Wysłany: 2013-04-14 Pierwszy Japoniec dla laika - pytania
Witam wszystkich.
Użytkownikiem jestem nowym na forum, lecz przeglądam je od pewnego czasu i nie ukrywam, zachorowałem na JDM.
Styczność z japońcami mam od dzieciaka.
Najpierw Ojciec miał Mitsubishi Galant 89' , później od 99' Honda CR-V prosto z salonu.
Hondą uczyłem się jeździć, wypady na miasto i w teren. Ogółem Ojciec chwali sobie Japońską technologię a i ja już zauważyłem jej niezawodność i klimat.
Jeździłem też kilkoma Japońcami, czy to znajomych czy rodzinnych jak:
-EG6
-CRV I gen
-Nissan Note
-323f BG
Zatem postanowione! Sam sprawię sobię Japończyka!
Jednak będzie to moje pierwsze auto, nie jestem mechanikiem chociaż mam znajomych na których mogę w tej kwestii liczyć a i sam się powoli będę uczył.
Wpadło mi w oko kilka modeli aut i chciałbym się o nich dowiedzieć czegoś więcej.
Są to:
•Nissan 100NX
•Toyota Corolla E9
•Mazda MX-3
•Ewentualnie Wasze propozycje stosunkowo niedrogiego auta(Civic V gen brany był pod uwagę i nie jest skreślony)
Dlatego zwracam się do Was koledzy o pomoc w przedstawieniu kilku aspektów wyżej wymienionych aut, takich jak:
- Koszt części (drogie, przystępne, tanie)
- Dostępność części (spora, przystępna, znikoma)
- Awaryjność modelu (czyli największe bolączki tego auta)
- Podatność na modyfikacje wizualne i mechaniczne
Mam nadzieję że wybrałem dobry dział, uzyskam pomoc i powoli zacznę chłonąć wiedzę za sprawą Waszej społeczności
100nx fajny samochód , prowadzi się dużo lepiej niż sunny i inne hundy Największą bolączką jest jak w każdym Japończyku blacha ...
Ad.1 Koszt części - Taniutkie . Części zawieszenia pasuje od n14 i tylko przednie zawieszenie od almery n15 , jeśli chodzi o silnik to sunny,primera,almera i inne z ga16 lub sr20 .
Ad2. Dostępność części bardzo duża
Ad3.Blacharka poza tym bezawaryjny .
Ad4. jeśli chodzi o stronę wizualną to żeby miało to ręce i nogi to tylko oryginalne body Gti(Progi,tylna lotka,przednia dokładka) jest też duży wybór aftermarketowcyh zderzaków,progów lotek ale zakładając je tylko się pogrążysz i będziesz nabijał punkty lansu pod remizą .
Jeśli chodzi o mechanikę to tu jest pole do popisu i części zamienny do sr20 mnóstwo , a jak chcesz kompleksowo modyfikować to wkładasz sr20ve i masz na wyjściu prawie 200km i 200nm z 2.0l silnika NA ofkorss i otwartą drogę na 230 hp. A jeśli chcesz ostać przy fabryczny silniku z wersji Gti sr20de to po zrobieniu dobrego dolociku, odetkaniu wydechu i strojeniu masz około 170km i 200nm i poganiasz większość B serii u siebie w mieście .
_________________ “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae
Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz łatwo tuningować = honda (dostępne praktycznie wszystko, składanie jak z klocków, ale zrobienie czegoś orginalnego jest trudniejsze). Czy jednak więcej orginalności, ale dużo trudniej o części = toyota, nissan, mitsubishi.
_________________
Japonia: kraj kwitnącej wiśni
Polska: Kraj kwitnącej lipy....
Mysle ze 100nx jest dobrym wyborem najlepiej z silnikiem 1.6 dla mlodego kierowcy bo 2.0 lubi czeste wizyty na stacji a moim zdaniem gaz w tym silniku to zło Mysle ze 1.6 bd najlepszym wyborem na poczetek mało z nim jest problemow a zowu zawali droga nie bedziesz
Bierz 5 gen CVC, z silnikiem D15, części tanie do znalezienia bez problemu, opcja rozbudowywania ogromna ale co najważniejsze od cholery można zrobić samemu stosunkowo za normalne pieniądze i na oem gratach, np. hybryda skrzyni czy założenie czapki z D16Z6 z Vtec'iem.
E no bez przesady...sam nie jestem milosnikiem modelu 100nx ale moi znajomi maja takie maszynki i jak jest z glowa zrobione to moze sie podobac...Moim faworytem z wymienionych przez Ciebie aut to Mazda 323f
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum