Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana wydechu w motocyklu :D 125ccm
Autor Wiadomość
Cykada 

Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 639
Skąd: PZ
Wysłany: 2018-04-09   Zmiana wydechu w motocyklu :D 125ccm

Siema, czasami na forum zdarzają się jakieś rzeczowe konwersacje na tematy techniczne czy motoryzacyjne, więc zwracam się do forumowych specy o poradę.

Buduje sobie cafe racera na bazie hondy cg 125 - singiel OHV 4 suw, chłodzony powietrzem około 10KM.

Coś takiego:



Będę zmieniał wydech, nie w poszukiwaniu mocy, raczej kwestie stylistyczne.
Ale czytałem że często po zmianie tłumika na przelotowy prawdziwe motocykle pokazują mniej koni zyż normalnie. w tym przypadku hamownia odpada.

Chcę dać dużo krótszy wydech, coś w ten deseń:



A seryjny wydech wygląda tak:



Średnica wewnętrzna oryginalnego kolanka to 26mm, jeśli uda mi się je podgiąć to zostaje przy nim, jak nie to będę cały kolektor robił nowy.

I teraz pytania:

Potrzebował bym jakieś rady, jak to ogarnąć żeby nie pogorszyć osiągów, wiadomo że układ powinien mieć jakąś pojemność, sam wydech będzie krótszy.. puszka mniejsza. Nie mam oryginalnego tłumika żeby zajrzeć do środka.

Nowe kolanko zbudować na takiej samej średnicy, mniejszej, większej?

Wszystkie rady mile widziane.
 
 
Grzesieek 

Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 1296
Skąd: Orneta
Wysłany: 2018-04-09   

A może wzorować się na jakimś kartingowym wydechu?
 
 
hot_rider 


Auto: #Zeto
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 3014
Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2018-04-10   

zrób to na takich samych średnicach , bo ciężko poprawić fabrykę w tej kwestii a widomo ,że to ważna rzecz przy silnikach NA
_________________

 
 
Qban 

Auto: Rx7 FB, is, golf7r
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2018-04-10   

Rób Przelot jaki chcesz. W 4t nie odczujesz znaczącej roznicy w mocy.
 
 
Autos Süchtig


Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 402
Skąd: Europa
Wysłany: 2018-04-10   

zrób na takiej samej średnicy i już.

Długość ma tutaj niebagatelne znaczenie, jak masz bardziej szczegółowe dane tego silnika to mogę Ci to policzyć.
_________________
www.mg-eng.net
„Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”

Claude Daugas

Flowbench, obliczenia układów dolotowych, wylotowych, customowe części, modelowanie 3D...
 
 
Cykada 

Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 639
Skąd: PZ
Wysłany: 2018-04-10   

Grzesieek napisał/a:
A może wzorować się na jakimś kartingowym wydechu?


kartingi to są przeważnie 2t 36 - 50 hp - raczej odpada :mrgreen:

Autos Süchtig napisał/a:
zrób na takiej samej średnicy i już.

Długość ma tutaj niebagatelne znaczenie, jak masz bardziej szczegółowe dane tego silnika to mogę Ci to policzyć.


Liczyłem że się odezwiesz :mrgreen: :roll:

No dobra - kolanko takiej samej średnicy, z tym że musi być krótsze.

Większą niewiadomą jest dla mnie puszka, szkoda że niemiałem seryjnego tłumika do porównania.

Jakie dane potrzebujesz i co jesteś w stanie wyliczyć?
 
 
Qban 

Auto: Rx7 FB, is, golf7r
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2018-04-10   

Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin ;-)
 
 
Autos Süchtig


Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 402
Skąd: Europa
Wysłany: 2018-04-11   

Cykada napisał/a:
Grzesieek napisał/a:
A może wzorować się na jakimś kartingowym wydechu?


kartingi to są przeważnie 2t 36 - 50 hp - raczej odpada :mrgreen:

Autos Süchtig napisał/a:
zrób na takiej samej średnicy i już.

Długość ma tutaj niebagatelne znaczenie, jak masz bardziej szczegółowe dane tego silnika to mogę Ci to policzyć.


Liczyłem że się odezwiesz :mrgreen: :roll:

No dobra - kolanko takiej samej średnicy, z tym że musi być krótsze.

Większą niewiadomą jest dla mnie puszka, szkoda że niemiałem seryjnego tłumika do porównania.

Jakie dane potrzebujesz i co jesteś w stanie wyliczyć?

tak jak powiedziałem jestem w stanie wyliczyć długość.

Potrzebuję długość dolotu, aż do zaworu silnika. Długość kanału wydechowego w głowicy. Średnice.
Najlepiej wzniosy zaworów w funkcji kąta obrotu wału korbowego, albo przybliżone dane na ten temat.
Nie zaszkodziłaby znajomość charakterystyki zewnętrznej czyli wykres z hamowni takiego silnika.

Qban napisał/a:
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin ;-)


czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?
_________________
www.mg-eng.net
„Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”

Claude Daugas

Flowbench, obliczenia układów dolotowych, wylotowych, customowe części, modelowanie 3D...
 
 
Qban 

Auto: Rx7 FB, is, golf7r
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2018-04-11   

[quote="Autos Süchtig"][quote="Cykada"]
Grzesieek napisał/a:


Qban napisał/a:
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin ;-)


czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?

Nie chce ujmować nic Twojej wiedzy i kompetencji. Poprostu uważam, ze można zrobić byle przelot i nie odczuje się pod dupa różnicy. Co do hamowni to pewnie by coś wykazała, ale autor wątku zaznaczył, ze chodzi mu głównie o zmianę dźwięku. Nie jest to projekt gdzie trzeba walczyć o każdego km. Takie jest moje zdanie, ale jak masz czas i chęci to rób zaawansowane wyliczenia😉
 
 
Cykada 

Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 639
Skąd: PZ
Wysłany: 2018-04-11   

[quote="Qban"][quote="Autos Süchtig"]
Cykada napisał/a:
Grzesieek napisał/a:


Qban napisał/a:
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin ;-)


czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?

Nie chce ujmować nic Twojej wiedzy i kompetencji. Poprostu uważam, ze można zrobić byle przelot i nie odczuje się pod dupa różnicy. Co do hamowni to pewnie by coś wykazała, ale autor wątku zaznaczył, ze chodzi mu głównie o zmianę dźwięku. Nie jest to projekt gdzie trzeba walczyć o każdego km. Takie jest moje zdanie, ale jak masz czas i chęci to rób zaawansowane wyliczenia😉


I tak i nie, jak w 100 konnym sprzęcie odejdzie ci 5hp to nawet nie poczujesz, tu jak by mi odeszło 2hp to była by spora strata i wolał bym tego uniknąć.
 
 
Qban 

Auto: Rx7 FB, is, golf7r
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2018-04-11   

Spoko, to rób wyliczenia i jedz na homownie ;-)
 
 
Autos Süchtig


Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 402
Skąd: Europa
Wysłany: 2018-04-12   

[quote="Qban"][quote="Autos Süchtig"]
Cykada napisał/a:
Grzesieek napisał/a:


Qban napisał/a:
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin ;-)


czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?

Nie chce ujmować nic Twojej wiedzy i kompetencji. Poprostu uważam, ze można zrobić byle przelot i nie odczuje się pod dupa różnicy. Co do hamowni to pewnie by coś wykazała, ale autor wątku zaznaczył, ze chodzi mu głównie o zmianę dźwięku. Nie jest to projekt gdzie trzeba walczyć o każdego km. Takie jest moje zdanie, ale jak masz czas i chęci to rób zaawansowane wyliczenia😉


Twierdzisz, że skracając wydech 1 cylindrowego silnika nie odczuje się różnicy?
_________________
www.mg-eng.net
„Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”

Claude Daugas

Flowbench, obliczenia układów dolotowych, wylotowych, customowe części, modelowanie 3D...
 
 
Qban 

Auto: Rx7 FB, is, golf7r
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 381
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2018-04-13   

Nie jestem studentem na Twoim wydziale, wiec skończ z tym wiecznym przepytywaniem. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna