Lexus przygotował dla odwiedzających targi motoryzacyjne w Detroit niespodziankę. Rasowe dwumiejscowe coupe LF-A, które bez obaw może stanąć do konkurencji z Astonem Martinem, doczekało się kolejnej ewolucji.
Najnowocześniejsze technologie i siła finansowa Toyoty pozwoliły na zbudowanie 4,5-metrowego coupe z 5-litrowym 10-cylindrowym silnikiem o mocy ponad 500 KM i układem napędowym transaxle z skrzynią biegów przy tylnej osi, który wybrano z powodu lepszego rozłożenia masy. Bezkompromisowy styl techno, który jest z zupełnie innego świata niż limuzyny marki Lexus, oraz wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych podsyciło atmosferę, tak więc fani marki z niecierpliwością oczekują wersji seryjnej auta.
Na ortodoksyjnym coupe się jednak nie kończy – właśnie teraz rozpoczyna się kolejny rozdział. Na autosalonie w Detroit zaprezentowała się bowiem wersja roadster, która zachowuje ekstrawaganckie szczegóły coupe. Pozostały szerokie 20-calowe koła, czerwone pole obrotomierza od 9 tysięcy obrotów, kosmiczne wnętrze czy „szalony” kształt przednich i tylnych lamp. Karoserię ze stopów aluminium i kompozytów węglowych w rozmiarach 4460 x 1895 x 1219 mm zbudowano na podwoziu z rozstawem osi 2606 mm. Dzięki mocnemu silnikowi auto na pewno dołączy do najszybszych roadsterów, tak więc bogacze tego świata będą mogli delektować się prędkością ponad 300 km/h.
Pierwsze egzemplarze coupe Lexus LF-A miałyby się pojawić na rynku japońskim i amerykańskim pod koniec 2008 roku, na razie nie wiadomo, czy samochód trafi także do Europy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum