JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Szpan i Roadshow - Fiesta ST150 Track Project

xero - 2019-02-18
Temat postu: Fiesta ST150 Track Project
Witajcie

chciałem przedstawić projekt, który jest w moich rękach od października 2017 roku. Auto wyłącznie do jazdy torowej, więc bez zbędnych kompromisów - podróżuje obecnie w woj.mazowieckim - wcześniej jeździło w okolicach Wrocławia.
Bazą była Fiesta ST150 z Szwajcarii, która trafiła już do mnie po części przygotowana - wypruta, z jednym kubłem, szperą, zawiasem. Auto jednak jeździło jak dobrze pamiętam 2 sezony wyścigowo, więc też nie obyło się bez problemów :lol: z powodu ogromnego zużycia oleju rozebraliśmy motor w lutym 2018 roku gdzie po wyjęciu tłoków ich kawałki w miejscu pierścieni zaczęły się kruszyć...tłoki do wywalenia, wleciały nowe, nowe pierścienie, komplet uszczelek, prowadnice zaworowe, panewki king racing i tak o to złożyliśmy świeże serce :aloha:
Auto upalane głównie na imprezach typu Race Day gdzie wyjeździło 3 miejsce w sezonie 2018 w klasie FWD, kilka razy na pudle w poszczególnych imprezach, 3 miejsce w klasie 2000 w imprezie Rally Day z 11km odcinkiem, wygrało też supersprint na torze słomczyn.
Auto ma swoje wady z którymi ciężko rywalizować w klasie 2000:
- zbyt mała moc
- waga
na plus za to przewidywalne i pewne prowadzenie. Dlatego też jakimś trafem udało mi się trafić na tak złotego człowieka jakim jest Andrzej pseudonim Bobson znany z forum Forda, który podjął się po kilku rozmowach prac na autem.
Obecnie przebywa w Złotowie w centrali głównej AGarage i powoli zaczyna być zbierane do kupy 8-) Andrzej w wielkim skrócie wytargał motor jak i skrzynie w celu założenia wałków, regulowanych kół rozrządu, kolektora ssącego, rozebrania skrzyni i przywrócenia jej do stanu malina (zakładając przy okazji krótsze główne i dłuższy 1 i 2 bieg) itd itp - nazbierało się tego trochę. Podzielę się z Wami zdjęciami jak i opisem projektu. Myślę, że auto będzie odpalone jeszcze w lutym i później zostaje strojenie na EMU

Spec na ten rok wygląda następująco:
Silnik:
Duratec-he
Wałki Newman PH2
Regulowane koła rozrządu Turbosport LTD
Wtryski 330cm3
Chłodnica oleju
Górna poduszka silnika Olkusz
W 2017 remont silnika (nowe tłoki, pierścienie, prowadnice)
Panewki King Racing

Układ dolotowy:
Kolektor dolotowy Fusion Fabrications
60mm przepustnica na linkę
Filtr stożkowy

Układ wydechowy:
kolektor Millltek Evo 2 4-1, zabandażowany
Komplety wydech z kwasówki, końcowy Fiesta ST mk7

Elektronika:
Ecumaster emu classic z BT
Odchudzona wiązka
Szerokopasmowa sonda


Układ napędowy:
Skrzynia IB5 z środkiem z skrzyni od Pumy 1.7 (dłuższy 1 i 2 bieg vs standardowe IB5 z ST)
Przełożenie główne 4.25 (vs standardowe 3.82)
Sprzęgło spiek (przerobione z OEM)
Lżejszy zamach by otoczak (4,5kg), wszystko wyważone jako komplet
szpera Quaife LSD
Poduszki skrzyni poliuretan
Short shifter B&M

Zawieszenie:
Gwint H&R Monotube
rozpórka przód OMP
komplet poliuretanów w zawieszeniu Powerflex

Układ hamulcowy:
komplet przełożony z Focusa ST170 (przód 300mm)
Komplet klocków DS2500
Przewody w stalowym oplocie

Koła:
OZ Ultraleggera 16
OZ Chrono HT 16
OZ Superleggera 17

Inne:
Chłodniczka płynu do wspomagania
Klima out
Klatka by Trela Motorsport / Trax racing
Maska laminat
Klapa tylna laminat
Szyba tylna poliwęglan
Wyprute wnętrze
Rajdowa, lekka nagrzewnica
Kubeł Bimarco
Pasy RRS
Kierownica RRS
Wycięte zbędne kg
Lekki aku 770g

Moc = obecnie nieznana Cool
Waga = 1000kg

https://www.youtube.com/embed/pQxHdM56m0s












TorquedMad_Mind - 2019-02-18

najs.

Słyszałem wiele dobrego o tej generacji. Powinna sprawiać sporo radości :)

eithray - 2019-02-18

Fajna zabaweczka :-) Niech służy i podgryza Hondy w generalce 8-)
seremaq - 2019-02-19

Fajny sprzęt! Jaka spodziewana moc po modyfikacjach i jaka waga tego auta?
fulek - 2019-02-19

Chyba miałem okazję się z tą konkretna fiestą ganiać po rakietowej. Bardzo szybkie było

Ona miała taką grafikę w kolorowe paski?

xero - 2019-02-19

fulek, tak jest, to ta sama :) gadaliśmy kiedyś nawet o tym. Jeżeli chodzi o spec zawiasu to nic się nie zmieniło od tamtej pory, więc na przyszły sezon myślę, że pochylę się nad zawiasem

seremaq, obecnie strzelam w równą 1000 kg - to auto niestety jest dość ciężkie z natury. Ta waga jest już z laminatem maski i klapy z poliwęglanem, lekką nagrzewnicą i wycięciem z środka zbędnych rzeczy + lekkie aku. To największa bolączka, nie ma szans zejść do wartości jakie oferują Hondy. Cel na wakacje to jednak osiągnięcie 960kg - mam nadzieję, że się uda.
Co do spodziewanej mocy? nie mam pojęcia, trochę spec dobrałem słabo wyścigowo, ale to moje błędy - kolektor daje zajebisty niuton, ale spada na leb po 5,5k, za to wałki są tak delikatne, że dużo nie zmienią (trzeba było brać ostrzejsze, ale tutaj znowu już kolejne mody z sprężynkami i talerzykami wchodziły w grę). Jednak myślę, że będzie około 185/230 i więcej (chociaż w uk trafiają się i 200bhp, ale ich wykresy czasem można sobie w 4 litery wsadzić :mrgreen: )

Postaram się w okolicach czerwca zaatakować Poznań. Póki co jak najwięcej z Race Day i Rally Day jeżeli chodzi o ich kalendarz, super impreza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group