Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Mazda RX-7
Autor Wiadomość
Mont
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-13   Mazda RX-7

Firme RE-Amemiya wyróżnia to że tuningują silniki wankla. Od 20lat biorą również udział w sportach motorowych. Przypomnijmy sobie dla przykładu żółte rx7 sponsorowane przez Asparadrink w klasie GT300 serii Super GT.
Nic więc dziwnego, że kiedy przed kilkoma laty, czerwone RX-7 pojawiło się na japońskim salonie zgromadził tłum ludzi.
Umówić się na spotkanie z RE Amemiya nie było tak prosto, mieli oni jeszcze sporo roboty, bo samochód został zebrany naprędce. Wymagał jeszcze modyfikacji i strojenia.
Pewnego wielkiego dnia dostaliśmy telefon od mistrzów...
Miejscem spotkania było Tokyo/Yokohama w miejscu kończącym podwodną autostradę łączącą obie urbanizacje.
Rx7 przyjeżdżą na czas. Za kierownicą Ken Amemiya (syn Isami Amemiya - szefa firmy).
Wankel brzmi poprosty zdumiewająco. Swoim dźwiękiem sugeruje wysoką moc.
Amemiya-san wyjaśnia, że celem jego ojca było zbudowanie ulicznego samochodu z silnikem rotacyjnym osiągającego bez problemu 300km/h z wszystkimi wygodami jakie oferują seryjne samochody. Tradycyjnie ich pracowania skupiła się również na bodykicie i malowaniu co tłumaczy przyciągający oczy wygląda auta.

Podstawowe zmiany dotknęły części nosowej karoserii. Czy nie przypominają czegoś wam te
światła? Tak! to właśnie światła z Porsche Carrera. Wyrzucenie otwieranych świateł mazdy pozwoliło odchudzić troche auto. Przedni zderzak stał się opływowy co sprzyja aerodynamice samochodu, a ogromny wlot doprowadza powietrze do chłodnicy i intercoolera. Dwie chłodnice oleju ARC zostały umieszczone po bokach zderzaka. Pozwalają one utrzymać właściwą temperature oleju niezbedną dla tak zmodyfikowanego silnika.

Przednie błotniki dodatkowo poszerzają samochód, a ich wypukłości wzorowane są na porsche.
Wloty na masce wspomagają chłodzenie komory silnika.
Boki samochodu zdobią progi, zaczynające się przy wlotach wentylujących koła, płynnie przechodzące w tylne błotniki.

Spójrzmy na tylną część auta. Widzimy najoryginalniejszy zderzak jaki kiedykolwiek założono do rx-7. Samochód otrzymał karbonowy spoiler z RX-7 biorącego udział w GT300. Dobrze z autem zgrywają się zlote 18calowe felgi Enkei RPF-1, za którymi kryją się ogromne 6 tłoczkowe zaciski hamulcowe greddy.

Żeby otworzyć lekką maske potrzebne są wam okulary przeciwsłoneczne, żeby nie oślepił was blask ładnie spolerowanego silnika, arcydzieła konstrukcyjnej myśli. Silnik wydaje się poprostu stworzony dle niedużej komory FD. Oryginalny silnik dwuwirnikowy 13B został zamieniony na trójwirnikowy 20B. Silnik został wzięty z Eunos Cosmo dużego coupe produkowanego przez mazde w lata 1990-1996.
Pojedyńcza turbina Trust T88-34D wydaje się zbyt masywna, ale trzeba pamiętać ze silniki wankla produkują więcej spalin na cykl niż zwykłe tłokowe.
Re-Amemiya Wstawili intercooler Greddy który zostła ustawiony poziomo, dzięki czemu wszystkie rurki mogą być bardzo krótkie, dzięki czemu serce samochodu może nabierac dużych dawek zimnego powietrza.

Praca silnika sterowana jest przez Motec M800 ECU, który został dokładnie dostrojny.
W pełni regulowane zawieszenie Quantum stanowi wspaniały kompromis pomiędzy prowadzeniem, a wygodą.
Otwieramy drzwi i przed naszymi oczami ukazuje się wnętrze prawdziwego showcara. Wszystkie plastikowo elementy zostały polakierowane pod kolor karoserii, a reszta została wykończona czerwonym skórzanym obiciem i fotelami Bride tego samego koloru. Alpine użyczyło najnowszego systemu nawigacji z wysuwanym ekranem dotykowym.
W kontrolowaniu silnika pomaga umieszczony na obudowie kolumny kierowniczej wskaźnik ciśnienia doładowania, oraz umieszczone po stronie pasażerskie wskaźniki temperatury wody, olejy i ciśnienia oleju.

Super Greddy 7 zapewnił nam sporo wrażeń. Po wjeżdżeniu się w auto Amemyia-san chce wypróbować auto w wanganie by sprawdzić czy rzeczywiście może osiągnąć 300km/h

Źródło: www.turbomagazine.com
 
 
Kevin 


Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 3401
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2008-06-13   

RX7 Porsche!? :wstyd:
_________________
www.jdm-option.pl !!! Najlepsze forum !!!


 
 
 
jakub476 
Ten od JDM'u w 1:24


Auto: ED6 D16Z2+, CW3
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 842
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-06-18   

Pod maską fajnie, ale ten samochód to trzeba pod jakąś płachtą trzymać. bleech :cry:
_________________

Japanese roads in scale
Japanese roads garage
Instagram
 
 
adrian 


Auto: D15B JDM VTEC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 2761
Skąd: torun
Wysłany: 2008-06-18   

jutro u mnie na blogu badz nawet dzis bedzie filmik jak na Touge siec scina wlasnie RX-7 Ameiya z GT-R35 zrobionym przez MCR..dosyc ciekawie to wypadlo.. 8-)
_________________
エチケットでお悩みの方に人気を集めている爽臭サプリ。一時品
JDM weblog site- http://jdmoption.wordpress.com/
 
 
 
Zell 

Auto: Japońskie :D
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 2
Skąd: LBN
Wysłany: 2008-06-19   

Ale wybrałeś auto do pokazania... trzeba chociaż było wybrać ten nowszy twór

 
 
Mont
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-19   

jeszcze brzydszy :D
miałem artykuł z taką wersją.
Auto wydawało mi się dość znane, często trafiałem na takiego w necie dlatego postanowiłem opisać, a ze jest kontrowersyjny tylko mnie zmotywowało.
 
 
jakub476 
Ten od JDM'u w 1:24


Auto: ED6 D16Z2+, CW3
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 842
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-06-20   

Zell napisał/a:
Ale wybrałeś auto do pokazania... trzeba chociaż było wybrać ten nowszy twór
Obrazek
Obrazek


Psuje wygląd całego forum :roll: :zalamany:
_________________

Japanese roads in scale
Japanese roads garage
Instagram
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna