JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - 1991 Honda Civic 1.6i-VT

Wojtuuus - 2018-09-04
Temat postu: 1991 Honda Civic 1.6i-VT


Proszę, niech mnie ktoś uszczypnie!

Ten samochód to moje marzenie, po kilkuletnich poszukiwaniach,
za trzecim podejściem udało się kupić konkretnie ten egzemplarz
i mam możliwość czerpać ogromną radość z każdego pokonanego kilometra z i-VT.



Krążą forumowo - spotowe historie, że gdy zapnie się vtec w EE deska rozdzielcza
zaczyna drżeć i trząść się - potwierdzam 8-)


MODEL:
EE9, Civic 1.6i-VT

KOLOR:
G66P, Barcelona Green

SILNIK:
- B16A1 (rozrząd na oem-ie, nowe kasowniki, wałki B16A2 z poliftowego EK4 ferio)
- przegrody misy olejowej silver project
- ek9/dc2 oem oil cap
- bagnet oleju golden eagle :lol:

plany:
- bezinwazyjna zmiana elektroniki na obd1 / p28 / strojenie crome


UKŁAD DOLOTOWY:
- seryjna puszka z wkładką K&N

plany:
- itb 954 rr / wtryski k24 / custom trąbki / custom filtr

UKŁAD WYDECHOWY:
- Toda by inż. Noud
- skunk2 MegaPower2,36' z oem katalizatorem, końcowa puszka ProCustom


ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- OEM elektryczne lusterka
- OEM elektryczne szyby
- OEM szyberdach
- OEM regulacja wysokości świateł
- OEM szyberdach
- AG temperatura i ciśnienie oleju

UKŁAD NAPĘDOWY:
- s4c jdm
- sprzęgło obite kevlarem
- custom łapa skrzyni, bez podklepania podłużnicy (inż. Gabi)
- konwerter hydro-linka Hasport
- zregenerowane wybieraki (oem zestaw regeneracyjny oraz poliuretan)

ZAWIESZENIE:
- bilstein b8 ze sprężynami h&r
- tylna oś gwint AP
- komplet stabilizatorów

plany:
- w przyszłości oddać bilstein do zerkopol

UKŁAD HAMULCOWY:
Zregenerowane wszystkie zaciski. Przód zaciski 280 mm Prelude, z tyłu seria,
przewody w stalowym oplocie goodridge.. Pompa hamulcowa po pełnej regeneracji..


BODY-KIT:
- OEM dokładki zderzaków
- OEM zderzak tył USDM Si
- OEM nakładki progowe
- OEM kpl. chlapaczy
- OEM lotka USDM z trzecim światłem stopu
- OEM naklejki dohc vtec
- OEM owiewki drzwi
- OEM owiewka szyberdachu z ruchomym deflektorem

plany:
- lotka SiR

WNĘTRZE:
- Zegary E-EF9
- Bride Artis I Kevlar, pasy 4pkt. 2" QMS (czarne)
- Przednia rozpórka górna Wiechers Sport
- Tylna rozpórka górna BR
- Momo Modena, przycisk klaksonu Honda Momo SiR-S
- Gałka zmiany biegów spoon sports
- OEM przycisk A/C
- Replika Personal Box for Non smoker wykonana w 2010 przeze mnie :)
- Tylna zabudowa w piwnicy 8-)

plany:
- montaż crossbar by miracle typeII
- mata na deskę rozdzielczą od tegiwa

KOŁA:
- Enkei Honda Motor 15x7, et38 (honda access)

CAR-AUDIO:
- Nakamichi CD35Z, głośniki Alpine SPG 'type g'

---

















Pozdrawiam,
W

Shingo - 2018-09-04

Piękne jest to auto
Hondata - 2018-09-04

No ładne cacko :-)
wierzba - 2018-09-04

żelazko ma klimat
sebeck_ - 2018-09-04

Oj... :serce: Kocham. Widzę, że sprawa dość podobna jak z moim EG6. Będę obserwował!
gaseb - 2018-09-04

Mogłem Cię na zlocie uszczypnąć, trzeba było mówić :mrgreen:

Tył w dół, może inna felga i będzie miodzio. Świetna sztuka.

PeTeR47 - 2018-09-04

Gratulacje spełnionego marzenia :mrgreen: Super są te auta, niech cieszy. świetny jest ten kolor :-o
CnK - 2018-09-04

Jest o co dbać :-D
Zazdroszczę.

Kuniu4 - 2018-09-04

Barcelona green :luka:
Miazga, zazdroszczę Wojtuś :) Mam nadzieje, że dasz się tym przejechać.... :oops:

Karamba_DC2 - 2018-09-04

Świetna sztuka ! Zmiana z jajka zrozumiała 8-)

Dał bym inną felgę tylko, i OEM+ trzymał 8-)

MuzykVrt - 2018-09-05

Nie ma zdjęć
Tomac - 2018-09-05

gaseb napisał/a:
Tył w dół


X2

Fajne żelazko!

KubaJDM - 2018-09-05

Eee tam żelazko... to jest król czwartej generacji, czyli EE9!!! Też bym takie chciał mieć u boku EG6 i DC2 :mrgreen: Jeszcze raz gratulacje spełnienia marzenia! Trochę kosmetyki i tylko dbać! Jakbyś chciał znaczki, naklejki(dałbym SiR na tył) felgi typu Mugen itd. to śmiało możemy działać. 8-)
seremaq - 2018-09-05

Idealne EE! Piękny kolor!!! Gratuluję!

:bear2:

MuzykVrt - 2018-09-05

Czy tylko ja nie widzę fotek? Wchodzę co chwilę żeby zobaczyć to cudo, sam miałem fake ee9 i tęsknota straszna..
Shingo - 2018-09-05

Chyba tylko Ty nie widzisz fotek, mi sie n jednym i drugim kompie wyświetlają.
MuzykVrt - 2018-09-05

Musiałem pobrać żeby zobaczyć.
Boskie jest to auto!!!

Jak blacha? robiona była już?

airman - 2018-09-07

Niezły okaz, takie auto w takim stanie... nie pamiętam kiedy widziałem.

Gratulacje!!

Co z EG? Sa jakieś partsy na handel? :mrgreen:

wierzba - 2018-09-07

airman napisał/a:
Co z EG? Sa jakieś partsy na handel?

ja pierd :arrow: giełda

Mazek - 2018-09-09

airman napisał/a:
Co z EG? Sa jakieś partsy na handel? :mrgreen:


Proszę Cię kolego. http://www.jdm-option.pl/...faca39b0#341407

Starstruck - 2018-09-13

Macane, focone, wzdychane - auto lalka! Klimat '90 bije NIESAMOWICIE! A VTECa nawet czuć, mimo że to B16 ;) .
fulek - 2018-09-13

Tez miałem okazje obczaić :-P

Robi!!! 8-)

Graty bo to już prawdziwy klasyk!

eithray - 2018-09-15

Witamy wśród użytkowników 4gen :mrgreen: EE9 mega dobrzy wygląda w tym kolorze budy :!: Zamiast remontować Y2 wstaw lepiej S80. Polecam :-P
qureku - 2018-10-25

Te enkei siadły niesamowicie dobrze, tak samo jak to było w V genie.

eithray napisał/a:
Witamy wśród użytkowników 4gen :mrgreen: EE9 mega dobrzy wygląda w tym kolorze budy :!: Zamiast remontować Y2 wstaw lepiej S80. Polecam :-P


Tez jestem tego samego zdania

Yoshi - 2018-10-28

Bardzo ładna ee9 ...lecz , nie wiem czemu ale ta lotka na klapie mi jakoś nie pasuje :-/
pozostaje tylko pieścić bo takich aut już coraz mniej ;-)

Wojtuuus - 2018-10-29

Dzięki za pochlebne opinie, to bardzo budujące! Nie będzie to niestety tłusty up :-P Ale ostatni przed zimą zapewne ;-)

MuzykVrt napisał/a:
Musiałem pobrać żeby zobaczyć.
Boskie jest to auto!!!

Jak blacha? robiona była już?


m6nj? ;)

wierzba napisał/a:
airman napisał/a:
Co z EG? Sa jakieś partsy na handel?

ja pierd :arrow: giełda


dzięki, mod'a proszę o usunięcie postów niezwiązanych z tematem, będę zobowiązany

Starstruck napisał/a:
Macane, focone, wzdychane - auto lalka! Klimat '90 bije NIESAMOWICIE! A VTECa nawet czuć, mimo że to B16 ;) .


dzięki Tomku, fajnie ten karton wygląda przy Twoim dc2 na zdjęciach ^^

fulek napisał/a:
Tez miałem okazje obczaić :-P

Robi!!! 8-)

Graty bo to już prawdziwy klasyk!


miło słyszeć

eithray napisał/a:
Witamy wśród użytkowników 4gen :mrgreen: EE9 mega dobrzy wygląda w tym kolorze budy :!: Zamiast remontować Y2 wstaw lepiej S80. Polecam :-P


jest to mój czwarty, czwarty gen

1.

2.

3.



qureku napisał/a:
Te ekei sidały niesamowicie dobrze, tak samo jak to było w V genie.

eithray napisał/a:
Witamy wśród użytkowników 4gen :mrgreen: EE9 mega dobrzy wygląda w tym kolorze budy :!: Zamiast remontować Y2 wstaw lepiej S80. Polecam :-P


Tez jestem tego samego zdania


ta felga faktycznie ma coś w sobie, że pasuje do wielu generacji modelu civic; nie będzie póki co rozmachu, gdyż wpada skrzynia s4c jdm z mojego byłego już EG5, biedy uważam, że nie będzie

Yoshi napisał/a:
Bardzo ładna ee9 ...lecz , nie wiem czemu ale ta lotka na klapie mi jakoś nie pasuje :-/
pozostaje tylko pieścić bo takich aut już coraz mniej ;-)


poprzedni właściciel ma mi dosłać oryginalną, ale będę polował na lotkę usdm, z trzecim światłem stopu

---

w tak zwanym miedzy czasie wyczyściłem kopułkę i palec, w seryjne puszcze powietrza znalazłem wkładkę k&n :)

zrobiłem rekonesans i trzeba kupić taką łapę, została zamówiona, spawać klocki lego będzie niezastąpiony inż. Noud



przedliftowa kanapa ed7 i boczki plastikowe, od znajomego ^^



Połowa października i 24 stopnie Celsjusza, jeszcze miejscami zielono.



Czy wyjmuję klatkę? Jeszcze nie wiem ale lepiej jest mieć wnętrze niż go nie mieć a nagraną mam tylną zabudowę z ee9 - jutro odbieram, także ta przedliftowa kanapa będzie na sprzedaż - w sumie też rzadki temat, gdybym miał wyjmować klatkę to biedy z takim xbarem nie powinno być




upolowałem pokrywę zaworów do b16a1, tak, różni się od a2,c4 i c6, czarna to jednak klasa sama w sobie, dzięki Marku za pomalowanie w ekspresowym tempie!



Odebrałem skrzynię biegów od dabrowskim, Mateusz był tak miły i oddał mi b-seriową tarczę sprzęgła
i docisk, dzięki ziomku!

Ostatnim "kąskiem" będzie tylna puszka, poprzeczna, złożyłem zamówienie u dealer'a ale coś się ostatnio nie odzywa :roll:

Czułko!

Jarzomb - 2018-11-08

Uwielbiam EE9!! :D Szacun
Norbi-EG - 2018-12-12

Nic tylko dbać i szukać JDM-owych smaczków !
Wojtuuus - 2019-03-06

Trochę czasu minęło ale tylko trochę zostało poczynione.

30/10 odebrałem tylną zabudowę ee9,

31/10 zamontowałem czarną pokrywę zaworów, dedykowaną do b16a1,

02/11 przymierzyłem lotkę usdm,

17/11 ostatni raz jeździłem autem..

28/11 kupiłem tarczę sprzęgła obitą kevlarem, tarcza pasująca do skrzyni s4c,

01/12 zabraliśmy się z kolegą Krzysztofem (pozdrawiam!) do wyjęcia skrzyni, na przeszkodzie stanęły nam śruby, które były tak dop.. że odkręcaliśmy z dużym trudem z długimi lagami, skrzyni po kilku godzinach walki nie udało się wyjąć :shock:

02/12 z pomocą Roberta (pozdrawiam!), udało się wyjąć starą skrzynie, ale nie włożyliśmy nowej, brak łożyska oporowego,

03/12 kupuję nowe łożysko w haparts,

04/12 wymieniamy uszczelniacze półosi, aby wszystko grało, zakładamy łożysko oporowe, skręcamy konwerter hasporta, wcześniej testując go,

26/01 montuję tylną łapę (o zgrozo!) z rozwierconymi tulejkami pod śruby do skręcenia wszystkiego ze skrzynią hydro - śruby do tej skrzyni są innego, większego rozmiaru vs skrzynia na linkę Y2,

28/01 skrzynia siedzi, prawie, bo brakuje łapy, którą dostałem w częściach aby zrobić pomiary i finalnie pospawać później, jednak pierwsze przymiarki powodują moje zdziwienie :lol:

Łapa od strony skrzyni biegów EE a ED, większość myśli, to jest to samo, plug and play, łatwizna, otóż nie. Kupując zestaw łap aby posadzić B-series z hydro skrzynią w ED to nie to samo co posadzić skrzynię hydro w EE, są to dwa różne mocowania w karoserii, sama łapa jest inna - głębsza, no inna po prostu; łapę którą wykonał dla mnie inż. Gabi trzeba było poprawić, generalnie powiększyć podstawę pod poduszkę, aktualnie silnik i skrzynia biegów wiszą o własnych siłach, teoretycznie, trzeba wlać olej do skrzyni, wymienić olej w silniku, przy okazji włożyć podstawkę pod gajgery, złożyć wszystko i można odpalać :mrgreen:

Wydech, skunk2 mega power, fajny, legitny, dedykowany, dla mnie za głośny i musi być poprzeczna puszka jak w oryginale; zakochany w barwie apexi ws2 - szukam wydechu.. apexi nie sprzedaje tylko końcowego a cały układ z importem przekroczyłby 4000 pln - może kiedyś. Zaczęło się poszukiwanie wydechu custom.

Dawaj m-techa, kiedyś miałem - podpowiadają znajomi, m-tech już nie robi, nawet po znajomości.

Dawaj el-tec'a, robią porządne tłumiki i układy wydechowe, ok, złożyłem zapytanie ofertowe, 1500 pln z montażem, cóż, nie tak drogo jak apexi ws2, ale jednak po dłuższym namyśle - 1500 pln za końcowy tłumik? Uwielbiam to auto, no ale, ale ale ale.

Dawaj Rm-Motors, przesłuchałem jak brzmią tłumiki nawet eliptyczne - dramat, urywa łeb.

Proex? Nie no, nie żartujmy.

Zaczęły się poszukiwania, trafiłem na firmę ProCustom, po wielu mailach, wizycie przy aucie i pomiarach (!) zdecydowałem się a czy jestem zadowolony to się okaże jak całość będzie wisiała pod autem i będę po pierwszej jeździe próbnej.

Fotki będą, ale później, na pokrzepienie wywodów wklejam taki tam wpis z internetów :-P :-P :-P

https://www.instagram.com/rare_cars_deutschland/

An almost-perfectly preserved, original 4th-generation German-spec Civic 1.6i-VT, equipped with the legendary B16A VTEC motor.This car is a unicorn in Germany, in the sense that you’ll probably see 10 991 GT2-RSs for one of these on the streets.



żeby było śmieszniej, niedawno kolega zaprosił mnie na wystawę starych aut (aby się wystawić), ale nie ma mnie wtedy w Kraju, nie teraz to kiedy indziej przyjdzie chwała i gloria :lol: :lol: :lol:

jakub476 - 2019-03-06

Jestem bardzo ciekaw, tego tłumika od nich, jak ładnie Ci zrobią to może bym zamówił identyczny.
Hondata - 2019-03-06

Cacuszko
MuzykVrt - 2019-03-06

Też wkładam customową puszkę od procustom do cupry. Wydają się kompetentni i na pewno konkurencyjni cenowo na naszym podwórku.
Wojtuuus - 2019-03-11



jeździ, w trakcie jazdy próbnej wyskoczył check - zapewne wynik niepodpiętego prędkościomierza = brak vtec; coś stuka z prawej strony - nie wiem co, wyciek oleju ze skrzyni biegów - podejrzewam, że półoś się wysunęła (?)

generalnie, Robert, bez Twojej pomocy by się nie udało, dziękuję! ;-)

do następnego!

Wojtuuus - 2019-07-12

Dzień dobry,

miesiąc kwiecień:

Ramki c4g- są, filtr powietrza k&n umyty i naoliwiony dedykowanymi preparatami - jest.

Od Wrobellosa kupiłem czujnik prędkości na linkę - mój utknął w starej skrzyni, zrobiłem hybrydę z czujnikiem od hydro & na linkę, działa, nabija kilometry, widać jak wóz fajnie się napędza! Lotkę usdm rozebrałem, oczywiście spinki się połamały, więc trzeba będzie ruszyć głową jak część z trzecim światłem stopu połączyć z lotką i-VT.

Zdemontowałem część wydechu i się przejechałem, faza odpala się świetnie :-D

Fotki z początku kwietnia, przebudzenie:









Oraz film jak się drze :-D



---

aktualności:

skunk2 się sprzedał, ale ulga. Nowa puszka od firmy ProCustom odebrana jak jeszcze za oknem leżał gdzie nie gdzie śnieg.

chwilę po odbiorze



w trakcie powrotu od inżyniera



w garażu



Przyjemna, nienahalna barwa, podwójna końcówka od puszki tak jak chciałem, no mistrz, podziękowania dla inż. Nouda, de facto dorobił odcinek nad wahaczem wrzucając dwie nowe flansze aby miało to ręce i nogi, powisił tłumik i wykonał rury wylotowo-końcowe, miały wpaść recaro dc2 ale tym razem się nie udało - szyny i ich posadzenie.

Nieco wcześniej zamieniłem gałkę skunk2 na spoon, którą zamówiłem w jhpusa będąc
w Stanach na przełomie Kwietnia i Maja, klasyka gatunku.



Trafiły się dwie sztuki enkei takich jakie mam w ee9; dwie krzywe, sprzedawca odkręcał kota ogonem, zaproponował mi 100 pln zwrotu,
gdzie w renomowanych firmach za prostowanie felgi zabranknie mi sporo z tej "stówki", gorzej,
że sprzedawca "hondziarz" i kierowca biorący udział w imprezach typu AK Królewski itp. od razu uprzedzę, nie jestem wyjątkiem, trudno, felgi wyprostowane, zrobiłem im małe garażowe spa
z pomocą ziomka.

przed



po (nie ma cudów, poprawiłem ich wygląd odrobinę)



Od momentu złożenia starowinki robiłem małe przebiegi po Warszawie i okolicach w celu sprawdzenia auta przed zlotem, jako, że nic niepokojącego się nie działo, wymieniłem olej na mobil1 5w50 i oczywiście oryginalny filtr honda z podkładką,
wyruszyłem w trasę na XIV zlot civic4gfanatics.

w "wyszerowanym" miejscu firmowym



Prędkość przelotowa 120 kmh, 4 tysiące obortów, +/- może mniej kmh, może więcej obr - myślę sobie, przecież ten pomnik tego nie wytrzyma a do Rokitek jest 450 km, żar z nieba, trzeba będzie jeszcze wrócić.. Pojawiło się też ciekawe zjawisko - od czasu do czasu wariował obrotomierz, co nie dawało otuchy..



Co się okazało, wóz nie wciągął ani kropli, owszem, nie był na torze, ale jestem bardzo szczęśliwy takim stanem rzeczy, co ciekawe, wcześniej nie sprawdzałem, ale ten silnik-jego numer nabity na bloku ma swoje odzwierciedlenie na tabliczce znamionowej
a według fachowców na zlocie wygląda na oryginalny i nie otwierany, szok.



Wróćmy do obrotomierza i jego wahań a przy jeździe próbnej z Michałem na zlocie - czkaniem i zachłyśnięciem; diagnoza - aparat zapłonowy, cewka, kopułka, palec, moduł..

Wymieniłem moduł, leżak piwnicowy i jest zdecydowanie lepiej, ale podrążę temat i będę zbierał części na "remont"



Zlot c4g :oops:




Będąc w Stanach otrzymałem niejako zaproszenie na Japfest, jedziemy!


Na koniec jakieś aktualne zdjęcia.

Jak zrobiło się ciepło i auto było już jezdne, z fanatykiem nie udzielającym się na forum ;)



Przed zlotem na jakimś niedzielnym spocie YTW na Powiślu..





w towarzystwie Lutecia V6 Patryka Mikiciuka



Fotki od Adama Włodarza, który prowadzi blog motoryzacyjny - https://www.instagram.com/adam_wlodarz/

którego de facto poznałem na spocie na Powiślu ;)















Więcej wkrótce!

Karamba_DC2 - 2019-07-12

Genialny egzemplarz 8-)
Panie trzymaj jak najdłużej, a jak by się coś stało to pisz PW prosto do mnie :mrgreen:

Na JF chyba się nie wybierasz co?

wierzba - 2019-07-12

Przydałby się jakiś fajny kolektor wydechowy a tak poza tym to malina
bobas - 2019-07-12

Oj przypomina mi się od razu moje ee9 :-> Pikny Panie.
KubaJDM - 2019-07-13

Karamba_DC2 napisał/a:
Na JF chyba się nie wybierasz co?

Trochę wyżej napisał, że jedzie :mrgreen: także rozumiem, że stoi razem z nami 8-)
EE8 petarda, ale to już dawno wiadomo, tylne wnętrze będziesz wkładać?

Wojtuuus - 2019-10-04

Karamba_DC2 napisał/a:
Na JF chyba się nie wybierasz co?


:mrgreen:

KubaJDM napisał/a:
Karamba_DC2 napisał/a:
Na JF chyba się nie wybierasz co?

Trochę wyżej napisał, że jedzie :mrgreen: także rozumiem, że stoi razem z nami 8-)
EE8 petarda, ale to już dawno wiadomo, tylne wnętrze będziesz wkładać?


EE9 :oops:

Gdzie bylibyśmy, gdyby nie pasja?

























wóz w trakcie.. 2020 powinno być fanie 8-)

fulek - 2019-10-04

Klasyka!

ale kurde to koło jakieś za moderne do 4g i mi szczerze średnio pasuje :oops:

co tam szykujesz na 2020?

Bajcarek - 2019-10-04

fulek napisał/a:
ale kurde to koło jakieś za moderne do 4g i mi szczerze średnio pasuje

x2. Auto bardzo mi się podoba, ale kółko też jakieś z epoki bym preferował - Longchamps, A3A, jakiś Equip może... ;)

Wojtuuus - 2019-11-30

fulek napisał/a:
Klasyka!

ale kurde to koło jakieś za moderne do 4g i mi szczerze średnio pasuje :oops:

co tam szykujesz na 2020?


najważniejsze, że mnie się podoba i nie tylko :oops: :-P

Na 2020 nie planowałem nic grubego, ale raczej przyszły rok będzie bardzo chudy.. Proza życia :-P

Wpadły kilka dni temu po kilku długich tygodniach negocjacji - bilstein b4/b6 z twardymi sprężynami H&R. Motywem przewodnim na najbliższe chłodne wieczory będzie renowacja, uszczelnienie silnika, regeneracja maglownicy i składowych układu kierowniczego i kilka innych pierdół.

Wóz jeździ, ale trzeba przy nim sporo pracy, cierpliwości i "trochę" wkładu pieniężnego.



Niby kozica, ale środkowym we Wrocławiu jadąc na Japfest przytarłem i się rozszczelnił i pierdzi :P

Będę coś tam apdejtował, mam teraz sporo wolnego :)

Ania - 2019-12-02

Omatko, nie wiedziałam, że ona jest zielona :D
Wszystko pasuje w tym samochodzie, jestem fanką, podobnie jak 5 gena :)

MuzykVrt - 2019-12-03

Piękne ee. Wydech specjalnie jest zamontowany tak żeby końcówki były zadarte do góry?
Wojtuuus - 2019-12-03

Ania napisał/a:
Omatko, nie wiedziałam, że ona jest zielona :D
Wszystko pasuje w tym samochodzie, jestem fanką, podobnie jak 5 gena :)


dziękuję :oops: tak, kolor babci to barcelona green, EG z tego co wiem, ma klatkę i wszystkie rarytasy wyciągnięte..

01/12, niedziela, odłożone na bok plastiki dolne z lotki usdm, lotkę oryginalną rozebrałem, przy okazji urywają co poniektóre spinki i złożyłem w jedną całość - góra (w lakierze barcelona green), dół od usdm z trzecim światłem stop, pozostało podłączyć prąd ;-)

02/12, poniedziałek, od ponad roku leżą zegary z jdm'owego EF9, myślę sobie, to nie może być trudne, jednak jest, ale o tym później. Przygotowałem sobie schematy i zacząłem rozpinać kostki z wiązki w samochodzie.. Korzystam z tych schematów:

ee9
http://www.marklamond.co....ee9_cluster.pdf

ef9
http://www.marklamond.co....ef9_cluster.pdf

makaron z prowizorką :P



tak to powinno wyglądać, jak już będzie działać.



niestety nie działa to jak trzeba, jeśli jakiś magik przez internety jest w stanie dać mi jakieś wskazówki to chętnie proszę się udzielać - nie działa podświetlenie zegarów, wszystkie czujniki działają, jak widać brakuje jakiejś masy, na zapłonie włączam lewy kierunek, na desce zapala się prawy ;-)



03/12, wtorek, tylne amortyzatory zainstalowane, wóz był na północnej pętli niegdyś na EE meeting'u, amorki przetestowane też na Nordschleife :mrgreen:



seria ee9 + eibach vs. bilstein + h&r



Pozdrawiam :-)

wrobellos - 2019-12-03

zacznij od zrobienia masy na krotko,przelec sciezki masowe na zegarach moze cos sie upalilo albo zasniedzialo, to tylko cienka miedz na folii... sprawdz polaczenia kabli czy aby napewno jest ok, ja robilem troche zegarow na ich schematach i zawsze bylo ok.
Wojtuuus - 2019-12-05

MuzykVrt napisał/a:
Piękne ee. Wydech specjalnie jest zamontowany tak żeby końcówki były zadarte do góry?


tak.

04/12, środa, bilstein z przodu zamontowany, zdecydowanie łatwiej niż z tyłu.





siedzi!

05/12, czwartek, maglownica po 5h walki, bez zdejmowanie sanek wyszła :roll:



Co ciekawe końcówki drążków oryginalne ee9, czyli takie które od 12 lat są niedostępne z oryginału, nigdzie.. Na zdjęciu druga maglownica, być może w lepszym stanie.

Teraz pytanie, komu powierzyć przejrzenie przekładni i ewentualną regenerację na terenie Warszawy?

PS
Mój wóz w 2009 roku na EE-mEEting ;-)


Starstruck - 2019-12-06

W kwestii magla - można podpytać Błońskiego z Zielonki.

W kwestii zegarów - można uderzyć do Kościecha - dla niego to pewnie 15 min z ogarnięciem na tip top, bez druta :)

Leo - 2019-12-06

Starstruck napisał/a:
bez druta


:lol: :lol: :lol: :lol:

Wojtuuus - 2019-12-08

wrobellos napisał/a:
zacznij od zrobienia masy na krotko,przelec sciezki masowe na zegarach moze cos sie upalilo albo zasniedzialo, to tylko cienka miedz na folii... sprawdz polaczenia kabli czy aby napewno jest ok, ja robilem troche zegarow na ich schematach i zawsze bylo ok.


Starstruck napisał/a:
W kwestii zegarów - można uderzyć do Kościecha - dla niego to pewnie 15 min z ogarnięciem na tip top, bez druta :)


Udało się z zegarami, działa, jaram się bardzo, zostało tylko podpięcie VSS, EF9 miało rozwiązanie elektroniczne jak następna generacja civic'a, przypomnę, że EE9 ma prędkościomierz na linkę.



Starstruck napisał/a:
W kwestii magla - można podpytać Błońskiego z Zielonki.


Oddałem do speca, który robił już dla Światełka cały magiel, wraz z drążkami
i końcówkami, Kiesler, Warszawa-Jelonki, poniedziałek, wtorek montaż.

Mam wielką nadzieję, że będzie dobrze ;-)

wrobellos - 2019-12-08

fajnie ze sie udalo, z vss tez prosty temat, mimo wszystko mi jakos lepiej podchodza oem zegary z ee na pomaranczowej wkazowce
Ania - 2019-12-09

Wojtuuus napisał/a:
EG z tego co wiem, ma klatkę i wszystkie rarytasy wyciągnięte..


Klatki nie ma, ale chyba jest w planach ;) akurat w sobotę przypadkiem zgadałam się z nowym właścicielem budy, bo kupował od nas jakieś graty.

Wojtuuus - 2019-12-21

wrobellos napisał/a:
fajnie ze sie udalo, z vss tez prosty temat, mimo wszystko mi jakos lepiej podchodza oem zegary z ee na pomaranczowej wkazowce


tak prosto nie było, ale działa, z pomocą Kodzin'a :oops:

Ania napisał/a:
Wojtuuus napisał/a:
EG z tego co wiem, ma klatkę i wszystkie rarytasy wyciągnięte..


Klatki nie ma, ale chyba jest w planach ;) akurat w sobotę przypadkiem zgadałam się z nowym właścicielem budy, bo kupował od nas jakieś graty.


to nie ten wóz, ale już rozmawialiśmy na ten temat :mrgreen:

Przypałętał się do mnie ED6 usdm, miałem go wypruć i upalać po uprzedniej naprawie hamulców, (d15mpfi rzekomo 125 KM) ale samochód nie nadawał się do niczego
(rdza i zastanie, przez kilka lat kwitnął sobie w wilgotnym miejscu), także wyjąłem z niego kilka rzeczy i pchnąłem dalej, dzięki ED6 mam teraz oryginalny znaczek na przód z ramką, rozpórkę tylną na kielichy, lampy tył usdm (na razie jedną, druga jest do rozklejenia - SYF)
i kilka pierdółek jak np. rezystor dmuchawy ;)



Jedna lampa usdm siedzi po gruntownym płukaniu i myciu, robota p&p





druga strona, lewa :zalamany:



Maglownica, zamontowana, drążki kierownicze do..ane, dokręcone, blaszki zabezpieczające zaklepane, nie stuka, luzów nie ma, skręca tam gdzie chce, do zrobienia geometria/zbieżność.

Podłączenie zegarów EF9, brakowało prędkościomierza, VSS mam, wtyczki nie, Saren
z backyard-garage podarował mi wtyczkę, dzięki Piotrze!

Jak to podłączyć?

Wtyczka ma 3 piny, + / -/ sygnał; sygnał podałem do ECU (pin b16 :-P :-P :-P ) oraz do zegarów, masa to masa, plus to plus, jadę..i wskazówka jak w ikarusie :zalamany:

Po godzinie kombinacji, odpiąłem sygnał od ECU i działa, bez żadnych zakłóceń !

Fantastyczne uczucie wyjechać samochodem po takiej pracy i zabawach przy ee9 ;)





Następne renowacje pewnie w niedalekiej przyszłości:
- uszczelnienie silnika
- wymiana kasowników vtec'a, zmiana wałków, rozrząd, regulacja zaworów
- poprawienie elektryki
- pierdoły takie jak wymiana pianek ochronnych do klatki..

Pozdrawiam,
W

krukowskid - 2019-12-22

Do mnie trafił tylny zderzak i listwy dachu z tego usdm. Dobry strup z niego, nie było sensu ratować budy. Na geometrię polecam autorest
Wojtuuus - 2020-01-27

To tak :D



Rozpórka przednia górna Weichers - jest!

Banner na przednią szybę - zamówiony, lipy nie powinno być, żadne tam kandżo i powered by jdm.

Klimatyczna wlepka na boczną szybę - zamówiona.

LMA, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacz aparatu zapłonowego,
uszczelka vtec, wąż u-kształtny, uszczelka wałka od strony aparatu, jest.

Dzisiaj zamówione:

Pasek rozrządu - Honda,
Rolka napinająca pasek rozrządu - KOYO,
Pompa wody - KEIHIN,
Uszczelniacze wałków rozrządu - ARX,
Uszczelniacz wału korbowego o strony pompy oleju - ARX,
Śruba mocująca rolkę napinającą - Honda
Sprężynka rolki napinającej - Honda

brakuje zaślepki na ścianie grodziowej, to zamówiłem również oryginał.

wracając do lamp tylnych usdm, tak to wyszło finalnie z tą lewą, gorszą. Rozebrana, umyta,
sklejona na specjalną masę butylową, jako, że nie idealne, sprzedałem ;)







Przypomnę jak wyglądała przed..



Z pierdół, są nowe pianki zamiast tych do rur grzewczych... Zamontowałem podkładkę pod filtr oleju,
kupiłem czujnik ciśnienia i temperatury nowy, podłączyłem, no i tak średnio ta temperatura działa,
będę musiał poprawić całość.

Na koniec taki gadżet:



Czułko

Starstruck - 2020-01-27

Pompa wody Keihin - co to za wynalazek :shock: ?
Jarzomb - 2020-01-27

Starstruck napisał/a:
Pompa wody Keihin - co to za wynalazek :shock: ?


Sądząc po liście innych części, zamówiona w Haparts :D Więc raczej nie martwiłbym się o to, że to jakiś dziwny wynalazek :D

Kuniu4 - 2020-01-27

Dobrze trafił fur!
Co to na ostatnim zdjęciu, bo nie kumam? :P

KubaJDM - 2020-01-27

Starstruck napisał/a:
Pompa wody Keihin - co to za wynalazek :shock: ?

No co Ty nie wiesz? :shock: Keihin to firma, która klepie pompy na pierwszy montaż.
EE9 sukcesywnie coraz lepsze 8-)

Kuniu4 napisał/a:
Dobrze trafił fur!
Co to na ostatnim zdjęciu, bo nie kumam? :P

Akcesoryjna owiewka szyberdachu ze sterowaną klapką, dzięki której możemy dostosować sobie strumień powietrza ;)

Hondata - 2020-01-27

Fajnie dopieszczasz :-)
Ania - 2020-01-28

krukowskid napisał/a:
Do mnie trafił tylny zderzak i listwy dachu z tego usdm. Dobry strup z niego, nie było sensu ratować budy. Na geometrię polecam autorest


A do mnie chyba dół silnika, o ile znowu nie pomyliłam aut ;)

Wojtuuus - 2020-02-23



pompy brak, będzie pod koniec marca; aisin, skf passe, gmb nie ma, czekam zatem na oryginał..

w przyszłym tygodniu więcej nowości, nie mogę się doczekać :oops:

Hondata - 2020-02-23

Szanuje 8-)
Wojtuuus - 2020-02-24

Hondata napisał/a:
Szanuje 8-)


8-)



race gc, średnia mieszanka, x2 :mrgreen:

Wojtuuus - 2020-02-26

Tron szyty na miarę ; zawsze taki chciałem mieć :bear1:



Sheeesh!

Altair - 2020-02-26

Też myślałem o nim, ale chyba tyłka bym nie zmieścił. Od tyłu lepiej wygląda.
chaves - 2020-02-26

Wojtuuus napisał/a:
pompy brak, będzie pod koniec marca; aisin, skf passe, gmb nie ma, czekam zatem na oryginał..

w przyszłym tygodniu więcej nowości, nie mogę się doczekać


W pudełku Aisina jest zazwyczaj OEM Honda z zeszlifowanym logo Honda :) A OEM jest dostępny w 7 dni bez kłopotu :)

Mareczuczek - 2020-02-26

Widzę, że kierunki wyjmujesz żeby nikt się nie połasił :) Dobra decyzja
Starstruck - 2020-02-26

chaves napisał/a:
Wojtuuus napisał/a:
pompy brak, będzie pod koniec marca; aisin, skf passe, gmb nie ma, czekam zatem na oryginał..

w przyszłym tygodniu więcej nowości, nie mogę się doczekać


W pudełku Aisina jest zazwyczaj OEM Honda z zeszlifowanym logo Honda :) A OEM jest dostępny w 7 dni bez kłopotu :)


Co do Aisina, to bzdura - ciężko nawet powiedzieć czy chińczyk byłby w stanie wykonać taki szajs. Kiedyś może tak był, ale obecnie nie.

Myślę, że OEM można by zorganizować i szybciej, ale pewnie Wojtek dostał dobrą cenę i stąd musi chwilę poczekać :)

chaves - 2020-02-26

Starstruck napisał/a:
chaves napisał/a:
Wojtuuus napisał/a:
pompy brak, będzie pod koniec marca; aisin, skf passe, gmb nie ma, czekam zatem na oryginał..

w przyszłym tygodniu więcej nowości, nie mogę się doczekać


W pudełku Aisina jest zazwyczaj OEM Honda z zeszlifowanym logo Honda :) A OEM jest dostępny w 7 dni bez kłopotu :)


Co do Aisina, to bzdura - ciężko nawet powiedzieć czy chińczyk byłby w stanie wykonać taki szajs. Kiedyś może tak był, ale obecnie nie.

Myślę, że OEM można by zorganizować i szybciej, ale pewnie Wojtek dostał dobrą cenę i stąd musi chwilę poczekać :)


jakoś w grudniu zamawiałem dla klienta pompę Aisina do B16A1, a w środku był OEM z zeszlifowanym logo Honda. może trafiła się starsza partia...

a co do OEM, to wiadomo, czas realizacji wpływa na cenę.

Yaca - 2020-02-26

super stołek ! :jdm:
bobas - 2020-02-27

Mój tyłek też w nim siedział :-P Gratki fajnego stołka :)
Tommi01 - 2020-03-01

super bride !
Wojtuuus - 2020-03-08

Bride Artis I, czyli fotel z epoki tegoż samochodu 8-)



.. waży około 4,5 kg :shock:

Kolega z c4g struga dla mnie szyny, dzięki Kacper! :oops:



Trochę biłem się z myślami jakie pasy, wybrałem klasę ekonomiczną; nie żałuję.



Kończąc wpis, klimatyczna fotka z poprzedniego roku od Adama Włodarza ;-)


Yaca - 2020-03-08

kewlar = car parts porn ! 8-)
KubaJDM - 2020-03-08

Fotel miodzio 8-)
airman - 2020-03-09

Czy tylko ja nie widzę fotek ? :mrgreen:
Wojtuuus - 2020-03-13

airman napisał/a:
Czy tylko ja nie widzę fotek ? :mrgreen:


z gugla udostępniam :roll:

Trochę nostalgii w tych smutnych chwilach, zdjęcie od Kuby



trochę od Adama Włodarza









od mistrza VHS, trailer



Fotel jest, pasy są, trochę trzeba poprawić pozycję za kierownicą, ale nie jest źle, czucie auta to kosmos, szybki wniosek - rainsporty won z tylnej osi :mrgreen:

Kubaa - 2020-03-13

Civic obczajony na żywo, jest klasa 8-)

Dzięki za spota!


Johnson - 2020-03-13

Kubaa, kiedy temat? :->
Kubaa - 2020-03-13

Johnson napisał/a:
Kubaa, kiedy temat? :->

Może coś założę w Szpanie, bo co to za projekt... Czysty lans :lol:

wierzba - 2020-03-13

żółte s2k :bear2:
Demon - 2020-03-15

Ale klimatyczna ta fotka z S2000 od tyłu. Filmik oczywiście też 8-)
Wojtuuus - 2020-04-23

MY CAR PROBABLY THINKS I DIED.

VHS Joda:



ale



także

2x TD-27u, jeden dla kopułki, drugi dla wszystkiego oprócz kopułki.

ek9/itr oil cap

owiewki szyb oem

W.

eithray - 2020-04-23

Jest klimat :!: Aż chciałoby się kiedyś dołączyć i wspólnie pojeździć :mrgreen:
Wojtuuus - 2020-05-09

Znowu po prawej, znowu z żółtkiem, trochę innym :mrgreen:













trzy pierwsze @zulukuki trzy następne nacisnął @adam_wlodarz :shock:

'robota' stoi, części się kupują, zapasy części się tworzą :]

Wojtuuus - 2020-07-07

Przygotowania do pierwszego startu VCP w pełni, ale o tym później, wiedz że coś się dzieje :mrgreen:

Foty z różnych wypadów z kiedyś kiedyś :zawstydzony:




















Yaca - 2020-07-07

classic :jdm:
DoSeR - 2020-07-08

Co tu dużo pisać, piękny jest 8-)
Wojtuuus - 2020-08-05

Dzięki Pany :oops:

Trochę nowości:

- założony gwint AP na tył, aby wyrównać JAPE :lol:

- kierownica oraz fotele przednie oraz kanapa z oparciem do ee, mam teraz dwa komplety



- wygłuszenie maski do ee, wiele nie trzeba pisać, że to część ciężka do kupienia



- broszura CIVIC & CR-X i-VT, polowałem na taką kilka ładnych lat..



- trochę literatury



- rozrząd, kasowniki VTEC (lma), wymiana wałków na b16a2 '99, świeczki, naprawa szpilki kolektora wydechowego, poskręcanie tego i tamtego.

- klatka out



Odwiedziłem też XV zlot Civic4gFanatics w Białymstoku, wziąłem udział w TD na torze "Wschodzący Białystok"





Odwiedziłem nocny FotoSpot YoungtimerWarsaw, ale nie chciało mi się stać w korkach po 22:00..



Założyłem wnętrze po wyjęciu klatki aby zmienić klasę w VCP i udałem się do inż. Noud'a po diwajs



VTEC Cup Poland / Tor Łódź 8-)

Jarzomb, kłaniam się w pas, dziękuję za super impreze ;)





A T T A C K :mrgreen:



PB: 1:06:503, babcia pierwszy raz na tego typu imprezie, jestem zadowolony, bo nic się nie popsuło, ale:

- chłodnica oleju potrzebna
- opony płynęły
- zawieszenie ok, ale jakby chcieć rywalizować to coś lepszego potrzebne

46/56 startujących; 0:00,050 straty do EP3 ;)

Pojadę sobie w chłodniejszych warunkach na Tor Łódź i sprawdzę co można wykręcić na tym co mam, bo serio, wszyscy narzekali na "gorące warunki"

Pierwsza sesja i jedyne nagranie:



Do następnego !

Hondata - 2020-08-06

Baaardzo dobra robota :!: :-)
Wojtuuus - 2020-08-24

15/08/2020

Wybrałem się z doborową ekipą na Tor Jastrząb w ramach III runda Liqui-Moly Race Day..







Odgrzebałem starego soniacza, zainstalowałem RaceChrono i wskazania pokrywały się z czasami w systemie organizatora. Ostatni przejazd, po przedostatnim wkurvvienie gdyż nie dało się dokończyć dobrego kółka, ktoś wyleciał z trasy; skupienie i jedziemy - górka, b16 się męczy, szczyt, cyk trójeczka, w połowie zjazdu z górki 1 zł 40 gr zaczynam hamować ale wlatuje w lewy szybki na trójce wg wskazań koleżeństwa, cyk prawy i lecimy, wszystko idzie zgodnie z planem i po czasie widzę że będzie elegancko, bla bla bla, mijam metę i widzę to:



ale niestety jakieś przekłamanie i poprawiłem się tylko nieznacznie, PB 1:53:441; 6/13 zawodników w klasie FWD 1600 ale chyba pierwszy który latał na semi 8-)

Na jakich oponach zacząłem - ad08 przód, race gc medium tył, dupka latała jak siemasz czesław, zamieniłem czym prędzej i od razu 2 sekundy poprawy.

Podsumowując, świetnie przygotowana pętla, mili i życzliwi ludzie, organizacja świetna, auto oprócz standardowych bolączek z olejem 120 stopni (w sumie pod koniec z każdej z rund) to jestem super zadowolony.

Następny Jastrząb w ramach VCP ale w Październiku :-P



W.

Jarzomb - 2020-08-24

EE9 na torze to jeden z piękniejszych widoków na świecie :D Teraz na Japfeście też jedno EE9 jeździło przejazdy pokazowe :D
beddom - 2020-08-24

Jarzomb napisał/a:
EE9 na torze to jeden z piękniejszych widoków na świecie :D Teraz na Japfeście też jedno EE9 jeździło przejazdy pokazowe :D


+1

Niby prawie to samo co ED ale to prawie robi różnice ;)

Szkoda ze ten tor tak daleko od Wroclawia...

fulek - 2020-08-24

Piękny wóz!!!
Yaca - 2020-08-25

:serce: :serce:
Wojtuuus - 2020-08-25

Dzięki Panowie :oops:

Jak już spamuję to dwie fotki od Kuby Żołędowskiego, dzięki!





beddom napisał/a:
Jarzomb napisał/a:
EE9 na torze to jeden z piękniejszych widoków na świecie :D Teraz na Japfeście też jedno EE9 jeździło przejazdy pokazowe :D


+1

Niby prawie to samo co ED ale to prawie robi różnice ;)

Szkoda ze ten tor tak daleko od Wroclawia...


Zapraszam na wycieczkę do WWA, nocleg się znajdzie 8-)

---

Kto nie widział, ten niechaj klika 8-)


Starstruck - 2020-08-30

Kierunek jeden ucierpiał?
Wojtuuus - 2020-09-29

Starstruck napisał/a:
Kierunek jeden ucierpiał?


wypluj to, wszystko ok, nawiew na wkładkę k&n był grany :mrgreen:

Zbliża się koniec sezonu a zaczyna się plan strategiczny na kolejny, zacząłem dość wcześnie, o tym poniżej :lol:

genialne fotki od zulu kuki





genialny psychodelik



---

Po dwóch latach poszukiwań, udało się zdobyć i kupić, z pomocą kolegi mac102
(dzięki Maciej!!!) zderzak tylny na małą rejestrację, pochodzi z ED7 Si, przedliftowego czyli najmocniejszej wersji USDM, co ciekawe, jest to zderzak tożsamy z JDM, ale bez dokładki, zamiast jej mam belkę na prawie całą szerokość auta, oczywiście zgnitą. Po zderzak zdecydowanie warto było się wybrać na wycieczkę do Krakowa :mrgreen:



Zderzak przedni z tylnym oddane do lakiernika, termin odbioru później montażu przeze mnie bliżej nie znany, nie mam nawet ciśnienia na Jastrząb VCP, na spokojnie ;)

Czółko :)

Jarzomb - 2020-09-29

Wojtuuus napisał/a:
nie mam nawet ciśnienia na Jastrząb VCP


:shock: :shock: :evil: ... :mrgreen:

podlez - 2020-10-01

Co to za naklejka toyotowska na szybie?? :)
Ja zrobiłem troszkę inną :)

Wojtuuus - 2021-03-25

Jarzomb napisał/a:
Wojtuuus napisał/a:
nie mam nawet ciśnienia na Jastrząb VCP


:shock: :shock: :evil: ... :mrgreen:


:mrgreen:

podlez napisał/a:
Co to za naklejka toyotowska na szybie?? :)
Ja zrobiłem troszkę inną :)
Obrazek


oryginalna naklejka toyota/lexus, w tego typu samochodzie jak najbardziej ma sens, cywik to najlepsza hybryda, wyprodukowana 30 lat temu i nadal jeździ, po co kupować nowe plastikowe wozy? :mrgreen:

---

tak by to teraz było











eithray - 2021-03-25

prze-kli-mat :!:

Weź kolegów zaproś na forum :lol:

Wojtuuus - 2021-04-28

eithray napisał/a:
prze-kli-mat :!:

Weź kolegów zaproś na forum :lol:


Adam, Włodarz tego spędu robi kapitalną robotę organizując to.

Jak można zauważyć we wcześniejszym wpisie, wyleciała dokładka z laminatu, szczerze powiedziawszy pasowała idealnie do tego zderzaka, ale powrót do oryginału był zaplanowany, zbiegło się to z malowaniem zderzaka przód & tył..

Muszę zrobić sprostowanie, bo Was trochę oszukałem :lol:

zderzak usdm przedlift jest inny niż jdm'owy; wygląda na bardzo podobny, ale rożni się niuansami, góra zderzaka do listwy gdzie naklejony mam czerwony pasek jest 1:1 natomiast wszystko poniżej listwy jest inne wobec czego dołożenie dokładki do mojego usdm'owego zderzaka będzie rzeźbą w laminacie albo zmuszony będę zakupić kopię przystosowaną do mojego zderzaka..



fot. Brodaty ("Miasto się budzi, #fotospot ")

Dupka już wygląda nie najgorzej ale ja widzę niedoskonałości, zależy jak się na ten wóz spojrzy :mrgreen:

np. tutaj wygląda na idealny spas :oops:



Kupiłem kilka drobiazgów do babci, cykor łapkę na prawy słupek dla pasażera w kolorze czarnym, czyli dedykowaną do ee9, słoneczniki, których nie było, bo klatka :roll: Dotarły także niektóre śrubki do pasa przedniego, oczywiście oryginalne Honda, u mnie są gdzie nie gdzie washersy :wstyd:



Dzięki za uwagę.
W

Wojtuuus - 2021-06-03








Hondata - 2021-06-03

Klimatycznie 8-)
RockyGTI - 2021-06-04

Te felgi bardzo przypominają mi ori felgi z Corolli TS. Ale muszę przyznać, że na kanciastej budzie świetnie leżą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group