Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech! Gientarka, czy spawany?
Autor Wiadomość
Kevin 


Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 3401
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2007-12-27   Wydech! Gientarka, czy spawany?

Koledzy powiedzcie czemu niektórzy spawają wydechy, a inne wykonywane są na gientarkach? Czy ma to związek z rodzajem obrabianego materiału takiego jak np stal nierdzewna? Spotkałem się z opiniami, że lepsze są te spawane, ale tak naprawdę niby w czym mają być lepsze, bo przecież to tylko kawał rury? Może ktoś kumaty rozwinąć temat?
_________________
www.jdm-option.pl !!! Najlepsze forum !!!


 
 
 
SAMAEL
Eagle Talon TSi AWD


Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 242
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2007-12-27   

zależy jak spawane, tylko spawanie tigiem bez wtopów do środka jest do przyjęcia. gięcie jest szybsze i tańsze, ale za to żeby wykonać jedno kolanko trzeba zużyć minimum 50cm rury co jest już kosztem, bo jeżeli potrzebujemy parę kolanek obok siebie to kolankowe "wąsy" trzeba obciąć i zazwyczaj do nieczego się nie przydają. jeśli chodzi o przepływ tig vs giętarka to to samo jest, jak rury są idealnie równo przycięta i pospawane wklęsłymi a bliżej silnika na downpipe z lekką nalewką to nie ma różnicy. poza tym podczas gięcia powstaje minimalne przewężenie rury.
Kolejna sprawa to jakie rury można giąć.

Dam przykład z budowy klatki. rurki 45mm 2,5mm ścianka - gną się idealnie i czysto
a np. 50mm ścianka 2mm marszczą się.

Np rury 70mm ścianka 1.5mm lub 2mm za cholery nie zagniesz do 90* bez pomarszczenia i zmiany kształtu rury.

dlatego najlepsze wydechy są spawane i gięte. jak masz np. odcinek rury prostej 2m gdzie są dwa minimalne zagięcia do 45* to lepiej wygiąć. ale jeżeli masz straszne zawijasy to lepiej spawać z kolanek.

Kolektory gięte są dobrym rozwiązaniem bo nie mają naprężeń po spawaniu i nie pękają.

Giętarka jest na tyle przydatnym urządzeniem że niedługo kupuję takową do max 80mm rur i zobaczymy jak to wyjdzie, spawać jakieś minimalne zagięcia z przycinanych kolanek to 1. marnotracstwo 2. strata czasu.


Natomiast wszystkie wydechy robione w ilościach masowych przez różne firmy w fabrykach są gięte, wkładaja kawałek rury, zaciska się wielka prasa a wychodzi ukształtowany idealnie wydech. tanio, szybko i bezboleśnie bez straty materiału.
_________________

Wszystko do twojego samochodu: www.topendpower.pl
 
 
Kevin 


Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 3401
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2007-12-27   

Dzięki SAMAEL za konkretną wypowiedź! Czyli jednym słowem spawanie to pic na wodę i nie ma co przepłacać, bo różnica w cenie jest znacznna u tłumikarzy! Jutro jade po nowy wydech, bo stary przepuszcza i będzie znacznie ciszej! :]
_________________
www.jdm-option.pl !!! Najlepsze forum !!!


 
 
 
Wiseguy 
www.S2000.pl


Auto: S2000 & Accord & Legend
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1755
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-27   

Nierdzweke nie lubi być gięta, dlatego ja spawają.
_________________
Honda S2000
Honda Accord
Acura Legend GS
 
 
Sqad 

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-28   

Bo prawidłowo nierdzewka powinna być wypełniona szczelnie piachem i zaślepiona z obu stron wtedy sie nie marszczy i nie przewęża, ale komu by sie chciało tak pajacować
 
 
 
Kevin 


Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 3401
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2007-12-28   

Chciałem napisać, że dorobiłem sobie środkowy u tłumikarza! Robił na gientarce i jestem zajebiście zadowolony! nareszcie cisza! :hurra:
_________________
www.jdm-option.pl !!! Najlepsze forum !!!


 
 
 
GaRaż 


Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 174
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-12-29   

Sqad napisał/a:
Bo prawidłowo nierdzewka powinna być wypełniona szczelnie piachem i zaślepiona z obu stron wtedy sie nie marszczy i nie przewęża, ale komu by sie chciało tak pajacować

od tego sa gietarki trzpieniowe :)
_________________
... GaRaż Race Team ...

Profesjonalne części do tunigu
Serwis i naprawa pojazdów

Jun Auto Mechanic , APEXi , Fujita , ACT , Wiechers , Seibon , Invidia i wiele innch marek ......
 
 
 
Sqad 

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-01   

A tego to już nie wiem tak dalece sie nie zagłębialem
 
 
 
szeni 

Auto: s13 / corolla e12 tte
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 1
Skąd: wwa
Wysłany: 2008-02-24   

A moze wiecie gdzie w wwa jest zalkad który bi mi róty ieterka pogial wedlug projektu ?
(tanio gietarka trzpieniowa)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna