Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu Copen
Autor Wiadomość
niegrzeczna 

Dołączyła: 18 Sie 2010
Posty: 244
Skąd: pl
Wysłany: 2010-12-09   Daihatsu Copen

Zabawka? O nie...a jeśli nawet to dla trochę większych chłopców. Malutki i słabiutki, ale atrakcyjny i dynamiczny. Taki jest kei-car roadster Daihatsu - Copen. Autko pierwszy raz zobaczyłam (nie, nie w Gran Turismo ;-) ) w kilkuletnim już katalogu samochodów świata, znalezionym przypadkiem podczas porządków w piwnicy. Podczas przeglądania stron o japońcach (a jakżeby inaczej :-) ) w oczy rzucił mi się uroczy żółtek... Zechciałam dowiedzieć się o nim czegoś więcej niż mówiła skąpa notka, toteż zaczęły się niełatwe poszukiwania wiarygodnych informacji (polskie strony dość ubogie w temacie :-? ) a o to efekt w postaci tegoż artykułu, gdyż pomyślałam, że warto spopularyzować to zabawne autko...

Daihatsu Copen to dwudrzwiowy roadster z aluminiowym, hydraulicznym dachem typu "hard top", dostępny w Japonii od 2002 roku, a w Europie od 2003 roku.
Zbudowany na skróconej, lekkiej płycie podłogowej Siriona Copen posiada napęd na przednie koła i niewielką wagę (850 kg). Rozwija maksymalną prędkość 180 km/h, a do "setki" rozpędza się w 9,5 sekundy. Produkowany jest z kierownicą po prawej stronie. Cechą charakterystyczną nadwozia Copena są krągłości, nadające mu sympatyczny wygląd, ale upodobniające nieco do przerośniętej dziecięcej zabawki. (http://www.motonews.pl/)

Małego roadstera Daihatsu po raz pierwszy, jeszcze w wersji koncepcyjnej, można było zobaczyć w 1999 r. na wystawie w Tokio. Na wersję produkcyjną trzeba było poczekać dwa lata, a od 2002 r. Daihatsu Copen jest produkowany i sprzedawany w Japonii. W Europie Copen pojawił się rok później (wystawa w Birmngham w 2002 r.), jednak na początku tylko w wersji z kierownicą po prawej stronie. Pozostali Europejczycy na tego małego kabrioleta z twardym dachem musieli poczekać do 2006, kiedy to na wystawie w Genewie swoją premierę miał Daihatsu Copen w wersji europejskiej. (http://www.samochody.mojeauto.pl/)

Zdjęcia Copena EU:








Wersje Daihatsu Copen :
2001 Daihatsu Copen
2002 Daihatsu Copen Active Top
2003 Daihatsu Copen 1.3 (EU)
2003 Daihatsu Copen Active Top (EU)
2003 Daihatsu Copen Sard Special

Daihatsu Copen - Dane techniczne
silnik / pojemność benzyna / 1298 cm³
rodzaj nadwozia Ro/2
liczba cylindrów 4RP
średnica cylindra / skok tłoka 72,0 / 79,7 mm
stopień sprężania 10
układ rozrządu DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
rodzaj zasilania w
moc maksymalna 64 KW / (87 KM) / 000 obr/min
moment obrotowy 120 Nm / 3200 obr/min
zawieszenie przód / tył MP/OS
skrzynia biegów -/5 biegowa
prędkość maksymalna 170 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
średnie zużycie paliwa 6 l/100km
dług. / szer. / wys. 3440x1475x1245 mm
rozstaw osi 2225 mm
rozstaw kół przednich / tylnych 1300/1290 mm
masa własna / dopuszczalna 1040/1100 kg
bagażnik w standardzie b.d. l
pojemność zbiornika paliwa 40 l
standardowe ogumienie 175/65R14

Daihatsu Copen (ver2) Active Top - Dane techniczne
silnik / pojemność benzyna / 659 cm³
rodzaj nadwozia Ro/2
liczba cylindrów 4RP
średnica cylindra / skok tłoka 61,0 / 56,4 mm
stopień sprężania 8,2
układ rozrządu DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
rodzaj zasilania W
moc maksymalna 47 KW / (64 KM) / 000 obr/min
moment obrotowy 110 Nm / 3200 obr/min
zawieszenie przód / tył MP/OS
skrzynia biegów 4A/5 biegowa
prędkość maksymalna 160 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h b.d. s
średnie zużycie paliwa b.d. l/100km
dług. / szer. / wys. 3395x1475x1245 mm
rozstaw osi 2230 mm
rozstaw kół przednich / tylnych 1300/1290 mm
masa własna / dopuszczalna 820/1100 kg
bagażnik w standardzie b.d. l
pojemność zbiornika paliwa 40 l
standardowe ogumienie 165/50R15

Katalog o Daihatsu Copen na oficjalnej stronie korporacj:
http://www.daihatsu.com/catalogue/copen/index.html
Wersja katalogu w PDF do pobrania:
http://www.daihatsu.com/c.../cat_dl_001.pdf

Test Daihatsu Copen – Polecam!
http://www.mototube.pl/fi...u-copen---test/
 
 
niegrzeczna 

Dołączyła: 18 Sie 2010
Posty: 244
Skąd: pl
Wysłany: 2010-12-09   

Tuningowa wersja Copena na rynek Japoński: (skąpiradła... :roll: )
Daihatsu Copen Sard Special 2003






Daihatsu Copen Sard Spec. - Dane techniczne:
silnik / pojemność benzyna / 1298 cm³
rodzaj nadwozia Ro/2
liczba cylindrów 4RP
średnica cylindra / skok tłoka 72,0 / 79,7 mm
stopień sprężania 8,5
układ rozrządu DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
rodzaj zasilania W
moc maksymalna 103 KW / (140 KM) / 6400 obr/min
moment obrotowy 177 Nm / 3200 obr/min
zawieszenie przód / tył MP/OS
skrzynia biegów 4A/5 biegowa
prędkość maksymalna 200 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h b.d. s
średnie zużycie paliwa b.d. l/100km
dług. / szer. / wys. 3395x1475x1245 mm
rozstaw osi 2230 mm
rozstaw kół przednich / tylnych 1300/1290 mm
masa własna / dopuszczalna 860/1150 kg
bagażnik w standardzie b.d. l
pojemność zbiornika paliwa 40 l
standardowe ogumienie 195/45R15

Artykuł mam zamiar rozwijać w miarę wynajdywania interesujących fot i info ;-)
Osobiście, jak nie lubię tej marki, jak i tzw babskich aut (a to w wersji stock w pewnym sensie można takim nazwać) autko - oczywiście w spec. Sard - mnie nawet nawet się podoba. Może to przez kult oryginalności, może ze względu na moją słabość do roadsterów hard top :oops: W każdym razie na miasto jak znalazł :-) Powinno przypaść do gustu szczególnie fanom furaków w typie MX-5 czy Del Sol. Jako ciekawostka: ceny Copena to od ok. 40 tys. w górę...
 
 
RAPID23 


Auto: 740iL, Yamaha YZF-R1
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 153
Skąd: ok.Warszawy
Wysłany: 2010-12-09   

stoi taki gokart w Wawie, dwie uilice od SiMR'u ;)
 
 
KAMILcom 
intercooler turbo


Auto: Charade 1.0
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 719
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-12-09   

ten silnik 1.3 to nie jest przypadkiem z rodziny HD?
_________________
size is nothing... boost is EVERYTHING
 
 
niegrzeczna 

Dołączyła: 18 Sie 2010
Posty: 244
Skąd: pl
Wysłany: 2010-12-10   

ciężko o szczegółowe info o tym Dai, ale z tego co udało mi się ogarnąć na podstawie jakiejś strony sklepu sprzedającego m.in świece Bosch, silnik Copena to K3-VE. w niektórych źródłach jest także wzmianka o jego turbodoładowaniu.

@RAPID23, stwierdzenie gokart jest w tym przypadku bardzo trafne, dzięki małej wadze i nisko położonemu środkowi ciężkości, ten furak ma analogiczne właściwości ;-)
a w Kraku, też jeden (o którym wiem) śmiga. srebrny z tego co pamiętam.
 
 
sadam 


Auto: T jet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 722
Skąd: Wola Rtype
Wysłany: 2011-01-05   

KAMILcom napisał/a:
ten silnik 1.3 to nie jest przypadkiem z rodziny HD?

to jest chyba ta sama jednostka co siedzi w yarisie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna