Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-04-07 Super GT / JGTC
Temat do dzielenia się informacjami i jakimikolwiek materiałami na temat japońskiej serii wyścigowej Super GT oraz okresu kiedy seria ta zwała się JGTC (All-Japan Grand Touring Car Championship).
Kolejne informacje, tym razem prosto z japonii, z konferencji po ostatnim wyścigu (niestety trzeba tłumaczyć translatorem) :
http://translate.google.c...%25e4%25ba%2588
Najważniejsze info z tej konferencji - podczas piątej rundy (17-18 sierpnia tego roku, Suzuka Circuit) zostanie publicznie zaprezentowana nowa konstrukcja samochodu klasy GT500 na sezon 2014.
Z innej beczki, cały czas zastanawiałem się, dlaczego LFA nie ma w Super GT. Być może nigdy go nie będzie, ponieważ Lexus postanowił, że dwa koncepty dostają zielone światło jeśli chodzi o produkcję: LF-LC oraz jego mniejszy brat LF-CC.
http://www.adrenalinemoto...ie-do-produkcji
Któryś z nich pewnie zastąpi w końcu SC430.
R&D SPORT z Subaru BRZ wywalczyli pole position, ale wyścig ukończyli już na 5 miejscu. Ale to i tak poprawa w porównaniu z poprzednim sezonem.
Oraz brawa dla TEAM MUGEN (Hideki Mutoh i Yuhki Nakayama) w Hondzie CR-Z - startowali z 20 miejsca, a wyścig ukończyli na 7 zdobywając 4 punkty Najszybsze okrążenie przejechał Kazuki Hoshino w S Road NDDP GT-R Tyle o GT300
W GT500 po pierwszym wyścigu górują Hondy. I bardzo dobrze, bo dla HSV-010 GT to ostatni sezon.
Ubiegłoroczni mistrzowie jak na razie 3 miejsce.
A najszybsze okrążenie ustanowił Ralph Firman w ARTA HSV-010 GT
Już czekam z niecierpliwością na 2 rundę (28-29 kwietnia) na Fuji Speedway
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-04-12
Podsumowanie pierwszej rundy w ekipie Subaru i Nissana. Akcje w pit-stopach, komentarze, wywiady, on-boardy itd. Przy okazji przedstawienie nowego BRZ, porównanie zmian w stosunku do samochodu który jeździł w poprzednim sezonie. Niestety wszystko po japońsku Kuźwa nawet napisów nie dali, ciekawe kiedy to się zmieni.
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-04-29
A więc jednak Toyota Prius pierwszą w historii hybrydą na podium wyścigu Super GT.
Subaru BRZ jednak dostało w tym sezonie godne poprawki, drugi wyścig i kolejne pole position podczas kwalifikacji. Szkoda, że nadal poza podium w wyścigu, ale do końca sezonu jeszcze sporo czasu.
BTW, podobno w okolicach czerwca ukażą się zdjęcia designu nowego nadwozia samonośnego dla klasy GT300. Toyota 86 posłuży jako przykład.
A więc jednak Toyota Prius pierwszą w historii hybrydą na podium wyścigu Super GT.
Jak również Honda CR-Z Prius jako pierwszy był na najwyższym stopniu podium.
staryjaponiec napisał/a:
Subaru BRZ jednak dostało w tym sezonie godne poprawki, drugi wyścig i kolejne pole position podczas kwalifikacji. Szkoda, że nadal poza podium w wyścigu, ale do końca sezonu jeszcze sporo czasu.
Teraz nie tylko poza poduim, ale nawet nie ukończyli wyścigu
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-04-30
Odnośnie Prius, racja, źle to ująłem Chodziło mi o zajęcie pierwszego miejsca. W końcu Prius już w poprzednim sezonie był na podium (drugie miejsce), podczas szóstej rundy.
Są jakieś takie filmiki-skróty z całego sezonu pokazujące najlepsze akcje w GT300 lub GT500? Zaciekawiły mnie te japońskie wyścigi po obejrzeniu kilkunastu odcinków Best Motoring.
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-05-01
Oddzielnych filmów dla klas GT300 i GT500 to chyba nie ma. Ale bez problemu możesz znaleźć skróty ze wszystkich wyścigów JGTC/Super GT, od 1994 r. do dzisiaj. Te pierwsze sezony są klimatyczne, sporo dobrze znanych samochodów, Honda NSX ucieka Nissanowi Skyline R33, Lamborghini Diablo tłucze się z Toyotą Celicą T200 i Porsche 911, gonią ich dwie Supry MK4, za chwilę McLaren F1 wyprzedza Nissana 200SX, za nimi Mitsubishi FTO, Ferrari F355 i BMW M3 E36
Jeśli masz wolne trzy godziny to tutaj są skróty z niemal 10 lat JGTC:
Pełne relacje (ponad godzinne) z pojedynczych wyścigów, też można znaleźć, ale to raczej tylko z ostatnich sezonów.
Istnieją też inne skróty zawierające: wywiady, opisy, onboardy, ciekawe ujęcia, kwalifikacje, wyścig. One są dużo dłuższe i bardziej dokładne, tam jest o tyle fajnie, że można wychwycić szczegóły, np. dłuższe ujęcia jakichś unikalnych samochodów dla tej serii, jak np. Nissan Skyline R31, Nissan 300ZX, Mitsubishi FTO, Toyota MR2 czy Mazda MX-5 itd. Ale niestety znalazłem tylko kilka wyścigów:
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-05-08
Kolejna zapowiedź zmian, jakie czekają Super GT, DTM oraz powiązane amerykańskie serie.
Redukcja kosztów, globalizacja i standaryzacja przepisów pociągnęły za sobą konsekwencję, niektórzy ludzie którzy "siedzą" w tych ligach od dawna, będą pewnie zawiedzeni faktem, że znikną silniki V12, V10, V8 itp., a w zamian, wszystkie ww. serie zaopatrzą się w nowe silniki, czyli turbodoładowane 4-cylindry o pojemności 2 litrów.
Prawdopodobnie Super GT jako pierwsza otrzyma nowe silniki w sezonie 2015. Niemcy i Amerykanie przypuszczalnie w 2016 r.
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-06-17
Zmieniłem trochę formę tematu. Nie ma co ograniczać się do jednego sezonu i dla każdego kolejnego tworzyć oddzielne tematy. Lepiej jak wszystko będzie w jednym, a do tego można zapodać tematykę JGTC.
Ostatnio zacząłem szukać materiałów z czasów kiedy Super GT zwało się jeszcze JGTC. I takie coś wygrzebałem:
W klasie GT500 zwyciężył CALSONIC IMPUL GT-R (TEAM IMPUL), który startował z pole position. Dzięki temu zwycięstwu, przesunął się w klasyfikacji na drugą pozycję. RAYBRIG HSV-010 (TEAM KUNIMITSU) dojechał na trzeciej pozycji, zachowując pierwsze miejsce w tabeli. ZENT CERUMO SC430 startując z drugiego miejsca, utrzymywał pozycję do 6 okrążenia, kiedy to wdał się w walkę z REITO MOLA GT-R, efektem tego była kolizja, SC430 spadł na 12 pozycję i zaliczył przymusowy postój w pit stop celem wymiany opony, natomiast GT-R spadł na 5 pozycję.
Inna akcja miała miejsce podczas ostatniego zakrętu 22 okrążenia. Podczas walki o piątą pozycję między kierowcami RAYBRIG HSV-010 a MOTUL AUTECH GT-R, ten drugi stracił panowanie nad samochodem i uderzył w REITO MOLA GT-R, który jechał po zewnętrznej części zakrętu.
W klasie GT300, widowisko skradły dwie Hondy CR-Z, które od samego początku uciekły rywalom i toczyły między sobą walkę o pierwsze zwycięstwo hybrydowego CR-Z w Super GT.
Zajmujący drugie miejsce po starcie, MUGEN CR-Z GT był pierwszym samochodem wśród czołówki, który wjechał do pit stopu (okrążenie 23). Aby zaoszczędzić czas, załoga zmieniła tylko tylne opony, za kierownice wsiadł Yuhki Nakayama. Na kolejnym okrążeniu, lider GT300 - ARTA CR-Z GT również zjechał do pit stopu, z taką samą strategią (tylne opony), jednak w porównaniu do MUGENa, spędził tam osiem sekund dłużej, przez co Takashi Kobayashi wyjechał na drugim miejscu. Kobayashi gonił Nakayame do 37 okrążenia, kiedy to w końcu znalazł się zaraz za rywalem. Na pierwszym zakręcie 43 okrążenia, Kobayashi zdecydował się na atak i w efekcie wyprzedził CR-Z Nakayamy, pozostając liderem do końca i zachowując przewagę 2-3 sekund, dzięki czemu ARTA CR-Z GT został pierwszym CR-Z który zwyciężył w Super GT.
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-08-18
Wyleciał mi z głowy temat. Czwarta runda już dawno skończona, na dobrą sprawę, to właśnie kończy się piąta, no ale póki co, wyniki czwartej sprzed trzech tygodni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum