JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Toyota / Lexus / Scion - Corolla T Sport Compressor.

Deox - 2007-01-22
Temat postu: Corolla T Sport Compressor.


Dane:

Engine:

Type : Inline-4, Supercharged
Displacement cu in (cc) : 109 (1794)
Power bhp (kW) at RPM : 215(160) / 8200
Torque lb-ft (Nm) at RPM : 159(215) / 4000

Performance:

Acceleration 0-62 mph s : 6.9 second
Top Speed mph (km/h) : 143 (230)

Fotki:









Broszura w PDF:
http://www.tte.de/downloads/brochures/CORCOMP.pdf

Japoniec - 2007-01-24

Bardzo fajna rolka :) szkoda ze w serii nie ma podejscia do CTR ze wzgledu na g.. skrzynie
Kevin - 2007-01-24

Japoniec napisał/a:
Bardzo fajna rolka :) szkoda ze w serii nie ma podejscia do CTR ze wzgledu na g.. skrzynie


Japoniec, a Ty przypadkiem nie mówisz o tej wersji z silnikiem 1,8-litra i mocą 192 koni http://bluebox.zary.com.p...olla_tsport.htm ? Ta z kompresorem jest mocniejsza, a i skrzynie może poprawiono, czy jest ta sam? Zobacz, że czas przyspieszenia do setki skrócił się z 8,4 do 6,9, więc myślę, że ta wersja może już spokojnie powalczyć z CTR!

Zwykły T Sport ma takie parametry:

Układ napędowy:

typ silnika: benzyna
zasilanie: turbo, wtrysk wielopunktowy
pojemność silnika: 1795 cm3
ilość cylindrów: 4
moc maksymalna: 192 KM przy 7800 obr./min.
maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 6800 obr. /min.
skrzynia biegów: manualna
napęd: przedni

Dane eksploatacyjne:

prędkość max: 225 km/h
przyspieszenie: 8.4s do 100km/h
zużycie paliwa: cykl mieszany - 8.3 l/100km
cykl miejski - 10.9 l/100km
cykl pozamiejski - 6.4 l/100km
pojemność zbiornika paliwa: 55 l

Wymiary i masa:

długość/szerokość/wysokość: 4180/1710/1475 mm
masa własna: 1125 kg
masa całkowita: 1655 kg
ładowność: 530 kg
pojemność bagażnika: 289 l

Japoniec - 2007-01-24

Ogarnij sie ziomie " szkoda ze w serii " przeciez napisalem :mrgreen:
Kevin - 2007-01-24

Japoniec napisał/a:
Ogarnij sie ziomie " szkoda ze w serii " przeciez napisalem :mrgreen:


a no luz :mrgreen: he he, ale wersja z kompresorem też jest seryjna!? :-D czy źle to interpretuje? :oops:

Deox - 2007-01-24

Jakby nie było, to macie rację, że zwykła Corolla T Sport w wersji z silnikiem benzynowym bez kompresora nie daje rady ze względu na skrzynię, a co do wersji mocniejszej, to nie posiadam wiedzy, czy skrzynia została poprawiona, czy nie. Podejżewam jednak, że tak. 6,9 do 100 km/h to bardzo dobry wynik, ale do K20 też można dołożyć kompresorek. :-D Choć co by nie gadać, to ta Toyota mi się bardzo podoba.

Tu http://www.corollaclub.or...1074850773&sid= jest jeszcze ładny opisik zwykłego CTS na stronce Corolla Club.

Corey - 2007-01-25

http://www.youtube.com/watch?v=5y_a1CxELuU - film corolla TS(192km) vs CTR seria - mysle ze porownywalnie

http://www.youtube.com/wa...related&search=

BTW. wersja z kompresorem idzie identycznie co wersja bez, roznica jest tylko w elastycznosci

Corey - 2007-01-25

teksty ze CTS nie ma podejscia do CTR - juz dawno temu obalone
Deox - 2007-01-25

Corey napisał/a:
BTW. wersja z kompresorem idzie identycznie co wersja bez, roznica jest tylko w elastycznosci


To skąd taka różnica w przyspieszeniu podawana w tabeli? Sama liczba koni świadczy, że kompresor powinien dużo lepiej śmigać. :roll:

Corey - 2007-01-27

Deox napisał/a:
Corey napisał/a:
BTW. wersja z kompresorem idzie identycznie co wersja bez, roznica jest tylko w elastycznosci


To skąd taka różnica w przyspieszeniu podawana w tabeli? Sama liczba koni świadczy, że kompresor powinien dużo lepiej śmigać. :roll:


papier przyjmie wszystko

z tego punktu widzenia to mozna sie scigac 2ma kartkami papieru po stole

tuz po premierze compresora w wawie odbyly sie testy , mam gdzies filmiki, nie ma bata compresor idzie leb w leb . roznica w jezdzie na codzien jes natomiast duza + elastycznosc

seryjny cts ma taki a nie inny czas do 100km-h w katalogu bo jak toyota wytlumaczylaby jakikolwiek sens kupowania celicy ts ktora z tym samym silnikiem jest sporo drozsza od cts,mniejsza,gorzej wyposarzona i ma nieznacznie lepsze osiagi

Deox - 2007-01-27

Interesujące to co piszesz, ale jak byś dorwał filmiki, to z chęcią zobacze.
Kevin - 2007-02-02

Na tym filmiku można sobie troszkę prównać CTR z CTS:
http://www.youtube.com/watch?v=tzkafOG-reA

Dawido - 2011-09-04

Mała poprawka - przyśpieszenie zwykłej 1.8 do 100 wynosi 6,6. Katalogowe info to bzdura ;)
Quit - 2011-09-05

no ale generalnie, kompresor ciągnie na dole, wiec jak i tak jedzie jedna i druga na wysokich obrotach, to on nic nie zmienia. Myle się ?
Red. - 2011-11-28

podepnę się pod temat...
słyszałem, że w CTS N/A wystepuje problem wycierajacych sie walkow rozrzadu, przez co traci moc ze swoich 192 na ~160hp.
jak ustosunkują się do tego osoby majace doswiadczenie w temacie tych aut?
ile kosztowac moze taka Toyota w dobrym stanie?
czy nadaje sie to auto do upalania na kjs i tego typu imprezach, czy z gory mozna stwierdzic, ze EP3 duzo lepiej sie do tego nadaje?
czyli jest trwalsze, szybsze, lepiej radzi sobie w zakretach?...

mialem okazje byc kiedys przewiezionym taka toyota znajomego i jest to calkiem zacne autko
lecz chcial bym zaglebic temat nieco mocniej.

Baza - 2011-11-29

EP3 pod każdym względem jest lepsze.K20 to motor już legendarny ze względu na swoją żywotność i możliwości rozwoju(chodź bez wora $ się nie obędzie bo wszystko drogie) Samo EP3 ma lepsze właściwości trakcyjne.Wygląd to wiadomo rzecz gustu ale moim zdaniem też bije corolkę.
Żeby nie było że pieprzę 3po3 bo sam chciałem kupić TS'a ale jak się przejechałem to uznałem że chodź auto tańsze od EP3 to nie warto.

Red. - 2011-11-29

dzięki serdeczne za przybliżenie tematu :)
adiyts - 2011-11-30

w niektórych modelach są problemy z wałkiem dolotowym wycierają się krzywki
Co do przewagi ep3 lub FN2 nad corolla idzie to tak samo.
Wiadomo ep3 ma lepszy zawias, hamulce
Civic tańszy w dłubaniu więcej gratów
pare fajnych filmikow 1.8 kontra 2.0

http://www.youtube.com/watch?v=DshguANKtws
http://www.youtube.com/watch?v=7pWFVb0HcU8

Tu masz coś na KJS
http://moto.allegro.pl/to...1935673707.html

sonic_x - 2011-11-30

Jako użytkownik TS'a powiem szczerze dołóż i kup EP3.
Dawido - 2013-01-10

sonic_x, TSa czy D4D ;) ?
rastle - 2013-01-10

Dawido napisał/a:
sonic_x, TSa czy D4D ;) ?


http://www.jdm-option.pl/...der=asc&start=0

Nie musiałeś odkopywać ;-)

artur - 2013-01-10

goniłem się raz albo z soniciem albo juz z nastepnym wlascicielem.

potwierdzam "dołóż i kup EP3".

Dawido - 2013-01-10

Cytat:
Zwykły T Sport ma takie parametry:

Układ napędowy:

typ silnika: benzyna
zasilanie: turbo, wtrysk wielopunktowy
pojemność silnika: 1795 cm3
ilość cylindrów: 4
moc maksymalna: 192 KM przy 7800 obr./min.
maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 6800 obr. /min.
skrzynia biegów: manualna
napęd: przedni

Dane eksploatacyjne:

prędkość max: 225 km/h
przyspieszenie: 8.4s do 100km/h
zużycie paliwa: cykl mieszany - 8.3 l/100km
cykl miejski - 10.9 l/100km
cykl pozamiejski - 6.4 l/100km
pojemność zbiornika paliwa: 55 l



Małe sprostowanie co do tego. Nie wiem skąd jest te info, ale troszkę błędne. Turbo w tsie nie ma. Vmax jest coś koło 240km/h a spalanie jest bardzo zaniżone :-P Sorry, ale musiałem

Baza - 2013-01-12

A przyspieszenie do 100 jak na lekkie auto o niezłej mocy jak dla mnie z dupy.Stare cify i del sole 1.6 go objeżdżają.
Krychu - 2013-01-12

jestem w szoku jesli to dane fabryczne, 192hp i 8.4 do sety :shock: moze wazy 2 tony :lol:
sadam - 2013-01-20

dane odnosnie osiągów można sobie włozyć w ... :malpa1:
na wprost auto jeżdzi identycznie jak ep3, to juz jest potwierdzone od dawna.nawet był kiedys spot właścieli ep3 i ts'a zweryfikowany porównaniem.
pomysł toyoty na to auto był fajny, ale im zwyczajnie nie wyszło.
a szkoda

adiyts - 2013-01-20

Krychu napisał/a:
jestem w szoku jesli to dane fabryczne, 192hp i 8.4 do sety :shock: moze wazy 2 tony :lol:

to patrz co robi corolla 1.8 z civic ep3 2.0
http://www.youtube.com/watch?v=0iHuedIbSYI
http://www.youtube.com/watch?v=e4hW69Gxzzw produkcja ludzi z forum CC
dużo wad ma silnik 2zz-ge ale i tak uważam że to świetny silnik
http://www.youtube.com/watch?v=DshguANKtws

Krychu - 2013-01-20

cts to porazka, nie dosc ze wyglada slabo to jeszcze silnik nieudany, po co ten kompresor jak to nawet mocy nie ma i trzeba sie ustawiac z wolnossakami. wjebac sie w toyote to nieszczescie :-(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group