JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Ogólne - Jaki olej wybrać?

Game - 2015-09-24

Liqui moly, Gulf ,Millers, Penrite. Ten ostatni najlepszy ale też najdroższy. Ludzie coraz częściej narzekają na Valvo czy motula, jakość w ciągu kilku ostatnich lat ewidentnie spadła. Sam za tydzień zmieniam olej w nysie i wleci coś z tej czwórki ;)
B16a2 Mugen - 2015-09-25

zerknij na oleje firmy mitasu , podobno dobre parametry maja.
kwiatu - 2015-09-25

Limon, nie lej tego valvo, tak jak mowil Game, jakość spadła - moja b16 po przejsciu z millersa na ten dokladnie ten podany w linku zaczela wciagac spore ilosci oleju... ja bym pomyślał nad millersem CFS 5w40NT ;)
Karamba_DC2 - 2015-09-25

No to kolejny raz napisze ze po przejsciu z valwo vr1 racing na millersa cfs przestal silnik po remoncie brac olej i ciszej pracowal. Tez odradzam valvo.
Pit - 2015-09-25

Ten millers 3x droższy niż valvo :shock: no ale na tym nie ma co oszczędzać, dzięki za info.
W sumie moje b18 praktycznie nie bierze oleju, a jak coś to chyba tylko przy jeździe pod odcinkę, no ale trzeba lać to co najlepsze.

W przyszły weekend jeszcze muszę sprawdzić rozrząd bo w sumie nie wiadomo ile on już ma nalatane, kolega niedawno kupił accorda i 3 dni później poszedł pasek, więc jestem na to mega uczulony.

Badej - 2015-09-25

Na początek gartuluje auta ! ;) tym bardziej ze to pierwsze auto ;-)

a ciągnąc dyskusję o oleju mam takie pytanie.
Czy z tym millersem to nie jest trochę strzał nad poprzeczkę ?

Wiadomo w sportowych, wysoko obrotowych silnikach sprawdzi się bardzo dobrze. Ale jak zachowa się podczas zwykłej ulicznej jazdy ? Czy to nie będzie trochę tak jak z sportowymi klockami hamulcowymi, które są o niebo lepsze od zwykłych ulicznych ale tylko w konkretnych temperaturach, których często na ulicy nie da się osiągnąć przez co tak na prawdę sprawują się nieco słabiej ?

Zaznaczam ze jestem totalnym laikiem w tym temacie i pytam z czystej ciekawości ;)

Yaca - 2015-09-25

temat o olejach to temat rzeka i jest masa teorii - swego czasu jak rozkminiałem ten temat to im więcej szukałem informacji tym większy mętlik miałem w głowie i mniej wiedziałem - warto pamiętać o odpowiedniej lepkości, gęstości i pilnować właściwych dla użytkowania interwałów wymian...
Tomac - 2015-09-25

Limon... 10W40 Mobil... taki stosowałem 5 lat w swoim ex Civiku B18C4 i nigdy nic mu nie dolegało.. nie ma co się zbytnio tutaj zagłębiać w temat..
kwiatu - 2015-09-25

Badej, katalog millersa dla itr-a dc2 mówi CFS 10w40NF zarowno do jazdy drogowej jak i wyscigów, jedynie zmienia sie czas wymian z 10000 na 5000.

Tomac, jak najbardziej, było ok, tylko jakość olei które są uważane w Polsce za TOP, (motul, mobil, valvo) tak na prawde, poszła w przeciagu 4-5 lat z produktów wysokiej jakości na dół, tak samo jak było z castrolem, kiedyś spoko oleje, obecnie nie nadałby się zeby go do kosiarki zalać... Ale mają "renomę". Kolejną sprawą ze kupić kiedyś zdrową bserie to był wieczór przy komputerze, i kupowałeś zdrowy słupek, pewny, zobacz ile teraz jest swapów b18 na allegro, wiec jeśli bylbym jego pewny to nie szkoda byłoby mi zalać lepszego i drozszego oleju, tymbardziej że koszt tego oleju przy koszcie paliwa rozkłada się dosyć mocno (3zł na 100km to chyba nie jest majątek), pakować graty do samochodu sportowego warte duży hajs, a oszczędzić 200zł? pewnie idac na ruchanie nie kupujesz najtańszych gum, tylko cos z wyzszej półki... tak samo to tutaj działa :lol:

Booohal - 2015-09-25

http://kosmetykaaut.pl/vi...0823&hilit=olej
Badej - 2015-09-25

Booohal napisał/a:
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=35&t=20823&hilit=olej


Bez logowania nie da rady :\

Booohal - 2015-09-25



















Może pomoże ;)

rdk - 2015-09-25

Bierz 5w50 millersa. W moim ex b16 silnik nie brał ani grama, zauważalnie ciszej pracował a wymieniałem co 8-10 k km.
Kiedyś kivik mi napisał ze lepiej żeby silnik pracował w optymalnych warunkach niż w takich których bierze mniej oleju (dyskusja 10w40 vs 5w50)

TorquedMad_Mind - 2015-09-26

skoro już olejowo...
Ja przy następnej wymianie chyba skuszę się na Shell Helix Ultra. Z ciekawostek - baza jest robiona z gazu a nie z ropy, co daje nam sporo czystszy olej ;) (nie, nikt inny tego nie robi jak coś)
Tera znajomy "testuje" w wozie, który dostaje czasami po zadzie na serpentynach a ma podobny silnik do mojego (1 vanos mniej) i podobny przebieg na nim.

Booohal - 2015-09-26

Ja od dłuższego czasu jeżdżę na Helixie. W swojej cenie ma parametry nie do przebicia. Ale bazę ma GTL, którą ma też min. niektóre Valvo ;) Syn power z tego co kojarzę na przykład.
Gumka23 - 2015-09-26

W millersie troche cena boli (tym bardziej, ze zmieniam co jakies 4tys), ale leje go :)
oskarr17 - 2015-09-26

Zalej Millers i bedziesz zadowolony... czy warto oszczędzać na oleju 150zł lejąc go raz do roku?
Ja s2000 zalewam Millers CFS 10w60 NT i jestem zadowolony...

Autos Süchtig - 2015-09-26

a ja leje lotosa, zeby wesprzec polski przemysł i dlatego, ze lotos wspiera polski motorsport, lub motula 300v (choc chcialem lotosa quazara ale to chyba olej widmo, nie ma go nawet w hurtowniach) do wszystkich swoich samochodow
TorquedMad_Mind - 2015-09-27

Booohal napisał/a:
Ja od dłuższego czasu jeżdżę na Helixie. W swojej cenie ma parametry nie do przebicia. Ale bazę ma GTL, którą ma też min. niektóre Valvo ;) Syn power z tego co kojarzę na przykład.

bazy Shella nikt inny nie używa, bo Shell ma opatentowaną technologię na robienie oleju z Gazu. Ta baza nawet jest stosowana w medycynie, a tego nie zrobisz z bazą robioną z ropy :)

Booohal - 2015-09-27

Bio,
Skąd takie informacje? Dla mnie GTL to GTL i tyle. Ale mogę się mylić.

TorquedMad_Mind - 2015-09-28

prosto od Shella :)

+ w przystępnej formie od znajomego, który męczył ludzi z Shella.
http://prentki-blog.pl/co...shell-pureplus/

Booohal - 2015-09-28

Bio napisał/a:
prosto od Shella :)

Łoooo. Z Castrola to dopiero byś się nasłuchał głupot ;)

TorquedMad_Mind - 2015-09-28

No tak - ale Castrol nie ląduje "na pierwszy montaż" do Ferrari nie? A nie oszukujmy się - nie pozwoliliby sobie na dziadowski olej na start :P

Kumpel jest w trakcie testu oleum, więc akurat przed wiosną będę miał komplet danych :)

Pit - 2015-09-28

Bio napisał/a:
Kumpel jest w trakcie testu oleum,

i co on tam testuje? :-P

antek - 2015-09-28

Limon napisał/a:
Bio napisał/a:
Kumpel jest w trakcie testu oleum,

i co on tam testuje? :-P


czy frytki smaczne wyhodzom :lol:

TorquedMad_Mind - 2015-09-28

Limon napisał/a:
Bio napisał/a:
Kumpel jest w trakcie testu oleum,

i co on tam testuje? :-P

sprawdzi, jak się silnik zachowuje w jego 20 letniej BMW, przy 5w40.
regularnie upalana po serpentynach, po teście wyśle olej do Shella do labolatorium, + micha i pokrywa będzie zrzucana co by ocenić właściwosci płuczące.
silnik upalany na gazie, więc wpierdul dostaje. srogi.
Myślę, że wystarczające info będzie ;)

Booohal - 2015-09-28

A nie lepiej jakby wysłał do niezależnego laboratorium? :roll: Co mu w Shellu niby powiedzą? :D Niezależne badanie kosztuje 160zł.
Przypominam, że sam jeżdżę na nim i go cenię ale taka trochę marketingowa paplanina się zrobiła ;)

TorquedMad_Mind - 2015-09-28

Booohal napisał/a:
A nie lepiej jakby wysłał do niezależnego laboratorium? :roll: Co mu w Shellu niby powiedzą? :D Niezależne badanie kosztuje 160zł.
Przypominam, że sam jeżdżę na nim i go cenię ale taka trochę marketingowa paplanina się zrobiła ;)

No to jest człowiek, który jest w stanie wyfiltrować marketingowy bajzel, więc mu ufam :)
I tak dopiero na wiosnę czeka mnie zmiana oleum, więc czekam :D

Booohal - 2015-09-28

Bio napisał/a:
I tak dopiero na wiosnę czeka mnie zmiana oleum, więc czekam :D

Nie ma na co ;) Helix ma przyzwoite parametry, a ori idzie kupić za 85zł/4ltr Zmieniać poniżej 10 000km i gitara :)

TorquedMad_Mind - 2015-09-29

Na ten rok nie chce mi się marnować budżetu na coś czego nie muszę robić, wiec wiosna :P
Fawor - 2015-09-29

Autos Süchtig napisał/a:
a ja leje lotosa, zeby wesprzec polski przemysł i dlatego, ze lotos wspiera polski motorsport,

i w sumie trafiło to wczoraj do mnie na tyle mocno, że kupiłem na zmianę w dupowozie Lotosa półsyntetyka 10W40 4l za 46zł :D Nigdy nie lałem jeszcze tak taniego oleju.. :D

Hikiel - 2015-09-29

Fawor napisał/a:
10W40 4l za 46zł


:shock:

Fawor - 2015-09-29

no mniej więcej wlasnie tak samo wczoraj wyglądałem :lol:
Krychu - 2015-09-29

mnie taka cena nie szokuje, kiedyś kupowałem GM 10W40 5l za ~50-60zł, gówniany olej jest tyle wart :lol:
Fawor - 2015-09-29

pytanie na ile okaże się gówniany :) Co ma mi się stać z 'gównianym' olejem, silnik mi się zatrze przy maks stanie?
Krychu - 2015-09-29

zatem wlej ten zacny olej również do auta, które katujesz, skoro nic się nie stanie to po co przepłacać.
TorquedMad_Mind - 2015-09-29

Fawor napisał/a:
pytanie na ile okaże się gówniany :) Co ma mi się stać z 'gównianym' olejem, silnik mi się zatrze przy maks stanie?

załóż korek magnetyczny i zobacz ile opiłków na gównianym oleju a ile na dobrym. Chyba najlepszy test.

Badej - 2015-10-05

Szybkie pytanie.
Mobile , totale i inne Castrole polecają do mojej skodziny (2.0TSI) olej 5w-30
a Millers dedykuje 10W-40... Chciałem zmienić na coś porządnego, bo o te silniki trzeba szczególnie dbać, ale trochę jestem zdziwiony różnicą. Ma ktoś jakąś większą wiedzę w temacie ?

Booohal - 2015-10-05

Z innego forum:
''
pisze:
Jako,że kolejny raz zbliża mi się wymiana oleju (8kkm) mam pytanie. Obecnie zalany sam Millers CFS MS 5W30. Zużycie oleju nieznacznie zmalało. Pozostać przy nim i np mogę dodać AR9200,czy spróbować Fuchsa race pro s 5w30 same albo z AR?
Silnik 2,0 TSI



Zalałbym 0w40/5w40 full-saps + AR9200. Jest tego sporo do wyboru na pierwszej stronie ;) Moje typy na szybko:
- Amsoil European Car Formula 0w40 full-saps,
- jak wyżej tylko, że 5w40,
- Fuchs Titan Race Pro S 5W40,
- Penrite 10 Tenths Premium 0w40,
- Red Line Euro Series 5w40.

''

Odpowiada koleś mocno obeznany w temacie. Sam handluje Penritem.

Badej - 2015-10-06

Booohal, dzięki za podrzucenie info !
Zasięgnąłem jeszcze opinii u przedstawiciela Millers i wybór padł na Millers Oils EE Longlife C3 5w30, z tego co czytałem na forach VW ( :wstyd: ) te zmniejszone tarcia w wyższych zakresach temp. to żadna ściema. Sprawdzimy, Skoda nie ma lekko :D

Yaca - 2015-10-06

Badej napisał/a:
wybór padł na Millers Oils EE Longlife C3 5w30,


używam w swoim acc od 3 lat i nie ma żadnych problemów z motorem lub innych niepokojących objawów,

Booohal napisał/a:
Zalałbym 0w40/5w40 full-saps + AR9200. Jest tego sporo do wyboru na pierwszej stronie Moje typy na szybko:
- Amsoil European Car Formula 0w40 full-saps,
- jak wyżej tylko, że 5w40,
- Fuchs Titan Race Pro S 5W40,
- Penrite 10 Tenths Premium 0w40,
- Red Line Euro Series 5w40.

''
Odpowiada koleś mocno obeznany w temacie. Sam handluje Penritem.


Fuchsa Titana Race Pro S 5W40 leje do s2k, znawcą nie jestem ale naczytałem się kilka lat temu mase pozytywnych komentarzy od chłopaków z itr-dc2.com jeszcze jak ten olej był pod inną nazwą "Silkolene" i do dziś sporo osób poleca ;-)

Booohal - 2015-10-06

Badej, Ale C3 to wykastrowany olej do dieseli z DPF o ile dobrze kojarzę. Kupiłes już? Jeżeli nie to pomyśl jeszcze.
Badej - 2015-10-06

Booohal, Do benzyny też jest ok ;) , Skoda i tak będzie zadowolona do tej pory zasuwała na Castrolu
Booohal - 2015-10-06

Niby tak ale jak dla mnie to bez sensu kompletnie. I wręcz niebezpiecznie dla silnika tak wrażliwego na czystość.
Ale mogę się mylić ;)
A, noo i z przedstawicielami to ja bym nie gadał ;)
zmieńolej, czarnepaliwo - to są ludzie o kompletnej wiedzy.

Pilar - 2015-10-06

Ja niedługo tez bede wymieniał olej i ciężko myśle czy zalać valvo vr1 czyli to samo co mam, czy właśnie pójśc w jakiegoś Fuchsa albo millersa. Jakbym zmieniał to zastosować płukanke czy olać?
Booohal - 2015-10-06

http://www.czarnepaliwo.pl/
Pisz do niego. Trochę jest sfokusowany na Penrite ale ma ogromną wiedzę i z pewnością dobrze doradzi. Pewnie poleci jakiegoś Amsa, Penrite, Redline 5W50.
Płukanka na pewno nie zaszkodzi ale jak od zawsze lejesz dobry olej i wymieniasz dość często to po prostu może nic nie dać ;)

Wiseguy - 2015-10-06

Yaca napisał/a:
Badej napisał/a:
wybór padł na Millers Oils EE Longlife C3 5w30,


używam w swoim acc od 3 lat i nie ma żadnych problemów z motorem lub innych niepokojących objawów,

Booohal napisał/a:
Zalałbym 0w40/5w40 full-saps + AR9200. Jest tego sporo do wyboru na pierwszej stronie Moje typy na szybko:
- Amsoil European Car Formula 0w40 full-saps,
- jak wyżej tylko, że 5w40,
- Fuchs Titan Race Pro S 5W40,
- Penrite 10 Tenths Premium 0w40,
- Red Line Euro Series 5w40.

''
Odpowiada koleś mocno obeznany w temacie. Sam handluje Penritem.


Fuchsa Titana Race Pro S 5W40 leje do s2k, znawcą nie jestem ale naczytałem się kilka lat temu mase pozytywnych komentarzy od chłopaków z itr-dc2.com jeszcze jak ten olej był pod inną nazwą "Silkolene" i do dziś sporo osób poleca ;-)

To samo leje od s2k

Pilar - 2015-10-06

Hah, no to raczej postanowione :mrgreen:
300 - 2015-10-08

Z mojego doświadczenia. W moim 300zxTT lałem zawsze VR1 5w50 od 4 lat.
Rok temu na jesień jednak zalałem mu 5w40 synpower dla lżejszego rozruchu.Wszędzie gdzie czytałem nawet na amerykańskich forach, piszą, że to dobry olej premium.
W jakimś teście valvo był zaraz po RoyalPurple
Nie wiem czy to przez lepkość czy może ciut lepszą jakość oleju silnik pracuje cichutko w każdej sytuacji. Na VR1 słychać było trochę szklanki na zimnym ale przez parę sek. Tutaj nic, a nic. Ciśnienie oleju mam takie samo jak na VR1 nawet w upały, a w tym roku były konkretne.
Brania oleju nie zauważyłem no ale ja wymieniam max co 6 tyś.
Też zastanawiam się nad Penrite czy RoyalPurple, a może Motul 300v ale można przedobrzyć .
Kiedyś w innym aucie wlałem 300v do silnika gdzie był lany półsyntetyk i musiałem wymieniać zimeringi bo pociekły :lol:

Pit - 2015-10-08

Gumka23 napisał/a:
https://filtrytotu.pl/pl/

Badej, od dawien dawna polowa trojmiasta tutaj sie zaopatruje, wg mnie ceny dobre, a wysylka free. 100% legalne zrodlo.

Nigdy bym nie kupil oleju z niewiadomego zrodla..

wklejam żeby się nie zgubiło :-P

hot_rider - 2017-02-27

jezdzi ktoś na

zbliża się serwis , więc myślę na zmianą oliwy, aktualnie śmigam na mobil1 5w50

Hondata - 2017-02-27

To nowa seria która dopiero co wyszła... ja przelatałem na wcześniejszej 5W40NT
W sumie już ponad 25tys i "kilka" :mrgreen: wymian i silnik cały czas Perfekt.
Olej nie jest tani co prawda ale już konsekwentnie będę lał cały czas ten sam...

Mała reklama :-P
https://www.instagram.com...-by=hondata_k20

Czemu chcesz zmieniać??

Gumka23 - 2017-02-27

Hondata napisał/a:
ja przelatałem na wcześniejszej 5W40NT


Też na takim latam. Ciężko stwierdzić czy jest dobry, bo po pełnym remoncie leje tylko taki. Ciągle jeździ ;)

hot_rider - 2017-02-27

Hondata napisał/a:
Czemu chcesz zmieniać??

w sumie to brak przyczyny

Hondata - 2017-02-27

To jak nic tam się niepokojącego nie dzieje , to może lepiej nie kombinować i lać to samo? ;-)

tutaj ciekawe testy gość odstawia

https://www.youtube.com/w...wL8lARCtlRDIcl8

hot_rider - 2017-02-28

a ogladałem i właśnie przez ten film stwierdziłem,że może coś lepszego zalać
Kuniu4 - 2017-02-28

hot_rider napisał/a:
a ogladałem i właśnie przez ten film stwierdziłem,że może coś lepszego zalać


Też się na to złapałem i też do tej pory lałem Mobila 5W50.
Tylko zobacz, że Mobil był testowany przez 60s z obciążeniem 3kg.
A LM 30s z obciążeniem 2kg ;-)

Wygląda na to, że te testy po za ciekawym doświadczeniem nic ciekawego nie wnoszą.

Autos Süchtig - 2017-02-28

te testy mają się nijak do warunków panujących w silniku
Pankracy - 2017-02-28

Bierzcie taki, co dobrze kryje xD

hot_rider - 2017-02-28

Kuniu4 napisał/a:
hot_rider napisał/a:
a ogladałem i właśnie przez ten film stwierdziłem,że może coś lepszego zalać


Też się na to złapałem i też do tej pory lałem Mobila 5W50.
Tylko zobacz, że Mobil był testowany przez 60s z obciążeniem 3kg.
A LM 30s z obciążeniem 2kg ;-)

Wygląda na to, że te testy po za ciekawym doświadczeniem nic ciekawego nie wnoszą.

to bardziej chodzi o to,że mobil nie jest pełnym syntetykiem a milers trochę osób poleca i jest to pełen symtetyk

PeTeR47 - 2017-03-12

Mam pytanie, szykuje sie do zmiany oleju i co wybrać do wolnossącego B18 ?


Obecnie jest Valvoline VR1 10W60 i myślę nad zmianą na MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40

Na tym valvoline szybko rośnie mi temp. przy pałowaniu :roll: ale jeszcze jest czujnik do sprawdzenia bo być może to on szwankuje

hot_rider - 2017-03-12

Polecam millersa to w pelni syntetyczny olej. A lepkoscia celowalbym w 5w40-50
TorquedMad_Mind - 2017-03-12

Jeśli coś w okolicach 5w40 - Shell helix Ultra? Baza oparta na gazie, a nie ropie = czystsza. Ta sama baza jest używana też w medycynie, więc uber czysta bym rzekł. U mnie Shell wyciszył silnik w stosunkudo tego jak pracował na VR1 od Valvo.
wierzba - 2017-03-12

PeTeR47, dziwna sytuacja bo 10W60 z zasady ciężko dogrzać przy normalnym użytkowaniu i zalewa się go do "pałowania" właśnie.

Jeśli wszystko ok z osprzętem to 10W40 nie poprawi tej sytuacji.

PeTeR47 - 2017-03-12

Właśnie zmierzam do tego czy jest sens dalej zalewać ten 10W60 czy przejść na 10W40 auto głownie użytkowane na ulicy, wiadomo, że 10w60 nie powinien sie tak grzać, więc problemu bede szukał w aucie
wierzba - 2017-03-12

imo nie ma sensu - bo jeśli potrzeba zbijać temperaturę to lepiej zainwestować w chłodnicę oleju
johnnyg - 2017-03-15

tak, ja zrobiłem ostatnim razem zmianę z 5w50 valvo na 5w40 motula i dogrzewał się ten drugi nieco szybciej, ale bardzo gęsty w porównaniu do valvo, także wróciłem do 5w50
Gorlis - 2017-03-15

Ale 40/50/60 to nie znaczy jak szybko dany olej sie nagrzewa, tylko jakie ma parametry w wysokiej temperaturze. Ja teraz przechodze z 5W50 Valvo na 5W40 LM. Oba full syntetyk, chociaz mam wrazenie ze valvo to tylko HC a nie full.
Dam znac czy sie silnik nie rozlecial :-P

Co do obnizania temperatury to zdecydowanie chlodnica oleju lub podwojna chlodnica cieczy.

Oraz lanie 10W60 do auta, ktore glownie jezdzi na ulicy wg mnie bardziej szkodzi niz sluzy.

wierzba - 2017-03-15

HC?
antek - 2017-03-15

wierzba napisał/a:
HC?


Baza olejowa, pochodzenia mineralnego.

hot_rider - 2017-03-15

hydrocracking
TorquedMad_Mind - 2017-03-15

czyli tak jak większość "syntetyków"
johnnyg - 2017-03-16

chyba większość półsyntetyków, Valvo to full synthetic więc chyba nie ten. A 5W50 lepiej pachnie, ma lepszą konsystencję niż 5W40, jeżdżę na nim od 2009 roku i jest git więc jeśli miałby zaszkodzić to by zaszkodził chyba już dawno co ;) ? Zmiana na 5W40 Motula była podyktowana tym, że akurat w IC nie mieli 5W50 Valvoline
TorquedMad_Mind - 2017-03-16

johnnyg napisał/a:
[...] Valvo to full synthetic więc chyba nie ten.

VR1 to HC.

johnnyg - 2017-03-16

Bio napisał/a:
johnnyg napisał/a:
[...] Valvo to full synthetic więc chyba nie ten.

VR1 to HC.

inaczej, a nie 10W60 HC a 5W50 full? Jeśli jestem w błędzie to już nie wiem co w tych czasach jest Full syntetyczne... Chyba tylko moja yebana bluza z aliexpress

TorquedMad_Mind - 2017-03-16

cała seria VR1 jest HC
oskarr17 - 2017-11-13

Panowie czy nic się nie stanie jak się przejdzie z Millers CFS NT+ 10w60 na Millers CFS NT+ 5w40?
hot_rider - 2017-11-13

a co ma sie stać?
oczywiście,że nic.. możesz jeszcze po drodze zrobić płukankę

zimon - 2019-04-15

Zwykle kieruje się zaleceniami producenta i jeszcze się na tym założeniu nie przejechałem.
Czasami po prostu lepiej jest zainwestować w trochę lepsze jakościowo podzespły, których żywotność jest zwykle dużo dłuższa. Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/
Witryna na której można znaleźć trochę więcej informacji z tego zakresu.

Lee_Liu_Te - 2020-01-21

Miałem Millersa i średnio jestem zadowolony, tym razem wybiorę coś z LM.
nikesonmyfeet - 2020-03-03

Bry. Wiem, że z olejem jest jak z browarem - każdy leje co innego i uważa, że to co on leje jest najlepsze, aaaale się zapytam :P

Cały poprzedni sezon amatorskich upalanek lałem Valvoline VR1 Racing 5W-50. Zmiana co 2-3 imprezy w zależności od tego ile tych wyjazdów miałem w miesiącu. W aucie nie mam wskaźnika temp oleju (jeszcze...) ani chłodzenia oleju (raczej nie będzie, to tylko hondowe D15+minime i aż tak mi nie zależy).

A potem wchodzi mój kolega cały na biało i mówi, że lał kiedyś ten olej do byłego auta (Sr20 turbo z chłodzeniem oleju) i średnio był z niego zadowolony bo:

1. Łapał wysokie temp w ok. 130 stopni, mimo chłodnicy oleju
2. Bardzo wolno wytracał temp po zagrzaniu

Ów kolega zmienił olej na Shell Helix Ultra Racing 10W-60 i sytuacja bardzo się poprawiła, niższe temp maksymalne, plus dużo szybsze schładzanie.

Wiem, że porównuje tu trochę jabłka z pomarańczami (D15 NA vs Sr20 turbo) ale tak coś mi się wydaje, ze jak w jego silniku ten olej średnio się sprawował, to pewnie u mnie też można zalać coś lepszego. Docelowo pewnie wypróbuje tego Shella 10W60, ale to dopiero w cieplejszych miesiącach, bo jednak na temp w ok. 5-10 stopni, a takie mogą się jeszcze trafić w kwietniu i maju, raczej wolałbym coś "grubszego".

Przechodząc do pytania: co polecacie do upalania o paramterach zbliżonych do 5w50? Czy nie przejmować się i brać 10w60? Jeśli 10w60 to może macie jakieś inne sprawdzone typy niż shell? Chętnie poczytam jakie macie sprawdzony oliwy do upalania :)

Jarzomb - 2020-03-03

W D i B serii obojętnie jaki olej zalejesz to po kilku kółkach będziesz miał ponad 130 stopni. Niestety kolektor wydechowy idący parę cm od miski nie pomaga. Ja leje do Integry Millersa 5W40 NT+, który jest olejem praktycznie wyczynowym, kosztującym 330zł za 5 litrów a grzeje się tak samo jak każdy inny olej jaki miałem, Valvo 5W50 też :D
Pit - 2020-03-03

A do EP3 jest jakiś cudotwórczy olej? Ja leję Fuchsa 5w40 race pro s. Niedługo pewnie wymiana i się zastanawiam czy zmienić na jakiś inny czy lać to samo, nie mam odczytu temperatury więc ciężko coś powiedzieć czy dobrze czy źle się zachowuje.
Hondata - 2020-03-03

Lej to samo nie kombinuj
F60 - 2020-03-03

Jarzomb napisał/a:
W D i B serii obojętnie jaki olej zalejesz to po kilku kółkach będziesz miał ponad 130 stopni. Niestety kolektor wydechowy idący parę cm od miski nie pomaga. Ja leje do Integry Millersa 5W40 NT+, który jest olejem praktycznie wyczynowym, kosztującym 330zł za 5 litrów a grzeje się tak samo jak każdy inny olej jaki miałem, Valvo 5W50 też :D


Możliwe że grzeje się tak samo,ale myślę że Millers silnik przy tej temperaturze chroni jednak lepiej.

wierzba - 2020-03-03

nikesonmyfeet, jak się roz*ebie to będzie miał motywację na swap’a ;)
nikesonmyfeet - 2020-03-04

wierzba, dokładnie z tego założenia wychodzę :D

Co do temp, panowie dobrze mówią - może i większość marek osiągnie te 130 stopni po kilku kółkach, ale z drugiej strony, lepszy olej zachowa swoje właściwości przy tej temp.

Poczytałem jeszcze trochę sam o tych olejach, podobno 10W60 w Hondzie to zło, prawda to? ;)

wierzba - 2020-03-04

nikesonmyfeet napisał/a:
Poczytałem jeszcze trochę sam o tych olejach, podobno 10W60 w Hondzie to zło, prawda to?

pewnie do upalania w lato się nada, ale ja i tak wolałbym zalać 5W-40/5W-50 wraz z chłodnicą oleju

no_name21 - 2020-03-04

Miałem 10w60 valvo w b16 turbo i wszystko miało się świetnie nawet przy temp 130 stopni, w k24 mam motul xcess 5w40 i jestem zadowolony
Jarzomb - 2020-03-04

F60 napisał/a:

Możliwe że grzeje się tak samo,ale myślę że Millers silnik przy tej temperaturze chroni jednak lepiej.


Na pewno tak jest, dlatego właśnie go leję :) Ale sama temperatura jest praktycznie taka sama :)

Dudi - 2020-03-04

Ja u siebie do 3.5 v6 leję Rowe 5W50 do tego chłodnica i wskaźnik temperatury. W lecie przy upalaniu ulicznym max 100 stopni. Ponadto polecany przez kilku ludzi ze sportu. Z moich doświadczeń, kumpel miał w porobionym seacie 1.8t Valvo 5w50 potem w krótkim czasie Rowe 5w50 i ok. 10 stopni zmierzonej różnicy na korzyść Rowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group