Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 9054 Skąd: ____________________
Wysłany: 2015-01-12
Bartek! napisał/a:
chętnie poznam Twoje uzasadnienie i merytoryczne argumenty przemawiające za tankowaniem 20l/100km benzyny do auta kosztującego 20k plnów?
Ale jakie znaczenie ma aktualna cena takiego samochodu? Nie ma! To jest auto klasy wyższej, lub jak kto woli limuzyna z dużym jak na samochód osobowy silnikiem, który nie był tworzony z myślą o ekonomicznej jeździe. Miał mieć wystarczającą moc by uciągnąć to ciężkie auto, zapewniając jednocześnie przyzwoite osiągi. Dla klientów oszczędniejszych dostępne były diesle. Nie wiem jakie były ceny w salonach, ale załóżmy że taki model kosztował 200k, to czy gość wykładający gruby hajs za takie auto (lub biorąc w leasing, mając swoją firmę i dobre dochody) przejmował się tym, że będzie palić kilkanaście litrów na setkę? No raczej nie! A to, że po kilkunastu latach samochód tej klasy jest dostępny dla osób, które nigdy nie były targetem dla BMW to już inna sprawa.
Dla mnie samochody sportowe i klasy wyższej nie powinny być zagazowane, bo nie takie było ich przeznaczenie. Wiele osób może się z tym nie zgadzać i ja to rozumiem, bo żyjemy w kraju gdzie zarobki i perspektywy na przyszłość są marne.
Skoro ktoś kupuje samochód, który kiedyś był drogi i zarezerwowany dla bogatych ludzi to pomimo wielokrotnie niższej ceny w zakupie powinno go być jednak stać na utrzymanie takiego pojazdu. A jak jest u nas to wiadomo, kupi janusz jeden z drugim zagazowaną 7er, eSkę czy A8 i jeździ po mieście udając kozaka dopóki nie trzeba powymieniać kilku rzeczy, a te tanie nie są. Wtedy kończy się kozaczenie i wypływają takie rodzyny w ogłoszeniach za cenę nawet poniżej 10k, bo są już cebulowym januszowaniem doprowadzone do ruiny. Nie oszukujmy się, jak ktoś jeździ na gazie to i najprawdopodobniej będzie oszczędzał również na częściach, a to wszystko oznacza iż takiego użytkownika nie stać na utrzymanie takiego auta. Przykładowo ja mógłbym jeździć nawet i 750 na benzynie do roboty ponad 20km w jedną stronę, tylko po co, żeby pokazać sąsiadom, że mnie stać?! Stać, ale nikt nie musi o tym wiedzieć, nie kupuję auta na pokaz, a kasy jak najwięcej wolę zaoszczędzić, dlatego nadal będę śmigał niewiele wartym civikiem, mając w dupie to co myślą inni.
Żeby nie było niedomówień, nie atakuję darkangle1, nie mam na celu obrażania go, bo kupił limę z gazem tylko piszę co myślę na ten temat.
Krychu, zwyczajnie lubi wymienić ze 3 silniki w roku, albo chociaż raz na 2 miesiące wpyerdolić nowy słupek, więc wydatek równowarości fury na wahę przez rok było by fajną odmianą w podobnym stylu.
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5757 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2015-01-12
Krychu - trzeba być idiotą, żeby twierdzić że jazda za połowe kosztów jest głupia i cebulacka... matematyka zawsze wygra.
Krychu napisał/a:
Przykładowo ja mógłbym jeździć nawet i 750 na benzynie do roboty ponad 20km w jedną stronę, tylko po co, żeby pokazać sąsiadom, że mnie stać?! Stać, ale nikt nie musi o tym wiedzieć, nie kupuję auta na pokaz, a kasy jak najwięcej wolę zaoszczędzić, dlatego nadal będę śmigał niewiele wartym civikiem, mając w dupie to co myślą inni.
Tu masz tą samą zależność - właściciel będzie jeździł 740i bo woli zaoszczędzić na paliwie niż na komforcie jaki daje taki wóz i też będzie miał w dupie Twoja opinię.
Krychu napisał/a:
Nie oszukujmy się, jak ktoś jeździ na gazie to i najprawdopodobniej będzie oszczędzał również na częściach, a to wszystko oznacza iż takiego użytkownika nie stać na utrzymanie takiego auta.
musze powiedzieć paru znajomym, żeby wyebali części z ASO z wozu a wrzucili najtańsze zamienniki... przecież mając LPG nie wypada odwiedzać ASO i kupować tam graty...
Tak trochę zbaczając z tematu LPG czy nie LPG.
Co do pytania o wyposażenie to z VIN-u wyszło takie coś:
Model description: 740I
Market: Europa
Type: GF81
E-Code: E38
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 4
Engine: M62 - 4,40l (210kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: automatisch
Body Color: Arktissilber Metallic (309)
Upholstery: Standardleder/schwarz (N6SW)
Production date: 21.07.1998
Assembled in: Dingolfing
Code Serienausstattung Standard Equipment
S202A Steptronic Steptronic
S214A Automatische-Stabilitäts-Control (ASC+T) Automatic stability control (ASC+T)
S260A Seitenairbag für Fahrer/Beifahrer Side airbag for driver/passenger
S262A ITS-Kopfairbag ITS - Head airbag
S284A BMW LM Rad BMW Styling BMW LA wheel BMW Styling
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 9054 Skąd: ____________________
Wysłany: 2015-01-12
Bio, trzeba być idiotą by nie rozumieć tego co napisałem, ale po ostatnich zdaniach, które wystukałeś widać, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną
darkangle1 napisał/a:
Co do pytania o wyposażenie to z VIN-u wyszło takie coś:
Wyszło że jest nieco lepiej wyposażony niż moje EJ9
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5757 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2015-01-12
Krychu napisał/a:
Bio, trzeba być idiotą by nie rozumieć tego co napisałem, ale po ostatnich zdaniach, które wystukałeś widać, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną
Czyli miałeś na myśli coś innego niż to, że wg. Ciebie gaz do tego typu wozów jest bezcelowy i jest objawem cebulactwa?
Kryszard zrób trasę 1000km trasę autostradami z prędkościami powyżej 150 Siódemką w gazie a nie wiem, oplem w benzynie. Koszta wyjdą te same, komfort nieporównywalny.
Fragmen, że mogłbyś jeździć 750 żeby pokazać sąsiadom, ale jeździsz civiciem bo masz ich w dupie to już w ogóle poezja.
Auto: A4 Avant
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 68 Skąd: SO
Wysłany: 2015-01-12
Zacna fura, jedynie kolor mógłby być inny jak już wyżej wspomniane.Powodzenia!
Ps. Nie rozumiem tego podjazdu na LPG Krychu. Ma być w miarę tanio i wygodnie to po co przepłacać. Piszesz że nigdy byś gazu nie założył, waląc tanie piwa z biedry ...civ pewnie nie pali 8/100. peace
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 9054 Skąd: ____________________
Wysłany: 2015-01-12
Bio, Pankracy, naprawdę nie wiem jak prostym językiem musiałbym pisać by moje posty były przez każdego rozumiane, może gdybym miał kilkuletnie dziecko byłoby mi łatwiej napisać tak byście wszystko ogarnęli
miaski napisał/a:
civ pewnie nie pali 8/100
aktualnie jakieś 12-14/100 w trasie przy ekonomicznej jeździe
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5757 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2015-01-12
Krychu napisał/a:
Bio, Pankracy, naprawdę nie wiem jak prostym językiem musiałbym pisać by moje posty były przez każdego rozumiane, może gdybym miał kilkuletnie dziecko byłoby mi łatwiej napisać tak byście wszystko ogarnęli
no to próbuj... bo nawet to że to stary luksusowy wóz, to dalej nic nie zmienia
Może dlatego ja rozumiem LPG w STI tak samo jak w Civicu, E38, Paserati B5 czy nowej s-klasie.
Wychodzi niższe spalanie za ten sam komfort, kosztem ew. niewiele częstszego tankowania
Krychu napisał/a:
aktualnie jakieś 12-14/100 w trasie przy ekonomicznej jeździe
czyli pali w trasie więcej od tego e38, które w trasie podgrzeje Ci dupę, i nie trzeba będzie się gnieść w nim, a do tego na paliwie wychodzi taniej od civica... deal życia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum