- silnik wstępnie odczyszczony, przegroda miski wycięta na laserze i wspawana (suchą miske zostawiam na poźniej), zamontowałem nowy termostat od Spoon-a (68°C / 83°C, Honda OEM: 78°C / 90°C),
- ssak - usunąłem całkowicie EGR, wszystko wycięte na frezarce plus zaspawany otwór w kolektorze - jak by nie brak gumek do większych wtrysków to byłby już gotowy do założenia
- skrzynia coraz to bardziej kompletna i "prawie" gotowa do zamontowania, shifter dostał nowe elelemnty, koszyczek, sprężynę i końcowy pin - w sumie czekam tylko na smar żeby wszystko skręcić już ostatecznie,
- łape silnika dodatkowo wzmocniłem - wypiaskowane i pomalowane proszkowo
- chłodnica wody otrzymała nowe wentylatory Spal + alu blacha dla zwiększenia efektywności (dzięki Robert!) - wymaga jeszcze "doszlifowania" (+mam plan wyprowadzić gorące powietrze do góry pod otwory w masce), dodatkowo thermo switch od Spoon-a (80'C / Honda OEM 93'C)
- doszedł też PMU 16 i elektronika chyba już skompletowna (dzięki Arek!)
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
Pomiędzy chłodnicę a tą blachę z wentylatorami wpadnie jakaś uszczelka, żeby wentylatory nie zasysały powietrza spoza chłodnicy?
celna uwaga starałęm sie jak najbardziej zwięźle opisać przebig prac żeby nie pisać epopei i pominąłem niektóre szczeóły - alu "kryza" nie jest finalnie skręcona razem z chłodnicą stąd jak już zauważyłeś jest szczelina która będzie zniwelowana po skręceniu bo alu blacha ma zagięcie 8-10mm które mysłe ze wykluczy konieczność dodatkowego uszczelniennia (...choć tego nie wykluczam) a jednoczesnie zwiększa przestrzeń miedzy wentylatorami a chłodnicą co powinno zwiększać efekt zassysania potwietrza z zewnątrz przez całą powierzchnie chłodnicy a nie tylko miejsca gdzie są wentylatory, z przodu będzie konieczność podobnego uszczelnienia wlotu ze zderzaka i skierowanie powietrza w cąłosci na chłodnice ale to będzie połączone z mocowaniami splitera jak było poprzednio
TorquedMad_Mind napisał/a:
Po za tym - wrzuć jakich chuyowy up - za dobrze to wygląda
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
Same plusy chyba. Jak w życiu - zakładasz gumę i śpisz spokojniej
---------------------
szybka aktualizacja - wspomniane wcześniej lekkie koła dotarły na miejsce, nadal nie zdecydowałem czy mimo wszystko nie założyć fluidampr-a który został mi po poprzednim setupie, poza tym dotarły lekkie szyby boczne z poliwęglanu 4mm, termoformowane + powłoka hard i uv (dzięki dla Jusiak Performance)
spec lekkich kółek
materiał : A-7075 + anoda
kółko alternatora:
- Toda: 166g
- OEM Honda: 322g
pompa wody:
- Toda: 364g
- OEM Honda: 520g
koło pasowe:
- Toda: 450g
- OEM Honda: 1984g
- Fluidampr - jeszcze nie ważyłem ale internety podają okolice 2,6kg
+ krótszy pasek (usunięta klimatyzacja)
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
szybki update w temacie - baardzo długoo wyczekiwany urlop w pracy wykorzystuje leżąc pod esą ...ale kolejne puzzle ułożone - mimo że jakiś kosmiczny progres nie jest zrobiony to stoi za tym sporo rożnych powodów np. wadliwe wymiary podkładek z zestawu sworzni - w skrócie, w otwór w wahaczu od dołu i od góry montujemy podkładki z podtoczeniem i co ciekawe podkładka od dołu jest troche ciasna ale powiedzmy że pasuje natomiast podkąłdka od góry ma spory luzz co moim znaniem może skutkować luzowaniem się nakrętki a nikt z nas nie chce żeby np. w szybkim zakręcie przy dobrej oponie czy slicku poluzowął nam się sworzeń od cambera - niestety Eibach odpowiedział że z ich rysunkami wszystko się zgadza (potwierdzili jednocześnie że podkładki mimo że mają pasowac w ten sam otwór to mają inna średnice :rolleyes: ) i nie widżą w tym nic złego po czym przestali już odpowiadać tokarka, frezarka, troche nierdzewki i nowe podkłądki z grawerką gotowe:
kolejny temat który troche mnie przyhamował to lewy dolny przedni wahacz który okazał sie minimalnie ugiety a przy bardzo pasownych unibalach nie ma miejsca na jakieś różnice w wymiarach choć pewnie nie jeden warsztat zaraz użył by jakiegoś dużego młota i wkończu by im wszystko spasowało na szczęście jest dawca i wahacz na drugi dzięń już był wymontowny, i zaczynamy od nowa czyli piaskowanie, malowanie proszkowe, wyprasowanie tulei i wprasowanie w nowy wahacz ... i można było skręcać zawieszenie.
montaż zawiasu cieszy już oko
nie chce się wiecej rozpisywać o duperelach bo zawsze takie rzeczy wychodzą, a szkoda tutaj wypisywać epopeje, przygotowuje kolejne elementy + czyszczenie, malowanie, pasowanie .... cygańskie klimaty prawie zakończone, silnik uzbrajany w kolejny osprzęt - jeszcze w sierpniu będzie siedział w samochodzie
stay tuned.
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
Ależ to niesamowicie wygląda !
Niesamowity nakład prac ale za to jaki efekt, Bajka !
thx,
Pit napisał/a:
Aż miło popatrzeć
thx,
Cykada napisał/a:
Aż specjalnie się zalogowałem... ten temat nie ma wiele komentarzy bo komenty to najczęściej hejt, a tutaj absolutnie nie ma nie do czego przyje^&ć
Druga sprawa że pisanie w kółko extra, klasa i też jest takie dziwne:)
Ale napiszę, kosa i podejście do tematu podejrzewam że na światowym poziomie.. jest chyba jeden problem, żal będzie to upalać:)
thx,
jak już wczesniej pisałem odliczam i czkeam na moment jak już bedzie można testować i chłostac ten wóz, w przeciwnym razie praca moja oraz osób które pomagają mi w tym projekcie nie miała by sensu.
2022 wydaje się być całekiem realny
---------------
btw.
urlop zakończony wrzuceniem serrducha dzięki pomocy kumpla (THX Robert!!) i mimo że poszedłem spać półżywy po 6:00 to wszystko siedzi już na swoim miejscu
przy okazji, sporo dupereli dograne, wymienine uszczelniacze pod kołem pasowym, od strony przęgła, oringi, uszczelki, widełki itp....sprzegło na miejscu, skrzynia skręcona, zalana świezym olejejm, skrędcona całośc momentami zgodnie z manulaem i oznaczone markerem - niestety niski sufit nie pozwolił wrzucić całoaci i konieczne było zrobienie kroku w tył i wrzucenie silnika oraz skrzyni osobno, opuszczaniu sanek itd..
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum