Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Historia Subaru
Autor Wiadomość
Wiseguy 
www.S2000.pl


Auto: S2000 & Accord & Legend
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1755
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-12-03   Historia Subaru

Historia Subaru:

Lotnicze korzenie Próżno jednak szukać marki Subaru w statystykach japońskich producentów motoryzacyjnych. Kryje się ona bowiem pod nazwą macierzystego koncernu Fuji Heavy Industries, który jest potęgą w dziedzinie technologii transportu i jednym z największych światowych producentów lokomotyw, maszyn budowlanych i pomp wodnych. Wytwarza też samoloty.

Właśnie w należących do Fuji zakładach lotniczych Chikohei Nakajima powstał w 1957 roku pierwszy samochód Subaru. Obecnie roczna produkcja aut osobowych tej marki przekracza nieco 300 tysięcy, zaś pojazdów użytkowych - około 130 tysięcy. Jak na warunki japońskie to niezbyt wiele.

Menedżerowie Fuji uważają jednak zapewne, że liczy się nie ilość, lecz jakość. Modele Impreza, Legacy i Forester odznaczają się nie tylko starannym wykonaniem, godnym marki o lotniczym rodowodzie, ale też specyficzną konstrukcją silnika, z tzw. przeciwsobnym ułożeniem cylindrów oraz stałym napędem na wszystkie koła.


Prekursor
Na samym szczycie oferty Subaru znajduje się Legacy Outback. Gdy wprowadzono go do produkcji w roku 1996, był pionierem nowej klasy samochodów określanych dziś jako SUW (Sports Utility Wagon), czyli - w dowolnym przekładzie - rekreacyjne kombi. Dopiero później powstały jego europejskie repliki: Volvo Cross Country i Audi Allroad. Obecnie na rynek europejski, w tym także polski, wprowadzana jest najmocniejsza i najbardziej luksusowa wersja Outbacka, nosząca oznaczenie H6 3.0.

SUW Subaru Outback łączy w sobie cechy klasycznego, dużego kombi i luksusowego samochodu terenowego. Ma szesnastocalowe koła i pokaźny, 20-centymetrowy prześwit, który dzięki układowi samopoziomującemu nie zmienia się pod wpływem obciążenia. Ma też stały napęd na obie osie przenoszony z silnika poprzez elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W normalnych warunkach koła tylne przejmują 55 procent siły, ale w miarę potrzeby elektronika sterująca międzyosiowym mechanizmem różnicowym może proporcje zmieniać od zera do 100 proc.

Zarazem jednak dzięki 265-centymetrowemu rozstawowi osi i niemal 470 cm długości całkowitej Outback dorównuje przestronnością wnętrza luksusowym autom uniwersalnym, takim jak Renault Laguna Break, czy Opel Omega Caravan. Nie ustępuje im też pod względem wyposażenia. Obok bowiem tego wszystkiego, co jest w podobnych autach naturalne, jak cztery airbagi, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel kierowcy czy wysokiej klasy radioodtwarzacz kaset i płyt CD, Subaru Outback ma w standardzie m.in. układ stabilizacyjny VDC, który nie tylko - jak inne systemy typu ESP - przyhamowuje poszczególne koła, ale także samoczynnie dostosowuje do sytuacji moment obrotowy silnika i rozdział momentu obrotowego.



Marek Ponikowski, Dziennik Bałtycki

Logo:




Oficjalne strony:

www.subaru.com
www.subau.pl
Ostatnio zmieniony przez Deox 2006-12-12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna