 to chętnie się podzielę, nie widzę w tym żadnego problemu. Ale podejrzewam że dla nikogo to nie będzie interesujące, bo robię po prostu zgodnie z zaleceniami, więc nie jest to nic nietypowego. Ty robisz to w nietypowy sposób, dlatego się pytam.
Aż tyle muszę się naprodukować, żeby uzyskać jedną prostą odpowiedź...? Gdybym wiedział to bym nawet nie zaczynał pytać.

Karamba_DC2 - 2018-07-06

Wiecie co ?
Od jakiegoś czasu na forum robi się dziwna atmosfera, wolność słowa nie istnieje. Mi to nawet gaseb wytyka że za dużo pisze bo podobno mam mało czasu :lol:
Jakieś to całe towarzystwo wrażliwe się robi :roll:
Bio, ja tam stoję murem za tobą, bo jesteś akurat normalny i otwarty, nie robisz z bzdety problemu i nie doszukujesz się podtekstów ;)
Reszcie życzę więcej luzu.

Pit - 2018-07-06

powiem tyle: ja pierdole :lol: ... dzięki

z tak postawionego pytania (bez żadnych podtekstów)
Cytat:
A liczyłeś kiedyś ile sumarycznie oszczędzasz przez takie podejście w ujęciu rocznym?


wywiązuje się taaaka dyskusja, o tym kto jest bardziej luźny, kto jest mniej spięty, że nie ma wolności słowa



W T F

ja kończę, nie chcę nic już wiedzieć :lol:

Gumka23 - 2018-07-06

Bio napisał/a:
Gumka23 napisał/a:
Bio napisał/a:
wyglądają jak ultrasi Amsoila

Rozmawiałem dzisiaj z nimi przez telefon. Ani razu nie padło słowo Amsoil. Polecili Millersa.

Ja tylko opisałem odczucie po FB ;)


Dlatego Ci napisałem, że chyba błędne masz odczucie, bo jakby chcieli za wszelką cenę Amsoila wszystkim wpychać to mi też by go wpychali, bo chyba taki podtekst był słowa "ultrasi", he? Raczej śmiało można u nich się poradzić i są chyba obiektywni.

Dla mnie też wymiana oleju co 20tys. to bzdura, a i do tego jeszcze tłumaczenie, że to w zasadzie dobrze i o co Wam chodzi- też trochę średnio, ale przecież to Twój silnik i lej sobie nawet Kujawskiego..

Ja zwracam uwagę jaki olej leje, sprawdzam karty techniczne, a wymieniam co roku przy czym auto przejeżdża z 5tys. km w rok... Tak lubię i tak mi dobrze.

TorquedMad_Mind - 2018-07-06

Limon napisał/a:

A czemu nie, jeżeli kogoś tylko interesuje to jak często zmieniam i jaki olej leję do EP3 to chętnie się podzielę, nie widzę w tym żadnego problemu. Ale podejrzewam że dla nikogo to nie będzie interesujące, bo robię po prostu zgodnie z zaleceniami, więc nie jest to nic nietypowego. Ty robisz to w nietypowy sposób, dlatego się pytam.


Shell zaleca zmianę co 2 lata/24-30kkm
BMW zaleca zmianę co 2 lata/28kkm

Wymieniam w połowie (tak, bo albo rok albo 15kkm, ale o roku nie pisałem, bo wg. mnie było to oczywiste. Jak widać po naskoku - byłem w błędzie). Faktycznie - bardzo nietypowa sprawa. No i najważniejsze - zrobiłem jakieś 50kkm tym wozem - Silnik ma ponad 300kkm. Serio myślicie, że jak 3 zmiany leję sobie co 15kkm (oh i raz 22kkm - tragedia) to nagle go wielce rozpierdzieli? Olewamy pozostałe 250kkm - to jak był traktowany i co było lane? Nie popadajmy w paranoję, że nagle po 18 latach jak zacznę wymieniać co 8kkm Motula V300 silnik mi odmłodnieje. Urok starych, używanych samochodów. Jeśli by silnik pieprznął - zbudowałbym od zera i może wtedy zainteresowałbym się bardziej eksploatacją z prostej przyczyny - wiedziałbym w jakim stanie ten silnik jest. Obecnie w opinii mojej, kilku mechaników, i ludzi siedzących w BMW + porównanie z odbudowanym M52TUB28 w E46 Sedanie - silnik jest zdrowy.


Gumka32 - po prostu każdy post jaki od nich widziałem kończył się "Amsoil" - możliwe, że tak FB pozycjonuje i tyle. Podziękuj algorytmom za moje subiektywne "błędne wrażenie".

Karamba - spoko, niedługo Limon znowu założy wątek że chce coś kupić i będzie 30 stron o tym, a Limon i tak nie podejmie decyzji :lol:

YacaJackowski - 2018-07-06

Muszę stanąć po stronie Bio. Limon, robisz zgodnie z zaleceniami i jest cacy. Bio robi połowę krótsze interwały niż zalecane przez BMW to jest Januszem, oszczędza na oleju i w ogóle worek cebuli... Czy tylko ja tu czegoś nie rozumiem?
Karamba_DC2 - 2018-07-07

Limon, nie powiesz mi że rok temu, albo dwa lata temu tak było ?
Klimat jest skopany, i to się zazwyczaj dzieje jak forum pada na jakiś czas, jak wraca jest dupa.
Mi powoli odchodzi chęć do podejmowania dyskusji, bo albo jestem zjechany, albo mi ktos coś potem wypomina.
Trzeba się zająć czymś innym, i tylko uzupełniać temat auta, jak robiłem po wejściu na forum.

Pit - 2018-07-07

Bio, no i spoko, opisałeś co i jak i tylko o to mi chodziło.

Bio napisał/a:
Karamba - spoko, niedługo Limon znowu założy wątek że chce coś kupić i będzie 30 stron o tym, a Limon i tak nie podejmie decyzji

Kłamstwo. Niczego nie zakładałem, a na końcu podjąłem decyzję i kupiłem EP3. Fakt, nie kupiłem EVO, FK2, czy STI, a w pewnym momencie byłem naprawdę zajebiście blisko, ale poszedłem po rozum do głowy i kasa poszła na mieszkanie.

YacaJackowski napisał/a:
Bio robi połowę krótsze interwały niż zalecane przez BMW to jest Januszem, oszczędza na oleju i w ogóle worek cebuli... Czy tylko ja tu czegoś nie rozumiem?

No skoro krótsze to spoko, wytłumaczył wyżej. Moje pytanie tyczyło się tylko tego ile oszczędza w rok, czy może to przeliczał, bez podtekstów.

Karamba_DC2 napisał/a:
Limon, nie powiesz mi że rok temu, albo dwa lata temu tak było ?
Klimat jest skopany, i to się zazwyczaj dzieje jak forum pada na jakiś czas, jak wraca jest dupa.
Mi powoli odchodzi chęć do podejmowania dyskusji, bo albo jestem zjechany, albo mi ktos coś potem wypomina.
Trzeba się zająć czymś innym, i tylko uzupełniać temat auta, jak robiłem po wejściu na forum.

Ja po każdej takiej akcji mam coraz mniej ochoty żeby cokolwiek tu pisać, tematu z EP3 też nie mam ochoty aktualizować, jak kupię kolejne auto to nawet nie założę...z jednej strony lubię to forum i spędziłem tutaj masę czasu, a z drugiej mam go szczerze dosyć i zastanawiam się nad sensem pisania tutaj czegokolwiek, mam swoje życie, swoje problemy i nie mam ochoty jeszcze dodatkowo się wkurzać czy tłumaczyć z każdego zdania na forum.

Karamba_DC2 - 2018-07-07

Limon, jakoś tak to teraz wygląda ;)
Idę w kime, bo za 6h wstaje na dalszą zabawę :lol:
Pierwszy dzień kawalerskiego za mną, ten grzeczny haha

Krzyh00 - 2018-07-07

alez wszyscy sie delikatni zrobili :)

uwazam ze w aucie nie pizdowanym raz w roku lub 15k jest ok. to ze bmw zaleca robic to raz na dwa lata lub 28k... a czy przypadkiem tez bmw nie uwaza skrzyn automatycznych za bezobslugowe ? a kazdy profi warsztat nam powie ze olej nalezy wymieniac, to samo z rozrzadami na lancuchach. w aso sam kiedys pracowalem i ogolnie jest to ostatnie miejsce ktoremu powierzylbym auto, czy sluchal ich wytycznych.

TorquedMad_Mind - 2018-07-07

Limon napisał/a:

Bio napisał/a:
Karamba - spoko, niedługo Limon znowu założy wątek że chce coś kupić i będzie 30 stron o tym, a Limon i tak nie podejmie decyzji

Kłamstwo. Niczego nie zakładałem, a na końcu podjąłem decyzję i kupiłem EP3. Fakt, nie kupiłem EVO, FK2, czy STI, a w pewnym momencie byłem naprawdę zajebiście blisko, ale poszedłem po rozum do głowy i kasa poszła na mieszkanie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia

Limon napisał/a:
Moje pytanie tyczyło się tylko tego ile oszczędza w rok, czy może to przeliczał, bez podtekstów.

Filtr oleju 30zł + 6.5L oleju - cenę już sobie znajdziesz? :roll:

Krzyh00 napisał/a:
alez wszyscy sie delikatni zrobili :)
uwazam ze w aucie nie pizdowanym raz w roku lub 15k jest ok. to ze bmw zaleca robic to raz na dwa lata lub 28k... a czy przypadkiem tez bmw nie uwaza skrzyn automatycznych za bezobslugowe ? a kazdy profi warsztat nam powie ze olej nalezy wymieniac, to samo z rozrzadami na lancuchach. w aso sam kiedys pracowalem i ogolnie jest to ostatnie miejsce ktoremu powierzylbym auto, czy sluchal ich wytycznych.

Z tą "bezobsługowością" jest to dość ciekawe. My (w większości) kupujemy te samochody jak są już pełnoletnie, kiedy producent ma je głęboko w tyłku. Dla nich "bezobsługowe" oznacza: "nie tykać przez 3-5 lat" i szczerze mówiąc 90% samochodów ma skrzynie, czy dyferencjały bezobsługowe. To potem dwudziesty właściciel już musi się tym zajmować. Ale producenta samochodu to nie obchodzi, bo nie ma z tego pieniędzy.

Krzyh00 - 2018-07-07

Skoro wiemy ze producentowi lata kalafiorem zywotnosc Twojego 15 letniego motoru to po co dajesz podane przez niego interwaly wymian jako jakikolwiek odnosnik ;)
TorquedMad_Mind - 2018-07-07

Krzyh00 napisał/a:
Skoro wiemy ze producentowi lata kalafiorem zywotnosc Twojego 15 letniego motoru to po co dajesz podane przez niego interwaly wymian jako jakikolwiek odnosnik ;)

ludzie rzucają jakimiś "zaleceniami", to się odniosłem - cóż poradzę :mrgreen:

Gumka23 - 2018-07-07

Krzyh00 napisał/a:
uwazam ze w aucie nie pizdowanym raz w roku lub 15k jest ok. to ze bmw zaleca robic to raz na dwa lata lub 28k... a czy przypadkiem tez bmw nie uwaza skrzyn automatycznych za bezobslugowe ? a kazdy profi warsztat nam powie ze olej nalezy wymieniac, to samo z rozrzadami na lancuchach. w aso sam kiedys pracowalem i ogolnie jest to ostatnie miejsce ktoremu powierzylbym auto, czy sluchal ich wytycznych.


Proste. Są modele samochodów, które mają zalecenia co 40tys. Po co o zaleceniach w ogóle wspominać. Olej się wymienia co 10-15 tys. lub co rok. Nie ma co usprawiedliwiać na siłę wymiany powyżej 20tys. Chcesz wymieniaj, nie chcesz, nie wymieniaj. Tylko nie mów, że to przecież i tak mniej niż BMW, a tym bardziej Shell zaleca, a przecież to i tak auto ma 18 lat i nie wiadomo co wcześniej, a że się nie rozpierdzieli, silnik nie odmłodnieje, a w zasadzie do zaleceń to się tylko odniosłem, bo ludzie rzucają.. Nikt tu Cię nie potępia i nie ma żadnej tragedii. Rób jak uważasz, to Twoje auto- pozwalam :)

Karamba, Limon.. Ciągle nie widzę Waszej spiny i tej złej atmosfery.. Krzych00 dobrze powiedział- jacy Wy delikatni ostatnio...

TorquedMad_Mind - 2018-07-07

Gumka23 napisał/a:
Krzyh00 napisał/a:
uwazam ze w aucie nie pizdowanym raz w roku lub 15k jest ok. to ze bmw zaleca robic to raz na dwa lata lub 28k... a czy przypadkiem tez bmw nie uwaza skrzyn automatycznych za bezobslugowe ? a kazdy profi warsztat nam powie ze olej nalezy wymieniac, to samo z rozrzadami na lancuchach. w aso sam kiedys pracowalem i ogolnie jest to ostatnie miejsce ktoremu powierzylbym auto, czy sluchal ich wytycznych.


Proste. Są modele samochodów, które mają zalecenia co 40tys. Po co o zaleceniach w ogóle wspominać. Olej się wymienia co 10-15 tys. lub co rok. Nie ma co usprawiedliwiać na siłę wymiany powyżej 20tys. Chcesz wymieniaj, nie chcesz, nie wymieniaj. Tylko nie mów, że to przecież i tak mniej niż BMW, a tym bardziej Shell zaleca, a przecież to i tak auto ma 18 lat i nie wiadomo co wcześniej, a że się nie rozpierdzieli, silnik nie odmłodnieje, a w zasadzie do zaleceń to się tylko odniosłem, bo ludzie rzucają.. Nikt tu Cię nie potępia i nie ma żadnej tragedii. Rób jak uważasz, to Twoje auto- pozwalam :)

Karamba, Limon.. Ciągle nie widzę Waszej spiny i tej złej atmosfery.. Krzych00 dobrze powiedział- jacy Wy delikatni ostatnio...

gumka - czytałeś całość co pisałem? po 22kkm wymieniłem RAZ. Jeden, Uno, One, Adin, Ichi. Dla testu. I tylko w tym samochodzie. Normalnie - dobijam do 15kkm...

Hikiel - 2018-07-07

Skończcie już. Auto kibel to i olej zmienia raz na 80kkm i już 😂
TorquedMad_Mind - 2018-07-07

Hikiel napisał/a:
Skończcie już. Auto kibel to i olej zmienia raz na 80kkm i już 😂

i idzie do żyda bo się silnik zaczyna sypać :lol:

Gumka23 - 2018-07-07

Jezu, Bio.. bez spiny. Wiem, że raz, wiem, że normalnie co 15. Ja się odnoszę do wymiany powyżej 20. Nie jest to dobre, niezależnie kto zaleca, gdzie tak robi itp. Tylko tyle. Zgadzamy się?
Karamba_DC2 - 2018-07-07

Gumka23, no gdzie ja delikatny :lol: :lol: :lol:
gaseb - 2018-07-07

Karamba_DC2 napisał/a:
wolność słowa nie istnieje.
Ty w ogóle czytasz co piszesz? Widzisz jak bardzo oderwane od rzeczywistości jest to co napisałeś? Czy może zaraz napiszesz, że to była żart albo ironia? To może wyjdź na ulicę, protestować? LOL

Karamba_DC2 napisał/a:
Mi to nawet gaseb wytyka że za dużo pisze bo podobno mam mało czasu :lol:
No cóż, tak to jest, jak najpierw biadolisz jak to masz mało na wszystko czasu a następnie wszędzie Cię pełno. Żeby było jasne, bo zaraz napiszesz, że Ci usta knebluję, nie mam nic do rzeczowej dyskusji ale przeczytaj swoje ostatnie 4 posty w tym temacie i zrozumiesz o co chodzi.


Temat oleju chyba zakończony, czekamy na nowe ekscytujące aktualizacje :mrgreen:

Karamba_DC2 - 2018-07-08

gaseb, szczerze ? Napisałem posta dość długiego, na koniec go skasowałem. Nie widzę sensu nawet odpisywania ;)
Niech zostanie tak jak piszesz i git :)

TorquedMad_Mind - 2019-02-17

No i Rurek zakończył służbę u mnie. Wrócił do PL i u nowego właściciela będzie mu dobrze ;)

Można zamknąć.

Karamba_DC2 - 2019-02-17

Nie można! To na co się wreszcie zdecydowałeś? :-P
TorquedMad_Mind - 2019-02-17

na inny samochód :lol:
Pit - 2019-02-17

nie rób z tego tajemnicy jak byś miał zaraz wyskoczyć z F40 :lol:
Karamba_DC2 - 2019-02-17

Na FB widziałem że Dacia, to smutne :( jest tyle samochodów na świecie, ale czemu daczja :-/
Prowadzisz bloga związanego z motoryzacją na litość boską, nie czaje :mur: :mur: :mur: :mur:

Pilar - 2019-02-17

Karamba_DC2 napisał/a:
Na FB widziałem że Dacia, to smutne :( jest tyle samochodów na świecie, ale czemu daczja :-/
Prowadzisz bloga związanego z motoryzacją na litość boską, nie czaje :mur: :mur: :mur: :mur:


Nie wierze w Dacie, obok jest salon Renault. Żona pewnie namówiła na RSa :oops:

Karamba_DC2 - 2019-02-17

Sam zaznaczał że będzie Dacia w komentarzach :lol:
Ale jak tak, to masakra :-/












A jak już będzie Daczja, to potem tylko takie auta :mrgreen:

Demon - 2019-02-18

Serio auto co ma otwieracz do piwa zamiast logo?
TorquedMad_Mind - 2019-02-18

Limon napisał/a:
nie rób z tego tajemnicy jak byś miał zaraz wyskoczyć z F40 :lol:

Ja tam się napawam :mrgreen:

Karamba:


Nawet już jakieś fotki zrobiłem :lol:



Kubaa - 2019-02-18

W kwietniu odbieram Dacię, także możemy już nowe podforum otwierać :lol:
TorquedMad_Mind - 2019-02-18

Kubaa napisał/a:
W kwietniu odbieram Dacię, także możemy już nowe podforum otwierać :lol:

JapanesseDaciaMarket :lol:

Cino - 2019-02-18

Skoro auto trafiło do nowego właściciela to temat został wyczerpany ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group