Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Boxer
Autor Wiadomość
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2006-12-03   Silnik Boxer

Silnik Boxer:

Silnik, którego cylindry położone są płasko naprzeciwko siebie, określa się jako silnik typu Boxer. Ten rodzaj konstrukcji gwarantuje doskonale cichą pracę, najwyższą niezawodność, oraz nisko położony punkt ciężkości pojazdu, a tym samym jego optymalne zachowanie się podczas jazdy.

Subaru i silnik Boxer po prostu do siebie należą. Dlaczego producent samochodów, jakim jest Subaru, decyduje się na to, by w konstrukcji pojazdów konsekwentnie robić niektóre rzeczy inaczej? Odpowiedź jest prosta: w Subaru nie szuka się najtańszych, ale najlepszych sposobów budowania dobrych samochodów. Dlatego zdecydowano się w Subaru na koncepcję silnika, jaki dzisiaj można znaleźć tylko w najbardziej ekskluzywnych niemieckich samochodach sportowych. Zasada silnika typu Boxer wywodzi się właściwie z lotnictwa, tam bowiem potrzebne są jednostki napędowe, które pracują bardzo wydajnie, spokojnie i niezawodnie. Także i poprzez ten związek z lotnictwem zastosowanie silnika Boxer w samochodach Subaru ma już długą tradycję. Po raz pierwszy zastosowano ten silnik w Subaru 1000 w roku 1965.

Obecnie silniki Boxer znaleźć można w prawie wszystkich modelach Subaru. Ich paleta sięga od 92 kW (125 KM) do 195 kW (265 KM) z turbodoładowaniem. Zalety tego silnika są oczywiste: przeciwległe przyporządkowanie cylindrów przyczynia się do zmiennego znoszenia się sił powstających przy ruchu tłoków. Skutkiem tego otrzymujemy silnik pracujący miękko jak jedwab, wytwarzający bardzo słabe wibracje. Być może jeszcze ważniejszy w silniku Boxer jest fakt, że położony jest bardzo nisko, a dzięki dwóm rzędom jednakowo ciężkich cylindrów jest bardzo dobrze wyważony. Dzięki temu uzyskuje się bardzo nisko położony punkt ciężkości oraz symetryczną koncepcje napędu. Wszystkie te zalety polepszają zachowanie się samochodów Subaru podczas jazdy. Z jednaj strony poruszają się cicho i elegancko, a z drugiej silnik Boxer w połączeniu z napędem na wszystkie koła zapewnia optymalny i wyważony sposób jazdy. I chociaż produkcja takich silników jest dla Subaru nieco droższa (wskutek dwóch osobnych rzędów cylindrów konieczna jest znacznie większa ilość części, niż w tradycyjnych silnikach szeregowych), to niezaprzeczalne zalety tej koncepcji są tego warte.
Zasada działania silnika Boxer ma wiele zalet.

Boxer 2.5 (Legacy / Outback):



Boxer 2.0 turbo (DOHC) intercooler (Impreza)



Materiał pobrany ze strony www.subaru.pl .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna