Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Odchudzanie koła zamachowego - zyski, straty???
Autor Wiadomość
Kleju 


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 589
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-02-17   Odchudzanie koła zamachowego - zyski, straty???

Czy przez zmniejszenie masy koła zamachowego zyskuje się dodatkowe konie/moment?

A może jest to zabieg, tylko wpływający na elastyczność i przyspieszenie (mniejsza masa wizrująca) ale wartości moc na silniku i kołach zostaje taka sama?
_________________

 
 
bartolos11 
Linux power!


Auto: Renault Megane 1.6 16v K4M
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 630
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-02-17   Re: Odelżanie koła zamachowego - zyski, straty???

Kleju napisał/a:
Czy przez zmniejszenie masy koła zamachowego zyskuje się dodatkowe konie/moment?

A może jest to zabieg, tylko wpływający na elastyczność i przyspieszenie (mniejsza masa wizrująca) ale wartości moc na silniku i kołach zostaje taka sama?

Lżejsze koło zamachowe nie daje koni/momentu, ale powoduje że silnik szybciej wkręca się na obroty a co za tym idzie szybciej przyspiesza , ale też silnik szybciej też wytraca te obroty(skuteczniej hamuje silnikie), jak za mocno zejdziesz z masy to silnik może wpadać w wibracje i mieć problemy z wolnymi obrotami ;)
_________________
 
 
Kleju 


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 589
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-02-17   

No właśnie też tak myślę, chociaż ostatnio spotkałem się ze stwierdzeniem:

MNIEJSZA MASA OBRACANA PRZEZ SILNIK RÓWNA SIĘ WIECEJ KONI MECHANICZNYCH I MOMENTU OBROTOWEGO (MOC NA KOŁACH)
_________________

 
 
bartolos11 
Linux power!


Auto: Renault Megane 1.6 16v K4M
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 630
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-02-17   

Kleju napisał/a:
No właśnie też tak myślę, chociaż ostatnio spotkałem się ze stwierdzeniem:

MNIEJSZA MASA OBRACANA PRZEZ SILNIK RÓWNA SIĘ WIECEJ KONI MECHANICZNYCH I MOMENTU OBROTOWEGO (MOC NA KOŁACH)

Może to mieć sens bo są mniejsze opory i silnik może przekazać więcej mocy na koła ale to tylko moja próba zrozumienia/wyjaśnienia :oops:
_________________
 
 
comando 
słucha disco polo


Auto: wolne
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 1313
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2012-02-17   

Ja odczułem tylko negatywne skutki. A odelżyłem o 20 %. Zysk na granicy błędu pomiarowego a na co dzień auto słabiej jedzie.
_________________
JDM sucks
 
 
Kleju 


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 589
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-02-17   

comando napisał/a:
Ja odczułem tylko negatywne skutki. A odelżyłem o 20 %. Zysk na granicy błędu pomiarowego a na co dzień auto słabiej jedzie.


Ale hamowałeś auto wcześniej i po odchudzeniu?

I co jest nie tak w codziennej jeździe?
_________________

 
 
comando 
słucha disco polo


Auto: wolne
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 1313
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2012-02-17   

Hamowałem ale w tym samy czasie zmieniłem wydech więc nic Ci nie podpowiem co z moca sie stało. Słabiej idzie z niskich obrotów i pod górkę nie ma siły.
_________________
JDM sucks
 
 
Emre
Panicz!


Auto: GTI+, R20
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 11144
Skąd: zerodwadwa
Wysłany: 2012-02-18   

Kleju napisał/a:
Ale hamowałeś auto wcześniej i po odchudzeniu?


lekkie koło nie daje mocy...
_________________
JDMO Shop -> Ramki pod tablice JDMO oraz Naklejki Forumowe.

- Kredyty firmowe od pierwszego dnia działalności
- Leasing
- Faktoring

Info -> priv
 
 
Kleju 


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 589
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-02-18   

Emre napisał/a:
Kleju napisał/a:
Ale hamowałeś auto wcześniej i po odchudzeniu?


lekkie koło nie daje mocy...


http://www.importtuner.co...act_or_fiction/
_________________

 
 
lozek 

Auto: EP3 + K20A2
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1152
Skąd: WWA
Wysłany: 2012-02-19   

Kleju napisał/a:
Emre napisał/a:
Kleju napisał/a:
Ale hamowałeś auto wcześniej i po odchudzeniu?


lekkie koło nie daje mocy...


http://www.importtuner.co...act_or_fiction/


Jeżeli tym linkiem chciałeś pokazać, że Emre nie ma racji to lekko mówiac dałeś D :D

Zobacz jakie są jednostki mocy - WHP czyli podana jest moc na kołach. Od początku debaty jest mówione, że mocy silnikowi nie dodaje, tylko zmniejsza straty albo jak kto woli zwiększa moc na kołach. U nas mieszy się i podaje moc na silniku a tam na kołach.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2012-02-19   

lozek napisał/a:

Zobacz jakie są jednostki mocy - WHP czyli podana jest moc na kołach. Od początku debaty jest mówione, że mocy silnikowi nie dodaje, tylko zmniejsza straty albo jak kto woli zwiększa moc na kołach. U nas mieszy się i podaje moc na silniku a tam na kołach.

może się nie znam... ale czy jedzie się czasem tym co ma się na kołach? :roll:
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Kleju 


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 589
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-02-19   

Czyli przez lżejsze koło rośnie moc/moment na kołach, ale na silniku zostaje taka sama. Dobrze kombinuje? ;-)


lozek napisał/a:
...U nas mieszy się i podaje moc na silniku a tam na kołach.


Nie wiem czy byłeś kiedyś na hamowni, ale u NAS poza tym że podają moc na silniku, podają też moc na kołach (lub straty). U mnie np wyszło 163KM na silniku i na kołach 133KM (pomiar 5-ty bieg). I mierzy, nie mieszy :-P
_________________

 
 
lozek 

Auto: EP3 + K20A2
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1152
Skąd: WWA
Wysłany: 2012-02-20   

Aż takim analfabetą, żeby napisać specjalnie mieszy zamiast mierzy nie jestem ;) spokojnie, drobna literóweczka

Owszem u nas również podają jakie są straty więc można obliczyć moc na kołach.

"Czyli przez lżejsze koło rośnie moc/moment na kołach, ale na silniku zostaje taka sama. Dobrze kombinuje? "

HELL YEAH 8-)


BIO - masz racje, ale czy ja zaprzeczam temu co mówisz swoją wypowiedzią? Nawet nie zrozumiałeś o co mi chodziło...
_________________

 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2012-02-20   

lozek, w odniesieniu do wypowiedzi Kleja:
Kleju napisał/a:
Czy przez zmniejszenie masy koła zamachowego zyskuje się dodatkowe konie/moment?

no trochę nieteges to zabrzmiało ;) no ale już jest ok :*
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Robs 


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-05   

comando napisał/a:
Słabiej idzie z niskich obrotów i pod górkę nie ma siły.


Hmm...nie powinno być odwrotnie?
Jeździłem i z seryjnym kołem i odelżonym+bardzo lekka tarcza sprzęgła (spiek bez tłumików)
Zmiany są zdecydowanie na plus,zwłaszcza w szybkiej,dynamicznej jeździe.
Polepszona reakcja na gaz,silnik szybciej osiąga wysokie obroty przez zmniejszenie masy wirującej.
Jedynym minusem przy takiej zmianie jest jazda po mieście.Zmieniając biegi przy spokojnej jeździe,przy lekkim kole zamachowym obroty szybciej spadają i trudniej jest utrzymać płynność.

Emre napisał/a:
lekkie koło nie daje mocy...


Ale zabiera je (finalnie na kołach) mniej niż cięższe,seryjne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna