JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Szpan i Roadshow - Black Accord VII TypeS

tarjei86 - 2017-10-03
Temat postu: Black Accord VII TypeS
Poprzednik obecnego Accorda: Accord VI CH6 2001 @H22A8:




Aktualny nabytek:

ROK: 2005
MODEL: CM2 TOURER Type-S
SILNIK: 2.4 K24A3 + LPG (Stag, Zavoli Silver + Hana niebieska) + reflash by Sasha (http://jdm-garage.org.ua/pl/)

UKŁAD DOLOTOWY: wkłada Pipercross

Plany:
- wycięcie żeberek z puszki
- doprowadzenie zimnego powietrza


UKŁAD WYDECHOWY: seria

Plany:
- kolektor 4-2-1
- usunięcie kata i zastąpienie go sportowym
- być może nowe puszki końcowe


ELEKTRONIKA: seria / pełna elektryka, podgrz. lusterka, tempomat, elektryczna klapa (również z pilota)

Plany:

- przycisk otwierania klapy ze środka samochodu
- nawigacja w postaci tabletu z custom podłaczeniem lub zakup chińczyka 10,1"

UKŁAD NAPĘDOWY: seria 6-biegowy manual z nowym sprzęgłem OEM Aisin


ZAWIESZENIE:

- zawieszenie gwintowane Buddy Club BR type, przód z 30 stopniami regulacji siły tłumienia, aktualnie ustawiony na 15 stopniu od strony Hard (fabrycznie ustawione są na 8)
- camber tylnego zawieszenia by Owsikk
- praktycznie wszystkie tuleje wymienione na nowe (przód i tył)

Plany:
- rozpórka przednia górna by Wodzirej


UKŁAD HAMULCOWY:
- przód: zaciski 4-tłoczkowe z Acury RL + tarcze ATE 320x32mm + klocki EBC Yellow Stuff
- tył: tarcze BluePrint + klocki Delphi


BODY-KIT: Type-S + lotka tylna z polifta

Plany:
- maska przednia z polifta
- lampy z polifta (czekają na montaż)


ŚRODEK:
- jakieś nakładki na pedały
- short-shifter + gałka Mugen
- koło kierownicy z polifta
- gałka zmiany biegów z Civica VIII coupe Si
- pół-skóry + czerwona alcantara na siedzeniach i boczkach
- lusterko z fotochromem
- zmieniarka MP3

Plany:

- nowe nakładki na pedały by Wodzirej
- odnowiona kierownica z polifta wraz z poliftową poduszką i podświetleniem bursztynowym
- malowanie wszystkich dekorów w kolor gałki
- odświeżenie tapicerki foteli przednich
- malowanie podsufitki w ciemny grafit


CAR-AUDIO: seria

KOŁA:
Zima: 16" OEM Honda + opony Firestone Winterhawk Evo2 205/55/R16
Lato: 18" 8J ET45 ASA TEC + opony Michelin Pilot Sport 3 225/40/R18 91Y

DACH:
relingi OEM


PLANY:
Ogarnięcie blacharki i korekta lakieru - w trakcie
Dołożenie modułu świateł dziennych w miejsce kierunkowskazów (już kupione)
Lampy przód z polifta (już kupione)
Otwieranie tylnej klapy z przycisku w samochodzie (przycisk z polifta już mam)
Wymiana nakładek na pedały na te od Wodzireja (już kupione)
Kolektor wydechowy (już kupiony)
Maska z polifta (już kupiona)


Fotki po zakupie - 27.06.2016:





Stan na 09.2017:





--------- Historia zmian --------------------------------------------------------

28.06.2016 - przebieg 265 617 km - Zakup samochodu

6.07.2016 - przebieg 266 516 km
Regulacja zaworów by Wolek + zmiana filtra kabinowego na węglowy + nowy filtr powietrza + podpięcie pod HDS + regulacja LPG

9.07.2016 - przebieg 267 115 km
Wymiana czujnika zderzeniowego lewy przód + skasowanie błędu SRS - stary, mimo że wyglądał dobrze, generował błąd 41

13.07.2016 - przebieg 267 280 km
Wymiana sworzni górnych i dolnych z przodu - wymieniłem na CTRy. Stare sworznie nie wyglądały już za dobrze.

23.07.2016 - przebieg 267 770 km

Wymiana tylnych tarcz i klocków na elementy firmy BluePrint + kompleksowa regeneracja zacisków wraz z jarzmami. Tarcze zabezpieczone przed korozją farbą żaroodporną, zaciski i jarzma machnięte srebrnym Hammeritem w połysku.

6.08.2016 - przebieg 268725 km
Nowy olej Millers 5W40 +filtr Knecht, zmienione jarzma i zaciski przód po pełnej regeneracji + kupiony komplet opon letnich HANKOOK K117 S1 EVO 2 225/45R17 91W

12.08.2016 - przebieg 268 760 km
1. Wymieniony kompresor klimatyzacji na Termotec
2. Wymieniony skraplacz wraz z osuszaczem Termotec
3. Odgrzybiona, nabita klima - chłodzi teraz jak lodówa!
4. Wymienione tarcze przód na Brembo + klocki Black diamond FR - wiem, że miało być coś innego, ale niestety za dużo wydatków na raz wpadło i nie wyrobiłem się finansowo...choć ten zestaw też polecali chłopaki z Brakeparts.pl - więc myślę, że da radę jest%20%20ok.gif
5. Wymieniony płyn hamulcowy
6. Wymieniona tuleja dolnego prawego wahacza - poddała się po wymianie sworzni dolnych i górnych
7. Wymieniony nieoryginalny przewód wspomagania na OEM używkę w b.dobrym stanie
8. Wymiana świec na polecane Denso SKJ20DRM-11
9. Wymienione opony letnie na komplet Hankook Ventus S1 Evo2 (bardzo ciche)
10. Wymieniony olej w skrzyni biegów na oryginał Honda


19.11.2016 - przebieg 274 321 km
1. Zrobiony serwis LPG - wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej, oględziny, wstępna korekta. Po reflashu jestem umówiony na ponowny przyjazd na korektę już po zmianie parametrów silnika, żeby dograć w terenie mapę gazu. Najpierw jednak pan z serwisu Davanti w Bytomiu polecił mi zrobić ok 100-150km na samej benzynie, żeby dobrze mapa PB się ustawiła. Po tej jego korekcie już sam będę dłubał, kabel kupiony.
2. Dokupione 2 opony zimowe Firestone Winterhawk Evo2 205/55/R16, ponieważ z samochodem dostałem dwie takie i dwie Goodyear - ale te drugie były totalnie dziadowskie. Także teraz mam komplet na wszystkich kołach takie same.


02.03.2017 - przebieg 278 954 km
1. Wymieniony olej na 0W30 Specol Spec Gold Synthetic SN/CF FE 0W/30 + filtr olejowy OEM Honda
2. Wymieniona rolka napinacza paska osprzętu
3. Wymieniony filtr kabinowy OEM
4. Wymieniony płyn w układzie chłodzenia na Prestone
5. Wykonano pomiar kompresji na wszystkich cylindrach - przedział 12,5 do 13,5. Myślę, że nieźle jak na prawie 300k km przebiegu.


13.05.2017 - przebieg 280 150 km
1. Regulacja zaworów
2. Wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów
3. Wymieniona pokrywa zaworów wraz z osłoną cewek
4. Wymieniony filtr paliwa OEM
5. Przeczyszczone cewki, na wszelki wypadek


30.06.2017 - przebieg 282 667 km
- wymiana sprzęgła na AISIN/OEM wraz z dociskiem, łożyskiem oraz OEM tulejką na wałku
- wymiana dolnych dużych wahaczy wraz z nowymi OEM tulejami (wszystkie 3 na stronę wymieniłem) - przy okazji polecam sprawdzać, bo zamówiłem od Jaruśneta i te małe z wypustkami okazały się za małe (84 vs 80mm). Już o tym wie, więc wprowadzi w swoim sklepie info o tym, że te co ma nie pasują do kombi
- wymiana łączników staba CTR
- nowe gumy staba OEM
- uszczelniacz od strony skrzyni
- naprawa układu wydechowego
- podłączenie dodatkowego zabezpieczenia
- montaż elektryki pod lusterko fotochrom - nie miałem na to kompletnie czasu...
- kilka innych pierdół
- zrobienie zbieżności


30.09.2017 - przebieg 288 006 km

- wymiana wszystkich tulei w wahaczach tylnego zawieszenia (większość Febest + OEM w zwrotnicach tylnych)
- wymiana śrub zbieżności wraz z podkładkami i nakrętkami - nówki OEM Honda
- wymiana wahacza dolnego poprzecznego na camber - wahacz regulujący pochył tylnych kół - custom by Owsikk
- montaż zawieszenia gwintowanego Buddy Club BR Type po rewizji
- montaż nowych zacisków przednich z Acury RL wraz z tarczami ATE i klockami EBC Yellow Stuff
- nowy płyn hamulcowy
- nowe klocki Delphi z tyłu + rewizja, czyszczenie i smarowanie zacisków tylnych
- zaciski w czerwony kolor lakierem Foliatec Rosso Red
- pospawanie obudowy katalizatora, bo znowu brzęczała i wpadała w rezonans

Karamba_DC2 - 2017-10-03

Konkret, jak ma trumniaka wygląda dobrze :ok:
wierzba - 2017-10-03

kto tak zepsuł tapicerkę w środku ? :ugh:
tarjei86 - 2017-10-03

Karamba_DC2 napisał/a:
Konkret, jak ma trumniaka wygląda dobrze :ok:


Dzięki ;)

Co do tapicerki - taką już kupiłem ;) ale... mnie się podoba.

YacaJackowski - 2017-10-03

Kiedyś strasznie nie podobał mi się kształt tej budy ale teraz powoli zaczynam się przekonywać. Twój wygląda mega fajnie!
tarjei86 - 2017-10-03

Dość fajnie wypada zestawienie stanu obecnego do tego sprzed roku, zaraz po zakupie ;)


bialy56 - 2017-10-03

Groźnie wygląda z tą lotką. Felgi też spoko ;)
hot_rider - 2017-10-03

jak na obrzydliwą trumnę to w pakiecie type s wygląda akceptowalnie
bardzo dobrze wspominam type s , jedynie awarie skrzyni trochę mniej :-P
olej 0w30?? nie wiem czy to dobry pomysł , minimum to 5w40

tarjei86 - 2017-10-03

Cytat:
olej 0w30?? nie wiem czy to dobry pomysł , minimum to 5w40


Tak zaleca producent. Póki co spadł nawet pobór z 1,5 na 0.8l na 10kkm.

tarjei86 - 2018-04-19

Z ostatnich modów:



Bi-Xenon na metalowych soczewkach Koito, przetwornice z Mazdy RX-8 i nowe żarniki. Świeci to genialnie w porównaniu z OEM lampami z Accorda:





I na lato wpadły chwilowo koła OZ Formula HLT 18" 8j ET45. Na ten moment tak to wygląda..... dupy nie urywa :/ niby super koło... a jednak mam mieszane uczucia....



Nic... wystawione są... jak ktoś łyknie, to spoko i..szukamy czegoś z większym pierd...ciem. Jak nie...to ten sezon chyba przejeździ.

YacaJackowski - 2018-04-19

Koło fajne ale faktycznie bez jakiegoś jebnięcia. Da się przeżyć ale tak jak piszesz - szukać czegoś z większym wow.
Wojtuuus - 2018-04-19

Jak dla mnie jest bardzo dobrze.

Do przeróbki na polifta wystarczą maska i lampy?
Grill zostawiasz przedliftowy?
Bardzo mnie zaintrygował system świateł dziennych :mrgreen:

tarjei86 - 2018-04-19

Ja generalnie maskę wymieniam na poliftową, bo mi już 3 raz odleciała listewka maski przedliftowej ;) poza tym poliftowa maska jest ładniejsza. Lampy też mi się bardziej podobały, stąd kupiłem UKje i je przerobiłem na bi-xenony. Dzienne będą realizowane za pomocą zestawu switch-back, gdzie żarówki świecą normalnie jako dzienne (w miejscu starych kierunkowskazów) a po włączeniu kierunku - gasi się dana żarówka dzienna i odpala kierunek ;) jeszcze to spinam. Na razie są same kierunku.

A wracając jeszcze do grilla - nie jest potrzebny. Lampy i maska siadają bez problemów na grillu przedliftowym.

tarjei86 - 2018-06-18





YacaJackowski - 2018-06-18

Fajna szafa.
wierzba - 2018-06-19

koło zmieniło trumnę w spoko furę ;)
tarjei86 - 2018-06-19

Dzięki ;) ale jeszcze sporo roboty i zmian czeka w kolejce...
tarjei86 - 2018-10-26

Ostatni setup i sprzedaż. Dzięki za komentarze. Auto wkrótce trafi do Wrocławia.


Wojtuuus - 2018-10-26

:cry: :cry: :cry:
Majstor - 2018-10-26

Po ile teraz takie chodzą ? Jak z rdzą i z hałasem w aucie podczas jazdy np w porównaniu do bmw e60 ? czy forda mondeo ?
Karamba_DC2 - 2018-10-26

W E60 jest znacznie lepiej na autostradzie ;)
Ja się osobiście przesiadłem też z 8gen Accorda do E60 i było znacznie ciszej :)
Szukaj 7 polifcie, tam jest lepsze wnętrze ;)

tarjei86 - 2018-10-29

Tak jak Karamba napisał - na pewno biemdablju - da Ci więcej komfortu.
Accordy - jak każda Honda - mają słabo z wyciszeniem i komfortem. Można oczywiście wymienić/dołożyć uszczelki w kilku newralgicznych miejscach + wygłuszyć drzwi, bagażnik i ew. nadkola - ale jest z tym roboty ;-) ja to olałem... i tak miałem gwint i 18tki... więc samo to nie ułatwiało. Ale dobre, ciche w miarę opony i tak sporo dają.

Co do rdzy - tak, bierze je. Szczególnie tylne nadkola. Jedno zrobiłem, drugie sobie ogarnie nowy właściciel (reperaturkę dostaje w wyprawce).

Co do wnętrza - polift vs przedlift różnią się właściwie tylko kierownicą i zegarami ;-) no i wzorem carbonu, jeśli weźmie się zestawi TypeS vs TypeS. Reszta tapicerki jest taka sama. Natomiast polift ma cieńsze szyby i kilka innych ułomności. Kto co lubi ;-)

Ja się nacieszyłem prawie 3 lata. Projekt, o ile tak można to nazwać, dał mi trochę radośc, ale i sporo *****... no i przyszedł czas na nowe ;-) tym razem mocno cywilne, do pracy.... i bez szaleństw.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group