R1R już nie robią, bierz Carlos te ad08R, sam będę zamawiać na ten sezon te opony do suki, z myślą dojechania na tor i spowrotem
Te opony co proponujecie nie nadają się. To nie jest klasa VR2. Porównywalne z nią to np Yokohama Advan A048 lub Avon ZZR i raczej w coś takiego będę celować.
A wracając do głównego wątku, mam w końcu wykres - 255,9KM 241,2Nm - dla przypomnienia seryjne F22C1 + EMU Classic & strojenie by Niuton:
Tak jak pisałem wcześniej, w ostatnim czasie walczyłem z geometrią. Udało się sporo poprawić, ale nadal nie jest to pełne UK spec. Teraz muszę po testować czy i co te zmiany dały. Obecnie ustawienia są takie:
Mam jeszcze dwie ładne fotki z 2 rundy TAP na Jastrzębiu (Poznań odpuściłem przez limity db, kolejna runda miała być 8 czerwca na Jastrzębiu, ale została przeniesiona na koniec sierpnia):
Kolejna kwestia z którą musiałem się zmierzyć to głośność wydechu, dzięki pomocy znajomego ten stary został zmodyfikowany i jest teraz wyraźnie lepiej. W końcu jadąc spokojnie da się słuchać muzyki . Czy to wystarczy na obiekty z ograniczeniami, to się dopiero zweryfikuje. Pomiar aplikacją w telefonie pokazuje 97,8 db przy 4500 rpm co i tak jest ogromną poprawą w porównaniu do tego co było wcześniej. W najbliższym czasie pojadę na Tor Łódz i tam okaże się ile jest dokładnie.
przód -1.20 tył - 2.40 . pasuje z przodu min -2 a tył dobić do -3 zbieżności ok
moc mega wyszła
Aby zrobić takie ustawienia trzeba by zainwestować w aftermarketowe części do zawieszenia. W przyszłości pewnie tak, a na razie musi być to co jest.
Pojechałem na małe testy na Tor Łódź razem z nikesonmyfeet i Wojtuuus. Jak można przeczytać w innych tematach Jarzomb też tam się wybrał w tym samym terminie. Czasy z tych dwóch godzin poniżej (ja mam numer 14, pozostali odpowiednio 13 i 6 - najszybszy był gość w Mini Cooperze, okrążenie poniżej minuty):
Mój najlepszy czas to 1:07.947 - nie jest zły i nie jest też rewelacyjny - taki średni, byłem 9/20 uczestników. Tor jest mały i mocno techniczny, ale przyjemnie się po nim jeździ. Na całym Track Day-u były łącznie cztery sesje po około 10 minut. Osobiście wole jak jest więcej jeżdżenia, ale dopóki się nie pojedzie na coś takiego to nie można wyrobić sobie na ten temat zdania.
Parę fotek od Wojtuuus:
Z ciekawostek napiszę, że obsługa toru "na ucho" stwierdziła, że wydech jest ok. Przy pomiarze do 1/3 obrotów czyli około 3000 rpm wyszło 91 db, a do 3/4 (mam procedurę na 6700 rpm) 115 db Na Poznaniu raczej nie będą mnie witać z otwartymi rękoma.
Nie mam wielkiego doświadczenia torowego ale moim zdaniem to:
- zainwestuj w lepsze opony typu semi slick bo na tych co masz sądząc po filmiku dobrego czasu nie zrobisz
- staraj się opóźniać hamowanie. Tak jak by szukaj swoich limitów oczywiście w granicach rozsądku Z video widać że masz jeszcze spory zapas w tej kwestii.
- popracuj nad szybszą i efektywniejszą zmianą/redukcją biegów
- ręce muszą szybciej pracować na kierownicy w podbramkowej sytuacji😉 (moim zdaniem większość z nich jest spowodowana kiepskimi oponami...)
Nie odbierz tego co napisałem negatywnie bo nie miałem tego na celu😉
Esa wygląda kozacko w torowym krajobrazie👍 Koło które masz robi mega robotę. Gratki wypadu!
memo88 dzięki za porady/opinie. To co napisałeś praktycznie pokrywa się z tym co inni koledzy napisali stronę wcześniej. A tak naprawdę wszystko sprowadza się do dużej ilości treningów dlatego staram się jeździć tak często jak tylko mogę.
Opony będą zmienione na lepsze, ale najpierw muszę zabezpieczyć w należyty sposób silnik - na semi slicku przeciążenia przy szybkiej jeździe mogą być duże, więc mole "dmuchać na zimne".
A z silnikiem co chcesz robić, przegrody miski i chłodzenie, czy coś jeszcze?
R6 jest bardziej na zasadzie: tanio kupiłem -> drożej sprzedam. Z braku czasu już i tak praktycznie nie jeżdżę skuterem, więc jak miałbym go podzielić miedzy Lead-a a R6 to by było tyle co 0,5L na dwóch
Zdecydowanie jeśli planuje się lepsze ogumienie to przegrody do miski są konieczne. O chłodzeniu pomyślę, jak będę miał jakiś zegar, bo zakładać chłodnicę bez tego to sztuka dla sztuki.
Ponieważ moje daily stoi w warsztacie, aktualnie suka za nie robi. Musiałem ostatnio przewieźć dwie półki z ikei i okazuje się, że bagażnik jest całkiem pojemny:
To wszystko zmieściło się na raz:
W ostatnią niedzielę pojechałem wraz z nikesonmyfeet i Wojtuuus na trening na Tor Jastrząb. Spotkaliśmy tam taką ekipę:
W końcu miałem na tyle czasu aby sprawdzić i poeksperymentować z ustawieniami gwintu. Okazało się, że dotychczas jeździłem na ustawieniu full miękko z prawej i środek z lewej. Finalnie po poprawkach ustawiłem 11 (z 18) kliknięć z przodu i na takich ustawieniach jeździłem cały dzień (tyłu jeszcze nie ruszałem).
Poprzednim razem jak byłem na Jastrzębiu w kwietniu Tommi01 (MR2-K24) wykręcił 1:22.992 a tym razem osiągnął 0:59.722 - drugi czas (opony: A048), jego kolega Bartek z drugiej MR2 (na TAP jest w mojej klasie) w kwietniu wykręcił 1:31.915 vs 1:02.692 - 10 czas (opony: Extreme VR2). Ja wcześniej osiągnąłem 1:33.834 vs teraz 1:03.753 - 15 czas na 41 biorących udział w treningu (opony oczywiście Sumimoto HTR ZIII). Zdecydowanie czuje poprawę w mojej jeździe. Na pewno nie jest to jeszcze czołówka, ale powoli się poprawiam i wyczuwam auto. Ciekawy jestem na ile drobne usterki mojej S2000 wpływają na czasy i czy ich wyeliminowanie dało by jakiś wymierny efekt (na razie jest sezon i mam czasu ich robić).
Sam trening oceniam bardzo dobrze. Ten tor to coś zupełnie innego niż Łódź - mniej techniczny ale za to są szybsze zakręty, Trzy razy na okrążenie wbijałem 3. Sama formuła treningu jest luźniejsza niż na tym drugim obiekcie, ale nie ma bałaganu. Szczerze polecam.
Z ciekawostek to właściciel Black Cartel-owej Integry miał zamontowane takie ciekawe urządzenie:
Wykręcił czas 1:04.3096 jadąc na Race GC z przodu i Direzzie 03g z tyłu (21 miejsce).
Tu jeszcze parę przebitek z toru:
To Evo X było pierwsze z czasem 0:58.085 - nie wiem na jakiej oponie jechało.
Wszystkie zdjęcia z toru by Wojtuuus - THX
Klasycznie na koniec filmik z najlepszym okrążeniem:
carl0s, walic gajgery, zakladaj chłodnice oleju i przegrody. Każda jedna honda z tamtych lat ma podobne bolączki i nie ma co liczyć,że w twojej sie uda;) lapiej nie wiedzieć, że ma sie dobrą temp oleju niż palowac na gorącym nawet z zegarami. Przy tych temp na dworze śmierć silnika może zastąpić mega prędko...
_________________ "The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred."
Jastrząb daje ta sama nitke toru, że można tak porównywać?
Nie, podobno co chwile zmieniają. Co więcej, na stronie na ten trening mieli podaną jedną wersje, a na miejscu okazało się, że jest co innego. Do tego dochodzi jeszcze wersja regulalar i reversed, także możliwości konfiguracji jest jak na Paul Ricard
Co do organizacji to ja mam trochę inne zdanie niż Michał. Dwa przykłady w porównaniu z torem Łódź.
Transpondery - na Łodzi odbierane przy rejestracji, wiec od razu montujesz na auto. Na Jastrzębiu prowadzący briefing przed kółkiem zapoznawczym dowiedział się, że transponderów jeszcze nie mamy, wiec bieganie na wariata i kolejka do ich odbioru - w rezultacie przesunięcie jazd zapoznawczych o 15 minut.
Start poszczególnych grup - na Łodzi info przez głośniki na 5 minut przed startem Twojej grupy, że należy się ustawiać do wyjazdu, wiec auta wjeżdżają na tor prawie jedno po drugim. Na Jastrzębiu stoi pan z flagą i trzeba co kilka minut zerkać czy przypadkiem nie macha szachownicą poprzedniej grupie, bo w inny sposób o starcie swojej grupy się nie dowiesz
Także w mojej ocenie, tor bardzo fajny, można wytyczyć szybką trasę i to się chwali, ale organizacja treningów do poprawy.
Jastrząb daje ta sama nitke toru, że można tak porównywać?
Nie byłem tam na tyle często aby wiedzieć na 100% ale raczej nie. Porównuje czasy z tego samego toru ale z 2 rundy TAP vs trening. Poza innym ustawieniem trasy w kwietniu były też zupełnie inne warunki (trochę padało, potem tor wysechł i było zimno) - myślałem, że napisałem to w sposób zrozumiały, ale okazuje się, że jednak nie.
Jak chcesz gdzieś z nami jechać to częściej sprawdzaj PW
lukas4 napisał/a:
carl0s, walic gajgery, zakladaj chłodnice oleju i przegrody. Każda jedna honda z tamtych lat ma podobne bolączki i nie ma co liczyć,że w twojej sie uda;) lapiej nie wiedzieć, że ma sie dobrą temp oleju niż palowac na gorącym nawet z zegarami. Przy tych temp na dworze śmierć silnika może zastąpić mega prędko...
Nie zgodzę się z Tobą kolego. Mając zegary wiesz jaka jest temperatura i pałujesz z pełną świadomością tego co się może stać. Ja na obecnym setupie robię okrążenie chłodzące co około 4 okrążenia (zależy od toru i pogody), mając zegary być może mógłbym rzadziej.
nikesonmyfeet potwierdzam to co napisałeś. Organizacja na Łodzi jest lepsza, ale Jastrząb jest po prostu torem z większym potencjałem.
Przy okazji parę fotek z oficjalnej galerii treningu:
Auto: Cooper S R53 '06
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 480 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-27
carl0s napisał/a:
lukas4 napisał/a:
carl0s, walic gajgery, zakladaj chłodnice oleju i przegrody. Każda jedna honda z tamtych lat ma podobne bolączki i nie ma co liczyć,że w twojej sie uda;) lapiej nie wiedzieć, że ma sie dobrą temp oleju niż palowac na gorącym nawet z zegarami. Przy tych temp na dworze śmierć silnika może zastąpić mega prędko...
Nie zgodzę się z Tobą kolego. Mając zegary wiesz jaka jest temperatura i pałujesz z pełną świadomością tego co się może stać. Ja na obecnym setupie robię okrążenie chłodzące co około 4 okrążenia (zależy od toru i pogody), mając zegary być może mógłbym rzadziej.
Ale kolega lukas4 o czym innym Lepiej zapobiegać niż obserwować/nasłuchiwać.
A upalanie bez żadnego podglądu, szczególnie przy specyfice silników S2k jest krótkotrwałe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum