Wysłany: 2009-08-10 TTA Garage, budowanie d13z6 w Vg
W czasie luźnych rozmów kumpel poprosił mnie i znajomego o zbudowanie d13z6.
No to wzieliśmy się do roboty, zakupiony został kompletny silnik d16z6, wiązki i bak
narazie go przelewa, trzeba stroić, ogarnięte to zostanie w weekend przez Papioka, osobę pewnie tutaj nieznaną, niestety nie chciał zdradzic czym to wystroi
poza tym, trzeba ogarnąc wydech ale to juz jutro
jak narazie zdrowe d15b7 dostaje ostre baty a silnik wkręca się niewiarygodnie
trochę suchych danych
blok d13b2
skrzynia d13b2 - > w planach skrzynia znacznie krótsza
głowica -> seria d16z6 - > w planach ostry wałek i wszystko co się z tym wiąze
silnik zalany motulem 6100 ( dzięki Tencio )
ssak -> seria d16z6 -> w planach ITB
elektryka -> seria d16z6 -> bedzie strojenie ECU
reszta, to co widac na filmach, gleba jest
kompletna bebecha, zostały tylko 2 fotele, deska i kierownica, nic więcej nie ma, goła blacha
do napisania tematu skłonił mnie Ember, komentarze i rady mile widziane
Już gdzieś czytałem o podobnym cudaku, generalnie dla chcącego nic trudno jak to się mówi Jestem ciekawy jak takie coś latałoby w budzie IVg. Przydałoby się wrzucić filmiki w jakiejś normalnej jakości
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 9054 Skąd: ____________________
Wysłany: 2009-08-10
no i fajnie ze takie cos ulepiliscie a nie tylko gadki co mozna zrobic z d13 zeby bylo przyjemnie, 1.3 vtec to juz cos, a 1.3 vtec itb to juz w ogole bylo by ciekawe i niespotykane
Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-10
czy możecie mi, laikowi, wytłumaczyć co można wycisnąć z takiego zestawienia? Czy to ma być mocniejsze niż D16Z6, które zostało zakupione do tego projektu?
przy obecnym setupie wątpię, chociażby ze względu na mniejszą pojemność i mniej momentu jaki jest generowany. Mogę sie mylić oczywiście... domyślam się że chodzi Ci o to, że po co rzeźbić w D13 skoro stało całe D16. Wydaje mi się że w takim przypadku fajnie że coś takiego powstało. Jestem wręcz pewien że nie jest to pierwszy tego typu projekt, ale fajnie fajnie. Moje gratulacje
Rozmawiałem z monsterem i zwrócił mi uwagę(po tym jak zadałęm mu identyczne pytanie-po co?) że tłoki w D13 są wypukłę przez co cały zestaw jest na starcie już bardziej doprężony a co z tego wyniknie... no cóż zobaczymy co chłopaki ogarną po strojeniu.
Już gdzieś czytałem o podobnym cudaku, generalnie dla chcącego nic trudno jak to się mówi Jestem ciekawy jak takie coś latałoby w budzie IVg. Przydałoby się wrzucić filmiki w jakiejś normalnej jakości
lata bardzo podobne w poznaniu, tyle ze d13z2
Cytat:
no i fajnie ze takie cos ulepiliscie a nie tylko gadki co mozna zrobic z d13 zeby bylo przyjemnie, 1.3 vtec to juz cos, a 1.3 vtec itb to juz w ogole bylo by ciekawe i niespotykane
to bedzie vtach'd, itb'd, camm'd
Japoniec napisał/a:
Opad szczęki , czekam na wyniki z hamowni . Kto pamięta BM z Hondą Jazz i silnikiem 1.3 tam był podobny patent i 160 kucyka
to juz niedługo, ale celujemy wysoko
Matey napisał/a:
Pionierski projekt w PL ?
no niestety nie, drugi taki w pl, ale nasz bedzie szybciej wystrojony
Cytat:
czy możecie mi, laikowi, wytłumaczyć co można wycisnąć z takiego zestawienia? Czy to ma być mocniejsze niż D16Z6, które zostało zakupione do tego projektu?
rdk napisał/a:
przy obecnym setupie wątpię, chociażby ze względu na mniejszą pojemność i mniej momentu jaki jest generowany. Mogę sie mylić oczywiście... domyślam się że chodzi Ci o to, że po co rzeźbić w D13 skoro stało całe D16. Wydaje mi się że w takim przypadku fajnie że coś takiego powstało. Jestem wręcz pewien że nie jest to pierwszy tego typu projekt, ale fajnie fajnie. Moje gratulacje
wiec tak, zaletą zostawienia bloku z d13 są wlasnie wypukłe tłoki, co w połączeniu z dość pokaźnie splanowaną głowicą i uszczelką pod nią z d16y8 daje mega dopręzenie,
zobaczymy co będzie po strojeniu,
juz teraz mega zdrowe d15b7 dostaje okropne lanie, więc pewnie z d16z6 szedły równo
Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-11
Monster napisał/a:
wiec tak, zaletą zostawienia bloku z d13 są wlasnie wypukłe tłoki, co w połączeniu z dość pokaźnie splanowaną głowicą i uszczelką pod nią z d16y8 daje mega dopręzenie,
zobaczymy co będzie po strojeniu,
juz teraz mega zdrowe d15b7 dostaje okropne lanie, więc pewnie z d16z6 szedły równo
a tłoki z D13 pasują do D16?
Jeżeli dobrze pamiętam to kiedyś w jakiś kjsach była klasa do 1.3... mocna 1.3 to sztuka dla sztuki czy stworzone do jakiegoś konkretnego celu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum