JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Hybrid House - Doprężenie d15z6

Yeti - 2010-04-29
Temat postu: Doprężenie d15z6
Szukałem w necie informacji o d13z6 i odkryłem ciekawą rzecz, blok d13 i d15 jest ponoć jednakowy. Różnice są w wale, korbach i tłokach. Dlatego chcę zapytać, czy wstawiając tłoki d13 do d15z6 uzyskam podobne lub lepsze (z racji większej pojemności) rezultaty? O czym trzeba pamiętać przy takim modzie?

Ponoć przy strojeniu takiego silnika najlepiej opierać się o mapy b16...

Czy poza wymianą tłoków trzeba coś jeszcze wzmocnić, aby wytrzymało większe cisnienie?

W kwestji bebechów silnikowych nie czuje się mocny, więc proszę o łopatologiczne tłumaczenie i sprostowanie moich ewentualnych błędów.

Grzesieek - 2010-04-29

Tu jest trochę o tym:
http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=55099

Yeti - 2010-04-29

dzięki, poczytam
flejm - 2010-05-04

tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm. pasuje idalnie na dół D15. Możesz pomyśleć o mocniejszych śrubach na korbach. I strojenie obowiązkowe. A jakie mapy to nie mam pojęcia, to pytanie do Rysia ;-) Ciekawe czy czasem bazową mapą nie jest z B18C6? :mrgreen:
Yeti - 2010-05-05

flejm napisał/a:
tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm.


chyba byłbym w stanie się pogodzić ze zmniejszeniem pojemności do 1489ccm :D

flejm napisał/a:
Możesz pomyśleć o mocniejszych śrubach na korbach.


Hm... Magictjuna, z którym kontaktowałem się w sprawie podmiany tłoków zaproponował mi jedynie wymianę pierścieni, ewentualnie panewek, uszczelki miski i głowicy.

flejm - 2010-05-06

ale wsadzić wsadzi te tłoki? ja bym wymienił śruby przy doprężeniu
Yeti - 2010-05-06

Ponoć średnice są jednakowe w d serii. d13 i d15 różni się wałem, korbami i tłokami w bloku. Wnioskuje więc, że jeżeli udało się zrobić d13z6 to i d15z6 też powinno pojechać.
flejm - 2010-05-07

d15z6 różni się od "typowych" d15 więc nie jest takie pewne czy da rade bez problemów włożyć tłoki PM IG
Yeti - 2010-05-07

co masz na myśli?
flejm - 2010-05-08

skok tłoka jest taki sam jak w d15b2/b7 ale d15z6 ma dłuższą korbę jak w d16, inny wał. trzeba by było sprawdzić czy sworzeń tłoka jest na takiej samej wysokości, bo może być taka sytuacja, że tłok PM IG będzie wystawał ponad krawędź bloku.
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?

Yeti - 2010-05-08

flejm napisał/a:
skok tłoka jest taki sam jak w d15b2/b7 ale d15z6 ma dłuższą korbę jak w d16, inny wał. trzeba by było sprawdzić czy sworzeń tłoka jest na takiej samej wysokości, bo może być taka sytuacja, że tłok PM IG będzie wystawał ponad krawędź bloku.


hm... będę szukał jeszcze info w tej sprawie, żeby się upewnić.

flejm napisał/a:
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?


ciekawe, nie wiedziałem

flejm - 2010-05-09

Yeti napisał/a:
ciekawe, nie wiedziałem

na PW podam Ci swój numer konta :mrgreen:

darek - 2010-05-09

zdecydowanie mając już zdrowe d15z6 zrobiłbym hybrydę z głowicą od d16z6. tak czy inaczej to nie będzie duży wzrost mocy. zostawiłbym sobie kasę na jakąs seryjnie mocniejszą jednostkę.
flejm - 2010-05-09

po co zmieniać głowicę?
rdk - 2010-05-18

flejm napisał/a:
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?
to nie jest prawdziwy VTEC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
flejm - 2010-05-20

no dobra! upośledzony ale normalnie działający :D
ember - 2010-05-23

Macie wiecej info na ten temat? Ogolnie na necie strasznie malo info na temat mini-me (tak to nazwijmy :mrgreen: ) w D15Z6.
Interesuje mnie glownie temat elektroniki - poza walkami i klawiatura, co jeszce trzeba zdzialac?

flejm - 2010-05-24

o elektronice to wiem tylko, że d15z6 ma obd-IIa a d16y8 obd-II. w takim projekcie typo zastosował kompa p28. trochę info jest tu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group