Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty, dławienie się B18C4.
Autor Wiadomość
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-15   Falujące obroty, dławienie się B18C4.

Ostatnio pojawił mi się taki problem, że silnik zaczął łapać lewe powietrze z rurki idącej do serwa. Po naprawieniu tego wszystko wróciło do normy lecz silnik trzymał zbyt duże obroty, więc zrobiłem reset kompa, no i teraz wszystko zaczęło się sypać. Na postoju zaczęły falować obroty w przedziale 600-900, podczas jazdy ze stałą prędkością, trzymając gaz w tej samej pozycji, fura czasami szarpie, zwalnia, po czym wraca do normy. Zrobiłem jeszcze raz reset kompa i nadal to samo. Wszystkie podciśnienia są już ok. Dodam, że przed resetem kompa wszystko było ok, tylko silnik trzymał zbyt duże obroty. Nie wywala mi też żadnego błędu. Mam kompa p28 z seryjnymi mapami z C4 i jeżdżę na 98. Jedyne co mi już przychodzi do głowy to ta śrubka od regulacji obrotów w przepustnicy, bo pamiętam, że kiedyś ktoś nią kręcił, może to być kwestia źle skalibrowanej przepustnicy? Bo ja już nie mam sił do tego...
_________________

 
 
colwers 

Auto: balada sport rok 83 zc1 + eaton m45
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Włocławek.
Wysłany: 2014-01-15   

Zaczni od silniczka krokowego to słabe ogniwo w hondzie przeczysć go w benzynie w moim przypadku to pomogło
 
 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-15   

Czyściłem z jakieś 4 miesiące temu.
_________________

 
 
colwers 

Auto: balada sport rok 83 zc1 + eaton m45
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Włocławek.
Wysłany: 2014-01-15   

To wes jeszcze raz 30 minut roboty zaczni odtego jak nie pomoze bedziemy szukac dalej
 
 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-16   

Nie wiem czy doczytałeś, ale stało się to po restarcie kompa, wcześniej było dobrze. Wątpię żeby to było coś z krokowcem.
_________________

 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-16   

Błędy sprawdzałeś?
_________________

 
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2014-01-16   

Dario napisał/a:
Nie wywala mi też żadnego błędu
 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-16   

Nie świeci check czy po sprawdzeniu błędów żadnego nie ma?
_________________

 
 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-16   

Nie świeci check. Dziś jeszcze wykminiłem, ze na postoju jak naprawdę delikatnie chcę dodać gazu to wtedy go przydusi i po sekundzie odpuści. Tak samo podczas jazdy. I nie jest to ciągle. Raz się pojawi, raz nie.
_________________

 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-16   

To sprawdź błędy, nie każda usterka powoduje zapalenie kontrolki a może nam to szybko pomóc zlokalizować źródło problemu.
_________________

 
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2014-01-16   

czujnik wałka pewnie siada, podobne objawy robi...
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-17   

Zrobiłem samodiagnostyke i nie pokazało żadnych błędów. Dodam jeszcze, że kiedyś ten pierdolony JHM coś dłubał przy tej śrubce od regulacji obrotów na przepustnicy. Dokręciłem ją teraz na maxa, zrobiłem reset kompa i wszystko było git prócz tego, że silnik trzymał 500 obrotów. Zgasiłem odkręciłem ją o około 2 obroty i teraz są już trochę wyższe, lecz znowu pojawiło się falowanie i przygasanie podczas delikatnego wciśnięcia pedału gazu... :zly:

Ogólnie to chciałem tylko dodać, że jest to już chyba z 5 fuck up po roku od swapa. Nie polecam robienia czegokolwiek w JHM. Wszystko zrobione po łepkach, odpierdolone aby jeździło, a podejście do klienta to jakaś jebana masakra. Olewanie telefonów, tygodniowe poślizgi... Jak na początku było coś nie tak z kompem to Rem rozłożył ręce i po prostu powiedział, że nie wie co jest...
_________________

 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-17   

Wolne obroty reguluj na odpalonym silniku, żeby regulować a nie zgadywać.

Prawdopodobnie łapie gdzieś lewe powietrze. Sprawdź czy przy grzebaniu wszystko dobrze połączyłeś.
_________________

 
 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-19   

Ale jak kręce tą śrubką na odpalonym silniku to te obroty prawie w ogóle się nie ruszają. Może z nią jest coś jebnięte. Jak była wkręcona na maxa to wszystko było ok, a jak ją kawałek wykręciłem to się zaczęło wszystko walić...
_________________

 
 
Dario 


Auto: Vtec!
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 2587
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2014-01-20   

Teraz jeszcze zauważyłem, że jak dodaję jednostajnie gazu na postoju to silnik się normalnie wkręca i nagle przy 2k rpm przymuli go, obroty spadną o ok 1000 i po chwili wrócą do normy.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna