JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Honda / Acura - Modyfikacje K seria

michalkaza - 2019-08-06
Temat postu: Modyfikacje K seria
Witajcie, w tym temacie chciałbym zebrać wszystkie informacje na temat podniesienia mocy i wszechobecnych modyfikacji w k seriach.

Zakupiłem ostatnio K24A3, aby podnieść moc i moment w moim Civicu.
Plan na tą chwilę jest taki, aby zostawić seryjny dół, założyć głowicę, pompę oleju z K20A2.
Co proponujecie dalej? Plan na przyszły sezon jest, aby stosunkowo w rozsądnym budżecie podejść do tematu, bez kutych korb i tłoków.

Druga kwestia dotyczy głowicy, skoro i tak będzie na stole i później ciężko będzie to zrobić jakie wg Was są najlepsze wałki, sprężynki i talerzyki? Tu być może będę mógł kupić coś w stanach bez podatków, więc byłoby dużo taniej :)

chaves - 2019-08-07

kolektor dolotowy: możesz portować seryjny, możesz zmienić na RSP/RBC/RRC i każdy z nich możesz dodatkowo portować. przy okazji, mając go na stole, możesz rozwiercić otwór pod przepustnicę na 70 lub 74 mm. do kompletu przepustnica 70 lub 74 mm. możesz dorzucić uszczelki termo pod kolektor i przepustnicę. dolot albo zimny (długi) albo krótki + wywalenie lampy i będzie nawiew :)

wydech: porządny kolektor 4-2-1 wybór jest duży, ewentualnie spawanie custom'a. przy franku można pomyśleć o wydechu 2,75", choć 2,5 też będzie ok.

jeśli chodzi o wałki, to obecnie najbardziej chwalone są chyba Drag Cartel. zależnie od tego, jakie wrzucisz, to możesz zostać przy seryjnych talerzykach i sprężynkach, lub musisz wrzucić coś twardszego.

i najważniejsze: strojenie. tutaj też jest w czym wybierać: Hondata, EMU, AEM, KTuner


pomyśl przy okazji o szperze (mFactory, Quaife, Kaaz, Wavetrac), krótszym FD (zależnie od przeznaczenia samochodu), krótszych biegach lub ładuj całą skrzynię z DC5

Karamba_DC2 - 2019-08-07

chaves, na szybko już nakreślił co i jak na początek, reszty musisz doczytać :)

Kolektor RRC portować, jak auto ma być też "daily" to dał bym 70mm.
Skrzynię to jak polubiłeś się z 1/4 mili po JF i trochę na ulicę, to szukał bym z FN2 white, bo ta z DC5 już robi się krótka moim zdaniem :)

Szpera must have...

Wałki Cartela są super, ale cena też super :lol:
Znajdzie się pewnie coś u Crowera w rozsądnej monecie, dobry stroiciel ładnie to postawi na EMU czy Hondacie, na tych dwóch bym się skupił, stawiając na EMU, masz w PL pod ręką jakieś zaplecze i pomoc techniczną, względem sprowadzanego sprzętu, a ja zawsze wolę wspomóc rodzimy biznes 8-)
Miałem dwie Kserie na EMU i no problemo :mrgreen:

Wydech pewnie dał bym 2.75" ale wylot z tłumika na 2.5" ;)

Pompa z A2 na plus, ale czy pasuje do franka, to nie wiem :->

chaves - 2019-08-08

jeśli chodzi o kolektory dolotowe, to przedstawiłem jakieś-tam dostępne spektrum, wszystko zależne oczywiście od budżetu, jaki na to chcesz przeznaczyć. RRC oczywiście najlepszy, ale i cena najwyższa, ale moim zdaniem warto.
michalkaza - 2019-08-08

Część z tego co piszecie już jest zrobione i póki co nie będę tego zmieniał, a mianowicie:
- wydech od kolektora 2,5", jeden środkowy plus końcowy 3"
- postawione na EMU

Co do rzeczy które planuję jeszcze w tym sezonie to:
- RRC i przepustnica 70mm
- wtryski 360 cc

W zimę chcę za to zabrać się za k24/k20 i tutaj mam kilka pytań:
- dół chciałbym pozostawić w serii, jedynie zmienić pierścienie, panewki profiaktycznie
- pompa z K20A2 ze względu na lepszą wydajność (na wielu forach i od wielu ludzi słyszałem, że to must have przy franku)
- kolejna kwestia to wałki i tutaj z racji dawkowania sobie mocy chciałbym przy składaniu głowicy włożyć twardsze sprężynki i talerzyki, żeby później nie zrzucać głowicy, a dopiero za jakiś czas ostrzejsze wałki. Czy seryjne wałki ogarną twardsze sprężynki i talerzyki, czy trzeba pakować komplet? :)

Tommi01 - 2019-08-08

michalkaza napisał/a:
- dół chciałbym pozostawić w serii, jedynie zmienić pierścienie, panewki profiaktycznie


chcesz budować mocne k24 to sprzedaj k24a3 i kup k24z3
cr 10.5 vs 11.0 + gruba korba

michalkaza napisał/a:
- pompa z K20A2 ze względu na lepszą wydajność (na wielu forach i od wielu ludzi słyszałem, że to must have przy franku)


ma lepszą wydajność od 8500 obr w górę a tyle k24 nie zakręcisz . + taki że nie ma wałków = mniejsze obciążenie silnika

michalkaza napisał/a:
- kolejna kwestia to wałki i tutaj z racji dawkowania sobie mocy chciałbym przy składaniu głowicy włożyć twardsze sprężynki i talerzyki, żeby później nie zrzucać głowicy, a dopiero za jakiś czas ostrzejsze wałki.


tu cie raczej cr ogranicza . sprężynki trzeba zmienić

michalkaza napisał/a:
- wydech od kolektora 2,5", jeden środkowy plus końcowy 3"


pasuje 2.75/3"

michalkaza napisał/a:
- wtryski 360 cc


wtryski RDX 410cc

chaves - 2019-08-08

przy takich planach to moim zdaniem wtryski min. 410 (RDX) lub większe
michalkaza - 2019-08-09

Póki co do zimy pojeżdżę na 360, jak zrobimy franka damy większe :)

Co do dołu, nie mam parcia na 300 KM, jak będzie 280 też nie będę płakał, a K24A3 ma grubsze pierścienie = dłuższa żywotność


Tak więc rozumiem, że mogę śmiało zakładać sprężynki i talerzyki, a wałki zrobię później :)

Pytanie jeszcze do bardziej doświadczonych: miska przy franku ma być od k20, czy od k24?

DoSeR - 2019-08-10

chaves napisał/a:
jeśli chodzi o kolektory dolotowe, to przedstawiłem jakieś-tam dostępne spektrum, wszystko zależne oczywiście od budżetu, jaki na to chcesz przeznaczyć. RRC oczywiście najlepszy, ale i cena najwyższa, ale moim zdaniem warto.

Lepszy niż Skunk2 Ultra Street?

Karamba_DC2 - 2019-08-10

DoSeR, te skunki to robią robotę jedynie u hamburgerów, jak by rozciąć RRC do portowania to wyjdzie lepiej.
Na forach szybko idzie poszukać wykresy, i jedynie w testach skunka wychodzi że są jakieś super fajne :mrgreen:
Myślę że nie warto, polował bym na używany RRC, co jakiś czas pojawia się coś na ckpl w giełdzie typeR ;)

chaves - 2019-08-12

myślę, że do podstawowych modyfikacji RRC wystarczy. przy grubszych modach typu turbo lepiej może sprawdzić się S2 Ultra, chociażby ze względu na możliwość zmiany jego pojemności.
ZdanoG6 - 2019-08-12

Jak te silniki znoszą torowe temperatury?
Olej to Millers 10W-60, silnik K20A2 z 2005r. przebieg ok.140000km w budzie EJ9.
Obawiać się o przegrzanie oleju? Kilka osób już mi mówiło, że nie mam co się martwić.
Jutro jadę na trening do Łodzi, nie mam chłodnicy oleju, będę się starał pałować go max 3-4 kółka (około 4 minuty) i potem spokój.

Starstruck - 2019-08-12

Taką "gęściochę" jak 10W60 na pewno nie zagotujesz w 4 kółka. Poza tym na pewno masz zegar, będziesz na bieżąco kontrolował :) .
ZdanoG6 - 2019-08-12

Starstruck napisał/a:
Taką "gęściochę" jak 10W60 na pewno nie zagotujesz w 4 kółka. Poza tym na pewno masz zegar, będziesz na bieżąco kontrolował :) .


Nie mam zegara, poprzedni właściciel wymontował podstawkę, ja montując nie potrafiłem jej dobrze zrobić bo ciągle ciekło przez złą uszczelkę i teraz nie mam punktu odniesienia. Tylko i wyłącznie temperatura wody.

michalkaza - 2019-08-12

Ja jeżdżąc na ćwiartce w mega upalny dzień temperaturę oleju miałem maks 98 stopni woda kilka stopni mniej maks 95. Nie upalałem tego mocno ale jeździłem na 5w40 więc raczej powinieneś być spokojny.
ZdanoG6 - 2019-08-12

No właśnie się obawiam bo jednak to nie ćwiartka kilkunasto-sekundowa, tylko jazda kilka minut na pełnej pi..dzie
fulek - 2019-08-13

zegar+chlodnica oleju i masz spokój
ZdanoG6 - 2019-08-13

fulek napisał/a:
zegar+chlodnica oleju i masz spokój


Skończę zabieg i rehabilitację, odkładam kasę i tak robimy !

Karamba_DC2 - 2019-08-13

Możesz byś spokojny ;)
K20A2 jak i K20Z4 robiły u mnie max 125* na Bednarach czy małych torach gdzie jazdy było dużo. Miałem jedynie duża chłodnice wody i zegary, chociaż na dalszą metę warto zrobić chłodnice oleju ;)

Tommi01 - 2019-08-15

u mnie wczoraj silesia olej max 125 stopni . 5w40 motul . brak chłodnicy oleju i jej nie montuje bo nie ma po co
DoSeR - 2019-08-16

U mnie na japie na Krzywej w ponad 30°C upał K20 trzymało 115-120°C. W zasadzie tylko raz mi dobiło do 120°C. Bardziej miałem problem z temperaturą wody.
10W60 Millers NFS.
Ładuj wskaźniki, jeździć, obserwować :lol:

krukowskid - 2020-10-12

hej, jakie mody wypadałoby zrobić, żeby zapewnić k20z4 jak najdłuższą żywotność? Nie mam w planach zwiększania mocy - wpadnie tylko wydech, dolot i strojenie, więc liczę na jakieś 210-220km. Czy powinienem zmieniać pompę na tą bez wałków? Czym poza panewkami się zainteresować mając silnik na stole?
lukas4 - 2020-11-04

Na bank pompa bez walków z ep3 (ew elektryk z bmw)+wspawać przegrode.
Rozrząd, ślizgi, napinacz tez warto obczaić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group