Witam, proszę o radę w pewnej kwestii. Od dlugiego czasu mialem zamiar kupic honde civic, szukam obecnie civica z 6gen z lat 99-00 (po lifcie zdecydowanie bardziej mi sie podoba) nie chce najbardziej pospolitego 1.4 90km bo z nim chyba szału nie ma, planem minimum poki co byl 1.5 vtec eco ale bardzo ciezko go znalesc. Dlatego zastanawiam sie nad zakupem d16a2 ale tez malo takich a jak sie znajdzie to juz zjeżdzone dosyc znacznie, a przynajmniej takie spotkalem jak na razie. Wiec czy bylby sens na przyklad kupic to 1.4 i po jakims czasie przeprowadzic swap na d16a2 ? Tylko wtedy co musze wymienic razem z silnikiem? Np. Wieksze tarcze na przód, czy z tylu moga zostac bebny(rozumiem ze z tarczami zaciski) ? Trzeba wymienic cos jeszcze? Ile trzeba by jeszcze wyłożyć sałaty, oprocz samej zmiany silnika? Są tacy co twierdza że przy swapie należy zrobic remont silnika... jest to zalecane? Inną opcją na jaką wpadłem była zmiana silnika z 1.4 na 1.6 d16z6 ale czy podejdzie bez problemu ?
I jeszcze moze to glupie pytanie ale po swapie rozumiem ze trzeba dokonac zmian w dowodzie rejestracyjnym etc. jak wyglada ta procedura? Dodatkowe oplaty czy cos?
Proszę o jakies sugestie i Wasze zdanie na taki temat.
Podkreślam że dopiero się orientuję w sprawie więc moja wiedza na ten temat jest dosc uboga, wiem tyle ile wyczytałem na tym i innych forach oraz dowiedzialem sie od znajomych, wiec w razie czego prosze o wyrozumialosc.
Pozdro
w serii porownywalne do EJ9 z powodu dlugiej skrzyni, po swapie skrzyni jest ciut lepiej ale i tak nuda
Hep napisał/a:
czy z tylu moga zostac bebny (rozumiem ze z tarczami zaciski) ?
pewnie ze moga. tyle ze seryjne 242/bebny beda stanowczo za slabe. swap albo na 262/242 z EK4 (trudno dostepne), albo na 282/262 z MB6 z tym ze zmienia sie rozstaw srub
Poliftowe EK3 ma 262 z przodu ale z tylu niestety bebny
Hep napisał/a:
Są tacy co twierdza że przy swapie należy zrobic remont silnika... jest to zalecane?
w zaleznosci od stanu silnika
Hep napisał/a:
a jak sie znajdzie to juz zjeżdzone dosyc znacznie, a przynajmniej takie spotkalem jak na razie
kupujac silnik na swapa tez niekoniecznie znajedziesz w idealnym stanie
pamietaj ze EK4 od pozostalych rozni sie nie tylko silnikiem.
na Twoim miejscu kupilbym EK4 i w razie potrzeby zrobil remont
_________________
Ostatnio zmieniony przez ember 2010-10-09, w całości zmieniany 1 raz
ok, dzieki za info w takim razie dalej się rozglądam za samochodem a swap sobie odpuszczę ;d
EDIT: male pytanko, po swapie np na b18c4 co musze zmienic oprocz hebli i jaki jest prawdopodobny koszt dodatkowych zmian? np zawieszenie trzeba utwardzic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum