Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy samochód - kierunek JDM.
Autor Wiadomość
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   Pierwszy samochód - kierunek JDM.

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem forum, jednak obserwuje je już od pewnego czasu. Od dłuższego czasu interesuje się bardzo japońską motoryzacją, jak i ogólnie JDM'em.
Zapoznałem się z wieloma artykułami na forum, które bardzo poszerzyły moją wiedzę na temat japońskiego rynku krajowego.

Teraz do rzeczy - niedługo zaczynam robić prawko, a teraz w wakacje planuję zarobić trochę pieniędzy na zakup pierwszego samochodu (oczywiście japońskiego). Nie zamierzam kupować gruchota lub ofiary wiejskiego tuningu. Planuję zakup zadbanego samochodu - dobrej bazy do wykonania projektu, czyli modyfikacji mających na celu stworzenie esencji JDM'u. Będzie to na pewno trudne zadanie wymagające sporego wkładu finansowego i czasu oraz cierpliwości, ale zdaje sobie z tego sprawę.

Wymagania:
-ekonomiczny,
-niewielki,
-podatny na modyfikację (szczególnie mechaniczne),
-praktyczny (4-5 osobowy),
-ze sportowym zacięciem,
-dobre właściwości jezdne (w sumie to zaleta japończyków),
-klimatyczny (nie bezduszny, oschły),
-dający frajdę z jazdy,
-w miarę dobrze wyposażony.

Myślę, że na start (samo kupno samochodu) będę dysponował kwotą 5-7 tyś. pln.
Oczywiście najlepiej by było dorwać coś za 5k i zostawić resztę na opłaty oraz ewentualne poprawki lakiernicze, tapicerskie, bądź mechaniczne, aby wyeliminować usterki, doprowadzić samochód do stanu czystej serii. Dopiero później zająć się projektem, czyli pakowaniem części JDM'owych (na to z czasem uzbiera się pieniądze, raz na miesiąc coś się kupi itp.).


Moje propozycje (najbardziej rozsądne moim zdaniem - pogrubione):

-Honda Accord IV sedan (trudno dostępny, pewnie problemy z częściami, mało ekonomiczny, duży, robi wrażenie, rzadko spotykany)
-Honda Civic IV hatchback (trudno dostępny)
-Honda Civic V hatchback/coupe (podatny na tuning, ekonomiczny, sportowy charakter)
-Honda Civic VI hatchback/coupe (jak wyżej + lepiej wyposażony)
-Honda Concerto hatchback (rzadko spotykany, pewnie problemy z częściami, trudno dostępny)
-Honda CRX (za taką kwotę raczej dobrej bazy nie kupię?)
-Honda Prelude III lub IV gen. (jak wyżej)
-Mazda 323F BA (praktyczny, ze sportowym charakterem)
-Mazda MX-3 (sportowy charakter, ale taki trochę hmmm... damski)
-Mitsubishi Colt CJ0 (sportowy charakter, mały, dosyć praktyczny, dobrze wyposażony)
-Mitsubishi Eclipse I (unikatowy, sportowy, trudno dostępny)
-Toyota Celica V (fajny, sportowy, ale trudno o zadbany egzemplarz)
-Toyota Celica VI (za tą cenę raczej dobrej bazy nie kupię?)
-Toyota Corolla E10 (nie wiem czy nadaje się do tuningu pod kątem JDM)
-Toyota Corolla E11 (za tą cenę raczej dobrej bazy nie kupię?)
-Toyota Paseo (rzadko spotykany)

W nawiasach takie moje krótkie przemyślenia dot. danych modeli.
Mój faworyt to Civic V (chyba najrozsądniejsze rozwiązanie).
Najbardziej chciał bym mieć Civica IV lub CRX'a, ale wolę mieć mniej oryginalny i zadbany samochód niż dobity...

Oczywiście już jutro nie jadę po samochód, ale wolę wiedzieć na co zbieram i ile zbierać, żeby na starcie zrobić w miarę dobrą serię.

Z góry dziękuję Wam za pomoc.
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-22   

W sumie dosyć dobrze myślisz.

CRX'a raczej bym sobie odpuścił. Dobre egzemplarze są drogie w zakupie, a doprowadzenie trupa do dobrego stanu też nie jest tanie. To samo z Civicem 4gen, tyle że można kupić go taniej jak CRX'a. Tych aut najlepiej szukać na forach crx-info i civic4g. IMO najfajniejsze, najbardziej zajawkowe modele Hond (wiadomo, oprócz NSX, S2k, Integry...).

Najrozsądniej faktycznie 5gena. Dobre egzemplarze są dalej w cenie, ale ogólnie te auta poszły cenowo w dół. Czy to hatchback, czy coupe(które też można już dosyć tanio dostać, pytanie w jakim stanie) to myślę, że to najrozsądniejszy wybór. Świeższa konstrukcja niż 4gen/CRX, dostępność części, na allegro dostępna chyba cała baza tuningowa, od dokładek, ambery, lotki, części mechaniczne itp...

Gdybym miał decydować pod względem wyglądu to w kolejności- CRX, 4gen, 5gen Coupe, 5gen hatch.
Względem rozsądku i ceny- 5gen hatch, 5gen coupe, 4gen, CRX.

Ale trzeba pamiętać że na JDM to nie tylko Hondy. Spójrz:
http://allegro.pl/toyota-...3330054687.html
http://www.jdm-option.pl/...r=asc&start=705

Nie ma zbyt wiele rozsądku w takim rozwiązaniu, :lol: ale do odważnych świat należy... ;-) Wystarczy fajna felga, lekka gleba i taka Corolla będzie robiła już niezłe zamieszanie.
 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

Corolla wymiata, konkretny egzemplarz, ale rozsądku rzeczywiście zero. Kiedyś może pozwolę sobie na taki unikat (kiedyś się podjarałem ostro na Stariona), ale póki co muszę kierować się rozsądkiem, ponieważ jeszcze 2 lata nauki przede mną, a że ucze się 100km od domu muszę mieć samochód na chodzie praktycznie cały czas. Wg. definicji JDM'u - "Zawsze na pierwszym miejscu jest funkcjonalność auta." - rozumiem przez to też pełną gotowość auta do jazdy, a oczekiwanie miesiąc na część, która się zepsuła i bez której samochód nie pojedzie trochę zaprzecza definicji, a także mogło by mnie trochę zrazić. Z drugiej strony JDM to pasja, dla której robi się wszystko, ale w mojej sytuacji rozsądniej będzie kupić coś dostępniejszego. Więc może kieeeedyś :D

Za Civic'iem IV szaleje - nawet bardziej niż za CRX'em.
A co myślicie na temat Colta CJ0 lub 323F BA? Dobrze wyposażone, w miarę praktyczne samochody z odrobiną sportowego charakteru.
 
 
Ali-En 


Auto: N14 GTi Neo VVL
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 317
Skąd: Opole
Wysłany: 2013-06-22   

Do civica części tuningowych jest na pęczki. To jest jego zaleta, ale i również wada, bo zrobić coś odróżniającego się jest znacznie trudniej.
_________________

Japonia: kraj kwitnącej wiśni
Polska: Kraj kwitnącej lipy....

 
 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

No może nie do IV, ale do V i VI już tak, części jest na pęczki, ale mając na myśli tuning w kierunku JDM nie biorę pod uwagę części pseudo-JDM ;)
 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

No i oczywiście zapomniałem dodać do wymagań:
-bezwypadkowy
-nie uszkodzony
-skrzynia manualna
:-P
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-22   

Carlos811 napisał/a:
ale mając na myśli tuning w kierunku JDM nie biorę pod uwagę części pseudo-JDM

To przygotuj bardzo gruby portfel i cierpliwość na długie oczekiwanie na części zza granicy, bądź szukanie pure JDM partsów na forach takich jak to.
 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

Nie zamierzam też robić całego samochodu, każdej jednej śrubki w Spoon, Mugen itd. ale wolę przez rok zrobić optykę, w następny rok wnętrze, w następny mechanikę na JDM niż w rok zrobić wszystko z częściami "bazarkowymi". Wiem - od razu ktoś zwróci uwagę na kolejność tuningu (wg. JDM'u najważniejsze są właściwości jezdne i praktyczność), ale jako początkujący kierowca uważam, że na start np. 75KM w Civic'u V mi wystarczy, a kiedyś zrobi się swapa. Z pewnością zacznę nie od modernizacji, ale od przygotowania całego samochodu do stanu bardzo dobrego.
 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

A temat założyłem głównie po to, żeby dowiedzieć się jaki samochód z wyżej wymienionych lub zaproponowany przez Was warto kupić, w jakiej cenie można kupić zadbany egzemplarz, jak dane modele się sprawują (Wasze opinie) oraz ile pieniędzy przeznaczyć w modernizacje. Teraz głównie zależy mi na wyborze modelu, wycenieniu zadbanego egzemplarza i doprowadzenia go do dobrego stanu. Wiem, że wszystko "zależy", ale chociaż w przybliżeniu chciał bym wiedzieć ile potrzebuję na "pakiet startowy".
 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2013-06-22   

Cytat:
-ekonomiczny,
-ze sportowym zacięciem,

Nadal czytając coś takiego, nie jestem w stanie sobie uświadomić jak można połączyć te dwie rzeczy?
Teraz na CRX'a w dobrym stanie to trzeba minimum 7tys dać i długo go szukać, dlatego raczej bym odpuścił. I szczerze to nie nastawiaj się konkretnie na kupno 5 czy tam 6 gena. Kup to co się trafi w lepszym stanie. Ja po prawie 3 miesiącach poszukiwań wybrałem budę która była w lepszym stanie.
_________________

 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

Posiłkując się ogłoszeniami postanowiłem wycenić chyba najrozsądniejsze modele:

-Honda Civic V:
hatchback - ok. 5000pln
coupe - ok. 6500pln

-Honda Concerto:
hatchback - ok. 4000pln

-Mazda 323F:
BA - ok. 5500pln

-Mitsubishi Colt:
CJ0 - ok. 5500pln

-Celica V:
ok. 6000pln

Civic za 5k będzie raczej w dobrym stanie (potrzebne będzie jakieś 1000-1500zł do doprowadzenia go do bardzo dobrego stanu)
Concerto będzie za tą cenę też w raczej dobrym stanie, ale to stary samochód więc eksploatacja naturalnie może przynieść sporo wydatków, a części słabo dostępne...
323F BA za tą cenę będzie zadbane, z klimą, pełną elektryką i silnikiem 1.5.
Colt też z konkretnym wyposażeniem, w bardzo dobrym stanie.
Celica raczej będzie wymagała co najmniej 2k na doprowadzenie jej do normy (dużo dobitych egzemplarzy).
 
 
p0lish 

Auto: Verso
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 3443
Skąd: Kyiv
Wysłany: 2013-06-22   

st182 za 6k to raczej będzie ciężko coś zadbanego
na wjazd będzie trzeba 2k położyć na odszczurzenie
nie jest to auto ekonomiczne, 10-12 ciągnie bez większego proszenia

ogólnie zgadzam się z Dario - ekonomiczny, szybki, 4 drzwiowy za 6-7k to w salonie ERY
_________________
INSTA
 
 
Carlos811 

Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 20
Skąd: OLN
Wysłany: 2013-06-22   

Czekaj, czekaj - nie napisałem szybki. Nie potrzebuję samochodu przyspieszającego do setki w 7s i wyciągającego ponad 200km/h, bo to mój pierwszy samochód i jak wcześniej napisałem - na początek nawet 75KM z Civic'a V 1.3 mnie zadowoli. Pisząc sportowy charakter nie miałem do końca na myśli jednostki napędowej. Chodzi mi głównie o podatność na tuning oraz taki nooo sportowy charakter np. porównaj Civic'a V 1.3 z Fiatem Punto I 1.2 - wiem, że to grzech :-P , ale co ma sportowy charakter?
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-22   

Carlos811 napisał/a:
75KM z Civic'a V 1.3

Mała rada, pierwszy sensowny silnik to 1.5- d15b2/b7. Kupowanie 1.3 i 1.4 nie ma sensu. Na paliwie nie zaoszczędzisz, a osiągi będą słabiutkie.
 
 
plewski 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 333
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-22   

Autor chce auto ze sportowym zacieciem a nie sportowe auto, jak dla mnie nie oczekuje osiagow rzedu 7-8s do setki tylko zeby auto, które kupi bylo szybsze niz polo 1,0 50 hp. A do tej corolli to juz tak ciezko z czesciami czy o co chodzi ze nie polecacie? Wydaje mi sie ze to nie jest taka zła opcja.

Ja bylem 4 lata temu w podobnym miejscu co Ty, Carlos811, dzis szukalbym auta w dobrym stanie, niezaleznie od silnika i wyposazenia. Wydaje mi sie, że najlepsze auto to civic 5 gen hatchback, dokladanie kasy do coupe jest imo troche bez sensu, lepiej sobie zostawic na nowe opony na przyklad. Oczywiscie jak trafisz gdzies dobre coupe no to brac.

Nie nastawialbym sie na tuningi w tej kasie, felga i tyle.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna