JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - Mazda mx5 NC 2.5

Game - 2020-01-08
Temat postu: Mazda mx5 NC 2.5
Siemanko ;-) Chciałem się pochwalić nową zabawką :->
MODEL: mx5 NC 2006r
SILNIK: seryjnie 1.8 w trakcie swapa na 2.5
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria jak grzane dupy, el szyby lusterka itp.
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria


Po sprzedaży Nissana postanowiłem że kupuje auto na pojeżdżawki. Wybór padł na civica z b18/b20 i takiego auta szukałem ale cały czas gdzieś z tyłu głowy miałem rwd. Pojechałem nawet 650km po jednego civica z b20 ale okazał się totalna klapą i odpuściłem. Przypadkiem trafiła się seryjna NC 1.8 za całkiem dobry hajs:






Niestety już w drodze powrotnej do domu padł silnik :lol: I z Hamburga auto przywiozłem na lawecie. W tym momencie padła decyzja o swapie na 2.5. Co prawda kupując myślałem o swapie ale miałem w planie jeden sezon przejeździć z 1.8. Skąd wgl swap na 2.5 ? Bo jest praktycznie PnP bez żadnych większych modów poza bzdetami jak smok oleju z 2.0 czy koła pasowe. Generalnie jest to jedna rodzina silnik MZR mazdy/forda (ford używał tych silników w swoich samochodach) 1.8/2.0/2.3/2.5. Udało się kupić silnik z amerykańskiego fusiona z 2014r:



Jednym z największych plusów tego swapa jest to, że Ford bardzo długo montował te silniki na rynek amerykański więc bez problemu kupujemy słupek z bardzo małym przebiegiem rzędu 20-40tyś km za nie duże pieniądze.

Następnie przystąpiliśmy do wywalenia starego silnika:



Dotarł potrzebny smok z 2.0. Swap z 2.0 jest trochę łatwiejszy bo tylko przekręcamy osprzęt z 2.0 na blok 2.5 w moim przypadku potrzeba kilku pierdół z 2.0 jak smok, koła pasowe czy komputer żeby uruchomić zmienną fazę, reszta PnP.




Auto tak naprawdę dzisiaj już miało jeździć ale dopadła mnie grypa i totalnie mnie rozłożyło :-/ Mam nadzieję, że na początku przyszłego tygodnia pochwalę się pierwszym odpaleniem.

Plany na auto?
Mody pod time attack. Ogólny plan jest na 220km NA i 1050kg bez rwania wnętrza do zera. W tym sezonie na pewno chciałbym zamontować gwint, staby z rx8, big brake z rx8, szpere bo seryjnie w 1.8 nie ma, do tego kubeł opony i w końcu coś pojeździć ;-) Wizualnie jest kilka aut na których chciałbym się wzorować ale na pewno nie w tym sezonie :





8-)

Miniol - 2020-01-08

Spoko pomysł z tym swapem. Lubię takie nietuzinkowe rozwiązania. Jak wyglada kwestia mocy wyjściowej względem seryjnego 1.8? Podatne jest to na modyfikacje? Wagowo dużo się różni? Łapy p&p? Rozumiem ze to już ścieżka dawno temu przeterta. Ktoś w Polsce takie swapy już Robił? Czy posiłkujesz die hamburgerami?

Powodzenia w dłubaniu 8-)

Game - 2020-01-08

Miniol napisał/a:
Spoko pomysł z tym swapem. Lubię takie nietuzinkowe rozwiązania. Jak wyglada kwestia mocy wyjściowej względem seryjnego 1.8? Podatne jest to na modyfikacje? Wagowo dużo się różni? Łapy p&p? Rozumiem ze to już ścieżka dawno temu przeterta. Ktoś w Polsce takie swapy już Robił? Czy posiłkujesz die hamburgerami?

Powodzenia w dłubaniu 8-)


Seryjnie 128koni, 2.5 170 ale duużo niuta. Silnik ma trochę charakterystykę dieslowską i zdycha górą, dzięki czemu jest potencjał do uwolnienia górą na ostrych walkach itp. Wagowo po usunięciu wałków balansujących wychodzi się na zero. Łapy itp pnp, to ten sam silnik tylko że o większej pojemności ;) To tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności. Tak ścieżka już dawno rozkminiona w USA, tam już praktycznie każda torowa NC dostaje 2.5 na starcie. W Polsce takich swapów jeździ już kilka i są coraz bardziej popularne gdy pada 1.8.

Krzyh00 - 2020-01-08

kogo witam kogo goszcze :mrgreen: mialo dzis jezdzic a ja nic nie wiem?!

ps. co ten temat robi w roadshore? 8-)

Hondata - 2020-01-08

Fajne są te Mazdy , szczególnie po liftingu :-)
Zastanawiałem się chwilę nad taką ale rower się bardzo nie zmieści :lol:

Arkadio - 2020-01-08

Fajnie się zapowiada, trzymam kciuki, powodzenia.

Hondata napisał/a:
Fajne są te Mazdy , szczególnie po liftingu :-)
Zastanawiałem się chwilę nad taką ale rower się bardzo nie zmieści :lol:


Oj tam, szukasz wymówek :P


Karamba_DC2 - 2020-01-08

Ciekawe auto będzie, czekam na film jak to będzie jeździć 8-)

Plany fajne, ta żółta z hardtopem i skrzydłem naprawdę spoko :mrgreen:

Ania - 2020-01-09

Krzyh00 napisał/a:

ps. co ten temat robi w roadshore? 8-)


No właśnie, też mi nie pasuje ;)

Ta szara inspiracja sztos.

170 KM z 2.5l to jednak strasznie mało, chyba że będziesz jeździł takie TA gdzie podział na klasy jest inny niż pojemnościowy? Da się to jakoś sensownie podkręcić?

podlez - 2020-01-09

Super furmana i mega fajnie, że ten swap jest taki łatwy!
Game - 2020-01-09

N/A bez górki pieniędzy na jakieś 220 koni można podkręcić, Amerykańce idą w ITB i piszą o 250, nawet 270 koniach. Nie zależy mi na suchych cyfrach tak bardzo, raczej na tym, żeby te 200koni było dostępne w każdym momencie bez potrzeby ciągłej zmiany biegów. Moc nie jest w tym silniku aż tak ważna bo tak jak pisałem ma zupełnie inna charakterystykę niż np K seria, jedzie mocno dołem i środkowym zakresem co na torach na których planuję jeździć (Koszalin, Pszczółki) powinno wystarczyć i być konkurencyjne. Potem najsensowniej wychodzi kompresor, jest kilka gotowych kitów i bez problemowe 300koni w tej budzie myślę, że robi robotę ;-) Po za tym w NC największa robotę robi zawieszenie, które jest bardzo zaawansowane i to jest największa przewaga i zaleta tego samochodu.
Leo - 2020-01-09

ale fajny! kibicuje :->
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?

Game - 2020-01-09

Leo napisał/a:
ale fajny! kibicuje :->
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?


Ostatnio były na handel 2 czy nawet 3 sztuki (przedlifty) już po swapie i wszystkie stały w okolicach 33k.

Jeśli chciałbyś zrobić to sam to:
-Serie 1.8 z padniętym silnikiem można kupić już za 10-14k
-Słupek z Mazdy/Forda 3-4k
-Przy swapie z 1.8 potrzebujesz z 2.0 smok oleju ,koło pasowe, ECU.
-Wiadomo nowe paski, rolki, co tam każdy sobie wymyśli jak już silnik rozebrany.
-Robocizna, każdy ogarnięty mechanik z pomocą forumowego poradnika dotyczącego swapa na 2.5 myślę, że w 2-3 ogarnie to spokojnie. Na forum mx5 ogłasza się jeden użytkownik, że wykona takiego swapa za 1800zł ;)


Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko :lol: :mrgreen:

Krychu - 2020-01-09

Nie trzeba pisać, że gejowskie, bo to każdy wie :gej:
Fajne autko dla tych co się w nim mieszczą :-)

TorquedMad_Mind - 2020-01-09

Game napisał/a:

Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko :lol: :mrgreen:

ostatnio stwierdzanie oczywistości powoduje gównoburze, więc lepiej nie :lol:

sajfer - 2020-01-10

Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.

Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy :)

johnnyg - 2020-01-10

O seryjna mazda z silnikiem z forda fusion, fajny projekt :lol:


a poważnie, podoba mi się w tej budzie, powodzenia w realizacji planów, gl & hf

Game - 2020-01-10

sajfer napisał/a:
Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.

Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy :)
. Źle mnie zrozumiałeś ;) Chodziło mi o rożnice pojemności pomiędzy „generacjami” jak m52b20 m52b25 i m52b28 ;) Może trochę za bardzo uprościłem i faktycznie wygląda jakby m50 i m54 to był ten sam silnik ;)
Michael456 - 2020-01-10

Oooo, koleiny fajny projekt będzie :D NC jest też spoko z 2.0 i łatwo modyfikacje w nim przeprowadzić, a 2,5 to już jest naprawdę nieźle. Kibicuję i czekam na dalsze newsy :D
TorquedMad_Mind - 2020-01-10

sajfer napisał/a:
Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.

Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy :)

Gejmowi chodziło o to, że mając:

M50B20 > przerzucasz słupak z M50B25 - wiązka ta sama.
tak samo w M52 i M54.

Yaca - 2020-01-10
Temat postu: Re: Mazda mx5 NC 2.5
Game napisał/a:

Plany na auto?
Mody pod time attack. Ogólny plan jest na 220km NA i 1050kg


:hurra:
i to mi się podoba! NC przy kilku dodatkach jest świetnym wozem dlatego gratuluje i czekam na upy!

Tommi01 - 2020-01-12

mega ciekawe i szybkie auto na TA ! ;-)
Leo - 2020-01-13

Game napisał/a:
Leo napisał/a:
ale fajny! kibicuje :->
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?


Ostatnio były na handel 2 czy nawet 3 sztuki (przedlifty) już po swapie i wszystkie stały w okolicach 33k.

Jeśli chciałbyś zrobić to sam to:
-Serie 1.8 z padniętym silnikiem można kupić już za 10-14k
-Słupek z Mazdy/Forda 3-4k
-Przy swapie z 1.8 potrzebujesz z 2.0 smok oleju ,koło pasowe, ECU.
-Wiadomo nowe paski, rolki, co tam każdy sobie wymyśli jak już silnik rozebrany.
-Robocizna, każdy ogarnięty mechanik z pomocą forumowego poradnika dotyczącego swapa na 2.5 myślę, że w 2-3 ogarnie to spokojnie. Na forum mx5 ogłasza się jeden użytkownik, że wykona takiego swapa za 1800zł ;)


Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko :lol: :mrgreen:


super! dzięki za szczegóły ;-)

sajfer - 2020-01-13

Game napisał/a:
Źle mnie zrozumiałeś ;) Chodziło mi o rożnice pojemności pomiędzy „generacjami” jak m52b20 m52b25 i m52b28 ;) Może trochę za bardzo uprościłem i faktycznie wygląda jakby m50 i m54 to był ten sam silnik ;)

W sumie racja, w tej samej generacji te silniki się prawie nie różnią. Źle zrozumiałem, bo odebrałem to jako m50 i m54 że to to samo :)

Game - 2020-01-26

Z małym poślizgiem ale udało się wrzucić silnik w budę i odpalić ;-)

stary silnik w trakcie rozbiórki:




Część gratów jak flansza kolektora dolotowego, układ wodny, listwa, wtryski wrzucona na nowy blok.


Rewizja rozrządu w 2.5


Następnie usunięcie mechanizmu balansującego wał i zaślepienie kanału olejowego, który po nim pozostał.


Kolejnym krokiem było delikatne przerobienie plastikowej pokrywy, która znajduję się pod kolektorem dolotowym. Blok 2.5 jest minimalnie wyższy od 1.8/2.0 przez co kolektor z 1.8 powieszony na bloku na bloku 2.5 koliduję z ta pokrywą. Za poradą osób, które robiły takiego swapa, przyciąłem pokrywę na płasko, zaślepiłem a na koniec uszczelniłem od środka.



Silnik uzbrojony w graty z 1.8 i gotowy do włożenia


A tu już w komorze po podłączeniu i po pierwszym odpaleniu.


Teraz małe poprawki, kupienie ecu od 2.0, poprowadzenie wiązki do aktuatora zmiennej fazy i uruchomienie jej. W następnej kolejności w końcu jakieś torowe mody :mrgreen: Na pierwszy strzał pójdzie gwint, zaciski z rx8 oraz grube staby również z rx8. Mam nadzieję, że uda się chociaż trochę przygotować auto na start sezonu ;-)

Leo - 2020-01-27

Pięknie :)
Bobson - 2020-01-29

Hej,
bardzo fajne autko i swap. Moje marzenie jeśli chodzi o RWD dla funu.

Mam kilka pytań ponieważ w ciągu 2msc również wykonam taki swap ale do Fiesty. Obecnie zbieram graty.

- wiem, że blok 2,5l jest wyższy, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie jest różnica między 1,8/2,0. Podpowiesz?

- czy do zaślepienia kanału olejowego po usunięciu wałków balansowych kupowałeś jakiś kit czy zrobiłeś coś samemu? Masz jakieś foto?

-zostawiłeś wtryski z 1,8l? jak z strojeniem tego? zostawiasz to na mapach z 2,0 czy robisz soft?
U mnie będzie EMU Black więc będe mógł robić co chce.

- masz jakieś foto wałka ssącego i okolicy zaworu pod koło zmiennej fazy? Zastanawia mnie czy wałki od zwykłych wersji pasują.

Ja celuje w 190+PS, silnik seria + zmienna faza, ssący kopia Coswortha + TB 60mm, wydechowy 4-2-1. Do tego skrzynia z torsenem i dłuższe główne.

Hondata - 2020-01-29

Siadło jakby zawsze tam był
Game - 2020-01-29

Bobson napisał/a:
Hej,
bardzo fajne autko i swap. Moje marzenie jeśli chodzi o RWD dla funu.

Mam kilka pytań ponieważ w ciągu 2msc również wykonam taki swap ale do Fiesty. Obecnie zbieram graty.

- wiem, że blok 2,5l jest wyższy, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie jest różnica między 1,8/2,0. Podpowiesz?

- czy do zaślepienia kanału olejowego po usunięciu wałków balansowych kupowałeś jakiś kit czy zrobiłeś coś samemu? Masz jakieś foto?

-zostawiłeś wtryski z 1,8l? jak z strojeniem tego? zostawiasz to na mapach z 2,0 czy robisz soft?
U mnie będzie EMU Black więc będe mógł robić co chce.

- masz jakieś foto wałka ssącego i okolicy zaworu pod koło zmiennej fazy? Zastanawia mnie czy wałki od zwykłych wersji pasują.

Ja celuje w 190+PS, silnik seria + zmienna faza, ssący kopia Coswortha + TB 60mm, wydechowy 4-2-1. Do tego skrzynia z torsenem i dłuższe główne.


-Pod flanszą kolektora dolotowego, mniej więcej te miejsce, czyli w górnej części bloku.

-Zdjęcia nie mam bo to banalna robota ;) Gwintownik, śruba nierdzewna m10 na kleju + silikonie ;)

-Tak wtryski z 1.8, jak kupie kompa od 2.0 będzie wtedy na mapach od 2.0. Docelowo po zmianie kolektora wydechowego będzie wystrojone. W mazdach stroją to na EcuTeku bez najmniejszego. problemu

-Tak wałki pasują bez najmniejszego problemu, przy swapie z 2.0-->2.5, wrzucają wałek z 2.0 bo jest trochę ostrzejszy.

Okolice 190koni to pokaże po zmianie kolektora wydechowego i strojeniu. Zamiast ssącego lepiej zainwestować w wałki i atakować okolice 210-220 koni ;) Ciężko poprawić tutaj coś ssącym bo seryjnie ma zmienne długości kanałów i ciężko coś tu polepszyć. Na forum mx5 wystrugali kolektor dolotowy (badajże kopia BBR'a) do tych silników i jakiś specjalnych efektów nie było.

TorquedMad_Mind - 2020-10-10

jakiś update, było coś jeżdżone? :mrgreen:
bobas - 2020-10-10

chyba idzie na sell ;-)
Leo - 2020-10-12

jest gdzie ogłoszenie ?
bobas - 2020-10-12

Na mx5klubie wisi juz jakis czas :)
Leo - 2020-10-13

bobas napisał/a:
Na mx5klubie wisi juz jakis czas :)


znalazlem, dzieki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group