JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Aftermarket Parts - Jaki najlepszy dolot? Czy CAI, tuba, rura itd. :D

Kleju - 2011-06-17
Temat postu: Jaki najlepszy dolot? Czy CAI, tuba, rura itd. :D
Tak się ostatnio właśnie zastanawiałem jaki dolot jest najlepszy do silnika wolnossącego.
Dajmy na to do silników B16, B18 itd z vtec (mój silnik trochę podobny do tych hondowskich konstrukcji ;) ) Podobno (ze słyszenia) parówa wcale nie jest taka dobra pod względem osiągów, a dobry dolot CAI może pomóc. Ma ktoś może jakieś potwierdzenie tego, ewentualnie swoje doświadczenie?

The Player - 2011-06-17

Parówa szału nie robi, jest całkiem fajny dźwięk, ale nie odczułem jakiś mocnych pozytywów, może trochę środek i górę poprawiło., ale może dlatego, że mam nie odgrodzą i bez nawiewu.
Kleju - 2011-06-17

The Player napisał/a:
ale może dlatego, że mam nie odgrodzą i bez nawiewu


Też właśnie nie mam i coś mi się wydaje, że jak się nagrzeje w komorze to spadki są zauważalne..

Fawor - 2011-06-19

dobrze obliczony pod wałki dolot o równej średnicy, odgrodzony i z doprowadzonym powietrzem daje lepsze przyrosty niż parówa. Wide - moje ogłoszenie dolotów do B16tek.
Mazek - 2011-06-19

CAI w zderzaku i pozamiatane ;]
Jonek - 2011-06-19

i woda w cylindrach :roll: nieco to niebezpieczne, mając CAI sprawdzałbym pogode na ten dzień :mrgreen:
The Player - 2011-06-19

Podobno to bzdura, wiele osób jeździło z CAIem na codzień i żadnego hydrolocka nie mieli (chciałbym się dowiedzieć kto w ogóle to miał w PL), jeśli nie wjedziesz do kałuży i całego stożka nie zamoczysz to nie powinno być przykrych skutków, poza tym są hydroshieldy.
fatboy - 2011-06-19

Pewien użytkownik z Hondy Kielce :

Cytat:
No to będzie swap...nie mogłem sie zmobilizować to samochód mnie do tego zmobilizował :rotfl: Silnik nie przeżył starcia z kałuża... :bad: zaczynam poszukiwania silnika :usmiech:

warjjjacik - 2011-06-19

gdzieś czytałem, że od hydroshieldów też jest spadek mocy jak ktoś ma to założone na stożek.
Jonek - 2011-06-19

tak po 1 to juz nie pierwszy przypadek z jakim mam styczność, że silnik ze zatarł mając cai.
a po 2 hydroshieldy cos tam zabierają z mocy, wiec jest sens 'niszczyc' zderzak prowadzic orurowanie przez pół komory, aby miec te +2hp. ale to juz osobista sprawa czy ktos to montuje czy też nie :-P

Robs - 2011-06-19

The Player napisał/a:
Podobno to bzdura, wiele osób jeździło z CAIem na codzień i żadnego hydrolocka nie mieli (chciałbym się dowiedzieć kto w ogóle to miał w PL), jeśli nie wjedziesz do kałuży i całego stożka nie zamoczysz to nie powinno być przykrych skutków, poza tym są hydroshieldy.


Koledze w EP3 (CAI) po spotkaniu z kałużą, korba wyszła bokiem.Mogę podesłać foty jaka piękna dziura w bloku :zab:

Jonek - 2011-06-20

no wiec własnie :roll:
Mazek - 2011-06-21

wszystko zalezy czy masz offroada i walisz po kałużach czy tor i street.
Kleju - 2011-06-22

Dobra, tak będzie:


:lol: :lol: :lol:

Fawor - 2011-06-24

Mazek napisał/a:
wszystko zalezy czy masz offroada i walisz po kałużach czy tor i street.

ehh... Był przypadek na jednej z pojeżdżawek, że auto jadące obok jakiegoś ctr'a wjechało w kałuże i chlapnęło mu na filtr. Skutki już wspominane wyżej. A chlapanie innych aut jadących po pasie obok na Twoj samochód jakoś nie jest wielkiem fenomenem, nieprawdaż?

Mazek - 2011-06-27

No to pech niestety ;/
U mnie w CRX jak i w innych 2g CRX'a miejsce jest wprost wymarzone i filtr jest zabudowany z każdej strony, wlot jest seryjny tylko wycięta dziura na powietrze i mam go delikatnie wyżej nad tą dziurą, aby właśnie takiej bezpośredniej wody nie dostał w siebie. Silnik razem z CAI jeździ od marca tego roku. Służy mi do codziennej jazdy i wypady.

CRISH - 2016-12-26

Cytat:


Hello! I want to ask you opinion about Air intakes for B-series! Now i have Whale Penis Carbon intake! But i readed, that it is possible that i am loosing power with it! That,s why i searched that very good Air intakes are:

DC2 OEM Airbox with elbow and Cold air Feed


Mugen Airbox


CT Engineering Icebox


So maybe somebody can tell your opinion and thoughts, which one could be the best! Thanks! ;) :)

Mareczuczek - 2016-12-26

OEM DC2 is a good option even for D series. Or you can go for some aftermarket CAI
CRISH - 2016-12-26

Mareczuczek napisał/a:
OEM DC2 is a good option even for D series. Or you can go for some aftermarket CAI


I readed that OEM DC2 ITR Airbox with cold air feed is one of the best, maybe even the best one!:) But i want to know what other people say! ;) Maybe some have real proofs on dyno, which one really is the best! :) Mugen and CT too are very good, but they are more expensive! :)

Mareczuczek - 2016-12-26

You consider only Air Boxes?

Why not for example Short Ram Intake or CAI?

CRISH - 2016-12-26

Mareczuczek napisał/a:
You consider only Air Boxes?

Why not for example Short Ram Intake or CAI?


Yes, i look only on airboxes! ;) I don,t like short ram or CAI ;)

Fawor - 2017-01-03

I think that the most important in such parts is this, that they work properly and give gains - not this what you like ;) Good calculated (lenght) short ram with proper isolation works - proven :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group