Witam mam silnik d16z2 chcialbym zmienic glowice moze to zwiekszy moc autka jaka glowica podejdzie co bede potrzebowal i czy duzo roboty jest dzieki za odp
_________________ HONDA TEAM BYDGOSZCZ
Ostatnio zmieniony przez Deox 2007-01-29, w całości zmieniany 1 raz
mozesz zmienic praktycznie na kazdą z seri D /z wyjątkiem D16A9/Z5 i inne 2 wałkowe/
potrzebowac bedziesz :
głowice ,aparat zaplonowy , kolektor ssacy z pozepustnica , komputer , wiazke (jesli swapujesz z OBD1 na 2 i na odwrót lub na głowice z vtec'iem /+ w tym przypadku bączek od vtec'a/ Mozna oczywiscie drutować wiazke jak sie ktoś zna i/lub ma na to czas NAjlepiej kupic kompletną głowice na mini me i nie rozdrabniać sie . koszt takiej z Z6 to mniej wiecej 1200-1600 zł.
to ile Km i Nm zyskasz nie da sie powedeziec ot tak , trzeba rozpatrywać indywidualnie kazdy przypadek
Jedyna sensowna zmiana głowicy jaka wchodzi w grę, to włąśnie jak napisał race od Z6. Będziesz wtedy miał okrojone zmienne fazy. Okrojone w porównaniu z B serią. Myślę, że jak dobrze poszperasz na aukcja lub szrotach, to taki eksperyment drogo nie wyjdzie.
tez myslalem ze ta musze oblukac co i jak i jaka cena mnie wyjdzie mysle jeszcze nad zmiana silnika na 2 walki zobacze co bardziej sie oplaci cenowo i w osiagach
... mysle jeszcze nad zmiana silnika na 2 walki zobacze co bardziej sie oplaci cenowo i w osiagach
to trzeba sobie na to pytanie odpowiedzieć odrazu , co po swapie głowicy chcesz dalej robic , jesliby zostawiać serie D to turbo ,chyba ze dłubnąć dolot , wydech i to Ci wystarczy -> w co wątpie Natomiast jesli masz wiecej kasy to swapuj na B18 . Tyle ze D seria + turbo = B seria , ktorą mozna zawze uTurbić lub w N/A pojść wsyzstko od kasy zależy
Maciek ja kiedyś myślałem nad pełnym mini me z głowicą od Z6 mojego d15b2 i powiem tyle, że po przekalkulowaniu kosztów wyszło na to, że bardziej opłaca się już kupić komplet na swapa d16z6, bo ze skrzynią silniczek i osprzętem teraz spoko za 2,5 K można dostać! Jak ta operacja u Ciebie przekoroczy 1,5 K to wedłg mnie się to nie opłaca, bo dołożysz trochę i masz seryjny i młodszy silnik! Pamiętaj tylko, że Ty masz 4 gena, czyli OBD się różni i przekładka całego silnika od 5 gena może wyjść drogo!
Jak chcesz robić swapa całego silnika w Twojej budzie, to zakup D16A9, jak ma Dogman z forum! Znam auto i naprawde dobrze się zbiera! 135 kucy daje radę!
sam wlasnie sie zastanawiam moze zostane przy d16z2 tez daje rade i na spotach mnie zadziwia co moja hania potrafi chetnie bym dolozyl kolektor 4-2-1
tylko narazie nie ma nic w ofercie jakis no-name bo na firmowy wywalic 1500 to raczej odpada
dobry pomysł z tym D16A9 -> koszt silnika i skrzyni na swap'a wyjdzie ok 2000zł a masz w serii ~130 KM . Kolega swap'a zrobił do coupe V gen na ten właśnie silnik i jeździ mu to lepiej niż D16Z6 !
ogarniając koszty :
swap głowicy ~1200-1600zł za czasci + robota +/- 20-30 KM
swap D16A9 ~2000 zł za komplet na swap'a +/_130 w seri i swietna baza do dalszej dłubaniny
wszystko jest ok chcialem swaopa zrobic na d walki ale doszedlem do wniosku ze nie ma sensu jak na spocie scigam sie z kumplem wlasnie z dwoma walkami to duzo nie przegrywam pol maski wiec na 2 walki nie ma sensu mysle nad 1.6 vtec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum