JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Szpan i Roadshow - BMW Z4 35i

weede - 2020-07-03
Temat postu: BMW Z4 35i
Jako, że zawsze chciałem caymana i zazdroszcze tematu adino..... ;)

Od zeszłego roku posiadam BMW Z4 E89 35i z motorem N54 (3.0 twin-turbo) wraz z dwusprzęgłową skrzynią DKG.











Auto przeszło gruby proces przywracania stanu mechanicznego do 100% sprawności. Aktualne mody to:
- Intercooler WAGNER EVO
- wydech MG Motorsport z 4 końcówkami czarnymi
- Chargepipe + silikony FMIC czarne
- wkład filtra K&N
- soft MHD STAGE 1+

Moc 390hp/580nm

Auto jedzie tak:


Plany: Zawieszenie Ohlins R&T / KW v3 / B16 oraz heble z M4

Aha i najważniejsze - auto sprawia mega fun i banan mi z pyska nie schodzi :lol:

Kubaa - 2020-07-04

Ładna Zeta 8-)

Ale to się napędza, sztos :oops:

tym0 - 2020-07-04

Marzy mi się taki na weekendy... ;-)
Pit - 2020-07-04

Przyjemna furka, gratki :)
Yaca - 2020-07-04

fajna ZETA! dobrze się to odpycha! gratuluje zakupu ;-)
adino1 - 2020-07-04

Mega konfiguracja, bardzo fajne auto. Miałem przyjemność jeździć taka Z’etką, bardzo miło wspominam. Fajnie, że coś pomodziłeś i na tym też nie poprzestajesz 8-) Powodzenia, wiatru we włosach i bezawaryjności

Pzdr. A

Tomac - 2020-07-07

Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..
weede - 2020-07-07

Ciekawa opinia, dzięki ale raczej zostawię sobie to auto na dłużej niż do końca roku ;)
TorquedMad_Mind - 2020-07-08

Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.

Pit - 2020-07-08

No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?
Tomac - 2020-07-08

Pit napisał/a:
No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?


Dokładnie tak.. dlatego to downgrade dla supry... i to że ten silnik siedzi w nowej Suprze nie znaczy że jest to "nowy 2JZ" tak jak ujął to Bio..

Bio napisał/a:
Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.


Bio.. ja nie opieram się na opiniach internetowych tylko mówię jak wyglądało to w przypadku auta z którym miałem styczność i człowieka który "siedzi w beemkach", miał kilka M'ek oraz E92 i E93 335i (obydwie podłubane i obydwie po modach klękały)... to tyle.. nie zagłębiam się.. tak szczerze to mało mnie to interesuje.. niech auto jezdzi i cieszy właściciela bo 390 kuni w tym aucie mocno daje radę.. :ok:

Johnson - 2020-07-08

Tomac napisał/a:
Pit napisał/a:
No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?


Dokładnie tak.. dlatego to downgrade dla supry... i to że ten silnik siedzi w nowej Suprze nie znaczy że jest to "nowy 2JZ" tak jak ujął to Bio..

Bio napisał/a:
Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.


Bio.. ja nie opieram się na opiniach internetowych tylko mówię jak wyglądało to w przypadku auta z którym miałem styczność i człowieka który "siedzi w beemkach", miał kilka M'ek oraz E92 i E93 335i (obydwie podłubane i obydwie po modach klękały)... to tyle.. nie zagłębiam się.. tak szczerze to mało mnie to interesuje.. niech auto jezdzi i cieszy właściciela bo 390 kuni w tym aucie mocno daje radę.. :ok:


Nie chodzi o fakt gdzie jest montowany, tylko jaką ma podatność ma mody ;)
Skoro sam piszesz, że nie zagłębialeś tematu to po co szerzysz takie informacje? :lol:

weede - 2020-07-08

N54 był montowany między innymi w BMW 1M, który raczej dobrze znosi chłostę - na nurbie jeżdzi tego troche i daje rade. Podatność na mody jest bardzo duża, bo auto ma seryjnie zakute elementy ale jak każdy silnik męczony na torach czy pałowany będzie usterkowy.

W nowej suprze i Z4 M40i siedzi B58B30, czyli zupełnie nowa jednostka.

Dla ciekawostki powiem, że seryjnie auto z mocą 306km generuje 0,5 bara opadające do 0,3 - także seryjnie to są bardzo wyluzowane jednostki.

TorquedMad_Mind - 2020-07-08

Tomac napisał/a:
Pit napisał/a:
No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?


Dokładnie tak.. dlatego to downgrade dla supry... i to że ten silnik siedzi w nowej Suprze nie znaczy że jest to "nowy 2JZ" tak jak ujął to Bio..

Bio napisał/a:
Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.


Bio.. ja nie opieram się na opiniach internetowych tylko mówię jak wyglądało to w przypadku auta z którym miałem styczność i człowieka który "siedzi w beemkach", miał kilka M'ek oraz E92 i E93 335i (obydwie podłubane i obydwie po modach klękały)... to tyle.. nie zagłębiam się.. tak szczerze to mało mnie to interesuje.. niech auto jezdzi i cieszy właściciela bo 390 kuni w tym aucie mocno daje radę.. :ok:

No widzisz. Ja opieram opinię na mechaniku specjalizującym się w BMW + 2 wozach z takim silnikiem chłostanych na nordzie parę razy w roku (400+ KM, 2 kierowców). Także jak się nie zgłębiasz, to po co opiniujesz? Najwyraźniej reszta świata też się myli bo każdy chce mieć ten silnik.

A Supra ze swoim bump-steerem na tylnej osi ma swoje problemy. Ale jakoś każdy, kto rozbierał silnik supry (nie jest to N54) i robił go na 1000KM (np.: Papadakis Racing) - mówi w superlatywach o słupku :V Pewnie się nie znają i "opierali się na opiniach internetowych".

Tomac - 2020-07-08

Tak tak.. Tyle że już wychodząc z fabryki N54 zmagał się z dość istotnymi problemami tj: wtryski, pompa wysokiego ciśnienia (HPFP), nagar w kolektorze ssącym, hałasujące zawory wastegate, problem z dymieniem na biało (uciekający płyn chłodniczy który trzeba kontrolować), grzechoczące Vanosy, przedwczesne zużycie panewek.. podkreślam że mówię tutaj o serii i fabrycznych parametrach.. a tak poza tym to https://www.youtube.com/watch?v=nIBt-0MJ9M0
TorquedMad_Mind - 2020-07-09

Tomac napisał/a:
Tak tak.. Tyle że już wychodząc z fabryki N54 zmagał się z dość istotnymi problemami tj: wtryski, pompa wysokiego ciśnienia (HPFP), nagar w kolektorze ssącym, hałasujące zawory wastegate, problem z dymieniem na biało (uciekający płyn chłodniczy który trzeba kontrolować), grzechoczące Vanosy, przedwczesne zużycie panewek.. podkreślam że mówię tutaj o serii i fabrycznych parametrach.. a tak poza tym to https://www.youtube.com/watch?v=nIBt-0MJ9M0

Brawo, skopiowałeś sobie listę z wyszukiwania google pod "n54 problems" :lol:

Wszystkie te rzeczy dzieją się w samochodach z nalatanym przebiegiem, gdzie nie ma info jak były użytkowane (trzeba było doczytać, a nie sypać "faktami" tak jak z tym, że jest to silnik używany w Suprze). Chyba, że zużye panewki już wkładali w fabryce, albo podklejali nagar w ssącym (który się zbiera chyba w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem) :lol:

Strasznie dużo piszesz jak na "mam wywalone".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group