Ze sztywnym samonośnym nadwoziem, mocnym silnikiem i prostym, lecz skutecznym układem jezdnym, Mazda RX-7 miała świetny potencjał wozu wyczynowego. Oczywiste było zatem, że RX-7 zacznie startować w rożnych dyscyplinach sportów samochodowych.
Nikt natomiast nie mógł przewidywać, że pierwsza generacja małej Mazdy stanie się bodaj jednym z najbardziej efektywnych samochodów sportowych, jakie kiedykolwiek powstały. Najwięcej sukcesów odnosiła w amerykańskich wyścigach IMSA (International Motor Sport Association). Aż 37 kierowców lub zespołów zdobyło tytuły mistrzowskie IMSA na RX-7. W swojej klasie jest ona do dziś rekordzistą, z 96 wygranymi wyścigami.
Mała Mazda od 1979 roku startowała też w wyścigach długodystansowych z 24 h Le Mans na czele, brytyjskich mistrzostwach samochodów turystycznych i w takim samym serialu w Australii.
Próbowała też sił w rajdach, w okresie rozkwitu aut Grupy B. Mazda, budując B-grupową RX-7, starała się udowodnić, że silnik Wankla jest na tyle dobrą i dojrzałą konstrukcją, że wkrótce zadomowi się w sporcie. Jednak ponad 300-konna i dysponująca napędem tylko na tylną oś RX-7 Grupy B nigdy nie mogła się mierzyć z takimi potworami jak Audi quattro, czy Peugeot 205T16.
a tu inne auta IMSA
IMSA GTU 1979
IMSA GTO 1985
a pomyśleć że wszystko zaczęło się od tego że znalazłem na strychu taki oto modelik i postanowiłem sprawdzić co to za body kit na tej RX7 jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum