Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Semi-Slicki jakie??
Autor Wiadomość
sajfer 

Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 93
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-22   

Cytat:

r888 ma twarde ścianki a płynie momentalnie,
extreme VR2 to nalewka a trzyma spokojnie 15 min. na poznaniu
CUP 2 ma miękką ściankę a się nie przegrzewa

Kiedy jak, w jakim samochodzie, opinie wyrwane z kontekstu. Jednemu będzie trzymać, innemu popłynie. Tylko jeden ma auto 1200kg na ulicę, a drugi 1500kg i jeździ po torze.
Jednakowoż - zapewne jest to stosunek twardości i mieszanki, r888 może mieć miękką gumę i twardą ściankę, a cup2 miękką ściankę ale twardszą gumę (domysły). 15 minut po poznaniu to 7 okrążeń, nie jest to zbyt wiele :)

Krzyh00, niestety nie zgodzę sie z Tobą :)
1 - są nalewkami z miękką gumą.
2 - cena cena cena cena cena
3 - kwestia karkasu jest super mega istotna. Właśnie dlatego większość nalewek się nie nadaje do prawdziwego sportu

Jednak zgodzę się w 100% z tym co napisałeś później - dopasowanie do konkretnych warunków. Są warunki w których nalewki się sprawdzają a ich wady są mniej istotne. Do tych warunków należą - niskie temperatury, deszcz, śnieg - tam większe znaczenie ma mieszanka niż karkas. W odwrotnych warunkach - wysokich temperatur, przeciążeń decydowanie nalewki przegrywają poprzez ich konstrukcję i niepewny karkas.

I kolejny raz się zgodzę że na krótkie odcinki gdzie wymagana jest od razu wysoka przyczepność nalewki mają swoje zalety, które jak wspomniałeś są bardziej istotne od wad.

Jednakże. Wracam do argumentu ceny - opona Avon. ma jakieś 20 mieszanek, w tym mieszanki do wyścigów górskich. Przebija nalewkę we wszystkim, ma super miękką gumę, działa od zera, jest leciutka, sztywna, jest najlepszą oponą do wyścigów górskich na rynku i żadna nalewka jej nigdy nie dorówna. Jednak dlaczego jeździsz na nalewce a nie na avonie? bo avon kosztuje 1500zł sztuka. CENA.
Czy kajto wygrał barbórkę na michelin P2G czy na nalewce? Jednak czemu jeździsz na nalewce a nie na p2g? CENA CENA CENA :)

Nalewki są super kompromisem, opona oferująca dobrą przyczepność za bardzo niską cenę. Dlatego są super popularne i wcale się temu nie dziwię. Jednak w prawdziwym sporcie, tam gdzie liczą się dziesiąte sekund, nie używa się nalewek. Never. Ever. Sam fakt że jest o 1-2 kg cięższa je dyskwalifikuje - na 5km podjeździe w gsmp stracisz na tym około sekundy w samochodzie o normalnej mocy. Do tego dochodzą kwiatki jak odrywanie bieżnika, nierówne obwody, miękkie karkasy i masz odpowiedź dlaczego w profesjonalnym sporcie nikt nie ryzykuje jazdy na takich oponach.

I żeby nie było - jak nie znajdę p2g używanych to na 90% kupię nalewki jako deszczówki. Po prostu nie stać mnie na nowe P2G :)
A na suche - niestety, uzywany slik, albo kupiłem sobie takie najmiękksze avony używane.. To jest kosmos, z resztą wynik na drive cup Modlin w listopadzie 2018 mówi sam za siebie, przy 5 stopniach atomowa przyczepność od startu.
Ok, niby objechał mnie wtedy gość na extremach.. tylko ja mam 190 koni / tonę wagi, a on 400 w evo X :)
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
www.ferodoracing.pl
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2019-03-22   

Obecnie dla mnie wyznacznikiem jest Jacek z rx8 k20sc. Poznań na extreme 1.43...... Więc są się pojechać mega szybko
_________________

 
 
 
beddom 

Auto: ED4 & RD8
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-02   

To takie pytanie poboczne.
Jakie nalewki obecnie maja najlepszy stosunek jakości do ceny?
(Civic 4g kolo 15')


1. Race GC
2. Profil
3. Extreme
4. cos innego?
 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2019-04-02   

Tommi01 napisał/a:
Obecnie dla mnie wyznacznikiem jest Jacek z rx8 k20sc. Poznań na extreme 1.43...... Więc są się pojechać mega szybko


on jest wszędzie szybki :lol: a buduje teraz kit cara :)
 
 
robivitez 


Auto: FN2, Ej6K24
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 15
Skąd: EU
Wysłany: 2019-06-08   

Civic coupe 6gen z K24,

Na przod bym załozył 225/45r15 AR1, a co na tył ? To samo, czy moze lepiej 205/50r15?
 
 
Krzyh00 


Auto: jest! ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 1631
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-06-09   

jezeli auto na 1/4 mili to tak :mrgreen:
_________________
 
 
robivitez 


Auto: FN2, Ej6K24
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 15
Skąd: EU
Wysłany: 2019-06-10   

1/4 mili? Nie wiem co to jest. :lol: :lol:

Na tor oczywiscie. Pytam, bo sporo FWD torowych aut ma na przedniej osi szersze opony.
 
 
nikesonmyfeet


Auto: Civic EG
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 508
Skąd: Waw
Wysłany: 2019-06-13   

Czy ktoś z Szanownych miał może styczność z Nankang NS-2R? Wychodzi cenowo podobnie, a czasem nawet lepiej od Federala 595 rs-rr (195/50R15). Przeznaczenie to głównie jazda po torze, plus ewentualnie dojazd na tor do 200 km bo nie chce mi się zmieniać kół na torze :P

Będę wdzięczny za jakieś opinie od szanownej społecznośći ;)
_________________
https://nksnmft.tumblr.com
 
 
bobas 


Auto: NA8C + 240z
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 286
Skąd: Mielec/KrK
Wysłany: 2019-06-13   

Mam 205/50R15. Doświadczenie na torze znikome bo jeden wyjazd do Brna zaliczyły ale dały radę w seryjnym eg6, kleiły bardzo dobrze, nie zauważyłem spadku przyczepności po kilku kółkach. Znajomy też je miał w 6g b18c5 i również zachwalał. Na ulicy dają radę bez problemu choć trochę głośne są ale nie tak głośne jak RS-RR :D
Na mokrym się nie wypowiem bo nie jeżdżę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna