JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Honda / Acura - Jakie tarcze i klocki 282 4x114.3

bialy56 - 2018-08-12
Temat postu: Jakie tarcze i klocki 282 4x114.3
Szukam dobrych tarcz i klockow do hamulca 282 4x114.3 z civica mb6.
Kilka miesięcy temu założyłem tarcze i klocki ATE. Po 3 tygodniach zaczęły strasznie bić. Dziwne, bo bardzo na nie uważałem, omijalem kałuże, raczej delikatnie jeździłem. Oddalem do toczenia, bylo przez jakieś 2tyg ok i znowu zaczęły bic.

Poszukuje nowego zestawu. Będzie to jeździć w civicu v jako daily.

fulek - 2018-08-13

a piastę wyczyściłeś?

zwykła gładka tarcza (w moim i ziomka przypadku Kamoka) z klockiem rc6 bez stresu znosi upalnie po torze.

hot_rider - 2018-08-13

trzeba było oddać na reklamację a nie toczyć.
dziwne bo ate jest dobrą firmą, możesz spróbować EBC tarcze +klocki ferrodo

lukas4 - 2018-08-13

Tez wlasnie mowilem bialemu ze gladkie brembo zaskakujaco duzo wytrzymaly u mnie i umarly dopiero jak z lewa zacząłem przesadzać na codzień.

fulek, jezdzileś na hawk hp+ może, jak wypada na tle rc6?
Rc chyba z tarczą dość agresywnie sie obchodzi?

Pit - 2018-08-13

Ja ostatnio kupiłem zimmermann sport coat + DS performance i po dotarciu jest bardzo fajnie, póki co bez zastrzeżeń, ale auta nie upalam. Do daily mogę polecić, do upalania nie wiem.
sajfer - 2018-08-13

Bicie nie bierze się ot tak z niczego :)
Przede wszystkim zakładając nowe tarcze należy sprawdzić bicie. Jak nie ma żadnego to ciężko uznać potem cokolwiek za wadę produktu.
Tarcze się nie krzywią (albo inaczej, niezmiernie rzadko się krzywią).
Bicie w 95% bierze się z nierówno rozłożonego depozytu z klocka, albo miejscowego przehartowania tarczy. A to się dzieje wtedy kiedy pojeździsz chwilę dynamiczniej, zagrzejesz hamulec i potem staniesz z nogą na hamulcu. Materiał z klocka w to miejsce się wspawuje i potem powoduje to bicie. Szlifowanie pomaga właśnie na 2-3 tygodnie bo to miejsce jest już twardsze i będzie się mniej zużywać i po jakimś czasie ponownie powodować bicie. Ot i cała filozofia - nauka z tego taka żeby nie trzymać nogi na hamulcu :)

lukas4 - 2018-08-13

sajfer, i tak i nie;) jeśli latales dynamicznie to cala tarcza jest goraca i trzymanie nogi ma heblu jej nie podhartuje poniewaz do tego potrzebne jest gwaltowew ochłodzenie. Natomiast nastepuje sklejanie tarczy i klocka a następnie wyrywanie materiału co z kolei powoduje uszkodzenia powierzchni, przegrzania na skutek problemów z odprowadzaniem ciepla nierownomierne zurzycie powstawaniw bruzd itp.

Przy podhartowaniu"bicie"pochodzi od tego, ze struktury cementytu, martenzytyczo-bainityczne itp maja większą objętość i tarcza puchnie w tym miejscu ;)

Z tego co kojarze (na 100% nie jestem pewny) cementyt ma mniejsza przewodnosc cieplną co powoduje nierownomierne nagrzewanie sie tarczy

sajfer - 2018-08-13

lukas4, wygląda na to że masz rację a je źle użyłem słowa przehartowanie. Należało użyć słowa miejscowe przegrzanie :)
Co do reszty jest dokładnie tak jak piszesz, w miejscu przegrzania tworzy się cementyt.
Poniżej moje źródło :)

It gets worse. Cast iron is an alloy of iron and silicon in solution interspersed with particles of carbon. At elevated temperatures, inclusions of carbides begin to form in the matrix. In the case of the brake disk, any uneven deposits - standing proud of the disc surface - become hotter than the surrounding metal. Every time that the leading edge of one of the deposits rotates into contact with the pad, the local temperature increases. When this local temperature reaches around 1200 or 1300 degrees F. the cast iron under the deposit begins to transform into cementite (an iron carbide in which three atoms of iron combine with one atom of carbon). Cementite is very hard, very abrasive and is a poor heat sink. If severe use continues the system will enter a self-defeating spiral - the amount and depth of the cementite increases with increasing temperature and so does the brake roughness. Drat!

bialy56 - 2018-08-13

Dzięki za odpowiedzi, piasty wyczyścilem i bardzo uważałem. Nigdy po gwałtownym haniwaniu nie stoje i nie trzymam pedalu hamulca, wiec to na pewno nie to. Auto nawet nie było upalane. Tarcze oddalem do toczenia po tym, jak nie przyjęli na gwarancję.

Raczej nie ma możliwości, aby tarcza skrzywila sie przez zacisk, czy piaste? Wszystko wedlug mnie jest w porządku, bo przez ten krotki okres po montazu tarcz auto hamowało gładko i idealnie

sajfer - 2018-08-13

Raczej nie, krzywo przykręcony zacisk by po prostu nierówno zużył klocki (pod kątem), masz taki objaw?
Krzywa piasta by biła non stop.
Mierzyłeś bicie czujnikiem?
Aczkolwiek słyszałem o skrzywieniu tarczy poprzez dokręcanie kół nieodpowiednim momentem, aczkolwiek wydaje mi się to mało realne

Pit - 2018-08-13




Często takie bicie wynika z krzywej piasty. Czasami pomaga wymiana samego łożyska, ale czytałem też o przypadkach gdzie ludzie musieli wymieniać całą zwrotnicę.

qureku - 2018-11-09

Hej,

Nie chcą zakładać nowego tematu, podczepiam się po ten

Z racji tego, że sezon upalania dla mnie się skończył, do głowy przyszedł mi pomysł wrzucenia, lekkich i większych zacisków do tarczy 262. Jakby ktoś miał pomysł na lekka tarczę, to chętnie wysłucham ( sajfer juz coś działa w tym temacie )

Zacisk musi pasować pod felgę intra 13 ( zastanawiałem się nad bridge, ale widząc co się z nimi dzieje mam spore obawy. Chyba. ze jakas inna fajna i wytrzymała felga ?).

Samochód słuzy do upalania, więc uprzedzając pytania, ta wielkość tarczy wystarczy( btw wytrzymuje prawie 15 min stint na Poznaniu, przy klocku ds2500)

qureku - 2018-11-15

Up nikt nic ? :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group