Subaru XT był autem rewolucyjnym jak na poczatek lat 80 tych. Sprzedawany w kilku wersjach XT, XT6 oraz Alcyone w latach 1985-91 byly sportowymi coupe o niesamowitym jak na tamte czasy designe. Model Xt byl sprzedawany na nowa zelandie oraz australie zaś modele Vortex i XT6 na Ameryke oraz Europe. Model alcyone byl sprzedawany jedynie na rynek Japonski. Auto w zaleznosci od roku produkcji miało naped na obie lub jedną oś.
Alcyone to nazwa najasniejszej gwiazdy w plejadzie gwiazd z logo subaru.
Przełom w dziedzinie aerodynamiki samochodowej.
Wszystkie elementy nadwozia tego auta zostaly opracowane w celu jak najmniejszego oporu wiatru. Kazdy element , zderzaki , szyby , spojlery , nawet chlapacze oraz kolpaki byly opracowane w celu redukcji oporow wiatru. Wspolczynnik dla tego subaru wynosi 0,29.
Kokpit w stylu myśliwca
Poniewaz lata 80 to szał na filmy SF oraz wszelkie innowacje techniczne o normalnych rozwiazaniach w subaru XT mowy byc nie moglo.
Stad kierowca ma do dyspozycji kierownice o regulacji teleskopowej , rekojesc zmiany biegow w kształcie Joystica zupelnie jak w myśliwcu , szereg przyciskow rodem z mysliwca lub statku kosmicznego , wyswietlacze LCD w wersjach Turbo przekazujace dane o wszystkich parametrach silnika auta.
XT posiadał wiele innowacji technicznych jak na tak małe auto dość niespotykanych.
Mamy tu wiec silnik sterowany elektronicznie , elektronika sterowala rowniez zawieszenie ( regulacja wysokosci ) , napedy . Auto posiadalo komputer pokladowy oraz szereg innych udogodnien.
Model 1985 XT miał dwa silniki :
* EA82: 1781 cc H4 producing 97 hp (72 kW) at 5200 rpm and 103 ft·lbf (140 Nm) at 3200 rpm (9.5:1 stopien spręzania )
* EA82T: 1781 cc turbocharged H4 producing 112 hp (83 kW) at 4800 rpm and 143 ft·lbf (194 Nm) at 2800 rpm (7.5:1 stopien spręzania ) (czasem pojawia sie 7.7:1.) Na europe model XT miał wzmocniony do 136 koni silnik
Opcjonalne wyposazenie :
* Retractable door-handle flaps
* Single front wiper blade
* Steering wheel with a single vertical and a single horizontal spoke
* Pistol-grip shifter
* an ECU for engine and transmission management
* Steering wheel with both tilt and reach/depth adjustment
* Instrument cluster that tilted with the steering wheel
Furthermore, some models were equipped with additional features:
* Digital instrument cluster that tilted with the steering wheel
* Headlight Washers
* Trip computer with range/fuel management facilities
* Pneumatic suspension with height control
* Push-button four wheel drive (later changed to all wheel drive)
* Hill holder brake system, prevented rolling on hills in the manual transmission version.
Pamietam jak wsiadlem pierwszy raz do tego auta ustawilem kierownice i zobaczylem ze rusza sie wraz z zegarami potem zawieszenie w gore troche szok przezylem heh
Auto na żywo robi naprawde dobre wrażenie! Stare subaru są dość tanie, tylko trzeba mieć szczęście żeby nie trafić na zakatowany model... W innym wypadku trzeba się naprawde na tym znać Co w naszym kraju jest mało spotykane
Zapomniano dodać ,że klamki są gładkie tak aby powietrze nie wpadało do środka i nie powodowało zawirować. Kto nie wsiada pierwszy raz zawsze ma kłopot jak się podnosi klamkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum