Zachęcony przez jeerego wrzucam swoje białe boje. Autko kupiłem w 2008 będąc nakręconym na zakup czegoś co jest napędzane silniczkiem 4age. Już na jeździe próbnej wiedziałem że czeka mnie z tym bolidem ciekawa przyszłość. Po około roku stwierdziłem że czas na remont z małym bonusem ze względu na dwie nękające mnie wady mojego autka - rdzy i słabego momentu. Potem już wszystko potoczyło się lawinowo i finansowo i pod względem wykonanej roboty. Trwało to wszystko ponad rok ale już w tym sezonie udało się trochę pojeździć.
Zapraszam do Oglądania
2010
MODEL: Toyota Corolla AE82 GT 1986, 3d
SILNIK:
Było: 4a-ge, lekkie koło zamachowe, wałki pipercams 270-tki
Jest: 4a-gze z levina AE101 GT-Z (wersja JDM najmocniejsza z seryjnych silniczków z rodziny 4a-ge), odświezony, większe kółko kompresora
UKŁAD DOLOTOWY: był stożek jest pucha seryjna, w toykach moim zdaniem seria lepsza od wynalazków
UKŁAD WYDECHOWY: 2,25 kwasowa przelotówka, kolektor obx-a
ELEKTRONIKA: wystrojony ecumasterem
UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia E58 z levina AE101 GT-Z, szpera, sprzęgło Radzikowski, półośki custom
ZAWIESZENIE: sprężyny H&R, amory utwardzone, T1R, wszystkie elementy gumowe wymienione na poliuretany, tylny i przedni stabilizator Whiteline'a
UKŁAD HAMULCOWY: z przodu tarcza 275mm, hydrauliczny ręczny, większe serwo, przewody twarde, regulator siły hamowania
BODY-KIT: seria ... no może poza maską też będzie seryjna za chwil kilka
ŚRODEK: aku z tyłu, flokowana deska, odnowiona kierownica i podsufitka, brak kanapy poza tym wyczyszczona seria
CAR-AUDIO: NIGDY!
INNE: wytrzebienie z rdzy, obspawanie, lakier, waga auta obecnie 970kg
MOC:
Było: 126ps, 149Nm (4a-ge)
Jest: 182ps, 236Nm (4a-gze)
Status: Koniec etapu pierwszego, co dalej czas pokaże
Hmm co by tu jeszcze. Więcej trochę zdjęć znajduje się tutaj
Tak autko wyglądało po zakupie:
Dawca:
Przygotowania silniczka:
Rozkładanie na części:
Blacharka (to był koszmar!!! - najdłuższy proces)
Lakierowanie:
Składanie:
Wreszcie!:
Poglądówki jak jeździ:
0-140 nakręcone przez pasażekę trochę się trzęsie
elastyczność na 4-ce i kawałku 5-tki:
podsumowanie 2010
2011
Niewielkie zmiany i głównie zabawa na pojeżdżawkach.
ZAWIESZENIE: gwint BC racing.
Status: Na koniec 2011 dokładamy turbinkę(TD05 z evo X) i robimy twincharga. Wszystkie elementy już są trzeba tylko znaleźć czas odpowiedni. Zakładamy semi sliki i w 2012 jak wsio pójdzie dobrze pojeżdżawki fun.
2012
SILNIK:
- zmiana wtrysków na 440cc
- chłodnik oleju mocal z relokacją filtra oleju
- intercooler na przód
- custom kolektor dolotowy
- dołożone do kompresora turbo z evo X, TD05H-12G
- Standalone EMU - strojenie macpl + szerokopasmowy knock, egt, el. boost controller ....
Wykres samego twincharga 1.2b:
80-200 na 4-ce
100-200 na 5-tce
100-200
0-100, 0-180 w jednym rzucie
2013
SILNIK:
- założone fajkocewki
Twinchargowy system staje się kompletny gdyż dokładamy bypass valve. W momencie gdy supercharger zostaje wyłączony, bypass się otwiera pozwalając turbinie ciągnąć świeżytkie powietrze przez drugi dolot. Boost nadal na 1.2b
0-200
100-200 3-ka i 4-ka
80-200 4ka
100-200 5ka
Ostatnio zmieniony przez Sznaps 2013-11-07, w całości zmieniany 44 razy
KAMILcom,
Nie będzie FMICA bo nie chcę generować żadnego opóźnienia w doładowaniu(a tym skutkuje długie orurowanie do coolerka z przodu). Na początku sezonu 2011 zawita pod maskę wodny intercooler i wtedy też swoje miejsce znajdzie wreszcie biała maseczka bez "garnka"
Ograniczenie tego TMICA wbrew pozorom nie jest tak łatwo osiągalne. Trzeba trochę czasu spędzić na wyższych obrotach żeby cokowiek odczuć. W pozatorowych warunkach nie ma się czym martwić.
_________________ www.cultrides.com - online ranking of most cult and desired production cars
Zajebiście się prezentuje to fakt, ale mam pytanie czemu nie ae101 wg mnie też fajnie wygląda?
Trudno powiedzieć. Stare toyoty mają to "coś". Kiedy szukałem tego autka skupiałem się głównie na e9 a trafiło się e8. Pierwsza jazda i już wiedziałem że to jest to. Takie autko daje poczucie lekkości i w ogóle super się nim jeździ. Levin owszem fajnie wygląda ale to już nie to
_________________ www.cultrides.com - online ranking of most cult and desired production cars
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum