JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Szpan i Roadshow - 1994 Pontiac Firebird Trans Am T-Top

Krychu - 2020-04-16
Temat postu: 1994 Pontiac Firebird Trans Am T-Top
Amerykańskie samochody podobały mi się od dziecka i w końcu sobie sprawiłem amerykańca z V8.
Pamiętam jak około 20 lat temu Chevrolet Camaro IV był mi znany jedynie z Gran Turismo. Kiedy zobaczyłem go pierwszy raz na żywo, to było coś! Wtedy będąc małolatem, widząc na mieście ciemnozielone Camaro IV, patrzyłem jak na coś niezwykłego co było poza moim zasięgiem. Teraz takich Camaro mógłbym kupić kilka, ale nie kupiłem ani jednego, bo Pontiac Firebird jest większym kozakiem. Firebird ma bardziej agresywną stylistykę i dużo ładniejsze wnętrze, no i jeszcze otwierane lampy, które uwielbiam. Pojawienie się tego auta u mnie nie było jakoś szczególnie zaplanowane. Jeszcze miesiąc temu nie myślałem nawet o tym, że będę miał amerykańską furę i to z takim silnikiem. Tak wyszło. Lubię przeglądać na różnych portalach samochody wystawione na sprzedaż. Patrzyłem co można kupić, bo lubię to robić. Rozrzut u mnie był spory. Lubiłem przejrzeć japońce jak 200SX, 300ZX, 350Z, 3000GT, RX-7 i Supry. Lubiłem też zajrzeć do chlewu z prosiakami jak 944, Boxster czy 911 996. Będąc zadowolony z MB, myślałem też o S-klasie W140 i W220, ale nie będę się w to pchał. Nie przepadam za BMW, ale czasem zajglądałem też do Z3, 7er i 8er. Amerykańców także nie pomijałem. Od dawna przeglądam co tam słychać wśród Corvette, Camaro, Firebirdów, a nawet Mustangów, chociaż Forda bym nie chciał. No i tak trafiłem na ogłoszenie z czerwonym poliftowym Firebirdem III z silnikiem 3.1 V6. Napaliłem się, bo na zdjęciach wyglądał świetnie, więc stwierdziłem, że mógłbym sobie wstawić takie auto do garażu, tak żeby mieć i żeby cieszył mnie swoim widokiem. Auto, które nie było mi potrzebne, taka zachcianka.
:arrow: https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/files/tdngli3dgnlj2-PL/image;s=644x461
:arrow: https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/files/5jlyy0hy0ail2-PL/image;s=644x461
Chyba się sprzedał, bo ogłoszenie nie pojawiło się ponownie. W sumie to nawet dobrze, bo dzięki temu skupiłem się na poszukiwaniu Firebirda IV, który jest dużo lepszym samochodem, choć jego wygląd nie jest aż tak bardzo kozacki jak w przypadku poprzedniej generacji. Początkowo nawet nie brałem poważnie pod uwagę topowej wersji Firebirda, czyli Trans Am z silnikiem 5.7, bo to jest przesada. Tak samo wcześniej myślałem o S500. Jednak właściciele amcarów z V8 uświadomili mi, że kupno wersji V6 nie ma większego sensu, bo ma słabe osiągi, a niewiele mniejszy apetyt na benzynę. Pojechałem obejrzeć Pontiaca, któremu wystawili rekomendację i w ten oto sposób stał się moim kolejnym autem.


    SAMOCHÓD:
  • 1994 Pontiac Firebird Trans Am T-Top
  • wersja na rynek Europejski

    SILNIK:
  • GM Chevrolet Generation II LT1 350 Small-block V8 5733 cm³ OHV 16V
  • zalany olejem Petro Canada Supreme Synthetic 5W30
  • filtr oleju WIX 51069

    UKŁAD DOLOTOWY:
  • stock
  • filtr powietrza FRAM

    UKŁAD PALIWOWY:
  • stock
  • filtr paliwa PRIME GUARD

    UKŁAD WYDECHOWY:
  • stock 2,5" ze zmienionymi końcówkami na pojedyncze kominy

    UKŁAD CHŁODZENIA:
  • dodatkowy włącznik wentylatora
  • obniżone temperatury włączania wentylatorów

    UKŁAD NAPĘDOWY:
  • Automatyczna 4-stopniowa skrzynia biegów z trybem Perform
  • męskie, niczym nieskrępowane RWD
  • LSD Auburn Gear

    MOC:
  • Fabrycznie podobno było 279 KM @ 5000 rpm & 441 Nm @ 1800 rpm


    ZAWIESZENIE:
  • przód: amortyzatory de Carbon
  • tył: amortyzatory Sachs Super Touring

    UKŁAD HAMULCOWY:
  • przód: tarcze wentylowane 278 + klocki Raybestos Quiet Stop
  • tył: tarcze wentylowane 293 + klocki IDK

    KOŁA:
  • OEM felgi aluminiowe Chevrolet Corvette C5
  • przód: 17x8.5 + opony Federal Evoluzion ST-1 245/45ZR17
  • tył: 18x9.5 + opony Kumho Ecsta XS KU36 265/35ZR18
  • chromowane nakrętki Carbonado M12x1.5

    NADWOZIE:
  • T-Top
  • OEM niski spojler tylnej klapy z trzecim światłem stop
  • usunięte emblematy
  • usunięte boczne listwy
  • usunięte naklejki z tylnej blendy
  • DRL zamiast halogenów w przednim zderzaku
  • pakiet na Europę, czyli tylny zderzak na szeroką tablicę, inne lustra i paskudne światła pozycyjne w przednim zderzaku

    WNĘTRZE & WYPOSAŻENIE:
  • welurowa tapicerka
  • wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą
  • dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
  • dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą
  • tempomat
  • radio Blaupunkt zamiast OEM Delco
  • klimatyzacja
  • cupholder
  • przedni podłokietnik ze schowkiem
  • dwie poduszki powietrzne SIR
  • elektrycznie sterowane lustra zewnętrzne
  • elektrycznie sterowane szyby
  • wspomaganie kierownicy
  • ABS

    PLANY:
  • pomiar na hamowni
  • line lock
  • odmulenie silnika, czyli zmiana kolektorów i pozbycie się zbędnego ekobadziewia
  • ponowny pomiar na hamowni i jak będzie poniżej 300 hp, to się pomyśli co dalej...

    ZDJĘCIA:
  • 2020


  • 2021



Hondata - 2020-04-16

Najs


seremaq - 2020-04-16

Wygląda nieźle. Potrzebuje jakiegoś lepszego koła i porządnego wydechu żeby brzmiał tak jak przystoi amerykańskiemu V8 :mrgreen:
clark - 2020-04-16

GRATY!! Też czekam na więcej fot :-)
Pit - 2020-04-16

Fajny :mrgreen: ja bym tu zrobił jakiś głośny wydech z klapami 8-) albo i bez :mrgreen: jestem zdania ze jak już kupować takie auta do zabawy to jedynie z topowymi silnikami a nie jakieś gowniane półśrodki typu v6 w tym przypadku, także dobrze wyszło że tamten się sprzedał.
TorquedMad_Mind - 2020-04-16

wydech, koło i temat do zamknięcia bo nie ma co robić :mrgreen:
Krychu - 2020-04-16

Hondata napisał/a:
Najs

seremaq napisał/a:
Wygląda nieźle

clark napisał/a:
GRATY!!

Pit napisał/a:
Fajny

Dzięki :mrgreen:

No to wrzucam większą ilość zdjęć, które podesłał mi poprzedni właściciel, bo lepszych nie mam :-P
























































seremaq napisał/a:
Potrzebuje jakiegoś lepszego koła i porządnego wydechu żeby brzmiał tak jak przystoi amerykańskiemu V8

Felgi mam już dogadane, większe, lżejsze i ładniejsze, choć bez szału :-)
Pit napisał/a:
ja bym tu zrobił jakiś głośny wydech z klapami

Co do wydechu, to mi pasuje, że jest dość cichy, bo mam już swoje lata :lol:
Kto wie, może na końcowy przelotowy też się skuszę, czas pokaże ;-)
Bio napisał/a:
wydech, koło i temat do zamknięcia bo nie ma co robić :mrgreen:

E tam, czasem będę wrzucał jakieś fotki i filmiki :mrgreen:

Ogólnie rzecz biorąc Trans Am jest bardziej pojebany niż się spodziewałem, dlatego nazwałem go Szatanem Utylizatorem (kasy/paliwa/opon), ale o tym jak się nim jeździ napiszę innym razem :devil:

Karamba_DC2 - 2020-04-17

Krychu wbija do szpana w wielkim stylu :lol:

Podoba mi się taki zakup :ok:

Dobre koło z tamtych lat jest konieczne, reszta planów w dobra stronę, tylko kurde oddaj do kogoś na detajlingi, niech ożywia lakier ale przede wszystkim syf pod maską :P
A właśnie, auto ma ori lakier?

Graty zakupu! :zdrowko:

Krychu - 2020-04-17

Karamba_DC2, dzięki :mrgreen:
Mikronów nie mierzyłem, ale lakier raczej jeszcze fabryczny :-)
Po W210 jestem uczulony na korozję, ale tu na szczęście buda zdrowa. Jako ciekawostkę wspomnę, że część nadwozia wykonana jest z tworzyw sztucznych, pewnie tych samych co w Corvette, więc drzwi i przednie błotniki z pewnością nie zgniją, czego nie mogę powiedzieć w przypadku mojego okulara :lol:
Co do felg, to nie jest takie hip hop siup, żeby dobrać coś sensownego ;-)

Krychu - 2020-04-18

Jeszcze trochę fot sprzed tygodnia...



Eco driving :->

Przebieg tego auta pozostaje dla mnie zagadką :-D

Eco test szpery na trawie po dojechaniu do domu :lol:

Działa :mrgreen:



Zauważyłem, że razem z paskudnymi wrzodami pozycyjnymi świecą się też te pomarańczowe, więc zgodnie z zamysłem, wrzody trzeba będzie usunąć, bo żal patrzeć jak fabrycznie skrzywdzili ten przód :-?

Szatan się zmieścił do nowego domku 8-)

Niech odpoczywa :-)

Solid Snake - 2020-04-19

Ten zegar pod przebiegiem... Co on pokazuje? Pełnie księżyca? A tak na poważnie to bardzo fajny samochód :mrgreen: Będziesz turbił jak Hondę?
Tomac - 2020-04-19

Jest klimat 8-) dobry wózek :ok:
Krychu - 2020-04-19

Solid Snake napisał/a:
Ten zegar pod przebiegiem... Co on pokazuje? Pełnie księżyca?

:hurra:
To wskaźnik poziomu paliwa :-D
Solid Snake napisał/a:
Będziesz turbił jak Hondę?

Nie chcę popełniać błędów młodości :lol: Wolę odkładać na Corvette niż topić w tuningi ;-)
Solid Snake napisał/a:
A tak na poważnie to bardzo fajny samochód

Tomac napisał/a:
dobry wózek

Dzięki :-)

Monster - 2020-04-19

graty Trans Ama, dobrze ze v8, fajny jest, chociaz ja wole poprzednią generację :-P
Krychu - 2020-04-21

Monster, dzięki. Kupiłem mu już felgi :-)
Johnson - 2020-04-21

poka :mrgreen:
Krychu - 2020-04-21

OEM z Corvette C5 ;-)











Na przód 17x8,5

Chyba niezła waga jak na 17" :-)

Na tył 18x9,5 8-)

Na 18" są jeszcze opony do upalenia, więc nie ważyłem :-P

seremaq - 2020-04-22

Fajne koło. Będzie pasować. Zakładaj i rób zdjęcia.
eithray - 2020-04-24

Pasuje ta fura do Ciebie :super: Nagraj nam coś jak to gada :-)
konstruktor - 2020-04-25

Krychu został nowym Michaelem Night'em :mrgreen:
carl0s - 2020-04-25

Ja postuluje aby usunąć tą szpetna tablicę z przodu i schować ją do bagażnika :-)
Krychu - 2020-04-26

seremaq napisał/a:
Fajne koło. Będzie pasować. Zakładaj i rób zdjęcia.

Założę najwcześniej w maju :-P
eithray napisał/a:
Nagraj nam coś jak to gada

Cichy jest, aż za bardzo, ale po poskładaniu coś nagram :mrgreen:
konstruktor napisał/a:
Krychu został nowym Michaelem Night'em

No tak średnio, bo ani generacja, a tym bardziej fryzura się nie zgadza :lol:
carl0s napisał/a:
Ja postuluje aby usunąć tą szpetna tablicę z przodu i schować ją do bagażnika

Wiem, tablica szpeci ten przód, ale jeszcze nie przerejestrowałem auta na siebie. Będę rejestrował na małe tablice. Pod tablicą mam jakąś niemałą dziurę niewiadomego pochodzenia, ale jak kiedyś oddam zderzak do zlikwidowania zbędnych otworów (jak choćby te po szpetnych światełkach pozycyjnych, których muszę się pozbyć), to raczej tablica na przód już nie wróci ;-)

Wczoraj wprowadziłem Pontiaca na firmowy warsztat i już tam został :mrgreen:

Do zrobienia było wyciągnięcie maglownicy i wymiana tulei w przednich wahaczach ;-)

Bez młota to nie robota 8-)

Nie było tak źle jak się spodziewaliśmy :-)

Mamy ją! :mrgreen: Muszę ją podrzucić do regeneracji...

Pierwsza ofiara :-D

Czekają na nowy dom :-P

Stare były zmęczone życiem :mrgreen:

I cyk, nowa już się rozgościła :-)

Francuskie amortyzatory były dla mnie zaskoczeniem :-D

Muszę poszukać nowych klocków :->

Przednie tarcze 280 mm i 1-tłoczkowe zaciski, no po prostu Ameryka :ugh: Wsadzić mocny silnik potrafią, ale zapewnić dobre hamowanie już niekoniecznie :lol:

Piotrek(T) - 2020-04-26

Krychu napisał/a:
No tak średnio, bo ani generacja, a tym bardziej fryzura się nie zgadza


Ale ta sama platforma. F-body tzw.

Krychu - 2020-04-26

To już wolę być następcą Bandziora ze Smokey and the Bandit, bo on też w filmie był truckerem 8-)
TorquedMad_Mind - 2020-04-27

Krychu napisał/a:
To już wolę być następcą Bandziora ze Smokey and the Bandit, bo on też w filmie był truckerem 8-)

musisz spełnić jeden, jedyny warunek. Epicki wąs! :mrgreen:

Krychu - 2020-04-28

Ten wąs niejedną szparką trząsł 8-)

Krychu - 2020-05-06

Kupiłem nowe klocki na przód i zobaczę jak to w ogóle hamuje :-D

Jedna śruba łącznika stabilizatora była tak zmęczona życiem, że postanowiła się rozdzielić na dwie części, więc kupiłem komplet nowych :-)

Jednak najważniejsze jest to, że w końcu odebrałem maglownicę po regeneracji :mrgreen:

Miała być na zeszły czwartek, ale się nie wyrobili i była gotowa dopiero wczoraj, przez co w ostatni weekend nic nie pogrzebaliśmy przy Szatanie, ale co się odwlecze, to nie uciecze 8-)

Krychu - 2020-05-11

Maglownica rozpakowana po powrocie z kuracji

Ten łącznik nie wymagał wymiany, ale...

...jak już wymieniać, to parami

Skręcone

Klocki też wymienione

Póki co założyłem 18" na przód

Tak to teraz wygląda

2 tygodnie nim nie jeździłem, więc musiałem choć lekko przypalić stare kapcie :mrgreen:

Z prawej lepiej

Korzystając z dnia wolnego, pojechałem dziś na ustawienie zbieżności do Katowic. Na miejscu jednak okazało się, że nie mają w systemie takiej marki jak Pontiac :-| Był Chevrolet, więc powiedziałem, żeby poszukał ustawień do Camaro, bo to technicznie te same auta. Camaro owszem było, ale od 2010 roku :roll: Rysiek nie mógł się dodzwonić do znajomego, który prowadzi w Katowicach warsztat specjalizujący się w amcarach, więc pojechałem tam po wydruk z ustawieniami, którego skan wrzucam ;-)

Z wydrukiem wróciłem do Ryśka, który mógł już przystąpić do działania :-)







Przy okazji odkryłem, że z tyłu zamiast deCarbonów są amortyzatory Sachs Super Touring

Tak to finalnie wyszło

Jutro film z palenia gumy 8-)

Karamba_DC2 - 2020-05-11

Było zacząć właśnie od tego filmu :mrgreen:
Krychu - 2020-05-11

Premiera jutro :-P
Kubaa - 2020-05-11

Dobrze się zapowiada to nowe koło, zakładaj tył 8-)
Krychu - 2020-05-12

Tył jest teraz na przodzie założony, bo z przodu będą cal mniejsze ;-)

Czas na burnout :mrgreen:

Karamba_DC2 - 2020-05-12

:lol:
Pit - 2020-05-13

no i to jest męski wóz, a nie te pedalskie hondy :mrgreen:

dobry film! 8-)

seremaq - 2020-05-13

Dobre :lol: :lol: :lol:
Brakuje mi jednak tu trzech elementów....
1. Kapelutek
2. Kowbojki
3. Dźwięk V8

Od tego filmu powinien się zacząć ten temat :mrgreen:

TorquedMad_Mind - 2020-05-14

zapomniałeś o muzyce country :mrgreen:
Krychu - 2020-05-14

Męski jest, aż za bardzo :mrgreen: To taki łobuz, który lubi narobić zamieszania, zostawić kłęby dymu i odjechać z piskiem opon, walcząc ze swoim kierowcą przy każdej nadarzającej się okazji :-D Nie jest to auto, w którym czerpie się przyjemność z atakowania zakrętów, a wręcz przeciwnie, przy wyższych prędkościach jest to walka o przetrwanie :lol: To auto nie ma większego sensu, bo ani nie jest wyjątkowo szybkie, ani się dobrze nie prowadzi, ekonomiczne i pakowne tym bardziej nie jest, ale za to wygląda kozacko i kierowcy spierdalają z lewego pasa jakby diabła zobaczyli :cwaniak:
Można też przypalić kapcie przy niskich obrotach i czujesz się w nim wyjątkowo, bo spotkanie drugiego takiego jest bliskie 0 i większość ludzi nie ma pojęcia co to w ogóle jest :-)

Kapelutek, kowbojki i muzyka country to zdecydowanie nie jest klimat tej generacji ;-)

Krychu - 2020-05-24

Okazało się, że łożysko miało luzy, więc kupiłem piastę z łożyskiem. Tak na szybko w kraju znalazłem EBI i EDGE, więc skusiłem się na to co widać. W USA za podobną kasę (EDGE za 375 zł) miałbym MOOG, czyli najwyższą jakość, no ale może to też trochę wytrzyma ;-)

Obawiałem się tej wymiany...

...a okazało się, że stare udało się ściągnąć bez kombinacji :-)

I zmienione

Z ciekawostek przyrodniczych, pokaz pojemności bagażnika samochodu o długości 5 metrów :->

Robi wrażenie :lol:

Dopiero wczoraj odkryłem, że oparcie kanapy się składa :mrgreen:

Nie ogarniam tej zabudowanej przestrzeni w okolicy tylnych głośników, bo wygląda to tak, jakby pod spodem był zbiornik paliwa z ciągnika siodłowego :lol:

Wykorzystałem Pontiaca do prezentacji wideorejestratora.
Dla tych, którzy chcą posłuchać V8 i piszczących opon, jazda zaczyna się od 6:05. Przy hamowaniu w tunelu słychać co się działo przed wymianą piasty (11:28) :-D

TorquedMad_Mind - 2020-05-25

W tych pierwszych akcjach z jazdy - ten prawy łuk z hamowaniem. Go naprawdę tak buja?
Krychu - 2020-05-25

Napisz który dokładnie moment filmu, bo nie wiem o jakie bujanie chodzi ;-)
TorquedMad_Mind - 2020-05-25

6:25
Zjeżdżasz prawym łukiem w dół - odpuszczasz gaz/wciskasz hamulec (albo nie wciskasz) i wygląda jakby Ci przód wężykował.

Po chwili dohamowujesz do Astry przed Tobą i to samo.

Krychu - 2020-05-25

Zbieżność była rozjechana, ale ogólnie rzecz biorąc nie są to auta, które w serii łatwo i pewnie się prowadzą. W porównaniu do W210, którego zawieszenie dalekie jest od sportowego, to Firebirdem strach szybciej wchodzić w zakręty... Jest ta niepewność czy zaraz nie wyleci :lol: Nie lubią też nierówności, ale to chyba norma u amerykańców sprzed lat, bo Corvetty po najechaniu na poprzeczną nierówność podobno potrafią przeskakiwać w bok :-D
TorquedMad_Mind - 2020-05-25

no ale to rzucanie wyglądało, jakbyś w torowej specyfikacji miał zajebiście rozbieżny przód, albo zawieszenie już się trzymało dzięki sile przyjaźni i jednorożców :lol:

Aż bym sprawdzał neta nad możliwymi upgradami, żeby doprowadzić prowadzenie chociaż do poziomu Matiza :mrgreen:

Krychu - 2020-05-27

Jeszcze nie wiem jak długo będę chciał trzymać to auto, ale może doczeka się lepszego zawieszenia :-D
clark - 2020-05-28

Krychu napisał/a:
Kapelutek, kowbojki i muzyka country to zdecydowanie nie jest klimat tej generacji ;-)


Tylko Synthwave! 8-)

Perły w bagazniku :ok:

Prawilne podejscie do tematu- ogarniecie magla i reszty pod spodem, fajnie sie to czyta i oglada. Nie wiedzialem, ze pod maska jest tak ciasno- w dodgu daytona na plycie 300c Dr Chris zachwycal sie ze mozna pol reki wsadzic pomiedzy grodz a silnik, a tu jest chyba na odwrot:D powodzenia w ujarzmianiu tego szatana, o ile zdecydujesz sie go zostawic- 3mam kciuki! Jakbys jednak zdecydowal sie rozstac, padnie na innego Amerykanca- nie probujacego urwac glowy przy kazdym zakrecie?

Krychu - 2020-05-28

clark napisał/a:
powodzenia w ujarzmianiu tego szatana, o ile zdecydujesz sie go zostawic- 3mam kciuki! Jakbys jednak zdecydowal sie rozstac, padnie na innego Amerykanca- nie probujacego urwac glowy przy kazdym zakrecie?

Dzięki :-)
Za kilka lat jakbym się go pozbył, to wziąłbym pod uwagę z pewnością Corvette C5, ale to zależy jakie wtedy będą ich ceny. Nie wydam 100k na niepotrzebne auto-zabawkę, bo aż tak mi się nie powodzi :-P

Krychu - 2020-06-24

Kupiłem trochę rzeczy do detailingu

i zrobiłem dzień dobroci dla Szatana, bo był już niewyjściowo zabrudzony :oops:

Jakby czystszy ;-)

Przetestowałem magiczną gąbkę z melaminy

Działa :-)

Do amerykańskiego auta wybrałem japoński wosk :mrgreen:

Nie było problemu ze ścieraniem 8-)

Do tego pachnie tak przyjemnie, że aż chciałem ugryźć Szatana :-D

Po skończonym woskowaniu musiało zacząć kropić, standard :lol: Czas na szybkie foty





I schowany

Ładna dziura w zderzaku :-/ W przyszłym roku będzie miał ładniejszą mordkę :]

W internetach pisali, że do osuszania większych aut lepiej kupić 2 ręczniki, więc kupiłem 2, a wystarczył mi 1 :-) Zaskoczony jestem jak to się klei do budy niczym magnes :-o Najwięcej czasu zajęło mi czyszczenie wnętrza :-x Zaś woskowanie było zadziwiająco łatwe :-)

Miniol - 2020-06-25

Uważaj z tą gąbką na lakierze Krychu. Ona ma właściwości ścierne. Po wyschnieciu lakieru zerknij czy czasem lekko matowy ten klar się nie zrobił ;-)

Apropo tej gąbki, świetnie się nadaje do czyszczenia plastików wnętrza. Ściąga taki wieloletni wgryziony brud i jaśniejsze plastiki zaczynąją mieć swój właściwy kolor 8-) do tego wiaderko z ciepłą wodą i wypłukiwać gąbkę a zobaczysz ile syfu potrafi się wgryźć w plastiki :-/

Ten Nielsen to do ściągania smoły?
Warto przed woskowaniem przetrzeć całe auto IPĄ - alkohol izopropylowy
dłużej będzie trzymać wosk ;)

Krychu - 2020-06-27

Miniol napisał/a:
Uważaj z tą gąbką na lakierze Krychu. Ona ma właściwości ścierne.

Dzięki za info. Faktycznie nie powinno się czyścić nią powierzchni lakierowanych :oops:
Ale przynajmniej usunąłem czarne plamki :mrgreen:
Miniol napisał/a:
Ten Nielsen to do ściągania smoły?

Do czyszczenia wnętrza to kupiłem :-P

Krychu - 2020-07-11


Wykorzystałem Pontiaca przy przeprowadzce. Co prawda nie przewoziłem nim mebli, ale zmieściło się trochę bagaży i 3 ciężkie osoby. Tył dobijał na nierównościach, więc KYB AGX są nieuniknione :-P

Jako ciekawostka przyrodnicza, coś z cyklu skarby dzieciństwa 8-)
Przeglądając gruby plik obrazków z gum Turbo, trafiłem na 2 Firebirdy :mrgreen:

Ten z lewej to może wersja Formula, a nie kaleka V6, ale i tak w obu przypadkach jest nieco zaniżona pojemność, a w przypadku czerwonego jeszcze znacznie bardziej prędkość maksymalna, no i jednostka mocy nie ta, bo 279 to owszem miały, ale PS, a nie hp :-D

johnnyg - 2020-07-13

Koń Mechaniczny to po niemiecku Pfeerdestarke czyli KM i HP to PS ziomku mój łysawy 8-)
Krychu - 2020-07-13

Nie do końca, tej! :mrgreen:
KM jest równoznaczny PS, ale KM i PS nie są już równoznaczne HP ;-)
Różnica jest niewielka, ale jednak jest i przy większych mocach robi to różnicę rzędu co najmniej kilku koni jak w przypadku Trans Ama.
1 KM/PS = 0.986 HP (dokładniej to rzekomo 0,98592325737265)
Fabryczna moc mojego Pontiaca to 205 kW, co daje w przybliżeniu 279 KM/PS i 275 HP
Tu można porównać różne jednostki mocy :arrow: http://dailydriver.pl/kalkulator-przelicznik-mocy/
A tu dokładniej przeliczyć PS na HP :arrow: https://www.convertunits.com/from/ps/to/horsepower

johnnyg - 2020-07-13

ano fakt pardon
clark - 2020-07-14

Świetnie to wyszło:D a kiedys tak samo ujebałem dokładkę, ale po lewej stronie, caly kawalek pp accessowej odleciał, ale mio przynitowali, poszpachlowali i sie trzymie;D kiedyś pomyśl o ręcznej polerce, na przyklad Compoundem Meguaiersa, nie ma szans zrobić tym krzywdy lakierowi- jak dobrze umyty, a efekt będzie konkretny, do tego wydajny jest- klosze lamp też ogarnia. Meguiars Compound.
Gumka23 - 2020-07-14

Krychu, gąbka z melaminy to na dobrą sprawę papier ścierny..

To wygląda jak smoła.

Smołę traktujemy (z tanich i dobrych):

https://filtrytotu.pl/pl/chemia/41414-adbl-tar-and-glue-remover-usuwa-klej-1l.html

lub

https://showcarshine.pl/usuwanie-water-spots-owadow-smoly-deironizacja/-mac-serien-prickbort-mac-124-1l-usun-smole-zostaw-wosk.html

Również się przyda usunąć opiłki metalu, które na pewno masz na karoserii (najwięcej na poziomych powierzchniach), a w szczególności na felgach:

https://filtrytotu.pl/pl/kosmetyki/41426-adbl-vampire-liquid-1l.html (Vampira można rozpracować rękawicą, bardzo dobrze się pieni)

A na koniec glinkowanie:

https://filtrytotu.pl/pl/kosmetyki/41441-adbl-clay-sponge-gabka-zamiast-glinki-1szt.html

lub tradycyjna

https://filtrytotu.pl/pl/kosmetyki/42041-shiny-garage-clay-bar-fine-100g.html

warto poźniej użyć cleanera, lub chociażby przelecieć fibrą nasączoną alkoholem izopropylowym (IPA), co by odtłuścić lakier i żeby wosk miał czego się trzymać. Jak z malowaniem, najpierw trzeba przygotować podłoże, a dopiero coś na nie kłaść.

Krychu - 2020-07-18

clark, dzięki :-)

Gumka23, to się już ociera o profesjonalizm, ale kiedyś pewnie się skuszę na to glinkowanie :mrgreen:

Krychu - 2020-09-17









Z tymi materiałami do prezentacji wideorejestratorów, to muszę uważać, bo testując kolejny prawie straciłem prawko :lol: Leciałem lewym pasem za Audi A6C7 i muszę przyznać, że te 3-litrówki nieźle jadą, nad czym ubolewam. Moc i moment podobny, a Pontiac też lekki nie jest i w dodatku skrzynia działa na jego niekorzyść. Takie 3.0 TFSI nawet sekundę lepiej do setki leci niż Trans Am :-? Audi nie było w stanie mnie zgubić, ale też nie mogłem go swobodnie wyprzedzić. Po drodze spotkaliśmy jeszcze Panamerę, która chciała dołączyć na lewy pas, ale widząc jak lecimy, poczekała aż ją miniemy. Nieco później A6 zjechało z przelotówki i zaraz wjechało (nieoznakowane) BMW 3, które od razu wydało mi się podejrzane, ale stwierdziłem, że policja nie będzie miała takich numerów rejestracyjnych i to był mój błąd :oops: Wjechałem przed BMW, trochę odpuściłem przed ograniczeniami do 70 i 50, tak żeby nie mieć 50+ względem tego co na znakach i zbliżając się do skrzyżowania z czerwonym światłem, zostałem jeszcze na prawym pasie, by wpuścić Porsche przed siebie i zaraz wskoczyłem za nim na lewy pas, a BMW przerwało nam zabawę zanim dobrze wystartowaliśmy i to było świetne zagranie z ich strony, bo na pewno nie ograniczyłbym się do 120 czy 140 goniąc/zostawiając w tyle Panamerę :mrgreen:

clark - 2020-09-29

Hah, dobry ass- grabb :mrgreen: no i widac po tricku, że wjechała siłka 8-) rejestracja z V8- dobre! W podkładzie z kawałka jest Tubular Bells Mike'a Oldfielda, aż na poczatku myslalem, że zagraniczny kawalek :-) wysublimowani stali się nasi Raperzy widzę:D
Krychu - 2020-10-27

Kupiłem trochę sportowych fur GM w wydaniu Hot Wheels :mrgreen:

Niektóre planuję kiedyś przelakierować :-)

Oczywiście najbardziej interesującym mnie jest ten w podobnym kolorze do mojego Szatana 8-)









Demon - 2020-10-27

Jak ten samochód sie chłodzi skoro z przodu nie ma żadnego wlotu?
Krychu - 2020-10-27

Demon napisał/a:
Jak ten samochód sie chłodzi skoro z przodu nie ma żadnego wlotu?

Dobre pytanie. Otóż za zderzakiem jest schowany spory plastikowy element, który nakierowuje powietrze do chłodnicy. W weekend zrobię fotę jak nie zapomnę, bo jest to dość ciekawe rozwiązanie :-)

TorquedMad_Mind - 2020-10-28

Demon, coś takiego:

Krychu - 2020-11-01

TorquedMad_Mind, też kiedyś myślałem, że to są wyloty, ale Pontiac robił fake kratki zanim stało się to modne :lol: Jedyną funkcją tych "wylotów" jest poprawianie wyglądu i to im się udaje :-D

Od spodu :mrgreen:

Łapacz powietrza :-D

Ameryka 8-)

TorquedMad_Mind - 2020-11-02

ale wlot dobrze zaznaczyłem :lol:
Krychu - 2020-12-13

Dzisiaj wyprowadziłem Pontona na spacer, jako że chyba na moich wiejskich rejonach solą dróg nie sypią, to nie będzie całą zimę w garażu stał. Pobawiłem się nim, a dzień wcześniej Mietkiem i Ponton buja się znacznie bardziej od W210 :lol:



To zawieszenie jest nieporozumieniem, więc po zimie musi wlecieć coś sztywniejszego.

Krychu - 2020-12-24

Świetny Mikołaj nie rozdaje prezentów

Świetny Mikołaj pali gumę :mrgreen:









Start

Kierunek Laponia

Prezentów w tym roku nie będzie! :lol:

Krzyh00 - 2020-12-24

to auto doczeka się kół z jednego kompletu?
Krychu - 2020-12-25

Doczeka
TorquedMad_Mind - 2020-12-26

A będzie palił kapora na 2 koła? :mrgreen:
Krychu - 2020-12-26

Będzie, bo na tyle będą koła, które teraz są z przodu, a te opony też są skazane na upalanie, bo są z 2014 i aż dziw bierze, że nie są jeszcze łyse, choć wcześniej przenosiły na asfalt moc Camaro Z28 :-)
Na przód muszę wybrać jakieś 245/45/R17

TorquedMad_Mind - 2020-12-27

ale to ma jakąś szperę?
Krychu - 2020-12-27

Fabrycznie w tym roczniku wsadzali LSD Auburn Gear https://www.summitracing....pe_helical-gear
Myślałem, że sobie jaja robisz pytając o to, bo ten temat ma zaledwie kilka stron, więc nie trudno znaleźć dowody na to, że smażył sprawiedliwie oba kapcie na raz :mrgreen:


Jednak ostatnie palenie gumy faktycznie mogło być już na jedno koło, bo były przez chwilę jakieś dziwne dźwięki, ale myślałem, że to hamulce, a możliwe, że mój Auburn tego dnia się skończył, sprawa do wyjaśnienia :lol:

Krychu - 2020-12-29

Sprawa wyjaśniona, szpera nadal działa 8-)

Tym razem prawe koło utylizowało bardziej :-P

Bieżnik odświeżony :mrgreen:

Cino - 2020-12-29

Zawsze mnie zastanawiało jak palenie kapcia może dawać frajdę :-/

Rozumiem jakiś bok ale palenie kapa czy bączki zawsze były dla mnie nie do ogarnięcia :-?

Ale jak Ci daje satysfakcje to hmm why not :lol:

Krychu - 2020-12-30

Cino napisał/a:
Zawsze mnie zastanawiało jak palenie kapcia może dawać frajdę

Frajdą bym tego nie nazwał, bo to nieodpowiednie słowo, ale lubię to robić, bo przypalanie opon przy kłębach dymu i dźwięku amerykańskiego V8 jest fajne, jak i to, że mogę robić to na niskich obrotach :-)
Cino napisał/a:
Rozumiem jakiś bok ale palenie kapa czy bączki zawsze były dla mnie nie do ogarnięcia

Pewnie kojarzysz te czynności z Sebixami w BMW, którzy katują do odcinki swoje padliny z 2-litrowymi silnikami, by choć przez chwilę pokopciło z jednej opony, a to faktycznie jest żałosne :lol:
Burnout jest zjawiskiem mocno związanym z amerykańskimi samochodami napędzanymi V8 i jako właściciel jestem poniekąd zobowiązany robić to od czasu do czasu i nie ma w tym żadnej wiochy ;-)
Cino napisał/a:
Ale jak Ci daje satysfakcje to hmm why not

Satysfakcję daje mi już samo posiadanie tego auta 8-)

TorquedMad_Mind - 2020-12-30

a to nie było tak, że burnout był (jest dalej) do rozgrzania opon przez wyścigiem równoległym?
Teraz zostało samo palenie laćka :mrgreen:

Cino - 2020-12-30

No tak tutaj widać, że Kryszard rozgrzewa lacza przed wyścigiem. Słuszna uwaga 😏

Krychu, całkiem możliwe. Chociaż chyba bardziej pamiętam Golfy III i Ople Calibry 😎

Stary już jestem :lol:

Piotrek(T) - 2020-12-30

Burnout to tylko fwd pod dyskoteką w Gnojewie :mrgreen:
Krychu - 2020-12-31

TorquedMad_Mind, jak najbardziej, najważniejszym zadaniem burnoutów jest rozgrzanie opon w celu poprawy trakcji, jednak nie ograniczałbym tego tylko do wyścigów.

Chodzi mi po głowie E36 coupe do latania bokami. Pontiac po zmianie zawieszenia dawałby radę, ale szkoda narażać go na uszkodzenia, a stary automat to nieporozumienie do takich zabaw. Pospieszyłem się z kupnem zabawki, bo driftogruz to najlepsza opcja do czerpania frajdy z jazdy...

Jak siebie znam, to jeszcze może być tak, że driftogruz zostanie moim daily, a rodzinne auto kupię dopiero po pozbyciu się Laguny ojca. Po Mietku, moim następnym zakupem miało być Volvo V70, a kupiłem Trans Ama. Gdzieś popełniłem błąd :lol:

Karamba_DC2 - 2020-12-31

Mnie zastanawia zawsze, jak spalenie kapora w aucie na cywilnej oponie ma poprawić trakcję, gdyż palenie kapora znacznie podniesie cisnienie powietrza w gumie, no bez sensu :mrgreen:
Krychu - 2021-01-01

Nie wydaje mi się żeby różnica ciśnienia była na tyle duża, by zniwelować korzyść płynącą z rozgrzanych opon, ale z ciekawości mogę sprawdzić jakie będzie ciśnienie w tylnych oponach przed jazdą, po kilku kilometrach i po przypaleniu gumy :-)
Krychu - 2021-02-21

Kupiłem w końcu opony na przód

Wybrałem Federale, marka amerykańska, produkcja niekoniecznie :-D

Kurde, mają ocenę efektywności paliwowej E, czyli nie będzie mi mało palił :lol:

Teraz szersze rolki będą tam gdzie ich miejsce, czyli z tyłu :mrgreen:

Jeszcze brudny, ale foty musiałem zrobić 8-)

Felgi mi się nawet podobają, choć wiadomo, że szału nie ma

Jednak 17" z przodu to o cal za mało :-/





W sumie efekt nie jest zły, taka duża zabawka :]

Piotrek(T) - 2021-03-11

Jaki z tego samochodu "niewygląd" :mrgreen: Trochę jakby projektu chińskiego designera od resoraków no-name bez licencji :-D
Dobrze, że napęd i silnik bronią całość 8-)

Krychu - 2021-03-11

Piotrek(T), ja rozumiem, że każdy ma swój gust, ale stwierdzić, że to auto słabo wygląda, to naprawdę trzeba mieć coś nie tak ze wzrokiem i gustem :-D
Ma zajebistą linię i wyjątkowy przód :serce:
Tył wizualnie odstaje od reszty i mi się średnio podoba, ale linia i przód ratują całokształt i sprawiają, że auto wygląda naprawdę świetnie 8-)
Gdyby postawić przy nim Celicę V w topowej wersji, to wierz mi, Celica przy Trans Amie wyglądałaby naprawdę biednie, więc jeśli uważasz Celicę V za ładny sportowy samochód, a T/A IV za designerski niewypał, to nie mamy o czym dyskutować :lol:
Mi się kiedyś Celica podobała, w końcu też miałem, ale jak jadąc Pontonem spotkałem Celicę V na parkingu pod sklepem, szybko stwierdziłem, że wygląda marnie i nie wiem co mi się tak w nich podobało, bo tak naprawdę jedynie przód mają udany, a linia i tył delikatnie rzecz ujmując szału nie robią :roll:

Piotrek(T) - 2021-03-13

Celika to inny temat. Sentyment, fatalne zauroczenie, błędy młodości i skrzywienia emocjonalne :mrgreen:

Na Trans Ama IV patrzę na sucho, bez sentymentów itp. Mocno mi się nie podoba, głównie z tego powodu, że to III na siłę wyoblony pod nowe standardy stylistyczne. Zdecydowanie lepiej wygląda moim zdaniem III. Kanciasta buda bardziej pasuje do proporcji auta.

W IV linia boczna od początku maski do tylnych świateł jest z@jebista, ale reszta (głównie tylne światła i przedni zderzak) w moich oczach psuje całokształt.



Ten fragment to sztos, ale co z tego jak patrzę na cały samochód a nie na ładne fragmenty :D

Tutaj dla porównania turbo sku&%esyn po całości 8-) III to bym kochał jak Irlandię:










Ale i tak zazdroszczę zabawki :oops: :oops: :oops:

Bajcarek - 2021-03-13

Dla mnie ten wóz wygląda jak Mazda RX-7 po rocznym pobycie w Radomiu... Sorry... :oops: Z kolei III gen, tak jak Pjoter, uważam że jest super. :-P
Krychu - 2021-03-14

Piotrek(T) napisał/a:
Celika to inny temat. Sentyment, fatalne zauroczenie, błędy młodości i skrzywienia emocjonalne

Zupełnie jak CRX w moim przypadku, bo naprawdę źle wspominam tego niebieskiego złoma :lol:
Piotrek(T) napisał/a:
Na Trans Ama IV patrzę na sucho, bez sentymentów itp. Mocno mi się nie podoba, głównie z tego powodu, że to III na siłę wyoblony pod nowe standardy stylistyczne. Zdecydowanie lepiej wygląda moim zdaniem III. Kanciasta buda bardziej pasuje do proporcji auta.

Czwórka to zupełnie nowa buda, w której nie ma niczego na siłę względem trójki. Też lubię kanciate budy, ale nie powinieneś patrzeć na Firebirda czwartej generacji przez pryzmat przedliftowej trójki, bo trójka po liftingu miała już zaokrąglony dziób :-D



Dziwny to twór, ale i tak podoba mi się bardziej od przedlifta, bo właśnie na takiego się napaliłem, a wyszło tak, że jednak kupiłem czwórkę :-P
W 1988 roku zrobili ciekawy concept car o nazwie Banshee 8-)

Widać, że zaczerpnęli z niego już przy projektowaniu poliftowej trójki



Zaś przy projektowaniu czwórki poszli jeszcze dalej, zostawiając zbliżoną sylwetkę klina, a nawet podobny wzór felg :-)

Jak widzisz, Firebird IV jest realizacją konceptu Banshee, a nie przerobioną trójką do wymagań lat 90-ych, bo pomiędzy trzecią i czwartą generacją jest ogromna różnica, nie tylko pod względem wyglądu :-)
Bajcarek napisał/a:
Dla mnie ten wóz wygląda jak Mazda RX-7 po rocznym pobycie w Radomiu... Sorry... :oops: Z kolei III gen, tak jak Pjoter, uważam że jest super. :-P

Nie podzielam ekscytacji Firebirdem III przed liftingiem, wygląda fajnie, ale bez przesady ;-)





Zdecydowanie bardziej trafia do mnie Camaro III :]

Zajebisty...

...z każdej strony :-P

No ale wyglądem się nie jeździ. F-body III nie były zbyt udanymi samochodami. Moc max 245 hp w najmocniejszej wersji, często zaledwie 170 hp z 5.0 V8, do tego ślimakowa przekładnia kierownicza i pękająca buda :->
IV jest o wiele lepszą konstrukcją. Wygląd mi odpowiada, a szczególnie przód :mrgreen:
Wnętrze też dużo lepsze niż w poprzednich, ale co kto lubi.

Piotrek(T) - 2021-03-14

Krychu napisał/a:
Zupełnie jak CRX w moim przypadku, bo naprawdę źle wspominam tego niebieskiego złoma


Nie zupełnie. Ja mam dalej swoją a do tego jeszcze drugą - Turbo4wd Wide Body.
Seryjny, zapuszczony przedlift czyli to co się widuje czasami wygląda bardzo słabo, ale WB a szczególnie CS to dla mnie ciągle samochód piękny z każdej strony.

Celica ma coś wspólnego z Trans Am'em - obydwa te auta trafiają w gusta wąskiego grona ludzi. Jak już trafią i to kupisz to utonąłeś :-D To mi się w sumie podoba bo zawsze miałem gdzieś to czy coś co mam będzie się podobało komuś poza mną :mrgreen:

Krychu - 2021-03-28

Piotrek(T) napisał/a:
Celica ma coś wspólnego z Trans Am'em - obydwa te auta trafiają w gusta wąskiego grona ludzi.

Wydaje mi się, że Trans Am i Celica V podobają się większości osób, których interesuje motoryzacja.
To nie Calibra, że trafia jedynie do wąskiego grona :mrgreen:

Kupiłem nowe nakrętki, bo kilka starych przegwałciłem :->

Z ciekawości zważyłem starą

i nową

Pozbyłem się 110g masy wirującej na każdym kole, dzięki czemu wyraźnie lepiej zapierdala :lol:

Szatan został wczoraj umyty i jak był już osuszony fluffy dryerem, chciałem zacząć woskowanie, no ale oczywiście musiał zacząć kropić deszcz, więc został schowany do swojego domku i tam został nawoskowany :-)

Korzystając z niedzieli handlowej, pojechałem nim na zakupy, które mogły poczekać, bo priorytetem była sesja zdjęciowa 8-)

Do robienia fot zabrałem leciwy aparat kompaktowy Szajsung, który miał premierę w 2009 roku, a do którego po latach odnalazł się kabel, dzięki któremu można było go naładować i znowu używać :-)

Zdjęcia, które tu widzicie, zostały jednak zrobione smartfonem, bo te pstrykane kompaktem okazały się gorsze :-D

No cóż, już sama różnica w ilości megapixeli nie pozostawia złudzeń...

Szajsung 12Mpix, Siaomi Redmi 48Mpix :-P

No i dupa :-D

dymek6300 - 2021-03-29

Cytat:
To nie Calibra, że trafia jedynie do wąskiego grona :mrgreen:


Nie wiem co wszyscy mają do Calibry, ja miałem i mam same dobre wspomnienia. Co się na niej wyżyłem to moje. Skakało się nawet po dachu na koncercie Braci Figo Fagot (wszystkie świnie moje). A disco hulało z radyjka aż miło :lol: Napisy na aucie typu: brutal face fuck itd ehhh łezka się kręci szkoda, że mi foty poginęły to bym temat założył ;-) na koniec trafiła skąd ją wziąłem czyli na złom.

No ale to nie temat o prawdziwym bułgarskim ferrari tylko o Trans Amie. Ładnie to woskowanie wyszło. Auto na pewno ciekawe i jakieś przede wszystkim. Zwraca na siebie uwagę i jak widać daje radochę dla właściciela czyli wszytko jest tak jak trzeba. Mi też się podoba mimo, że są generacje, które podobają mi się bardziej. Niech cieszy właściciela aż do dnia sprzedaży. Pozdrawiam ;-)

Krychu - 2021-04-03

dymek6300 napisał/a:
Nie wiem co wszyscy mają do Calibry

To zasługa pseudo tunerów, którzy robili z nich tragicznie wyglądające szpachlibry z body kitami projektowanymi przez osoby nadużywające środków psychoaktywnych :mrgreen:
Nigdy nie jeździłem Calibrą, a nawet w żadnej nie siedziałem, ale wydaje mi się, że samochód sam w sobie nie jest aż taki zły. Przeciętniak, którego wygląd nie jest dla mnie atutem, bo z której strony bym nie patrzył, to nie jestem w stanie dostrzec w tym niemieckim tworze niczego ładnego :-P

Krychu - 2021-05-03

W zeszłym miesiącu minął rok odkąd Szatan zagnieździł się w moim garażu i z tej okazji dostał nowe filtry i oliwę :-) Zamawiałem w trzech sklepach, uroki amerykańca :->
W pierwszym kupiłem filtr powietrza...

...oraz oleju

Szkoda, że nie mieli filtra paliwa, który musiałem kupić z innego sklepu

Nad olejem się zastanawiałem i finalnie wybór padł na kanadyjski, którego raczej nikt nie podrabia ;-)

Wymiana dokonana przy przebiegu 220000/330000*

*niepotrzebne skreślić :lol:

Jako ciekawostkę dodam, że w meksykańskiej fabryce FRAM, kontrola jakości chyba nie istnieje :roll:

Na opakowaniu filtr ma zaokrąglone rogi, tymczasem w rzeczywistości...

Musiałem pościnać, żeby się puszka zamknęła :-?

Tyle dobrze, że filtr oleju jest Made in USA i obyło się bez rzeźby :lol:

Piątka faktycznie wystarczyła :-)

Korek, którego nie będę musiał szybko odkręcać, zupełnie inaczej niż w japońcach :mrgreen:

dymek6300 - 2021-05-03

Najsss :-) na tak duży silnik tylko 5L oleju? :shock: grubo po tym jak do mojego merca wchodzi 8L to tu bym się spodziewał, że będzie z 10L.
Krychu - 2021-05-03

dymek6300, też jestem zdziwiony, a 5 litrów to jest jeszcze z zapasem, bo razem z zalaniem filtra, wlałem 4,5 i na miarce pokazuje jak dobrze pamiętam 3/4 :mrgreen: Tak na szybko jak poszukałem, to podają 4,3 do silnika bez zalewania filtra :-D
dymek6300 - 2021-05-03

Ostro :shock: ciekawe jak z temperaturami oleju w trasie i przy deptaniu. Ale pewnie auto użytkujesz "bulwarowo" bulgocąc sobie z wolna (też bym raczej tak używał trans ama ;-) ), ewentualnie chwilowo smażąc gumę :mrgreen:
Krychu - 2021-05-05

W tych autach bardziej trzeba uważać na temperaturę oleju skrzyni biegów :mrgreen:
Krychu - 2021-05-08

Jest afera :mrgreen: Okazało się, że filtry amerykańskiej marki FRAM to gówno, czego dowodem jest poniższe nagranie (od 2:40) :-o

Na jego miejsce kupiłem filtr innej amerykańskiej marki, tym razem porządny ;-)

Ten już zostanie na dłużej niż tydzień :lol:

FRAM wylądował na dnie beczki obok swojego poprzednika :-D

TorquedMad_Mind - 2021-05-09

wixa filter? :mrgreen:
Krychu - 2021-05-10

Jazda! Jazda! Jazda! :jazda:
Krychu - 2021-06-17

Zmieniłem trochę wygląd dziobu :mrgreen: Na początku usnąłem szpetne DRL

Później polakierowałem na czarno to co widać przez otwory

Z pokrywą pop eye pojechałem do lakierni i dobrali mi lakier w szpraju

Psiknąłem ubytki i tak to wyglądało

Miałem dość paskudnej dużej tablicy rejestracyjnej z przodu, więc zamówiłem ozdobną :-)

Nagięta i przykręcona

Od razu lepiej 8-)

Jaram się tą blaszką, choć policja może mieć inne zdanie :lol:

Pozostało jeszcze pozbyć się światełek pozycyjnych

Krychu - 2021-11-11

Jakiś czas temu wziąłem się za podsufitkę, która była już zmęczona życiem...

Usuwanie starego kleju nie należy do przyjemności ;-)

Zabawa w tapicera



Ledwo mi kleju starczyło :->

Wyszło nieźle jak na pierwszy raz :-)

Większym wyzwaniem okazały się daszki przeciwsłoneczne

Zrobiłem nowe wykorzystując kilka warstw brulionu

Trans Am jest męskim samochodem, więc daszki nie muszą mieć lusterek :lol:



Gotowe 8-)





Pit - 2021-11-12

Ej całkiem porządnie to zrobiłeś, jestem zaskoczony. :mrgreen:
Ma4Ti - 2021-11-14

Pit napisał/a:
Ej całkiem porządnie to zrobiłeś, jestem zaskoczony. :mrgreen:


Patrząc na to co robił z crxem to jest naprawa premium :lol:

Krychu - 2021-11-14

U siebie rób jak u siebie, a u obcego na odpierdol
No, a że robiłem u siebie, to wyszło przyzwoicie :-)

Cino - 2021-11-14

Wow Krychu. Dobra robota 💪
TorquedMad_Mind - 2021-11-14

Ma4Ti napisał/a:
Pit napisał/a:
Ej całkiem porządnie to zrobiłeś, jestem zaskoczony. :mrgreen:


Patrząc na to co robił z crxem to jest naprawa premium :lol:

I nie ma pomarańczu! :lol:

Ma4Ti - 2021-11-16

:bear3: Już zapomniałem o tym pomarańczu :mrgreen: :lol:
Krychu - 2021-11-18

Cino napisał/a:
Wow Krychu. Dobra robota 💪

Dzięki, starałem się :-P
TorquedMad_Mind napisał/a:
Ma4Ti napisał/a:


Patrząc na to co robił z crxem to jest naprawa premium :lol:

I nie ma pomarańczu! :lol:

Podłoga w CRX była żółta! Jak można tego nie pamiętać :evil:
To tak jakbym napisał, że miałeś zielone nerki w BMW, a pamiętam, że były niebieskie :lol:

TorquedMad_Mind - 2021-11-19

Krychu napisał/a:
Cino napisał/a:
Wow Krychu. Dobra robota 💪

Dzięki, starałem się :-P
TorquedMad_Mind napisał/a:
Ma4Ti napisał/a:


Patrząc na to co robił z crxem to jest naprawa premium :lol:

I nie ma pomarańczu! :lol:

Podłoga w CRX była żółta! Jak można tego nie pamiętać :evil:
To tak jakbym napisał, że miałeś zielone nerki w BMW, a pamiętam, że były niebieskie :lol:

Czekam aż załapiesz o jaki pomarańcz chodzi :mrgreen:

Krychu - 2021-11-24

Nie mam pojęcia jaki pomarańcz sobie ubzdurałeś :roll:
Widocznie pamiętasz moje pierwsze auto lepiej niż ja, choć rzeczywiście chciałbym je wyrzucić z pamięci :lol:

Ma4Ti - 2021-11-24

A Ty nie miałeś na felgach pomarańczu? Bo mi się coś takiego kojarzy :mrgreen: Coś było na pewno!
TorquedMad_Mind - 2021-11-24

Krychu napisał/a:
Nie mam pojęcia jaki pomarańcz sobie ubzdurałeś :roll:

mówię o domu i gównoburzy z pomarańczem w nim :mrgreen: :mrgreen:

Krychu - 2021-11-24

Ma4Ti napisał/a:
A Ty nie miałeś na felgach pomarańczu? Bo mi się coś takiego kojarzy Coś było na pewno!

Miałem różową pokrywę silnika, czerwone felgi, żółtą podłogę, ale na pomarańczowo nic nie zrobiłem w nim :mrgreen:
TorquedMad_Mind napisał/a:
mówię o domu i gównoburzy z pomarańczem w nim

Pomarańczowa łazienka wciąż mi się podoba :cwaniak:

Ma4Ti - 2021-11-24

A to chooy tam, różową pokrywę silnika to i ja mam teraz :lol: Kupiłem takie zgejowacone D15B do cywika :lol:

Byłem święcie przekonany, że miałeś pomarańczowe felgi :lol: Historia z domem mnie ominęła :zabawa:

TorquedMad_Mind - 2021-11-25

Ma4Ti napisał/a:
A to chooy tam, różową pokrywę silnika to i ja mam teraz :lol: Kupiłem takie zgejowacone D15B do cywika :lol:

Byłem święcie przekonany, że miałeś pomarańczowe felgi :lol: Historia z domem mnie ominęła :zabawa:

dom-gate jest tylko dla OG JDMO Userów :lol:

Ma4Ti - 2021-11-25

Sam sobie znajdę chamie zbolały :lol: Właśnie przeglądam "Nasze 4 kąty", ale chyba muszę zrobić sobie przerwę po tym jak zobaczyłem rozjebany kołpak powieszony nad drzwiami :lol: :lol: :lol:
Krychu - 2021-11-27

TorquedMad_Mind napisał/a:
dom-gate

:rotfl:

Kończąc OT, Szatan po kilkudziesięciokilometrowej przejażdżce został schowany w swej pieczarze na sen zimowy. Wcześniej zatankowałem do pełna i obliczyłem średnie zużycie paliwa na poziomie 16,5/100, akumulator wyciągnięty, więc niech tam stoi aż paliwo stanieje :lol:

Ma4Ti - 2021-11-27

Krychu napisał/a:
niech tam stoi aż paliwo stanieje :lol:


Jak nie chcesz nim już jeździć to chociaż na koziołki go postaw jeszcze :lol:

Krychu - 2021-12-01

W grudniu dam mu spokój, ale w styczniu go pewnie wyciągnę, a póki co wrzucam kilka zdjęć z kolekcji lato-jesień 8-)

Normalnie Ameryka! :-D









Ma4Ti - 2021-12-04

Ale to ma długi ryj, jak Ty tym parkujesz? :mrgreen: Fajne w sumie to auto, teraz zwróciłem dopiero uwagę że ten lakier świetnie współpracuje z przetłoczeniami!
Krychu - 2021-12-04

Kolor jeden z lepszych w tej generacji, a może nawet najlepszy, bo musiałbym na żywo z czerwonym porównać, który mi się bardziej podoba :-) Co do parkowania, to i tak zwykle parkuję tyłem, bo nie lubię osobówkami parkować przodem pomiędzy innymi samochodami. Gorszy od parkowania jest wyjazd z parkingu pod supermarketem, dziób wystaje, a ja nadal nie widzę czy coś jedzie :-D Auto RWD zwykle ma długi zwis tylny, a krótki przedni, no ale hamburgery zrobiły sprawiedliwie, długi z tyłu, długi z przodu :-P
Przez ten dziób, to auto ma podobno 5005 mm długości, czyli tyle co europejskie limuzyny segmentu F w tamtych latach :lol:

Ma4Ti - 2021-12-05

5m to busy już mają :lol: Na samym dziobie powinieneś sobie zainstalować tego kuraka z piszczałką jako czujnik parkowania :mrgreen:
Krychu - 2022-02-14

Żeby nie było, że Szatan stoi całą zimę przykryty kocem, wyciągnąłem go z jego pieczary w styczniu, by porobić zimowe zdjęcia, bo w klubowym kalendarzu F-body 2022 znalazło się tylko jedno zimowe zdjęcie, więc w następnym powinno być lepiej pod tym względem ;-)













Podczas robienia zdjęć, śnieg zaczął zdrowo sypać i po powrocie do pieczary, Szatan miał mordkę dość zaśnieżoną :mrgreen:

Krychu - 2022-02-21

Kupiłem w końcu tylny zderzak USDM. Okazało się, że okular nie jest aż tak szeroki jak mi się wcześniej wydawało, ale jednak udało się zderzak upchnąć w środku :mrgreen:



Szatan poczuł zbliżającą się wiosnę 8-)






Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group