Auto: #Zeto Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 3025 Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2020-05-20
z pseudo chłodnicy filtra się nie śmiałem , bo wiadomo,że obniża temp. o 20 stopni ale z tego `trzymacza` filtra, bo to takie głupie ,że aż przykre wciskanie paździerza ludziom jak czipy z allegro które dają 30% więcej ...jakby jeszcze było tam logo mugena to bym
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-05-21
hot_rider napisał/a:
z pseudo chłodnicy filtra się nie śmiałem , bo wiadomo,że obniża temp. o 20 stopni ale z tego `trzymacza` filtra, bo to takie głupie ,że aż przykre wciskanie paździerza ludziom jak czipy z allegro które dają 30% więcej ...jakby jeszcze było tam logo mugena to bym
ale to jest takie "ratowanie wujowej inżynierii" - podobny problem ma nowy mustang w V8 - jak upieprzasz to filtr oleju się luzuje
znam paru włąścicieli s2k i nie słysząłem zeby ktokolwiek miał z tym problem użytkując smaochód jako cywil .. ale znam 2 przypadku gdzie na moich oczach doszło do odkręcenia filtra na torze .. no i oczywieście jedni napiszą że to wujowa inżynieria a ja bym raczej zwrócił uwage na fakt że 3/4% tych samochodów upalanych jest na twardych gwintach, często na poli lub twardszych gumach co też ma wpływ na przenoszenie wibracji na silnik i inne elementy,.. a pewnie jest jeszcze szereg innych czynników które dochodzą..
... ale najprościej sie napisać że to wujowa inżynieria
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
Ten "trzymacz" filtra ma sens.. były przypadki spalenia się S2000 po odkręceniu filtra... warto o to zadbać jeśli ktoś intensywnie użytkuje auto.. zważywszy na to że filtr oleju w tych samochodach jest umiejscowiony tuż obok kolektora wydechowego..
PS: dość istotne znaczenie ma też filtr który zastosujemy.. podobno OEM się nie odkręcają.. w przeciwieństwie do innych marek..
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-05-21
Yaca napisał/a:
... ale najprościej sie napisać że to wujowa inżynieria
Ford sam się przyznał, że spieprzyli. Jest akzja serwisowa w stanach na to, która zbytnio nie pomaga (bo polega na "dokręćcie z XXNm").
A "wujowa inżynieria" zastosowałem jako dość szerokie pojecie, nie tylko że "Honda bubu". Bardziej jako: "ogólny brak przemyślenia co może się dziać".
Tak jak np.: wsadzenie twardego gwintu i zdziwienie, że np.: seryjny kielich pęka.
@Tomac.
Aftermarket Vs OEM to też ciekawa sprawa, bo o ile w OEM możemy się spodziewać dość niskiej tolerancji w np.: rozmiarze gwintu, co sprawia że już filtr się nie odkręca, to w Aftermarkecie te widełki mogą być nieco większe i niespodzianka gwarantowana.
A i to nie jest gwarantem - ostatnio Mighty Car Mods pokazywali, dlaczego warto mieć dostęp do gwintów - mieli 2 filtry OEM do jakiegoś nissana bodajże. Wg producenta- obydwa będą pasować. Wg. gwintu - "polift" miał minimalny luz na gwincie i właściciel byłby w dupie.
Dodam, że warto też kwestionować wszelkie autorytety. Nie sugerować się, że skoro firma X coś wypuściła to zawsze będzie to mega rozwiązanie. Tam też pracują tylko ludzie. Ile to już było przykładów spektakularnych błędów popełnionych przez wielkie firmy...
Ten "trzymacz" filtra ma sens.. były przypadki spalenia się S2000 po odkręceniu filtra... warto o to zadbać jeśli ktoś intensywnie użytkuje auto.. zważywszy na to że filtr oleju w tych samochodach jest umiejscowiony tuż obok kolektora wydechowego..
PS: dość istotne znaczenie ma też filtr który zastosujemy.. podobno OEM się nie odkręcają.. w przeciwieństwie do innych marek..
Jasne że ma sens. Osoby którym nigdy się nie odkręcił filtr oleju i tak będą twierdzić że ta blokada nic nie daje
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-05-22
Yaca napisał/a:
bla bla bla bla.. pieprzysz głupoty i tyle w temacie
skoro wiesz lepiej przez internet, co mam na myśli to odpowiem w ten sposób, aby Cię usatysfakcjonować:
Cytat:
Tak - Honda zrobiła kręcący się silnik i miała wywalone na częstotliwości przy tych obrotach. Jakoś wielu innym markom to się nie dzieje i nie potrzebują blaszki z opaską ślimakową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum