Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 234 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-19 BMW E87 130i
Dzień dobry ponwnownie
Jako że M3 zaczeło generować chore koszty utzrymania i żal było już go katować stwierdziłem że kupie kolejne BWW
Opisywany osobnik to w sumie też bardz żadko spotykana sztuka - nadażyła się okazja wiec czemu nie.
Żona Jedynką w dieselku lata juz 7 lat i nie ma ochoty zmieniać wiec też się przekonałem do tej konstrukcji.
Bmw 130i w dość ciekawym kolorze Nautik-blau.
Silnik seria n52b30 - 265ps
W planach kolektory wydechowe + remap - okolice 285ps podobno do ugrania
Zawias już u mnie standard czyli: B8 plus H&R
Rozpóreczka przód
Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume
Hamulce seria 330/24mm, 300/22, Już zakupiony Brembo z F serii pod 340/30mm (P&P)
Samochód to była kompletna bieda tylko z szybrem i 3.0 pod maską wiec wleciało:
Pełen Mpak zewn.
Kiera Mpak multi + odrazu pająk - dokodowałem tempomat, multi itd.
Tunel z podłokietnikiem
SporSitze materiałowe z pompownyi boczkami
Kilka dupereli m performance.
Zmieniony cat back na Bastuck
Koła aktualnie styling 261 - 18' ( czarne )
Wczesniej styling 207 - 17'
w trakcie upychania mój standard:
OZ ultrallagery 18 - 8j-9j + opony Michelin Pilot Super sport
Samochód jak narazie dzielnie sobie radzi chodź daleko mu jeszcze do prowadzenia mki - nad tym tez pracuje - dolne wahacze on M3 e90 i agresywna geometria powinna pomóc.
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5757 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2021-03-20
wyglądowo meh (taka stylistyka), ale ta buda tak dobrze jeździ, że to niepojęte.
Co ciekawe silnikowo też spoko - znajomy regularnie zabierał takiego na Szlaufę i silnik tylko zmiany oleju, filtrów. A po dodaniu KW Clubsporta, quaife, Semislicków, wybebeszeniu, BBK z D2, jest to potwór na zakręty
Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 234 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-23
Leo napisał/a:
Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?
Z rozrządem to tylko diesle miały problemy w tych generacjach.
Ten silnik to najlepsza odmiana 3.0 w generacji E. Pośredni wtrysk, nominalnie wieksza moc, hydrauliczne wspomaganie, brak noxa. Silnik raczej z tych mniej problematycznych ale jak to z BMW trzeba dbać.
Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?
Z rozrządem to tylko diesle miały problemy w tych generacjach.
Ten silnik to najlepsza odmiana 3.0 w generacji E. Pośredni wtrysk, nominalnie wieksza moc, hydrauliczne wspomaganie, brak noxa. Silnik raczej z tych mniej problematycznych ale jak to z BMW trzeba dbać.
dziękuje za info.
a jeszcze jedno, bo u helmuta duzo tych "130" jest z automatem. Warte to cos?
Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 234 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-23
Leo napisał/a:
sonic_x napisał/a:
Leo napisał/a:
Zajebisty. Jak z trwałością tego pieca? Każdy silnik z serii N mial wadliwy rozrząd?
Z rozrządem to tylko diesle miały problemy w tych generacjach.
Ten silnik to najlepsza odmiana 3.0 w generacji E. Pośredni wtrysk, nominalnie wieksza moc, hydrauliczne wspomaganie, brak noxa. Silnik raczej z tych mniej problematycznych ale jak to z BMW trzeba dbać.
dziękuje za info.
a jeszcze jedno, bo u helmuta duzo tych "130" jest z automatem. Warte to cos?
skrzynia 6hp to samo co w e90, e60 - można nawet coś tam ją poprawić softem, ogólnie solidna skrzynia ale do DCT jej daleko.
Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 234 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-13
Po wielu bojach udało sie troche zaradzić na płużenie, blokady wyciete itp.
Negatyw przód aktualnie -1.14 i -1.16, nie ma opcji na więcej. Chciałbym dojść do conajmniej -1.6 do tego bedą potrzebne dolne wahacze z M3 - podobno idzie ugrac dodatkowe -0.4.
Tył -1.5 górna granica serii - wiecej nie ma sensu - tu można krecić i krecić ale powyżej -1.7 już tylko bardziej opony bedzie ciąć a w prowadzeniu i w czasach nie pomoże.
W totalnej serii i na słabych oponach samochód był naprawde ciezki w opanowaniu, zero płynności.
tu filmik ilustrujący nierówną walkę z materią: https://www.youtube.com/watch?v=0CVdIj5Sc4w
Dodatkowo troche estetyki + Antracyt podsufitka, finał wnetrza przed kubełkami done.
Negatyw przód aktualnie -1.14 i -1.16, nie ma opcji na więcej. Chciałbym dojść do conajmniej -1.6 do tego bedą potrzebne dolne wahacze z M3 - podobno idzie ugrac dodatkowe -0.4.
Tył -1.5 górna granica serii - wiecej nie ma sensu - tu można krecić i krecić ale powyżej -1.7 już tylko bardziej opony bedzie ciąć a w prowadzeniu i w czasach nie pomoże.
Jestem rozbrojony tą fajerą, nie wiedziałem że coś takiego występowało w ogóle Jesli to jest do pre Lci to przykładowo w takim E46 też ma prawo to zadziałać?
Auto: M-pasztet
Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 234 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-22
Ma4Ti napisał/a:
Jestem rozbrojony tą fajerą, nie wiedziałem że coś takiego występowało w ogóle Jesli to jest do pre Lci to przykładowo w takim E46 też ma prawo to zadziałać?
W E46 niestety nie - dodatki performance występują od serii: E8x i E9x zatem 2004+
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum