Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Refined Luxury KA9
Autor Wiadomość
Bonio86 

Auto: KA9, EU8
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 176
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2015-05-10   Refined Luxury KA9

MODEL:
marka: Honda
model: Legend KA9
rok: 1998
SILNIK:
C35A5 zalewany 5W40 + lpgtech
UKŁAD DOLOTOWY:
dolot: seria
UKŁAD WYDECHOWY:
seria + nakładki aftermarket
UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia biegów: Automat 4biegowy
ZAWIESZENIE:
amortyzatory: seria
sprężyny: AP Sport
UKŁAD HAMULCOWY:
seria, przód po całkowitej regeneracji
KOŁA:
felgi: zima oem 16x6,5, lato 18x7,5 Alutec
BODY-KIT:
Pełny oem '98 (duży logotyp w grillu), grill w plastidipie i rdza na nadkolach, kwadratowa tablica na klapie, przerobione kierunki przód na usdm, przerobione lampy tył na usdm
ŚRODEK:
półpolift seria jak na '98, 2x SRS, pozmieniane oświetlenie wnętrza na ledowe, zmieniony licznik z angola, skóra, grzane doopy, el. regulacja kolumny kierownicy, szyby, lusterka + grzanie, szyberdach, 2x fotel, pamięć dla 2kierowców, klimatyzacja, tempomat, tcs, abs, schowek na okulary, cupcholdery, podłokietniki i schowki.
CAR-AUDIO:
OEM radio zmieniarka i głośniki - Alpine
dołożony "+" 50mm2 Kicker, wpięte sygnałówki Dietz, w trakcie regeneracji 2x10" JL Audio, wzmak Magnat RX mono

Siemanko, zakup auta w sumie przypadkowy, szukałem czegoś innego ale jak to u mnie bywa, nadaża się okazja więc kożystam...
Auto z PL salonu, od 1998-2014 w jednej rodzinie, jestem 3cim właścicielem w historii. Legend bez dzwonów, jedynie stłuczki zderzakowe parkingowe, szyby w oryginale, nawet czołowa, wnętrze w pełnej elektryce wszystko sprawne. Zakupione jako seria z jakimiś 17"felgami, ale oryginalne 16" enkei 5sztuk dał właściciel z oryginalną oponą na zapasówce z 98r.
Ja z nudów sobie dłubie auto... Jak długo będę je trzymał tego nie wiem... Póki co bezawaryjne auto.








auto po obniżeniu



Na dzień dzisiejszy auto wygląda tak po wszystkich przeróbkach... zastanawiam się czy nie zerwać plastidipu z grilla,
2dni temu wjechało koło z oponami... łatwo nie było, niestety trzeba było giąć ranty błotników tył... bo przy posadzeniu 2 osób do bagażnika opony opierały się o błotniki dosyć mocno, teraz jak się na poważnie zrobi cieplej to trzeba będzie od wewnątrz te błotniki na rantach pokonserwować chociaż i tak trzeba by było je powycinać i powspawywać zdrowe








dzięki za poświęcenie czasu na czytaniu/oglądaniu... cieszcie się że nie wrzucałem wszystkich fotek z każdej przeróbki... typu polerki paneli drewnianych na tunelu środkowym, przeróbkach lamp, lampek w blendzie od podświetlenia tablicy rej, polerowaniu lamp, regeneracji hamulców, przeciągania kabla 50mm po całym aucie itp... ;)
_________________

 
 
 
rastle 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 1645
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2015-05-10   

Ładne auto. Ja bym grill zostawił czarny, bo według mnie dobrze tu siadł. Poza tym, to bardziej mi się podoba na OEM felgach :lol:
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2676
Skąd: że
Wysłany: 2015-05-10   

Ten samochód zawsze będzie mi się kojarzył z gangsterami z filmu o Capoeirze pt. "Tylko dla najlepszych".. tyle że tam czarne charaktery miały Acurę Legend Coupe. Bardzo lubię ten wóz za ponadczasową linię.. idealny do VIP stajlu. Świetne auto ze złotego okresu motoryzacji.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CfjPbOqnxps
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2015-05-10   

najlepsza generacja legenda :ok:
to segment E, co stawia go obok BMW 5 i MB E, a prezencją przebija 7 i dorównuje bunkrowi S.
E39 wygląda jak cygańskie gówno przy KA9 8-)
_________________
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-10   

Wow, bardzo mi się podoba. Idealne auto na trasy.
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2015-05-10   

Świetnie się prezentuje ;) Bardzo fajny dupowóz
:ok:
_________________

 
 
Bonio86 

Auto: KA9, EU8
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 176
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2015-05-10   

dzięki pany za opinie, jeszcze jest przy nim roboty, i blacharki
Tomac no ta ponadczasowa linia to może w KA9 po lifcie bo przed to jak dla mnie czuć epokę '90
KrychuTIR wiem co to za segment... ogólnie miałbyć LS400 no ale jak się nie ma co się lubi to wiadomo... (ps. daj nowy filmik na yt bo nie mam co oglądać)
_________________

 
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2015-05-10   

na filmy jeszcze będzie czas ;-)
napisz jak wypada legend względem avalona, co lepiej wykonane i bardziej komfortowe :luka:
_________________
 
 
Bonio86 

Auto: KA9, EU8
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 176
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2015-05-11   

Różnią się... ale myślę że honda wypada tutaj lepiej... pod względem użytych materiałów jak i dostępności do części, bo trwałość wszystkiego raczej jedzie na tym samym wózku, oba auta jak dla mnie są tego samego segmentu, no może legend delikatnie odstaje wyposażeniem na + a avalon zaś ma wiele części wspólnych z camry(chodzi o zawieszenie i to tylko przedlift jak się nie mylę). Gabarytowo auta zbliżone do siebie, legend ciutkę dłuższy ale za to środek ma ciaśniejszy... zwłaszcza na tylnej kanapie. Bagażnik avalon ma większy oraz miejsca nad głową. Ale myślę że to dlatego że avalon był konstruowany raczej przez amerykanów jak japończyków. Za to wygłuszenie avalon ma kiczowate a wręcz zerowe, fabryczna wada konstrukcyjna lusterek/drzwi polegająca na tym że zaczyna szumieć z trójkątów lusterek przy prędkościach +100km/h, wiadomo im szybciej tym szum/świst głośniejszy, w legendzie dali nawet filcową wykładzinę za reflektorami tylnymi. No i dwie zasadnicze różnice, legend nie miał opcji wyposażenia do wyboru (tzn miał ale nie w europie), tu wszystko było w standardzie, gdzie w avalonie już nie zupełnie, bo były wersje gold i to można ją było miec w golasie tak jak u mnie przy manualnej klimie jak i przy klimatroniku, przy welurze jak u mnie i w skórach i z kanapą z przodu i z fotelami były też różne opcje wyposażenia do wyboru nie koniecznie zależne od rocznika, były tez wersje kanadyjskie gdzie wyposażano je jeszcze w subwoofer na tylnej półce jak w lexusie i spryskiwacze reflektorów. Wadliwa jest też el. antena radiowa, przez rok czasu zajechałem osobiście 3 anteny, w tym jedną z nowym batem prosto z serwisu lexusa, i to odpinałem im elektryczność w okresie zimowym aby mi ich lód nie uszkodził i dorzuciłem jeszcze jedną mam nadzieje sprawną dla następnego właściciela.
Samo audio też jest na wielki + dla hondy, tu za wszystko odpowiada Alpine od radia przez głośniki na zmieniarce kończąc, w usa były dostępne jeszcze wersje bose. A w samej japonii nawet nawigacja w 96r i sterowanie radiem i grzaną tylną kanapą z podłokietnika tylnej kanapy. W Avalonie nie wiem co robiło audio ale głośniki miałem Harman Kardon 4x 10cm w drzwiach i 2 tweetery hehe uwierz mi na tym się dało tylko radia słuchać a nie muzyki, dodatkowo głośniki spięte pod jakimś oem wzmacniaczem i każdy głośnik posiadał skrzynkę bass reflex o pojemności ok 1-2L którą zaprojektował harman kardon.
Myślę że legend w porównaniu do avalona jest tańszy w utrzymaniu, nie chodzi mi tu o spalanie bo to akurat jest na tym samym poziomie albo podobnym, bardziej chodzi mi tu o eksploatacje. Rozrząd w toyocie 2x droższy, dodatkowo avalon ma wady fabryczne takie jak gnijąca rura wlewu paliwa jak też belka tylnego zawieszenia, która kosztuje krocie w aso a znalezienie używki w stanie perfekt(co mi się raz udało) graniczy z cudem. Dodatkowo części blacharskie na rynku wtórnym praktycznie nie występują, tak jak i reflektory czy szyby. Dlatego wszystko jest in + dla legenda. Poza tym wnętrza hond już znam i czuję sie w nich jak u siebie... nie ważne czy to civic, czy accord czy legend. Mowa o hondach do 2002r.

Dobrym porównaniem do Legenda jest Accord CG Sedan/Coupe 98-02. Materiały wnętrza te same, no może skóra na fotelach trochę lepszego gatunku oczywiście w KA9 i bogatsza opcja w legendzie...
Prowadzenie na podobnym poziomie z tym że legend jest trochę cięższy, i bardziej komfortowy(nawet na takim obniżeniu), nie jest taki sztywny-zbity jak accord, hamulce też siedzą z accorda ale tylko w przedliftach, po 99 je przebudowali na jednotłoczkowe o ile się nie mylę. Skrzynia napewno lepsza jak w accordzie bo ma przynajmniej wymienny filtr przez co staje sie mniej awaryjna i mniej szarpiąca.
Nawet manetki kierunkowskazów, wycieraczek, grot kluczyka, stacyjka, el.regulacja wysokości świateł jest niezmienna w porównaniu do civica accorda crx itp hond z epoki. a no i zegarek w trybie 12h.

Na minus dla legenda na chwilę obecną od momentu jego posiadania to brak możliwości złożenia tylnej kanapy(nie miałem tego w avalonie też) i kłopot przy zakupie amortyzatorów, w zamienniku to za bardzo nie wychodzi (mowa o pl, w usa można dostać komplet KYB za 300$). Ale pocieszający jest fakt że oemowe są pancerne i sporo potrafią przejechać. To chyba tyle... jak masz jeszcze jakieś pytania to dawaj chętnie odpowiem
_________________

 
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2015-05-11   

avalon mi się nie podoba, inaczej jest z legendem, nawet myślałem o takim, ale póki co zostaję przy syfiku. kumpel ma accorda coupe cg4 i mi się to auto za bardzo nie podoba, jedynie wnętrze ładne, prowadzi się ociężale i nie za bardzo ma ochotę na szybsze pokonywanie zakrętów, tym bardziej legend nie dla mnie :-P
_________________
 
 
Bonio86 

Auto: KA9, EU8
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 176
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2015-05-14   

kolejna paczka fotek, bo telefonem mi się nie chciało focić to naładowałem bakterie w aparacie i męczyłem jedną miejscówkę bo wszystkie inne mam oklepane a nie mam u siebie gdzie cyknąć bo wszyscy tam cykają












_________________

 
 
 
KubaJDM 
Kuba


Auto: Ferio Access
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 2003
Skąd: FG-FMI-PZ
Wysłany: 2015-05-14   

Świetny Legend!! Zawsze mi się ta generacja podobała 8-) Kolor to nie przypadkiem nh611m?
_________________
http://www.facebook.com/98ferio
 
 
Później 


Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 60
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-05-14   

nie myślałeś nad innym kolorem koła?
_________________

 
 
Japoniec 
:) The champ is here


Auto: Fiat 126p Maluch Trophy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 4060
Skąd: Sopot
Wysłany: 2015-05-15   

Świetna gratuluje :)
_________________
Zaburzenia Narcystyczne
Idiolatria

Od lat bawią mnie do łez.
 
 
Booohal 


Auto: Galant EA5W, Forester SG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 772
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2015-05-15   

Zajebista!
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna