Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia
Autor Wiadomość
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-08-25   Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia

Jeśli ktoś śledzi mojego bloga (czyli nikt) zapewne już wie, jeśli nie - dowie się teraz. Otóż od serwisu MotoIQ otrzymałem pozwolenie i błogosławieństwo aby przetłumaczyć ich Ultimate Guide to Suspension & Handling, czyli biblię wiedzy, za co się zabrać, aby wóz był szybki w winklach.

Od RDK dostałem drugie błogosławieństwo na bieżące linkowanie do kolejnych części (jak coś to można podkleić jak już będzie kompletne)

Także ten - lecim!
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #1: koła i opony.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #2: Kontrola ruchów nadwozia.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #3: szukanie balansu.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #4: Redukcja transferu masy.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #5: Niewybaczalny grzech – zbytnie obniżenie.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #6: Dodajemy negatywny camber.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #7: poprawienie zbieżności.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #8: Zrozumienie wyprzedzenia sworznia, pochylenia zwrotnicy, promienia zataczania.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #9: Wszystko jest w geometrii – roll center.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #10: Bump Steer i Toe Steer



Zapraszam do komentarzy tu, czy na blogu + sugestie i info czy się gdzieś nie trzasnąłem w tłumaczeniu.
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
Ostatnio zmieniony przez TorquedMad_Mind 2016-10-19, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
johnnyg 


Auto: Eg3 Civic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1794
Skąd: pe do eń
Wysłany: 2016-08-26   

pierwszy artykuł, pierwsza tabelka, trzecia kolumna - toyo 888r czy toyo r888 ;) ?
_________________
Obłędem jest dawać się bezwładnie ponosić słowom nie słysząc ich.
 
 
Shaker 


Auto: Shaker
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-08-26   

Tak jak pisalem na fb, super robota, fajnie sie czyta.

johnnyg, r888
oryginalny artykul pochodzi z 2010r a wtedy nie bylo jeszcze r888r :)
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-08-26   

Dzięki za spostrzegawczość - nazwy opon to było ctrl+c i ctrl+v bo z nimi nie obcowałem. Zgłosze przy okazji chłopaką z MotoIQ, że mają literówkę ;)

Kolejna część przetłumaczona. Publikacja? 31 sierpień o godzinie 15 ;)
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-08-26   

fajnie że Ci sie chciało ! MotoIQ ma świetne artykuły i przede wszystkim wiedze popartą doświadczeniami a nie internetami :-P
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-08-26   

Yaca napisał/a:
fajnie że Ci sie chciało ! MotoIQ ma świetne artykuły i przede wszystkim wiedze popartą doświadczeniami a nie internetami :-P

dokładnie tak. Wystarczy spojrzeć w ich sekcję projektów. Różne Marki, różne modele. Chłopaki mają olbrzymie doświadczenie w tym co robią, więc cieszę się, że mogę "podawać dalej" tą wiedzę. Wiem, że są osoby, które maja problem z technicznym angielskim i "poddawały się" przy takim tekście.

Przy okazji - można dopieprzyć "stęsowcą" twierdzącym, że wóz im się dobrze prowadzi :lol:

Jeśli chcecie udostępniać dalej - zapraszam ;) Tylko w formie linka do bloga.
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-26   

Bio, mega fajny artykuł, szacun że Ci się chciało to tłumaczyć. ;-)
 
 
Gumka23 
DDTC in progress...


Auto: EG5 & CW3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 6513
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-26   

Póki co informacje z tych, które mniej więcej są nam znane, ale czekam na kolejne części. Dobra robota!
_________________
 
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-08-26   

Gumka23 napisał/a:
Póki co informacje z tych, które mniej więcej są nam znane, ale czekam na kolejne części. Dobra robota!

Lecimy od podstaw do rzeczy "fikuśnych" ;)
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-08-31   

Nowa cześć na blogu + 1-szy post zedytowany :)
http://tqmm.pl/2016/08/31/balans-nadwozia/
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-09-08   

Czwarta część. Tym razem opis, co robić z masą, która lubi się przemieszczać :)
http://tqmm.pl/2016/09/07/redukcja-transferu-masy/
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-09-15   

Nowa część - podenerwuje ona trochę stęsowców, którzy uważają że szuranie po asfalcie i odbijanie kołami błotnik daje przyczepność:
http://tqmm.pl/2016/09/14/zbytnie-obnizenie/
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-09-21   

6 część - wykrzywiamy kółka!
http://tqmm.pl/2016/09/21...gatywny-camber/
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-09-28   

Część 7 - bawimy się ze zbieżnością :)
http://tqmm.pl/2016/09/28/poprawienie-zbieznosci/
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2016-10-05   

No i zapraszam do części numer 8:
http://tqmm.pl/2016/10/05...ochylenia-kwsz/
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna