tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.
Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy
. Źle mnie zrozumiałeś Chodziło mi o rożnice pojemności pomiędzy „generacjami” jak m52b20 m52b25 i m52b28 Może trochę za bardzo uprościłem i faktycznie wygląda jakby m50 i m54 to był ten sam silnik
Oooo, koleiny fajny projekt będzie NC jest też spoko z 2.0 i łatwo modyfikacje w nim przeprowadzić, a 2,5 to już jest naprawdę nieźle. Kibicuję i czekam na dalsze newsy
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-01-10
sajfer napisał/a:
Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.
Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy
Gejmowi chodziło o to, że mając:
M50B20 > przerzucasz słupak z M50B25 - wiązka ta sama.
tak samo w M52 i M54.
ale fajny! kibicuje
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?
Ostatnio były na handel 2 czy nawet 3 sztuki (przedlifty) już po swapie i wszystkie stały w okolicach 33k.
Jeśli chciałbyś zrobić to sam to:
-Serie 1.8 z padniętym silnikiem można kupić już za 10-14k
-Słupek z Mazdy/Forda 3-4k
-Przy swapie z 1.8 potrzebujesz z 2.0 smok oleju ,koło pasowe, ECU.
-Wiadomo nowe paski, rolki, co tam każdy sobie wymyśli jak już silnik rozebrany.
-Robocizna, każdy ogarnięty mechanik z pomocą forumowego poradnika dotyczącego swapa na 2.5 myślę, że w 2-3 ogarnie to spokojnie. Na forum mx5 ogłasza się jeden użytkownik, że wykona takiego swapa za 1800zł
Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko
Źle mnie zrozumiałeś Chodziło mi o rożnice pojemności pomiędzy „generacjami” jak m52b20 m52b25 i m52b28 Może trochę za bardzo uprościłem i faktycznie wygląda jakby m50 i m54 to był ten sam silnik
W sumie racja, w tej samej generacji te silniki się prawie nie różnią. Źle zrozumiałem, bo odebrałem to jako m50 i m54 że to to samo
Z małym poślizgiem ale udało się wrzucić silnik w budę i odpalić
stary silnik w trakcie rozbiórki:
Część gratów jak flansza kolektora dolotowego, układ wodny, listwa, wtryski wrzucona na nowy blok.
Rewizja rozrządu w 2.5
Następnie usunięcie mechanizmu balansującego wał i zaślepienie kanału olejowego, który po nim pozostał.
Kolejnym krokiem było delikatne przerobienie plastikowej pokrywy, która znajduję się pod kolektorem dolotowym. Blok 2.5 jest minimalnie wyższy od 1.8/2.0 przez co kolektor z 1.8 powieszony na bloku na bloku 2.5 koliduję z ta pokrywą. Za poradą osób, które robiły takiego swapa, przyciąłem pokrywę na płasko, zaślepiłem a na koniec uszczelniłem od środka.
Silnik uzbrojony w graty z 1.8 i gotowy do włożenia
A tu już w komorze po podłączeniu i po pierwszym odpaleniu.
Teraz małe poprawki, kupienie ecu od 2.0, poprowadzenie wiązki do aktuatora zmiennej fazy i uruchomienie jej. W następnej kolejności w końcu jakieś torowe mody Na pierwszy strzał pójdzie gwint, zaciski z rx8 oraz grube staby również z rx8. Mam nadzieję, że uda się chociaż trochę przygotować auto na start sezonu
Hej,
bardzo fajne autko i swap. Moje marzenie jeśli chodzi o RWD dla funu.
Mam kilka pytań ponieważ w ciągu 2msc również wykonam taki swap ale do Fiesty. Obecnie zbieram graty.
- wiem, że blok 2,5l jest wyższy, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie jest różnica między 1,8/2,0. Podpowiesz?
- czy do zaślepienia kanału olejowego po usunięciu wałków balansowych kupowałeś jakiś kit czy zrobiłeś coś samemu? Masz jakieś foto?
-zostawiłeś wtryski z 1,8l? jak z strojeniem tego? zostawiasz to na mapach z 2,0 czy robisz soft?
U mnie będzie EMU Black więc będe mógł robić co chce.
- masz jakieś foto wałka ssącego i okolicy zaworu pod koło zmiennej fazy? Zastanawia mnie czy wałki od zwykłych wersji pasują.
Ja celuje w 190+PS, silnik seria + zmienna faza, ssący kopia Coswortha + TB 60mm, wydechowy 4-2-1. Do tego skrzynia z torsenem i dłuższe główne.
Hej,
bardzo fajne autko i swap. Moje marzenie jeśli chodzi o RWD dla funu.
Mam kilka pytań ponieważ w ciągu 2msc również wykonam taki swap ale do Fiesty. Obecnie zbieram graty.
- wiem, że blok 2,5l jest wyższy, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie jest różnica między 1,8/2,0. Podpowiesz?
- czy do zaślepienia kanału olejowego po usunięciu wałków balansowych kupowałeś jakiś kit czy zrobiłeś coś samemu? Masz jakieś foto?
-zostawiłeś wtryski z 1,8l? jak z strojeniem tego? zostawiasz to na mapach z 2,0 czy robisz soft?
U mnie będzie EMU Black więc będe mógł robić co chce.
- masz jakieś foto wałka ssącego i okolicy zaworu pod koło zmiennej fazy? Zastanawia mnie czy wałki od zwykłych wersji pasują.
Ja celuje w 190+PS, silnik seria + zmienna faza, ssący kopia Coswortha + TB 60mm, wydechowy 4-2-1. Do tego skrzynia z torsenem i dłuższe główne.
-Pod flanszą kolektora dolotowego, mniej więcej te miejsce, czyli w górnej części bloku.
-Zdjęcia nie mam bo to banalna robota Gwintownik, śruba nierdzewna m10 na kleju + silikonie
-Tak wtryski z 1.8, jak kupie kompa od 2.0 będzie wtedy na mapach od 2.0. Docelowo po zmianie kolektora wydechowego będzie wystrojone. W mazdach stroją to na EcuTeku bez najmniejszego. problemu
-Tak wałki pasują bez najmniejszego problemu, przy swapie z 2.0-->2.5, wrzucają wałek z 2.0 bo jest trochę ostrzejszy.
Okolice 190koni to pokaże po zmianie kolektora wydechowego i strojeniu. Zamiast ssącego lepiej zainwestować w wałki i atakować okolice 210-220 koni Ciężko poprawić tutaj coś ssącym bo seryjnie ma zmienne długości kanałów i ciężko coś tu polepszyć. Na forum mx5 wystrugali kolektor dolotowy (badajże kopia BBR'a) do tych silników i jakiś specjalnych efektów nie było.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum