JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Szpan i Roadshow - S4 B5 by Miniol 600+ daily

Miniol - 2018-11-12
Temat postu: S4 B5 by Miniol 600+ daily
Jakiś czas temu postanowiłem kupić daily które nie będzie gruzem jak wszystkie poprzednie kiedy się odkładało każdą złotówkę na rexa :D
Chciałem żeby było równie nietuzinkowe co rex w swoich czasach, mocne, rozwojowe, dobrze wyposażone i żeby mogło hasać na el pi dżi.

Ostatecznie kupiłem auto które wcześniej było tylko w sferze marzeń czyli Audi S4 B5 :rotfl:










Auto kupione z myślą o stworzeniu z niego dość żwawego daily car'a, troszkę dowiedziałem się i nawet nie byłem świadom jakie to auto posiada możliwości :diabelek:

silnik seria 2.7 V6 BiTurbo 30V 260KM oraz 400NM
aktualnie 2.85 V6 BiTurbo 30V 480KM oraz 560NM

Miało być delikatnie ostatecznie popłynąłem za bardzo i auto posiada wyremontowany, zakuty i delikatnie rozwiercony silnik z potencjałem do 700KM :) z seri nie zostało praktycznie nic... :zaskoczony: Dodatkowo, Centralny Intercooler, wszystkie rury plastikowe które są bolączką bo pękają gumowe łączenia wyspawane i zrobione na stałe, większe hamulce, od podstaw zbudowany wydech, wzmocnione sprzęgło Sachs Performance, pozwala katapultować to auto z procedury i robić Pierwszą Setkę poniżej 4s :D a 100-200 nieco poniżej 9sek :rotfl:

Kilka Fotek z Budowy



Kolektor Ssący z całym osprzętem od Audi RS4 B5

Wydechy od Hammeraa 3'

kilka fotek wydechu przed założeniem

tu chyba IC ale nie jestem pewien :rotfl2:



W Miedzy czasie kupiłem OZ Ultraleggera razem z hamulcami ZR17 z Audi Q7 Tarcza 330mm co by hamowało bo seryjne hamulce nie dają rady.

Ostatnia prosta.


Wygląd z zewnątrz nie wiele się zmienił ;)


Dwie Fotki w towarzystwie RS'a <3



Obecnie auto znowu stoi u tunera na kilku poprawkach, jeździło przez wakacje z Mocą 460KM oraz 560NM
Po Odbiorzę z nowymi (większymi) turbinami liczę na moc w okolicach 650KM :rotfl:

johnnyg - 2018-11-12

Brzydki samochód
Pit - 2018-11-12

bez przesady, faktycznie ta buda wygląda już bardzo dojrzale, ale z taką mocą to potwór :)

gratki

Johnson - 2018-11-12

Odważne daily albo nie jeździsz nigdzie daleko :-D
Karamba_DC2 - 2018-11-12

O jebany! Długo go ukrywałeś, a takie cuda się tu dzieja 8-)
Zaskoczyłeś mnie po całości, a rok temu o nim gadaliśmy, i miał byc zwykłym daily po programie nie? :mrgreen:

Miniol - 2018-11-12

Karamba_DC2 napisał/a:
O jebany! Długo go ukrywałeś, a takie cuda się tu dzieja
Zaskoczyłeś mnie po całości, a rok temu o nim gadaliśmy, i miał byc zwykłym daily po programie nie?


Miał być ;-) na początku Chciałem zrobić wszystko na porządnie, a że już silnik wyciągnięty to ciągle były sugestie z lewej z prawej. A może to, a może tamto i ostatecznie wyszło tak jak jest :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=9fYtK-Xp9sA 0-140
https://www.youtube.com/watch?v=pl_nzXtdW2s outside

Patryk7g - 2018-11-13

650 kucy w daily, japierdole :lol:
Hondata - 2018-11-13

Fajne sa S4.
Mi się zawsze w tym kolorze podobały najbardziej...



Jak jest z tym silnikiem??
1.8T uchodzi za bardzo udana i bezawaryjną jednostkę a co z 2.7?

Miniol - 2018-11-13

Hondata napisał/a:
Jak jest z tym silnikiem??
1.8T uchodzi za bardzo udana i bezawaryjną jednostkę a co z 2.7?


jeśli chodzi o odporność to tak jak w przypadku 1.8T, 2,7BT można określić mianem pancernego, bez zakuwania seryjny blok na seryjnych tłokach i korbach jest w stanie przyjąć do 600KM. Co Ciekawe Blok RS'a wytrzymuje bez dodatkowych wzmocnień do 1000KM. Cosworth Technology 8-) Jeśli chodzi o usterkowość 2.7, wiadomo. Jest to o wiele bardziej skomplikowana konstrukcja względem 1.8 więc jest znacznie więcej rzeczy które mogą się popsuć. Jak trafisz na zadbany egzemplarz i sam dbasz to możesz się cieszyć bezawaryjną jazdą przez wiele kilometrów. A jak trafisz zajechany to pierdoły które się co krok wysypują potrafią człowieka skutecznie zniechęcić. Kwesia trafienia i funduszy. Ogólnie nie czytałem nigdzie aby silnik miał jakieś wady konstrukcyjne czy swoje słabości jak w przypadku 2.0T w których były piercienie źle zaprojektowane czy jakoś tak. Koszty serwisu oraz codziennej eksploatacji zupełnie inny lvl względem 1.8. For example aby wymienić rozrząd musisz ściągnąć cały pas przedni aby się do niego dostać. Z Plusów, silnik nie ma problemu z przyjmowaniem LPG więc dobra instalacja pozwoli zupełnie inaczej spojrzeć na to auto jako ciekawa propozycja na daily car'a. Z Ciekawostek to koszty zrobienia takiego s4 na 500KM to koszt taki sam jak włożenie k'swapa do 6gena ;) Ja niestety nie jestem normalny oraz asertywny więc uległem sugestiom tunera, zrobiłem gruntowny remont, silnik to absolutny frankenstein. Blok 2.7, głowice z 2.8N/A, dodatkowo kute tłoki i korby, cały osprzęt z RS4 B5. Ale dzięki temu silnik już ma potencjał na 700KM jak już wcześniej pisałem. Z Gazu rezygnuje bo to już nie ma sensu i raczej auto będzie kolejnym projektem. No ale zobaczymy co czas pokażę ;)

empe - 2018-11-13

Na żywo wygląda milion razy lepiej.
To jak to auto startuje jest nie do opisania. Dobrze, że byłem na czczo, bo istniało ryzyko zwrócenia zawartości żołądka. :lol:

BTW: zastanawiałem się czy opisywać swoje S4, ale myślałem, że o pospolitym niemcu nikt nie będzie chciał czytać. :mrgreen:

guczi - 2018-11-13

Jakie turbiny na 450 a jakie na 650 będą? :-P
Gumka23 - 2018-11-13

Miniol napisał/a:
postanowiłem kupić daily


Miniol napisał/a:
pozwala katapultować to auto z procedury i robić Pierwszą Setkę poniżej 4s


Wy wszyscy jesteście POPIERDOLENI!

:wstyd: :wstyd: :padam: :hurra:

Pozdrawiam serdecznie :mrgreen:

Leo - 2018-11-13

Gumka23 napisał/a:
Wy wszyscy jesteście POPIERDOLENI!



Pozdrawiam serdecznie


w punkt :mrgreen: :lol:

eithray - 2018-11-13

Takie daily mógłbym mieć :!:
Miniol - 2018-11-13

guczi napisał/a:
Jakie turbiny na 450 a jakie na 650 będą?


pomiędzy 450 a 480 to auto ma aktualnie na turbinach z rs4 b5

650-700 powinno zrobić na garretach gt28rs

ale najprawdopodobniej będę montować turbiny z Audi RS6 C5, S'ka powinna wypluć pomiędzy 550-600KM ;-)

Gumka23 napisał/a:
Wy wszyscy jesteście POPIERDOLENI!


Dziękuję 8-)

podlez - 2018-11-14

jasny *uj.
Czy możliwe abym widział to auto we Wrocławiu?

Wojtuuus - 2018-11-14

Gumka23 napisał/a:
Miniol napisał/a:
postanowiłem kupić daily


Miniol napisał/a:
pozwala katapultować to auto z procedury i robić Pierwszą Setkę poniżej 4s


Wy wszyscy jesteście POPIERDOLENI!


:hurra: :hurra: :hurra:

ciężko o lepszy komentarz :mrgreen:

Jestem pełen podziwu, są zestawy LepszyPowerGamoniu dające sobie radę z takimi mocami? Orientowałeś się? :lol:

Miniol - 2018-11-14

podlez napisał/a:
jasny *uj.
Czy możliwe abym widział to auto we Wrocławiu?


Raczej nie, ale wiem że jeździ tam pare takich ***** 500+ 8-)

Wojtuuus napisał/a:
Jestem pełen podziwu, są zestawy LepszyPowerGamoniu dające sobie radę z takimi mocami? Orientowałeś się?


z tego co się orientowałem w zeszłym roku, idzie zrobić instalacje która będzie obrabiać do 600KM na kilka różnych sposobów, ja chyba ostatecznie rezygnuje z montażu lpg bo auto bardziej projektem się staje niż daily :-/

TorquedMad_Mind - 2018-11-14

Miniol napisał/a:
podlez napisał/a:
jasny *uj.
Czy możliwe abym widział to auto we Wrocławiu?


Raczej nie, ale wiem że jeździ tam pare takich ***** 500+ 8-)

Wojtuuus napisał/a:
Jestem pełen podziwu, są zestawy LepszyPowerGamoniu dające sobie radę z takimi mocami? Orientowałeś się?


z tego co się orientowałem w zeszłym roku, idzie zrobić instalacje która będzie obrabiać do 600KM na kilka różnych sposobów, ja chyba ostatecznie rezygnuje z montażu lpg bo auto bardziej projektem się staje niż daily :-/

600KM? To już lecisz 2x wtrysk na cylinder, bo powyżej 7XKM na cylinder wtrysków nie znajdziesz, których nie będziesz wymieniał razem z filtrami. Ogólnie temat do zrobienia, ale musi ktoś ogarnięty to zrobić.

KTR - 2018-11-14

Grubasne Daily. Gdyby nie koszty utrzymania sam bym się wozil S4. Przy takich grubych modach nie myślałeś o jednym dużym turbo?
Miniol - 2018-11-15

Bio napisał/a:
600KM? To już lecisz 2x wtrysk na cylinder, bo powyżej 7XKM na cylinder wtrysków nie znajdziesz, których nie będziesz wymieniał razem z filtrami. Ogólnie temat do zrobienia, ale musi ktoś ogarnięty to zrobić.


były opcje z 12wtryskami z tego co pamiętam ;)

KTR napisał/a:
Przy takich grubych modach nie myślałeś o jednym dużym turbo?


nie spodziewałem się na początku tej drogi że to tak daleko zajdzie :-P Chciałęm zachować OEM look pod maską więc zostaje przy Bi oraz trudniej odsprzedać singla :-/

Krychu - 2018-11-17

Było kupić passata 1.9 TDI na daily, a tak wyszło jak zwykle :mrgreen:
Ale to musi zajebiście jechać! 8-)

KTR - 2018-11-17

Krychu napisał/a:
Było kupić passata 1.9 TDI na daily, a tak wyszło jak zwykle :mrgreen:
Ale to musi zajebiście jechać! 8-)

no napweno :-P każdy sie śmieje z pastucha a takie 1.9tedei też można fajnie zrobić... taka choroba podobno nie do uleczenia :-)

Miniol - 2018-11-24






Wreszcie udało się dorwać, Turbiny z Audi RS6 C5 :mrgreen: specjalnie szukałem w stanie do "remontu" odebrałem w zeszły piątek po czym pojechały na delikatny refresh 8-) Będą z nich zrobione hybrydy stg3. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

guczi - 2018-11-25

Rozważałeś zakup RS6 C5? :-P
Miniol - 2018-11-25

guczi napisał/a:
Rozważałeś zakup RS6 C5?


Nope, bo znalezienie sensownego egzemplarza jest trudne. Są egzemplarze po 30-40k ale na dzień dobry trzeba wsadzić drugie tyle. Siedzi tam tylko automat. Serwis jest znacznie droższy. No i nie spodziewałem się że to tak daleko zajdzie :mrgreen:

Blaid_MC - 2018-12-10

Świetny samochód, a srebrne kombi wygląda ponadczasowo.

Serwisowanie S4 jest trochę kłopotliwe, nie ma pod maską jak ręki włożyć, do najmniejszej rzeczy trzeba drzeć silnik albo pół osprzętu, bywa to irytujące, ale pewnie osiągi wynagradzają ;)

Miniol - 2019-01-24






Mały update 8-)

Silnik już w budzie oraz wstępnie wystrojojny na 1.5b (dolelowo ma być 1.8), trzeba było sporo dodatkowych rzeczy ogarnąć. jeszcze 2-3tyg i auto do odbioru :mrgreen:

Karamba_DC2 - 2019-01-24

Oj to będziesz tuptać do wiosny, mimo napędu to jeszcze nie wykorzystasz tego :mrgreen: :mrgreen:
guczi - 2019-02-01

Ile się cenią za jedno turbo?
Miniol - 2019-02-03

zależy od wielu czynników. tego z czym przyjeżdżasz oraz z czym Chcesz wyjechać a masz do wyboru

regeneracja
regeneracja plus modyfikacja:
-stg1
-stg2
-stg3

Także ciężko mi odpowiedzieć na to jednoznacznie
ja wybrałem ostatnią opcję ;-)

guczi - 2019-02-04

No to powiedzmy, że właśnie ostatnia :mrgreen:
Miniol - 2020-01-04
Temat postu: Re: S4 B5 by Miniol 600+ daily
Siemanko, poniżej kopiuj wklej z forum audi na którym również mam temat. ale myślę że rozczytacie bez problemu ;-) Enjoy 8-)


Wjechało pare zmian podnoszących nieco moc, poprawiających elastyczność i wstawanie. Był problem z poprzednim słupkiem więc Bolo zaproponował budowę nowego. Tak też zrobił. Stary Setup + zmiany jakie zaszły w silniku :-)

-Blok z wałem 2.7 -------> nowy blok + wał 3.0
-Korby Techno5 ---------> firma ta sama tylko pod 3.0
-Tłoki Wossner 82mm także prakuje tego 0,5mm do pełnych 3L
-Głowice 2.8 N/A --------> głowice dalej z 2.8 z mixem wałków RS4 oraz N/A (niestety nie wiem które gdzie)
-Kolektor ssący z osprzętem RS4
-Wtryski Bosch 630
-Pompa Paliwa Walbro 450lph
-Przepustnica RS4
-Przejście na Fajkocewki z TFSI
-Turbiny K04 RS4 seria ----->> K04 RS6 hybrydy
-IC centralny FMIC, wszystkie rury wyspawane
-kolektory spawane a'la Wagner(przez Bizona?)
-DP 2x275" reszta 3" z dwoma tłumikami przelotowymi firmy mar-tec
-strojone pb100

Zostało dokonane kilka poprawek w elektryce oraz przywrócone do życia nie działające czujniki

Silnik Składany Przez Bolo
Strojenie i Elektryka MSS Performance



Musze przyznać wstawanie tych turbin robi piorunujące wrażenie. full boost jest nieco powyżej 3.5krpm

Kuniu4 - 2020-01-04

No, powiem szczerze wynik robi mega wrażenie. Auto musi podawać mega srogo!
Dla mnie wszystko poniżej 10 sekund jest już spoko, ale 7s to kur%^A petarda!
Dawaj filmy ;)

Miniol - 2020-01-04

Jeżeli miałbym opisać jednym słowem jakie są odczucia to:

Honda to taki fajny bzyk który się nieźle rozpędza. Daje dużo frajdy z jazdy i działa na wszystkie zmysły dźwięk, rozmiar wnętrza, chatakterystyka n/a 0-1’kowa, ponadczasowa sylwetka. Wszystko daje jedną zajebistą magię którą rzadko która marka posiada. Nie mogę powiedzieć że mój rex jest wolny bo ostatnio w smary dostało BMW M2 i to z rolki No i robi 12.7 na 1/4.

A Audi? Audi jest po prostu BRUTALNE 8-)

Karamba_DC2 - 2020-01-04

Nowy silnik na konkretnym koksie :->
Mam nadzieję że będzie okazja zaliczyć prawy 8-)

wierzba - 2020-01-04

Miniol, 7 do 200 = nie mam pytań
Miniol - 2020-01-04

wierzba napisał/a:
Miniol, 7 do 200 = nie mam pytań


Od 100-200 Wierzba ;)

Cieszę się chłopaki że robi wrażenie. jest to jakaś osłoda po dwóch latach walki oraz jakaś tam rekompensata po straconej ręce :-/

wierzba - 2020-01-04

Miniol, tak, to miałem na myśli, źle napisałem ;)
Yaca - 2020-01-05

brawo! wyniki mocarne jak na daily ! :shock:
larry33 - 2020-01-05

Miniol napisał/a:
wierzba napisał/a:
Miniol, 7 do 200 = nie mam pytań


Od 100-200 Wierzba ;)

Cieszę się chłopaki że robi wrażenie. jest to jakaś osłoda po dwóch latach walki oraz jakaś tam rekompensata po straconej ręce :-/


Po straconej ręce???

Miniol - 2020-01-05

larry33 napisał/a:
Po straconej ręce???


Tak, wypadek miałem we wrześniu 2018 i pełną sprawność straciłą. Ciężki czas dla sportowca :-/

w Dziale rocket Fjul jest zdjęcie

subo77 - 2020-01-05

Wynik zacny :evil: co się stało z poprzednim motorem że trzeba było składać na nowym? pompa oleju została seria z s4? wrzuć foty na inny serwer bo wszystkie zdechły.

ps. będę składał praktycznie identyczny setup w swoim s4 :mrgreen:

Miniol - 2020-01-06

Co do zdjęć to jak będę mieć chwile to wrzucę. Śmierdzący TinyPic :zly:
A resztę info na PW poszło ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group