JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nissan / Infiniti - Z32 TT wszelkie i coś ode mnie

Japoniec - 2010-11-11
Temat postu: Z32 TT wszelkie i coś ode mnie






























































Dziś udało mi się trochę posiedzieć w 300 ZX TT i muszę przyznać że to auto jest super.
Pojeździć się co prawda na razie nie udało ale i to się zmieni mam nadzieje wkrótce. Z opinii znajomego podobno jest krowiasty ( przyciężkawy ) i nie wybacza błędów w poślizgu. W praktyce cienka granica dzieli Drift od Pełnego obrotu. Podobno jest to spowodowane nie do końca dobrym rozkładem masy auta. Dziwi mnie nikła ilość mocno przerobionych 300 ZX.Nie do końca wiem z czego to wynika czy z tego że silnik w tym aucie nie jest aż tak odporny.Przypuszczam też że z racji fenomenalnych osiągów Skylina i podatności RB na tuning v6 z TT została zepchnięta na pobocze. Gratów do tego auta jest w opór i wcale nie są drogie co mnie lekko mówiąc zdziwiło. Co mi się w nim podoba to wnętrze , które jakością użytych materiałów i spasowaniem moim zdaniem jest lepsza niż w pierwszych modelach 350Z. Fajna pozycja za kierownicą ( nie jest to totalna gleba ) . Fajne fotele w których jestem przekonany że można robić bardzo długie trasy bez obaw o ból pleców. Fajną deskę rozdzielczą.Świetny ma ten zezowaty pysk ( długo koło tego chodziłem i łamałem się z myślami czy mi się podoba czy nie ). Świetny zadek te światła robią robotę a sama linia tyłu jest ponadczasowa.Co mnie się nie spodobało to seryjne felgi za które ich twórcę należy wychłostać. Są nudne bez polotu i pewnie dlatego w większości wszyscy je zmieniają.Jestem zaskoczony z lekka bo wydawało mi się zawsze że siarowóz jest większy i szerszy a to auto wcale na takie nie wygląda.Jednym słowem fajne GT z dobrym mocnym silnikiem.Do tego czarne i na złotych felgach ;-)

Słowik - 2010-11-11

Ale się ostatnio grupa wsparcia dla z31 i z32 zrobiła :-) ale to dobrze bo brakowało tego samochodu. Ja się jaram, ale też długo się łamałem...
Japoniec - 2010-11-11

:shock: Ogień




















preludowiec - 2011-02-09

Ten ostatni biały zajebisty :mrgreen:
Deox - 2011-02-11

Jest okrutny. 8-)
rdk - 2011-02-11

ostatni biały = kot!
Hikiel - 2011-02-12

Biały jest przech*jem!
Radzio - 2011-02-26


Ten do kolegi mojego nalezy, wiecej tutaj
http://www.twinturbo.net/...-Intels-TT.html


Dodam jeszcze moj ulubiony z32.

ALBI - 2011-11-17

super będę miał do kogo po porady pisać ... ;-)
Japoniec - 2011-11-18

Znajdź jeden wspólny szczegół obu tych aut ;)




Simel - 2011-11-19

środki lamp może nie takie same ale faktycznie podobne :->
akMe - 2011-11-19

ciekawe, kto od kogo zgapil... :?:

Edit, wow , musze przyznac, ze te lampki niezle pasuja tu i tu : D

ember - 2011-11-19

Cytat:
Ciekawostką są przednie reflektory 300ZX (Z32) wykorzystane w Lamborghini Diablo VT (generacja 2), 1999.

Japoniec - 2011-11-19

Dokładnie to są te same lampy ;) .
ALBI - 2011-11-19

najprawdziwsza prawda ....a mało popularne ze względu na cenę koło 40 tysięcy marek


Nissan 300ZX Z32 – japońskie Lamborghini | Lekcja historii

Japońskie Ferrari, to stwierdzenie większości z Was zapewne kojarzy się z unikalnym, japońskim autem od Hondy, modelem NSX, wyglądającym lekko i zwiewnie. Równie lekko i zwiewnie zostawiającym w tyle wiele aut pod względem zaawansowania technicznego. A co z innymi europejskimi legendami przełożonymi na kontynent azjatycki? Komu przypadł by zaszczytny tytuł japońskiego Lamborghini? Zapewne większemu i silniejszemu bratu Nissana 200SX, następcy 300ZX Z31, mianowicie 300ZX Z32 czyli Fairlady Z.

Czym brać zakręty, czyli najpopularniejsze auta do driftu



Uploaded with ImageShack.us

Obłe kształty poprzecinane agresywnymi liniami, ogromne ksenonowe reflektory z przodu i cały panel lamp tylnych. Auto wyglądało niezwykle szalenie i drapieżnie. Z wiekiem coraz bardziej, przechodząc drobne, kosmetyczne poprawki, głównie przed 1996 rokiem, kiedy zostało wycofane z rynku amerykańskiego i europejskiego. Kilkukrotne modyfikacje ograniczały się do delikatnych zmian w elementach poszycia i głównie wyposażenia czy elektroniki.

BMW M5 E60 – to już jest koniec!

Nie gorzej było z nagradzanym wielokrotnie silnikiem, ważącego ponad 1500kg atletę napędzała widlasta, wolnossąca jednostka V6 (VG30DE) o pojemności 2960cm³, z czterema zaworami na cylinder i rozrządem DOHC. Generowała ona 222KM mocy i 268Nm momentu obrotowego. Dla rządnych mocniejszych wrażeń, dostępna była wersja silnikowa (VG30DETT) wyposażona w dwie turbosprężarki, dwa intercoolery i układ Nissans Valve Timing Control System.



Uploaded with ImageShack.us


W połączeniu z pięciobiegową przekładnią manualną przenoszącą napęd na tylną oś, oferowała 300KM i 384Nm, w wypadku czterostopniowego automatu, moc zbito do 280KM. Jednak mocniejsza wersja cieszyła kierowcę nie tylko jednostką napędową, do VG30DETT stosowano system Super HICAS (High Capacity Actively Controlled Steering) czyli po prostu układ tylnych kół skrętnych. Motor wolnossący oferował 7.0s od 0 do 100km/h, doładowany natomiast od 5.4 do 5.9 sekundy, zależnie od roku produkcji.

300ZX, był jednym z pierwszych pojazdów zaprojektowanych w pełni w trójwymiarowym środowisku CAD. Samochód występował w nadwoziach Coupe 2+2, Targa 2+2 (od 1993 roku) a także Convertible 2+0, dostępnym wyłącznie z jednostką wolnossącą.

Lifting Smarta – co się zmieniło?

Rozglądając się za egzemplarzem turbodoładowanego 300ZX Z32, wśród jego użytkowników znalazłem ciekawe opinie i stwierdzenia. Według posiadaczy, wersja TwinTurbo bez kontroli trakcji jest samochodem dla samobójców, a jedynymi jego wadami są automatyczne, przestarzałe skrzynie i ekonomiczność, a raczej jej brak. Zresztą, czy ktoś kto kupuje jednostkę 3.0 Biturbo, ma nadzieję na oszczędną jazdę? Wątpię…




Uploaded with ImageShack.us


Jako ciekawostkę dotyczącą modelu 300ZX, a także jego związek z Lamborghini, na końcu dodam, że reflektory od Fairlady Z32 montowane były w Lamborghini Diablo. Auto jednak nie odniosło tak wielkiego sukcesu i nie stworzyło wokół siebie takiej chmurki legendy, mimo wszystko, użytkownicy tego cuda pozbywają się go raczej niechętnie.


ja jestem zadowolony moim zdaniem super auto :-) :-) :-)

ALBI - 2011-11-19

Co do stwierdzenia o automacie w artykule jest to fakt że do dzisiejszych skrzyń to najbardziej nie udana w tym samochodzie ...chociaż ja jeżdże i nie jest najgorzej ......co do jazdy bez trakcji to przesada ...poprostu trzeba poczuć auto ale fakt nawet automatem nie ma problemu z kręceniem bąków i jazdy bokiem ...ale kolega Japoniec podesłał mi link na fajną stronkę i tam można kupić nową skrzynię 5 biegową z 1500 $ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jaro - 2011-11-20

A nie łatwiej kupić u nas używaną ? ;-)
ALBI - 2011-11-20

no są ale też 4 biegowe i stan nie znany :-D :-D :-D pewnie łatwiej ...mi jak padnie to włożę manual ...przyznajmniej tak sobie założyłem...ale automat do normalnej jazdy naprawdę wystarcza .....ale zależy kto co lubi :-D :-D :-D odnośnie spalania jeszcze nie spalił mi mniej jak 15 l na 100 a jak zap.....lam to myślę ze 25 l na 100 :-D :-D :-D :-D :-D
Jaro - 2011-11-20

Ogarnij warsztat który zrobi wszystko na profi z ogarnięciem części itp. :)
Emre - 2012-02-21








ALBI - 2012-03-21

fajny filmik z 32 i nie tylko 339 kmh :-)

http://www.youtube.com/wa...feature=related


http://www.youtube.com/wa...feature=related

tu jeszcze coś fajnego znalazłem

Jeremy Clarkson

http://www.youtube.com/watch?v=EeNZluEhydE

jeszcze coś ciekawego znalazłem ;-)



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

który tyłek ładniejszy ? :-)

Blaid_MC - 2012-07-28

A ja znalazłem wczoraj w sieci ciekawostkę, o której zapewne wszyscy wiedzą, ale ja nie wiedziałem i byłem zaskoczony: wersja 2+2 była dłuższa o 20 cm od wersji dwumiejscowej.

2+2


dwumiejscowa

ALBI - 2012-07-28

Troszkę dłuższa, mi 2+2 bardziej się podoba ale to rzecz gustu, może dla tego że taką mam, w krótszej wlew jest przed tylnim kołem a w dłurzszej za :-D
ALBI - 2013-01-18

Znalazłem fotki 300 zx spyder ponoć tylko jedna sztuka była :idea:





Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us






Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

ravestation - 2013-01-18

cabrio były normalnie oferowane...
ALBI - 2013-01-18

tak były ale wszystkie w miękiej szmacie a nie hard topie ;-) :-) i była 4 osobowa zwykły cabrio 2 osobowy :-)
bydle - 2013-03-07

300zx o wiele bardziej podoba mi sie od 350Z. Bardzo chcialem kupic Z32 ale balem sie o koszty i dostepnosc czesci zamiennych bo niestety to auto do swierzych nie nalezy :/
ALBI - 2013-03-07

Z częściami nie ma jakiegoś dramatu , kiedyś też tak myślałem ;-) ale za auto w dobrym stanie musisz zapłacić tyle co za z 33 .
bydle - 2013-03-07

Wiem. Ehh czasami zaluje ze nie kupilem Z32 :/
300 - 2013-03-08

Z tym automatem to nie jest tak do końca źle, tak samo z prowadzeniem ale to zależy od stanu auta i zawiasu.
Co do automatu jestem b.zadowolony i zaskoczony zwłaszcza po zakupie .
Wcześniej trafiały mi się jazdy zamulonymi automatami, a tutaj skrzynia szybko zmienia biegi i szybko redukuje . Nie mam problemu z wyprzedzaniem czy nawet ścigankami ulicznymi .
Mogę powalczyć z większością szybkich aut nawet w manualu ;-)
Wszystko zależy od stanu auta ,silnika no i skrzyni również .

300 - 2013-03-08

A tu pytanko czy to seria ? :mrgreen:
ALBI - 2013-04-03

moim skromnym zdaniem nie , był normalny metalowy dach a to jakaś wydumka :shock: :mrgreen:





Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

300 - 2013-04-04

Z takim hardtopem to dopiero rare ale podobno tylko na japonię i trochę może w USA/canada ale ogólnie rzadko spotykane. I tak Targa lepsza :-P
300 - 2013-12-30

Mało kto wie, że jako model 300ZX Z32 twinturbo dał popalić inżynierom z Toyoty, którzy potrzebowali dodatkowych 2 lat (wrócili do desek kreślarskich po prezentacji Z32) aby poprawić nową supre, która będzie miała lepsze osiągi od głównego konkurenta 300zx.
Są kręgi osób, które uważają, że motor nissana vg30dett jest bardziej wydajny niż 2jzgte, a to m.in z tego powodu, że taką samą moc nissan uzyskuje przy dużo niższym doładowaniu dzięki zmiennym fazą rozrządu oraz podwójnym dolocie i dwóm przepustnicom .
Oczywiście całościowo supra mk IV jest trochę lepsza ale jak wiadomo bardzo droga w porównaniu z z32 .
Tak więc reasumują bez Z32 TT nie było by tak kultowego auta jak supra mk IV twinturbo ;) .

staryjaponiec - 2014-01-05

Dwie broszury:
http://jccc.web.fc2.com/j...5/index-en.html
http://www.wald-licht.com...irladyZ_01.html

I taka szwedzka strona z ciekawymi materiałami:
http://www.300zx.se/

ALBI - 2014-01-07

staryjaponiec, Bardzo fajna japońska stronka ;-)


ostatnio się dowiedziałem że że niektóre elementy nadwozia z32 mają cztery warstwy blachy ...ciekawe czy to prawda ?


parę fotek bo dawno nic świeżego nie było

















300 - 2014-01-17

ALBI napisał/a:


ostatnio się dowiedziałem że że niektóre elementy nadwozia z32 mają cztery warstwy blachy ...ciekawe czy to prawda ?


No przecież podjedź do rado i będziesz widział hehe ,albo przetnij swojego na pół :P
Prawda to jeśli chodzi o progi bo składają się na 4 grodzie dzięki czemu usztywnia to auto .
Łącznie jest aż 5 blach liczą z progiem wewnętrznym ;-)
Poza tym w tylnych błotnikach też solidne wzmocnienia nie jak w zwykłych autach coupe pusta przestrzeń.
Dla tego auto jak jest na podnośniku to drzwi się normalnie zamykają, tutaj niejeden mechanik był w szoku, a przecież dach ma ściągany.

Japoniec - 2014-01-17

Trzeba przyznać że mimo wieku to auto nadal wygląda świeżo.
ALBI - 2014-01-20

300, No właśnie Radek mi to powiedział i byłem w szoku że tyle plastrów metalu tam jest :mrgreen:

Japoniec napisał/a:
Trzeba przyznać że mimo wieku to auto nadal wygląda świeżo.


masz rację :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Krychu - 2014-01-20

Wygląda nie tyle świeżo co po prostu dobrze. Jak z korozją w tych autach? W końcu to japończyk, a w dodatku Nissan :-P
ALBI - 2014-01-20

Krychu, u mnie grama rdzy ale pewnie dla tego że nigdy śniegu nie widział :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: swoją drogą do dziś jest gruba warstwa antykorozyjna , kumpel mi opowiadał że widział nysę z 32 stan igła a po siedmiu latach jazdy non stop zimą gnój nawet pod maską wyszedł :-/


Japoniec napisał/a:
Ja nie miałem nic wspólnego z Krychem, ale legendy o połamanych miednicach , głębokich penetracjach i brutalnym seksie oralnym niosą się echem od krecikowej norki po stumilowy las. Czujny bądź, nie znasz dnia ani godziny, tyle ci powiem.

rozjebało mnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ALBI - 2014-10-08

Takie tam foto ze ślubu kumpla , ale zetek sporo w jednym miejscu





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group