Wysłany: 2007-12-27 Wydech! Gientarka, czy spawany?
Koledzy powiedzcie czemu niektórzy spawają wydechy, a inne wykonywane są na gientarkach? Czy ma to związek z rodzajem obrabianego materiału takiego jak np stal nierdzewna? Spotkałem się z opiniami, że lepsze są te spawane, ale tak naprawdę niby w czym mają być lepsze, bo przecież to tylko kawał rury? Może ktoś kumaty rozwinąć temat?
zależy jak spawane, tylko spawanie tigiem bez wtopów do środka jest do przyjęcia. gięcie jest szybsze i tańsze, ale za to żeby wykonać jedno kolanko trzeba zużyć minimum 50cm rury co jest już kosztem, bo jeżeli potrzebujemy parę kolanek obok siebie to kolankowe "wąsy" trzeba obciąć i zazwyczaj do nieczego się nie przydają. jeśli chodzi o przepływ tig vs giętarka to to samo jest, jak rury są idealnie równo przycięta i pospawane wklęsłymi a bliżej silnika na downpipe z lekką nalewką to nie ma różnicy. poza tym podczas gięcia powstaje minimalne przewężenie rury.
Kolejna sprawa to jakie rury można giąć.
Dam przykład z budowy klatki. rurki 45mm 2,5mm ścianka - gną się idealnie i czysto
a np. 50mm ścianka 2mm marszczą się.
Np rury 70mm ścianka 1.5mm lub 2mm za cholery nie zagniesz do 90* bez pomarszczenia i zmiany kształtu rury.
dlatego najlepsze wydechy są spawane i gięte. jak masz np. odcinek rury prostej 2m gdzie są dwa minimalne zagięcia do 45* to lepiej wygiąć. ale jeżeli masz straszne zawijasy to lepiej spawać z kolanek.
Kolektory gięte są dobrym rozwiązaniem bo nie mają naprężeń po spawaniu i nie pękają.
Giętarka jest na tyle przydatnym urządzeniem że niedługo kupuję takową do max 80mm rur i zobaczymy jak to wyjdzie, spawać jakieś minimalne zagięcia z przycinanych kolanek to 1. marnotracstwo 2. strata czasu.
Natomiast wszystkie wydechy robione w ilościach masowych przez różne firmy w fabrykach są gięte, wkładaja kawałek rury, zaciska się wielka prasa a wychodzi ukształtowany idealnie wydech. tanio, szybko i bezboleśnie bez straty materiału.
Dzięki SAMAEL za konkretną wypowiedź! Czyli jednym słowem spawanie to pic na wodę i nie ma co przepłacać, bo różnica w cenie jest znacznna u tłumikarzy! Jutro jade po nowy wydech, bo stary przepuszcza i będzie znacznie ciszej!
Sqad
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-28
Bo prawidłowo nierdzewka powinna być wypełniona szczelnie piachem i zaślepiona z obu stron wtedy sie nie marszczy i nie przewęża, ale komu by sie chciało tak pajacować
Bo prawidłowo nierdzewka powinna być wypełniona szczelnie piachem i zaślepiona z obu stron wtedy sie nie marszczy i nie przewęża, ale komu by sie chciało tak pajacować
od tego sa gietarki trzpieniowe
_________________ ... GaRaż Race Team ...
Profesjonalne części do tunigu Serwis i naprawa pojazdów
Jun Auto Mechanic , APEXi , Fujita , ACT , Wiechers , Seibon , Invidia i wiele innch marek ......
Sqad
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-01
A tego to już nie wiem tak dalece sie nie zagłębialem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum