Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E87 130i
Autor Wiadomość
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-19   BMW E87 130i

Dzień dobry ponwnownie ;)

Jako że M3 zaczeło generować chore koszty utzrymania i żal było już go katować stwierdziłem że kupie kolejne BWW :)

Opisywany osobnik to w sumie też bardz żadko spotykana sztuka - nadażyła się okazja wiec czemu nie.
Żona Jedynką w dieselku lata juz 7 lat i nie ma ochoty zmieniać wiec też się przekonałem do tej konstrukcji.

Bmw 130i w dość ciekawym kolorze Nautik-blau.

Silnik seria n52b30 - 265ps
W planach kolektory wydechowe + remap - okolice 285ps podobno do ugrania

Zawias już u mnie standard czyli: B8 plus H&R
Rozpóreczka przód

Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume :)

Hamulce seria 330/24mm, 300/22, Już zakupiony Brembo z F serii pod 340/30mm (P&P)

Samochód to była kompletna bieda tylko z szybrem i 3.0 pod maską wiec wleciało:

Pełen Mpak zewn.
Kiera Mpak multi + odrazu pająk - dokodowałem tempomat, multi itd.
Tunel z podłokietnikiem
SporSitze materiałowe z pompownyi boczkami
Kilka dupereli m performance.

Zmieniony cat back na Bastuck

Koła aktualnie styling 261 - 18' ( czarne )
Wczesniej styling 207 - 17'
w trakcie upychania mój standard:
OZ ultrallagery 18 - 8j-9j + opony Michelin Pilot Super sport


Samochód jak narazie dzielnie sobie radzi chodź daleko mu jeszcze do prowadzenia mki - nad tym tez pracuje - dolne wahacze on M3 e90 i agresywna geometria powinna pomóc.

Furka zaliczyła już Jastrząb/Łódz i nawet Nurba :)











 
 
Wojtuuus 
EF enthusiast


Auto: EE9 / JZS160
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-19   

Bardzo niepozorny! ;)
_________________
Honda Civic Ferio 6th Generation

Drogi są niebezpieczne, dlatego trzeba jeździć szybko, by czas przebywania na drodze skrócić do minimum.
 
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2021-03-20   

wyglądowo meh (taka stylistyka), ale ta buda tak dobrze jeździ, że to niepojęte.

Co ciekawe silnikowo też spoko - znajomy regularnie zabierał takiego na Szlaufę i silnik tylko zmiany oleju, filtrów. A po dodaniu KW Clubsporta, quaife, Semislicków, wybebeszeniu, BBK z D2, jest to potwór na zakręty
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2021-03-23   

Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?
 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-23   

Leo napisał/a:
Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?


Z rozrządem to tylko diesle miały problemy w tych generacjach.

Ten silnik to najlepsza odmiana 3.0 w generacji E. Pośredni wtrysk, nominalnie wieksza moc, hydrauliczne wspomaganie, brak noxa. Silnik raczej z tych mniej problematycznych ale jak to z BMW trzeba dbać.
 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2021-03-23   

sonic_x napisał/a:
Leo napisał/a:
Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?


Z rozrządem to tylko diesle miały problemy w tych generacjach.

Ten silnik to najlepsza odmiana 3.0 w generacji E. Pośredni wtrysk, nominalnie wieksza moc, hydrauliczne wspomaganie, brak noxa. Silnik raczej z tych mniej problematycznych ale jak to z BMW trzeba dbać.


dziękuje za info.
a jeszcze jedno, bo u helmuta duzo tych "130" jest z automatem. Warte to cos?
 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-23   

Leo napisał/a:
sonic_x napisał/a:
Leo napisał/a:
Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?


Z rozrządem to tylko diesle miały problemy w tych generacjach.

Ten silnik to najlepsza odmiana 3.0 w generacji E. Pośredni wtrysk, nominalnie wieksza moc, hydrauliczne wspomaganie, brak noxa. Silnik raczej z tych mniej problematycznych ale jak to z BMW trzeba dbać.


dziękuje za info.
a jeszcze jedno, bo u helmuta duzo tych "130" jest z automatem. Warte to cos?


skrzynia 6hp to samo co w e90, e60 - można nawet coś tam ją poprawić softem, ogólnie solidna skrzynia ale do DCT jej daleko.
 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2021-03-24   

dzięki za cenne uwagi :)
 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-13   

Po wielu bojach udało sie troche zaradzić na płużenie, blokady wyciete itp.

Negatyw przód aktualnie -1.14 i -1.16, nie ma opcji na więcej. Chciałbym dojść do conajmniej -1.6 do tego bedą potrzebne dolne wahacze z M3 - podobno idzie ugrac dodatkowe -0.4.
Tył -1.5 górna granica serii - wiecej nie ma sensu - tu można krecić i krecić ale powyżej -1.7 już tylko bardziej opony bedzie ciąć a w prowadzeniu i w czasach nie pomoże.

W totalnej serii i na słabych oponach samochód był naprawde ciezki w opanowaniu, zero płynności.
tu filmik ilustrujący nierówną walkę z materią: https://www.youtube.com/watch?v=0CVdIj5Sc4w

Dodatkowo troche estetyki + Antracyt podsufitka, finał wnetrza przed kubełkami done.
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2021-04-25   

sonic_x napisał/a:
Negatyw przód aktualnie -1.14 i -1.16, nie ma opcji na więcej. Chciałbym dojść do conajmniej -1.6 do tego bedą potrzebne dolne wahacze z M3 - podobno idzie ugrac dodatkowe -0.4.
Tył -1.5 górna granica serii - wiecej nie ma sensu - tu można krecić i krecić ale powyżej -1.7 już tylko bardziej opony bedzie ciąć a w prowadzeniu i w czasach nie pomoże.



za małe negatywy dlatego jest taka walka
_________________

 
 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-11   

Nowy hebel wymusił nowy setup kół


 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-07   

Setup na tor 17 cali + Extreme vr2 - hamulce cudem weszły :-o




I już na Poznaniu




Flyby:
https://youtu.be/V8q91hqtz7A

Onbaord:
https://youtu.be/5RhrgYtTaIk
 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-22   

Szukam mocy :) Nowe kolektory wydechowe już na miejscu

Dodatkowo dorwałem mega raryt Kierownica BMW performance V1 dla modeli pre Lci.

Rev lights + Temp oleju, cieczy, G meter, stoper

Seryjnie 130i nie posiada żadnego z wskaźników temp.



poglądowe:
 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-10-22   

Jestem rozbrojony tą fajerą, nie wiedziałem że coś takiego występowało w ogóle :shock: Jesli to jest do pre Lci to przykładowo w takim E46 też ma prawo to zadziałać?
 
 
sonic_x 


Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-22   

Ma4Ti napisał/a:
Jestem rozbrojony tą fajerą, nie wiedziałem że coś takiego występowało w ogóle :shock: Jesli to jest do pre Lci to przykładowo w takim E46 też ma prawo to zadziałać?


W E46 niestety nie - dodatki performance występują od serii: E8x i E9x zatem 2004+

Pre lci czyli mniej więcej do 07r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna