JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Ogólne - Dyskusja motorsportowa/sponsorska

TorquedMad_Mind - 2017-06-07
Temat postu: Dyskusja motorsportowa/sponsorska
Joł.

Wątek zaczynam jako ogólny i miałby się tyczyć "wejścia w motorsport". Mam pewnien plan, na razie sobie go "rozpisuję" a potem będę liczył na zbiorowy udar paru osób w odpowiednich miejscach i ich akceptację :lol: (jak coś - trzymajcie kciuki :P )

W każdym razie tak:

1. Czy ktoś z forumowiczów już robił Licencję kierowcy wyścigowego? Jak to wyglądało?

2. Czy ktoś już miał wyprawę na kolanach do sponsora? Jak działaliście w tym temacie?

Z góry dzięki - powinno mi to pomóc w rozplanowaniu pewnego przedsięwzięcia, a właściwie "porwania się z motyką na słońce", ale no cóż: "nie spróbuję, nie dowiem się czy to możliwe" :mrgreen:

Jak coś to wątek można traktować ogólnie jako ten o upalaniu torowym bardziej i mniej profesjonalnym

Autos Süchtig - 2017-06-07

idziesz na taki kurs i masz, raczej wszyscy zdają:
https://www.pzm.pl/news/2...-rajdy/kursu-na

TorquedMad_Mind - 2017-06-07

Autos Süchtig napisał/a:
idziesz na taki kurs i masz, raczej wszyscy zdają:
https://www.pzm.pl/news/2...-rajdy/kursu-na

thx.
Czyli w skrócie - zapisuję się do Automobilklubu, który ma tor - np.: Poznań > robię licencję BC?
W Programie, który podrzuciłeś - są tam badania lekarskie - to są te o których mówi regulamin:
3.1. Przedstawienie zaświadczenia o braku przeciwwskazań do uprawiania dyscypliny - sport
samochodowy przez lekarza posiadającego specjalizację medycyny sportowej oraz ważnego
orzeczenia psychologicznego, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
Zaświadczenie lekarskie musi znajdować się na wniosku o przyznanie licencji odpowiedniego
stopnia oraz na wniosku o przyznanie certyfikatu.


Widzę, że potem co sezon "danina" do PZMOT

Ok widzę w miarę znośnie opisane alles:
https://www.pzm.pl/pliki/...je_pzm_2017.pdf

Hikiel - 2017-06-07

Wszystko oprócz pozyskania sponsora jest do ogarnięcia natomiast jeśli chodzi o sponsoring to jest mega ciężko. Wiele zależy od zasad sponsoringu i tego co inwestor będzie realnie z tego miał ale zazwyczaj najpierw trzeba się czymś wyróżnić. Czyli na przykład w sezonie poprzednim coś powygrywać, co pokazuje, że jest potencjał. Ewentualnie możesz dobrze i reprezentacyjnie wyglądać co oczywiście w Twoim przypadku odpada na starcie :lol: Najmłodszy w stawce i przez to rokujący na przyszłość też nie jesteś. Złamanego grosza bym nie dał :lol: :lol: A tak na poważnie to życzę powodzenia ale będzie niełatwo.
Pit - 2017-06-07

Bio napisał/a:
2. Czy ktoś już miał wyprawę na kolanach do sponsora? Jak działaliście w tym temacie?

Jakimś rozwiązaniem jest też praca w dużym korpo- oni czasami sponsorują takie "zabawy" dla swoich pracowników, u mnie w firmie tak jest- pracownik jeździ EP3 w GSMP i nie tylko, w poprzedniej firmie też tak było- Impreza GT upalana w jakichś rajdach, ale wiadomo że to mocno indywidualna kwestia dla każdej firmy czy zasponsoruje coś takiego... no a jak nie, to przecież nie zmienisz pracy specjalnie z tego powodu.

TorquedMad_Mind - 2017-06-07

Limon napisał/a:
Bio napisał/a:
2. Czy ktoś już miał wyprawę na kolanach do sponsora? Jak działaliście w tym temacie?

Jakimś rozwiązaniem jest też praca w dużym korpo- oni czasami sponsorują takie "zabawy" dla swoich pracowników, u mnie w firmie tak jest- pracownik jeździ EP3 w GSMP i nie tylko, w poprzedniej firmie też tak było- Impreza GT upalana w jakichś rajdach, ale wiadomo że to mocno indywidualna kwestia dla każdej firmy czy zasponsoruje coś takiego... no a jak nie, to przecież nie zmienisz pracy specjalnie z tego powodu.

no właśnie w tą stronę myślałem i będę badał grunt

Grzesieek - 2017-06-07

Sponsoring w naszym kraju jest mega trudną sprawą. Jest niestety tak, że w jednym sezonie możesz być młodym, perspektywicznym zawodnikiem, który na koniec sezonu robi Mistrzostwo Polski... a następny sezon siedzisz na pupie w domu, bo tracisz sponsora a nowego na horyzoncie nie widać. W niższych ligach często bardziej jest to na zasadzie "dajemy naklejkę na twoje auto, a w zamian możesz po godzinach korzystać z naszego warsztatu/dostaniesz jakieś mega zniżki na jakieś graty/wyremontujemy Ci kuchnię ze 50% ceny". A i tak lekko nie jest. Dla potencjalnego sponsora musisz coś pokazać, i to "coś" musi robić pozytywne wrażenie, cieżko, żeby ktoś Ci dał $ bo "chce jeździć" ;) Ale nie ma rzeczy niemożliwych, próbuj. Co prawda o rajdach, ale realia podobne: http://rajdy24.pl/akademi...ukamy-sponsora/ Bodajże w którymś WRC też był jakiś artykuł o pozyskiwaniu sponsora.
TorquedMad_Mind - 2017-06-08

Grzesieek - dlatego cieszę się, że ogrniam poza PL

mały newsflash - muszę dokładnie rozpisać projekt, będzie pushowany i możliwy jest sezon 2019 :mrgreen:

fulek - 2017-06-08

zdradz co to będzie za seria/zawody?
TorquedMad_Mind - 2017-06-08

fulek napisał/a:
zdradz co to będzie za seria/zawody?

Na razie nic nie chcę zapeszać, ale patronuje FIA nad tym.

Od lipca zaczynam cisnąć i pchać to :)

Jak nie pyknie - to trudno, nic mnie nie kosztowało spróbowanie.

Gumka23 - 2017-06-08

Ale jak to, sponsor ma za sponsorować całe auto? TO nie jest tak, że najpierw trzeba włożyć kilka taczek hajsu, żeby później rozmawiać ze sponsorem o ewentualnym odciążeniu finansowym?
Pit - 2017-06-08

Cytat:
Na razie nic nie chcę zapeszać, ale patronuje FIA nad tym.

Normalnie tajemniczy jak Kubica :mrgreen:

TorquedMad_Mind - 2017-06-08

Gumka23 napisał/a:
Ale jak to, sponsor ma za sponsorować całe auto? TO nie jest tak, że najpierw trzeba włożyć kilka taczek hajsu, żeby później rozmawiać ze sponsorem o ewentualnym odciążeniu finansowym?

Zależy - projekt manadżer, który chce ze mną to cisnąć chce całość kosztów wrzucić ;)

Limon napisał/a:
Cytat:
Na razie nic nie chcę zapeszać, ale patronuje FIA nad tym.

Normalnie tajemniczy jak Kubica :mrgreen:

jeszcze musze zayebać w barierkę na jakimś rajdzie :mrgreen:

A tak bardziej na poważnie - na razie nie ma co się wdawać w szczegóły - jest to plan 2018-2019. Będą konkrety, podpisy - wtedy się pochwalę ;)

Johnson - 2017-06-08

a Ty w ogóle umiesz jeździć samochodem? :-P
TorquedMad_Mind - 2017-06-08

Johnson napisał/a:
a Ty w ogóle umiesz jeździć samochodem? :-P

wiedziałem, że czymś zapomniałem...

antek - 2017-06-08

Bio napisał/a:
Johnson napisał/a:
a Ty w ogóle umiesz jeździć samochodem? :-P

wiedziałem, że czymś zapomniałem...



spoko do 2019 masz jeszcze sporo czasu na doszkolenie skilla

Gumka23 - 2017-06-08

Jakby Fułek napisał taki temat, który klepie seryjna b16 Mki i wk*rwia każde EVO na rakietowej.. Kamil, który w sumie nie dawno zaczął, ale widać potencjał... Krzych00, który co wsiądzie za fajere to robi szał.. to jakoś nie specjalnie bym się dziwił, że chciałby spróbować z tymi umiejętnościami powalczyć gdzieś.

Ale Bio.. czy Ty byłeś choćby na jakimś TimeAttacku kiedyś? Nie kojarzę onboardów z Tobą za kierownicą.. nie wspominając o wyciąganiu generalki...

TorquedMad_Mind - 2017-06-08

Gumka23 napisał/a:
Jakby Fułek napisał taki temat, który klepie seryjna b16 Mki i wk*rwia każde EVO na rakietowej.. Kamil, który w sumie nie dawno zaczął, ale widać potencjał... Krzych00, który co wsiądzie za fajere to robi szał.. to jakoś nie specjalnie bym się dziwił, że chciałby spróbować z tymi umiejętnościami powalczyć gdzieś.

Ale Bio.. czy Ty byłeś choćby na jakimś TimeAttacku kiedyś? Nie kojarzę onboardów z Tobą za kierownicą.. nie wspominając o wyciąganiu generalki...

temat jest o czymś nieco innym ;)

Pit - 2017-06-08

Wszystkie przypadki sponsoringu jaki znam to była długa droga, wykładanie własnej kasy, startowanie za własne pieniądze, potem powoli coraz lepsze wyniki i pojawiał się na horyzoncie sponsor, który daje jakiś malutki budżet.

Nie wyobrażam sobie, żebym teraz poszedł w pracy do managera i powiedział, żeby Intel mi zasponsorował auto zgodnie z jakąś specyfikacją, a ja z logiem firmy na boku będę sobie jeździł. Jeżeli ktoś Ci Bio takie coś umożliwi to tylko pozazdrościć.

TorquedMad_Mind - 2017-06-08

Tak jak mówiłem - jedyne co mogę stracić to trochę czasu, więc nie widzę powodów aby nie powalczyć.

Gumek chyba się tym przejmuje bardziej niż ja :mrgreen:

Gumka23 - 2017-06-09

Ja przejmuje? Żartujesz?

Po prostu dziwi mnie szukanie informacji o sponsoringu przez kogoś, kto nigdy nie prowadził auta w jakichkolwiek zawodach. Szukaj co tam chcesz.. Powodzenia życzę.

No i faktycznie.. temat o którym wspominasz wcale nie ma nic wspólnego z doświadczeniem i umiejętnościami. :mrgreen:

TorquedMad_Mind - 2017-06-09

Gumka23 napisał/a:
No i faktycznie.. temat o którym wspominasz wcale nie ma nic wspólnego z doświadczeniem i umiejętnościami. :mrgreen:

no na pewno nie jest o "moja historia zaczęła się..." ani nie jest polem do oceniania moich referencji.
Ogólnie - nie gdybaj, bo nie znasz całości mojej sytuacji ;)

Sponsoring zależy bardzo od fanaberii sponsora i różne sytuacje w świecie bywały. Na szczęście nie ogarniam tematu w Polsce, gdzie ktoś pokroju np.: Toma Chiltona by miał problemy w załatwieniu współpracy z firmami ;-)

Pit - 2017-06-09

Bio napisał/a:
NA szczęście nie ogarniam tematu w Polsce

Tak tak, Polska najgorsza, Słowacja najlepsza... ehh, strasznie uogólniasz...

TorquedMad_Mind - 2017-06-09

Limon napisał/a:
Bio napisał/a:
NA szczęście nie ogarniam tematu w Polsce

Tak tak, Polska najgorsza, Słowacja najlepsza... ehh, strasznie uogólniasz...

nie ja pierwszy, zresztą - przyganiał kocioł garnkowi.

Nie powiedziałem, że Słowacja najlepsza (też powalony kraj w wielu aspektach) i nie powiedziałem przez jaki kraj to bym załatwiał.

Żeby dalej nie offtopować.

Jeśli ktoś ma DOŚWIADCZENIE w tym temacie. to mile widzane rady, bez teoretyzowania o moim doświadczeniu, historii, etc. bo realnie były 2 (słownie: dwa) posty, które coś przydatnego wniosły do tematu.

Hikiel - 2017-06-09

Ja w sumie mam doświadczenie - nic nie załatwiłem :D
TorquedMad_Mind - 2017-06-09

To wątek można zamknąć. Mic drop, kurtyna spadła :lol:
Youtro - 2018-06-23

Natknalem sie na ten watek przypadkiem i przeczytalem od deski do deski ;)
Bio, cos zdzialales w temacie? Byles na rozmowie u jakiegos potencjalnego sponsora?

Mnie tez chodzil podobny pomysl po glowie, ale zaczynalem od troche innej strony...

TorquedMad_Mind - 2018-06-24

Youtro napisał/a:
Natknalem sie na ten watek przypadkiem i przeczytalem od deski do deski ;)
Bio, cos zdzialales w temacie? Byles na rozmowie u jakiegos potencjalnego sponsora?

Mnie tez chodzil podobny pomysl po glowie, ale zaczynalem od troche innej strony...

Z powodu stanu zdrowia, musiałem na razie olać temat.

Johnson - 2018-06-25

Może na czterdziestkę ktoś w Ciebie zainwestuje, głowa do góry ;-)
TorquedMad_Mind - 2018-06-25

Johnson napisał/a:
Może na czterdziestkę ktoś w Ciebie zainwestuje, głowa do góry ;-)

że hę?

Solid Snake - 2018-10-01

Wiem że trochę odkop, ale to wcale nie jest aż takie trudne wszystko zależy od przedstawienia sytuacji. Ogólnie trzeba podać dużo statystyk bo to przekonuje ludzi.
Np. Ile ogólnie ludzi zobaczy ten samochód i czy byliby potencjalnymi klientami. To może być wszystko oleje, dachówki, elementy poliuretanowe, usługi fryzjerskie dla psa (bo przecież są tam też "znudzone" Panie) albo firmy produkujące odzież dla sportów ekstremalnych też na pewno chciałyby mieć jakiegos reprezentanta.
Fajnie byłoby pokazać jakies zdjęcia samochodu, obiektów dać zapewnienie co do regularnych startów pokazać insta albo fb. Poprosić swoją byłą uczelnie żeby się wami pochwaliła (ja jestem z małego miasta i chcieli żebym wystąpił na apelu i poopowiadał uczniom cos o rajdach).
Ludzie więcej wiary czasem powiedzą wam że nie ma opcji i popatrzą jak na debila ale czasami można na prawdę cos pokombinować. Pozdro ;-)

Pit - 2018-11-27

Ja odkopię, na wiosnę chciałbym w końcu wsiąść do profesjonalnego gokarta z biegami i spróbować sił, jazda na poziomie zbliżonym do rekordu toru w Pszczółkach gokartami o vmax 80km/h mi się znudziła. :mrgreen: Przeciążenia na kartach są uzależniające, myślę że te profesjonalnie totalnie zryją mi mózg.
Ktoś ma takie dojścia? Może gdzieś w PL można za opłatą po prostu takimi pojeździć?



Pilar - 2018-11-27

Tor w Łodzi ma chyba karty ale nie jestem pewny.
zelazko - 2018-11-27

Na minuty nie słyszałem żeby ktoś wypożyczał. Możesz odezwać się do Automobilklubów przy których są organizowane zawody kartingowe żeby dali Ci namiary na teamy które wystawiają takie wózki (np. Wyrzykowski motor-sport). Spróbuj się z nimi dogadać żeby udostępnili Ci karta na jakiś testach przedsezonowych.
fulek - 2018-11-28

No chyba jedynie do jakiegoś teamu. Za dzień pewnie kilka dobrych tysi wykasują :mrgreen:
guczi - 2018-12-01

Pilar napisał/a:
Tor w Łodzi ma chyba karty ale nie jestem pewny.


O czymś takim słyszałem:http://4race.com.pl/

nikesonmyfeet - 2018-12-05

Zmienię trochę temat, jednocześnie rozpoczynając (mam nadzieje :) ) dyskusje dotycząca modyfikacji aerodynamicznych w autach użytkowanych w amatorskim sporcie typu Track Day czy KJS. Z tego co widzę przodują dwa trendy:

a) nie opłaca się, zwłaszcza gdy jeździ się na mniejszych torach gdzie prędkości w zakrętach nie są duże.

b) aero is king. TSUKUBA!

Pytam też dla siebie, bo jak wiadomo zima to okres wzmożonego dłubania przy aucie i sam dość mocno zastanawiam się nad poprawieniem tego aspektu w Civicu.

Mamy tu kilka osób ścigających się dość aktywnie, wiec może chcecie się podzielić swoimi doświadczeniami w tej kwestii?

Zapraszam do dyskusji :)

Bajcarek - 2018-12-05

W połowie, sam sobie odpowiedziałeś. Tam gdzie prędkości nie są duże, myślę, że największą robotę zrobi dobra opona, zawias i mocny hebel. Siła magii aero działa, ale u nas nie ma wielu obiektów, na których będziesz mógł w pełni wykorzystać ustawienie splittera-lotki i całego docisku auta. No, ale niezaprzeczalnym faktem jest, że auto wygląda o wiele lepiej wygląda, gdy przypomina bolid z Tsukuby. :mrgreen: Czuć siłę aero faktycznie przy trochę wyższych prędkościach. Moje S2k przy 180km/h+ było bardzo niestabilne, nawet jadąc na wprost, po założeniu splittera, lotki i ustawieniu ich, diametralnie zmieniła się charakterystyka auta, 0-vmax możesz jechać bez rąk na kierownicy, a w tych szybszych zakrętach, można się ładować z dużą prędkością, będąc wychillowanym za kierownicą. Generalnie polecam i do teraz, sam bawię się w różne ustawienia lotki i oddziaływanie na charakterystykę auta. Dzięki aero, można stworzyć uniwersalne auto, które będzie szybkie na każdym torze.
nikesonmyfeet - 2018-12-06

Dzięki Kamil, że podzieliłeś się wrażeniami z jazdy eSką :)

Co do odpowiadania sobie na pytanie, to tak jak mówiłem, dwie szkoły :)

Z jednej strony mamy auta np. jeżdżące po Nakayama wyglądające tak:




Jak widać Aero praktycznie brak. A z drugiej takie potwory:



Prędkości na obu torach pewnie podobne.

Z jeszcze innej strony wody, w Stanach auta jeżdżące w Auto-X, mimo małych prędkości rozwijanych w tych zawodach, czasem wyglądają tak:



Aaero jest, i to sporo :)

Jestem zwyczajnie ciekaw zdania forumowiczów odnośnie rozbudowanego Aero na torach w Polsce, gdzie na większości z nich prędkości są bardziej Autocrossowe :)

Bajcarek - 2018-12-06

Aero na pewno nie zaszkodzi, na wolnych torach, po prostu nie będzie pełnić znaczącej funkcji, ale zmieniając obiekt na szybszy, będzie można wykorzystać je w pełni. :-)
fulek - 2018-12-09

Narazie jeżdżę bo bardziej się skupiam na poprawie przyczepności mechanicznej. Ale pierwsze klocki do areo dostałem od Hondaty więc myślę, że na następny sezon chociaż splitter wjedzie więc coś będe mógł się wypowiedzieć o działaniu.

Kamil trochę motywujesz :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group