Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
BMW Z4 M detail, czyli jak z czarnego zrobić czarrrny.
Autor Wiadomość
CMQ 
www.1mad.pl


Auto: Kia Stinger
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3957
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-05-09   BMW Z4 M detail, czyli jak z czarnego zrobić czarrrny.

Deszcz, mgła i w ogóle syf a ja mam takiego fajnego potworka z napędem na tył do ogarnięcia, pojeździć się nie dało za szybko na wprost, za to trochę wolniej i bokersem owszem, morderca nie auto. W Czwartek wieczór dosiadłem potworka by go lepiej poznać, w Piątek chwilę się nacieszyłem a wieczorem zabrałem się do pracy. Celem była korekcja lakieru i woskowanie.


Auto wprowadziłem do garażu/pracowni, spłukałem pod ciśnieniem i dokładnie umyłem używając gąbki Megsa, szamponu NXT i 2 wiader. Potem delikatnie osuszyłem.



Przystąpiłem do czasochłonnego oklejania. Jednak takie podejście punktuje potem przy ogarnianiu auta po polerce gdyż uszczelki i zakamarki są w większości czyste. Nie chciałem też pobrudzić świeżo wyczyszczonego dachu.






Następnie zabrałem się za oględziny i dokumentowanie szkód. Błotnik prawy przód klasycznie zaswirlowany, znalazło się i parę głębszych tematów.













Maska miała kilka ciekawych tematów. Na przykład wżery po wielkiej, ptasiej kupie. Sądząc po rozbryzgu obstawiam albatrosa:


Dalej mamy interesujący nalot. Rzecz o tyle ciekawa że auto przygód lakierniczych nie miało a gdyby parkowało w jakimś przemysłowym pylącym miejscu nalot znalazłbym na całym aucie. Glinka tego nie usunęła, pod palcami delikatna acz wyczuwalna szorstkość. Na zdjęciach widać to jako zamglenie ostrości refleksów na masce.





Dalej już klasyk, czyli po prostu rysy:





Błotnik prawy tył:







Klapa:






Swirle wkoło emblematu M:


Zderzak tył wyglądał najgorzej. Tu spodziewałem się największej walki z sukcesem znacznie poniżej 100%










Odpaliłem więc moją Makitę i przystąpiłem do korygowanie tego całego bajzlu przy pomocy padów 3M pomarańczowego, żółtego i niebieskiego oraz past Extra Fine i Ultrafina SE. W zależności od tego z czym się mierzyłem techniki były różne. Zdarzało się nawet mieszać pasty czy podkręcać dość mocno obroty. Potem auto zostało rozklejone, spłukane oraz umyite szamponem NXT oraz rękawicą Sonusa, potem bardzo delikatnie je osuszyłem przy pomocy CG Miracle Dryer i Wasser Magnet, moich najlepszych ręczników. Oto efekty na błotniku prawy tył:





Klapa tył, z której zeszła niemal wszystko. Dwa, trzy zarysowania zostały. To, co wygląd ana najgrubsze w rzeczywistości jest smuga po źle wytartej paście.





Maska, która odzyskała przejrzystość, straciła większość defektów i nie straszy już śladami po bombie ptaka giganta. Nie ma też tego dziwnego nalotu.





Zderzak, który wygląda nieporównywalnie lepiej.


Auto przetarłem mikrofibrą z IPA i przygotowałem pacjenta na wosk niespodziankę.


Miał być SV Onyx ale że to naprawdę świetne auto to uznałem że zasłuhuje na najlepszy wosk, jaki mogłem zaoferować. Swissvax Concorso.


Nałożyłem ręcznie cienką warstwę i zostawiłem na niecała godzinę.


Powróciłem do auta z zestawem mikrofibr Sonaxa i Swissvaxa i dokładnie wypolerowałem auto. No, teraz to się wygląda się ;)




Czas na lans na zewnątrz. Nie ma mgły i mimo braku słońca refleksy są piękne, jak i samo auto.

































To by było na tyle, dzięki za zajrzenie.
_________________
Plany to marzenia z datą realizacji.
http://www.1mad.pl
 
 
 
Cino 


Auto: BMW F15 X5 / Audi Q7 II / 911
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4312
Skąd: Gdańsk / Bydgoszcz
Wysłany: 2010-05-09   

Dobra robota :ok:
_________________
 
 
 
RAPID23 


Auto: 740iL, Yamaha YZF-R1
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 153
Skąd: ok.Warszawy
Wysłany: 2010-05-10   

naprawdę super się prezenci po takim zabiegu ;-) gratki ;)
 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-05-10   

Jak zwykle genialna robota
_________________

 
 
 
akMe

Auto: ed9
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 630
Skąd: Gooooooorzów.
Wysłany: 2010-05-10   

Jestes mistrzem.

Przytal by sie tutorial na forum!
POMYSL O TYM!! : D

Pozdro!
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2010-05-12   

Możesz określić jak długo trwa polerowanie Twoim sposobem jednego elementu? Np maski.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Gumka23 
DDTC in progress...


Auto: EG5 & CW3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 6513
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-05-12   

Grzechu dobry jestes!
_________________
 
 
 
ember 
.e


Auto: niebieski sedan
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2379
Skąd: Syrynia / Wrocław
Wysłany: 2010-05-12   

CMQ napisał/a:
Deszcz, mgła i w ogóle syf

CMQ napisał/a:
Auto [Z4] wprowadziłem do garażu/pracowni

CMQ napisał/a:
Obrazek


A biedny ITRuś caly ten czas na dworze? :-(
_________________
 
 
 
WestBikers 


Auto: Mercedes W202 C220 '93
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 319
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-12   

Zajebisty temat - jestem pod ogromnym wrażeniem
_________________
 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2010-06-22   

to zdjecie
http://i153.photobucket.c...AL/IMG_0372.jpg
miazga!!

niesamowity efekt :-o
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna