Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Male zaciski i aluminiowe wahacze
Autor Wiadomość
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-21   Male zaciski i aluminiowe wahacze

Hej, szykuje sobie zawieszenie i heblunek w samochodzie i trochę chcę poprawić fabrykę.

Sprawa pierwsza, to chcę wrzucić hydrolape na dodatkowych zaciskach. Jakie znacie najmniejsze zaciski przednie albo tylne, pod tarcze 10mm? Motocyklowe nie łykną takiej tarczy. Na razie moi faworyci to zacisk z opla vectra B (270mm, 2 tloki) i z kia sportage (240mm, 1 tlok). Zalezy mi na tym, zeby byl jak najmniejszy/najlzejszy i nie mial mechanizmu od linki recznego. Moze to byc zacisk przedni. Tarcza u mnie ma 259mm

Druga to aluminiowe częsci zawieszenia. Kombinuje, żeby trochę wahaczy powymieniać na alu, ale nie ogarniam trochę, który rodzaj wybrać, jaką grubość itd. Jest tu ktoś kto ma taką wiedzę, nawet szczątkową?
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2019-01-21   

wez pod uwagę że jest trochę małych zacisków ale co z tego jak nie ma do nich klocków..
_________________

 
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2019-01-21   

Po co kombinować? Standardowy hebel z dobrym klockiem radzi sobie bardzo dobrze przy tak lekkim aucie. Wepnij się z łapa w układ i nie kombinuj. Po co?
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-21   

tylko i wyłącznie 4fun i zajawy. ;-) U mnie, na tarczach 260 spokojnie można blokować koła zwykłym ręcznym, nawet przy większych prędkościach, ale mam ochotę coś pokombinować.
 
 
sajfer 

Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 93
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-23   

weź w takim razie dwa takie same zaciski jakie już masz z tyłu.
jak nie wiesz nic o aluminium i szukasz porady na forum, a samochodem będziesz jeździć cokolwiek więcej niż drag, to błagam, nie kombinuj i nie rób aluminiowych wahaczy. W sumie do dragu też lepiej nie rób aluminiowych.
Do sportu jak się już robi wahacze to na rurkach to stalowych.
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
www.ferodoracing.pl
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-24   

Panowie, ja sie nie pytam czy warto, czy powinienem itd. Szukam porady na forum, bo sa ludzie madrzejsi w danym temacie. Jak nie znajde to bede kombinowal sam i dojde do tego samego tylko dluzej mi to zajmie, a wiedze jak widac mam wystarczajaca, zeby zdac sobie sprawe z tego, ze nie mozna wsadzic byle czego, bo zrobie sobie/komus kuku. Gdybym nie mial, to bym kupil chinskie alu wahacze i byloby to szybsze, mniej problematyczne i tansze. Tylko doszloby 5kg rozancow na lusterko ;-)

O zaciski pytam, bo nie chce zakladac takich samych jak mam, bo mija sie to z celem - sa duze, maja mechanizm recznego, a zrobienie adaptera bedzie wymagalo takiej samej ilosci roboty jak w przypadku innych.[/list]
 
 
Les 


Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 497
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-01-24   

Może uderz do JHMu
Tam chyba Integra ma tylne wahacze alu
_________________

 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-25   

Dzięki! Akurat z chłopakami z JHM (tymi, którzy odeszli i poszli na swoje) dobrze się trzymam. Podpytam o wahacze
 
 
lukas4


Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 1812
Skąd: gfx
Wysłany: 2019-01-27   

Jeśli nie masz wiedzy o aluminium to nie kombinuj. To mega wredny materiał na tego typu elementy, ciężko spawalny i szybko tracąc swoją wytrzymałość poprzez zmiany struktury. Jeśli miałoby to byc pro to wchodzi w grę tylko obrobka cnc z jednego kawałka i to najlepiej z t9 który jest materiałem baardzo drogim. Inna opcja to odlewy, o odpowiednio dobranych przekrojach itp.
Można jeszcze pospawać, ale w tedy w gre wchodzi dodatkowa ponowna obróbka cieplna (przesycanie + starzenie), żeby przywrócić strukturę materiału.
No chyba ze masz dostęp do zgrzewania tarciowego trzpieniem wirujacym z uplastycznieniem materiału (metoda fsw).
Droga zabawa i potrzeba sporo wiedzy, doświadczenia i testów żeby iść ta drogą.
Wątpię żeby ktokolwiek posiadający taką wiedzę chcial się nia za free podzielić.
_________________
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred."

Soichiro Honda
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna