Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pilar
2020-01-09
Mazda mx5 NC 2.5
Autor Wiadomość
johnnyg 


Auto: Eg3 Civic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1794
Skąd: pe do eń
Wysłany: 2020-01-10   

O seryjna mazda z silnikiem z forda fusion, fajny projekt :lol:


a poważnie, podoba mi się w tej budzie, powodzenia w realizacji planów, gl & hf
_________________
Obłędem jest dawać się bezwładnie ponosić słowom nie słysząc ich.
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-10   

sajfer napisał/a:
Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.

Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy :)
. Źle mnie zrozumiałeś ;) Chodziło mi o rożnice pojemności pomiędzy „generacjami” jak m52b20 m52b25 i m52b28 ;) Może trochę za bardzo uprościłem i faktycznie wygląda jakby m50 i m54 to był ten sam silnik ;)
_________________

 
 
Michael456 


Auto: Fiesta ST180
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 62
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-10   

Oooo, koleiny fajny projekt będzie :D NC jest też spoko z 2.0 i łatwo modyfikacje w nim przeprowadzić, a 2,5 to już jest naprawdę nieźle. Kibicuję i czekam na dalsze newsy :D
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-01-10   

sajfer napisał/a:
Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.

Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy :)

Gejmowi chodziło o to, że mając:

M50B20 > przerzucasz słupak z M50B25 - wiązka ta sama.
tak samo w M52 i M54.
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-10   Re: Mazda mx5 NC 2.5

Game napisał/a:

Plany na auto?
Mody pod time attack. Ogólny plan jest na 220km NA i 1050kg


:hurra:
i to mi się podoba! NC przy kilku dodatkach jest świetnym wozem dlatego gratuluje i czekam na upy!
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2020-01-12   

mega ciekawe i szybkie auto na TA ! ;-)
_________________

 
 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2020-01-13   

Game napisał/a:
Leo napisał/a:
ale fajny! kibicuje :->
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?


Ostatnio były na handel 2 czy nawet 3 sztuki (przedlifty) już po swapie i wszystkie stały w okolicach 33k.

Jeśli chciałbyś zrobić to sam to:
-Serie 1.8 z padniętym silnikiem można kupić już za 10-14k
-Słupek z Mazdy/Forda 3-4k
-Przy swapie z 1.8 potrzebujesz z 2.0 smok oleju ,koło pasowe, ECU.
-Wiadomo nowe paski, rolki, co tam każdy sobie wymyśli jak już silnik rozebrany.
-Robocizna, każdy ogarnięty mechanik z pomocą forumowego poradnika dotyczącego swapa na 2.5 myślę, że w 2-3 ogarnie to spokojnie. Na forum mx5 ogłasza się jeden użytkownik, że wykona takiego swapa za 1800zł ;)


Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko :lol: :mrgreen:


super! dzięki za szczegóły ;-)
 
 
sajfer 

Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 93
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-13   

Game napisał/a:
Źle mnie zrozumiałeś ;) Chodziło mi o rożnice pojemności pomiędzy „generacjami” jak m52b20 m52b25 i m52b28 ;) Może trochę za bardzo uprościłem i faktycznie wygląda jakby m50 i m54 to był ten sam silnik ;)

W sumie racja, w tej samej generacji te silniki się prawie nie różnią. Źle zrozumiałem, bo odebrałem to jako m50 i m54 że to to samo :)
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
www.ferodoracing.pl
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-26   

Z małym poślizgiem ale udało się wrzucić silnik w budę i odpalić ;-)

stary silnik w trakcie rozbiórki:




Część gratów jak flansza kolektora dolotowego, układ wodny, listwa, wtryski wrzucona na nowy blok.


Rewizja rozrządu w 2.5


Następnie usunięcie mechanizmu balansującego wał i zaślepienie kanału olejowego, który po nim pozostał.


Kolejnym krokiem było delikatne przerobienie plastikowej pokrywy, która znajduję się pod kolektorem dolotowym. Blok 2.5 jest minimalnie wyższy od 1.8/2.0 przez co kolektor z 1.8 powieszony na bloku na bloku 2.5 koliduję z ta pokrywą. Za poradą osób, które robiły takiego swapa, przyciąłem pokrywę na płasko, zaślepiłem a na koniec uszczelniłem od środka.



Silnik uzbrojony w graty z 1.8 i gotowy do włożenia


A tu już w komorze po podłączeniu i po pierwszym odpaleniu.


Teraz małe poprawki, kupienie ecu od 2.0, poprowadzenie wiązki do aktuatora zmiennej fazy i uruchomienie jej. W następnej kolejności w końcu jakieś torowe mody :mrgreen: Na pierwszy strzał pójdzie gwint, zaciski z rx8 oraz grube staby również z rx8. Mam nadzieję, że uda się chociaż trochę przygotować auto na start sezonu ;-)
_________________

 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2020-01-27   

Pięknie :)
 
 
Bobson 


Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 1
Skąd: Złotów
Wysłany: 2020-01-29   

Hej,
bardzo fajne autko i swap. Moje marzenie jeśli chodzi o RWD dla funu.

Mam kilka pytań ponieważ w ciągu 2msc również wykonam taki swap ale do Fiesty. Obecnie zbieram graty.

- wiem, że blok 2,5l jest wyższy, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie jest różnica między 1,8/2,0. Podpowiesz?

- czy do zaślepienia kanału olejowego po usunięciu wałków balansowych kupowałeś jakiś kit czy zrobiłeś coś samemu? Masz jakieś foto?

-zostawiłeś wtryski z 1,8l? jak z strojeniem tego? zostawiasz to na mapach z 2,0 czy robisz soft?
U mnie będzie EMU Black więc będe mógł robić co chce.

- masz jakieś foto wałka ssącego i okolicy zaworu pod koło zmiennej fazy? Zastanawia mnie czy wałki od zwykłych wersji pasują.

Ja celuje w 190+PS, silnik seria + zmienna faza, ssący kopia Coswortha + TB 60mm, wydechowy 4-2-1. Do tego skrzynia z torsenem i dłuższe główne.
_________________
Ford Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 
 
Hondata


Auto: EJ2 K20
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 1671
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-29   

Siadło jakby zawsze tam był
_________________
Jeżdżę serią... K serią... ===> Check It!! <===
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-29   

Bobson napisał/a:
Hej,
bardzo fajne autko i swap. Moje marzenie jeśli chodzi o RWD dla funu.

Mam kilka pytań ponieważ w ciągu 2msc również wykonam taki swap ale do Fiesty. Obecnie zbieram graty.

- wiem, że blok 2,5l jest wyższy, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie jest różnica między 1,8/2,0. Podpowiesz?

- czy do zaślepienia kanału olejowego po usunięciu wałków balansowych kupowałeś jakiś kit czy zrobiłeś coś samemu? Masz jakieś foto?

-zostawiłeś wtryski z 1,8l? jak z strojeniem tego? zostawiasz to na mapach z 2,0 czy robisz soft?
U mnie będzie EMU Black więc będe mógł robić co chce.

- masz jakieś foto wałka ssącego i okolicy zaworu pod koło zmiennej fazy? Zastanawia mnie czy wałki od zwykłych wersji pasują.

Ja celuje w 190+PS, silnik seria + zmienna faza, ssący kopia Coswortha + TB 60mm, wydechowy 4-2-1. Do tego skrzynia z torsenem i dłuższe główne.


-Pod flanszą kolektora dolotowego, mniej więcej te miejsce, czyli w górnej części bloku.

-Zdjęcia nie mam bo to banalna robota ;) Gwintownik, śruba nierdzewna m10 na kleju + silikonie ;)

-Tak wtryski z 1.8, jak kupie kompa od 2.0 będzie wtedy na mapach od 2.0. Docelowo po zmianie kolektora wydechowego będzie wystrojone. W mazdach stroją to na EcuTeku bez najmniejszego. problemu

-Tak wałki pasują bez najmniejszego problemu, przy swapie z 2.0-->2.5, wrzucają wałek z 2.0 bo jest trochę ostrzejszy.

Okolice 190koni to pokaże po zmianie kolektora wydechowego i strojeniu. Zamiast ssącego lepiej zainwestować w wałki i atakować okolice 210-220 koni ;) Ciężko poprawić tutaj coś ssącym bo seryjnie ma zmienne długości kanałów i ciężko coś tu polepszyć. Na forum mx5 wystrugali kolektor dolotowy (badajże kopia BBR'a) do tych silników i jakiś specjalnych efektów nie było.
_________________

 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-10-10   

jakiś update, było coś jeżdżone? :mrgreen:
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
bobas 


Auto: NA8C + 240z
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 286
Skąd: Mielec/KrK
Wysłany: 2020-10-10   

chyba idzie na sell ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna