Taki już starszy concept ale myślę, że bardzo ładny i warty odnotowania.
"Mazda dla młodych ludzi, którzy chcą być cool, trendy i jazzy, przygotowała na
salon w Detroit coupe zbudowane na bazie modelu MX-5. Kabura łączy atrybuty samochodu sportowego z inteligentnie zaaranżowanym wnętrzem.
Na nieco ponad czterech metrach długości Japończycy zbudowali zdumiewająco
wyglądające coupe z 2-litrowym silnikiem z przodu i napędem na tylne koła. Jeśli ten samochód wejdzie kiedykolwiek do produkcji, będzie pomostem pomiędzy
klasycznym roadsterem MX-5 i nonkonformistycznym coupe RX-8 napędzanym
silnikiem Wankla.
Kabura jest asymetryczna. W przypadku ludzi to normalne, jednak w
motoryzacyjnym królestwie to wciąż egzotyka. Lewa strona samochodu
to fotel kierowcy i tuż za nim bardzo ograniczona przestrzeń dla pasażera.
Według Mazdy nie jest to "normalny" fotel, tylko miejsce awaryjne.
Prawa strona samochodu jest o wiele ciekawsza. Tablicę rozdzielczą
zaprojektowano tak, aby po stronie pasażera siedzącego z przodu w
jak najmniejszym stopniu wnikała do wnętrza. Pozwoliło to przesunąć
przedni prawy fotel o kilkanaście centymetrów do przodu. Nie ma więc
schowka na rękawiczki. Za przednim prawym fotelem wygospodarowano
jednak wystarczającą ilość miejsca na zainstalowanie wygodnego,
pełnowymiarowego fotela. Świetnie!
Kabura nie jest więc autem typu 2+2 (pasażerowie z przodu plus ludzie bez nóg z tyłu),
ale propozycją 3+1 (trzy osoby mają miejsce, czwarta niekoniecznie).
Skąd ten pomysł? Mazda twierdzi, że młodzi ludzie generacji Y
(chcą być cool, trendy i jazzy, kupują najmodniejsze gadżety i
wyznaczają trendy) czują się skrępowani układem 2+2, a tradycyjne usytuowanie
foteli jest obciachowe (niewtajemniczonym tłumaczę, że bycie obciachowym
to bycie nie na czasie).
Mazda musi słuchać młodzieży, ponieważ w USA kierowca aut japońskiej
firmy ma średnio zaledwie 41 lat, co plasuje ją na drugim miejscu w
kategorii "statystyczny wiek amerykańskiego kierowcy". Los Kabury
spoczywa więc w rękach młodych jankesów oszalałych na punkcie mody i
cool gadżetów."
Artykuł pochodzi z autogaleria.pl
Ostatnio zmieniony przez rdk 2007-09-21, w całości zmieniany 1 raz
opis, tzn artykuł troche lamerski wg mnie "pokolenie Y tzn że chca być cool, jezzi trendy..." ale nie o tym mowa... auto samo w sobie nowatorskie, nawiązuje sylwetką do Mazd więc rewolucji jakiejś nie ma... nowoczesna linia nadowazia, napęd na tył, jeszcze tylko odpowiednia moc i moment silnika i może namieszać w segmencie aut sportowych/coupe
jestem ciekaw ile z tych rozwiązań wejdzie w życie
nie przemawia tez do mnie to 3+1
niewiem co jest "obciachowego" w 2+2 czy choćby 2+3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum