Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-08-18
Tak jak zostało zapowiedziane, przed wyścigiem rundy 5 na torze Suzuka, zaprezentowane zostały nowe maszyny na sezon 2014.
Lexus LF-CC Concept, Honda NSX Concept i Nissan GT-R.
Wszystkie zbudowane wg tej samej specyfikacji, jak przyszłe maszyny DTM, chociaż w sumie wyjątkiem jest tutaj NSX, ponieważ pojazd ten został uprzywilejowany, posiada silnik umieszczony centralnie, zamiast z przodu, tak jak reszta rywali.
Wszystkie samochody będą korzystać z tych samych silników, czyli 4-cylidrowe turbodoładowane 2.0L o mocy około 500 KM, tak jak zostało zapowiedziane kilkanaście miesięcy temu. Tak więc po kilkunastu latach, kończy się era V8 i V6.
Amerykańska seria GRAND-AM zaadoptuje nowe zasady prawdopodobnie w sezonie 2017. Natomiast DTM prawdopodobnie w 2016.
Kierowcy R&D SPORT zapewnili pierwsze zwycięstwo Subaru BRZ w Super GT. W końcu się udało. BRZ póki co ma w tym sezonie najwięcej (4) pole position w GT300. Ale wszystko mogło się skończyć inaczej. Po wyrobieniu sobie półtoraminutowej przewagi i zamianie kierowców, doszło do małego incydentu na torze, uszkodzenia Lamborghini Gallardo GT3 (JLOC / CrystalCroco) spowodowały, że na Gallardo pojawił się ogień, musiał wjechać samochód bezpieczeństwa, niwelując całą przewagę jaką stworzył poprzedni kierowca BRZ. Na szczęście kolejny z kierowców BRZ nie był gorszy, zaczął sukcesywnie uciekać Mercedesowi i BMW i budować niemal 2 minutową przewagę. Niestety, po raz kolejny pojawiły się trudności. Solidna przewaga zmalała do... 2-3 sekund! Okazało się, że po kolizji z jednym samochodów GT500, dyfuzor jest uszkodzony, BRZ musiał zaliczyć pit stop, który trwał o około sekundę za długo, przez co na prowadzenie wyszło BMW (GSR HATSUNEMIKU). Na 14 okrążeń do końca, kierowca Subaru podjął próbę wyprzedzenia BMW, która zakończyła się sukcesem i BRZ do końca utrzymał przewagę. Drużyna GSR HATSUNEMIKU pomimo, że dojechała na drugim miejscu, została zdyskwalifikowana, inspekcja po wyścigu wykryła nieprawidłowości w samochodzie.
A odnośnie GT500, również Weider Modulo DOME RACING (Honda HSV-010) odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. Jak również Yamamoto i Makowiecki zaliczyli swoje pierwsze zwycięstwo w GT500.
TEAM KUNIMITSU (RAYBRIG Honda HSV-010 GT) ukończyli wyścig dopiero na dziesiątym miejscu, spadli w rankingu drużynowym z pierwszej pozycji na piątą. Na pierwsze miejsce wskoczył team NISMO.
Auto: Daihatsu Cuore VI Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 1157 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-08-24
No właśnie, gdzieś tak po trzeciej rundzie zdałem sobie sprawę, że poza wpisami na forum, mógłbym to umieszczać na głównej. Cóż, połowa sezonu już za plecami, ale od następnego, postaram się zapodawać newsy o SGT na głównej.
A Deox już mnie zwerbował do pisania artykułów jakiś czas temu Jednak idzie mi to żółwim tempem, po prostu czasami mi z głowy wylatuje, zajmuję się wieloma rzeczami na raz, mam ostry młyn i niewiele czasu. Więc z wszelkimi newsami byłoby podobnie.
Kalendarz testów nowych samochodów GT500 na sezon 2014.
3-4 września 2013
Suzuka Circuit - Lexus i Nissan
24-26 września 2013
Fuji International Speedway - Lexus i Nissan
25-26 września 2013
Suzuka Circuit - Honda
16 października 2013
Sports Land SUGO - Honda
17-18 października 2013
Sports Land SUGO - Honda, Lexus i Nissan
29-30 października 2013
Suzuka Circuit - Honda
5-7 listopad 2013
Twin Ring Motegi - Lexus i Nissan
19-20 listopad 2013
Fuji International Speedway - Honda
28 listopad 2013
Twin Ring Motegi - Honda
Jeszcze na temat wyjątku dla Hondy NSX, w kwestii stosowania silnika umieszczonego centralnie, a nie z przodu, jak reszta rywali. Pojawił się wywiad z Masaaki Bandoh - szefem japońskiego GTA (Grand Touring Association). Przetłumaczone z Francuskiego na Polski: Honda NSX Concept jest już różni się od innych z tyłu silnika i układu hybrydowego. Od 2009 roku, GT500 powinien mieć silnik z przodu, który nie jest w przypadku nowego NSX. GTA akceptowane 2014 Honda pod warunkiem, że używa tego samego kadłuba, tak jak inne i jak najwięcej wspólnych części z samochodów DTM.
Cały wywiad: http://translate.google.c....html&sandbox=1
http://translate.google.c...d%3D2&sandbox=1
Ten serwis codziennie zapodaje newsy odnośnie Super GT, świetne źródło aktualizacji, niestety, wszystko po japońsku. Translator z JAP na PL coś tam próbuje działać, śmiesznie to wychodzi, ale jak ktoś jest hardkorowym fanem SGT, to zapewne czegoś się dowie.
Wiec jesli masz dostep to zamiast wrzucac tutaj dodawaj newsy tam. Te posty w sumie nadaja sie na Ctrl+C Ctrl+V, a wrzucac mozesz poczatek sezonu co dwa dni, az dojdziesz do obecnego wyscigu.. Troche blog przykurzylo, bo Deox nie ma czasu wiec moglbys troche rozruszac, a zdecydowanie masz czym (oldschool jdm zegary, JGTC etc).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum